Let er op dat je je rug niet hol maakt en kijk goed voor je uit. Maak ook je stijgbeugels maar wat langer.
Fijn dat je ook echt luistert naar het commentaar
Zo leer je het meest.Wat een leuke pony trouwens!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zo leer je het meest.

Ssunique schreef:ziet er alleszins veel beter uit dan 1.5 jaar geleden
als commentaar: idd je beugels een gaatje langer doen, je zit wat opgekropt
en probeer minder te prikken met je hakken als je sporen draagt, want ze zou wel eens wondjes kunnen krijgen !
zelf denk ik ook dat een zweepje beter zal gaan
je zegt dat je problemen hebt met het wijken...
als je een zweepje gebruikt, kun je dat tijdens het wijken tegen haar nek leggen, zo zal ze makkelijker begrijpen wat je bedoelt! (en met sporen zul je haar enkel voorwaarts drijven...)
1eplaatser schreef:Ssunique schreef:ziet er alleszins veel beter uit dan 1.5 jaar geleden
als commentaar: idd je beugels een gaatje langer doen, je zit wat opgekropt
en probeer minder te prikken met je hakken als je sporen draagt, want ze zou wel eens wondjes kunnen krijgen !
zelf denk ik ook dat een zweepje beter zal gaan
je zegt dat je problemen hebt met het wijken...
als je een zweepje gebruikt, kun je dat tijdens het wijken tegen haar nek leggen, zo zal ze makkelijker begrijpen wat je bedoelt! (en met sporen zul je haar enkel voorwaarts drijven...)
je rijd niet met sporen alleen om hem of haar goed aan het been te laten lopen maar ook om je beenhulpen beter begrijpt niet alleen om harder te gaan
; Ik rijd zonder sporen, met zweepje, en zonder hulpteugels, we gaan echt super vooruit ! 

Misschien makkelijker voor ons.
JustaLive schreef:Joceline@ Waarom ben je het niet mee eens met het " zweepjesverhaal " ? , Ik heb zo'n gevoel dat het best kan helpen, Als ik het zweepje aan haar hals lecht, Gaat ze natuurlijk niet de kant op van het zweepje..
Kun je ook uitleggen waarom je er niet mee eens bent ?Misschien makkelijker voor ons.
Bedankt voor jullie tips, Ik kan ze altijd blijven gebruiken
superwoman schreef:Verder :
-rug niet hol maken
- handen vriendelijker maken![]()
zorg dat je die rechtop houd! Meer dragen - daar zet je ze soms (licht) vast.
en je je handen iets naar binnen draaien (polsen iets naar buiten, zodat je nog en veer in je aanleuning heb. (schouder - elleboog en pols , moeten meegeven als een elastiek)
Eigenlijk vind ik de pony wat te klein voor je.
.
.