Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ni_Ni schreef:De one-rein stop lijkt me moeilijk op een bospaadje, met die snelheid beland je in de bosjes lijkt me?

en zorgen dat je paard je blindelings vertrouwt, zodat hij zich niet afsluit. Racheltjuh13 schreef:Wat doe je als je paard echt niet meer stopt als je in (ren) galop zit ?
) weer in galop, en wel tot zijn/haar tong tegen de grond hangt. Carin79 schreef:P_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo
Was op Animalplanet dacht ik
Maar ik probeer haar altijd gewoon te kalmeren zelf rustig blijven
Lijkt me een beetje lastig als je paard in volle galop door het bos dendert...
P_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo
Was op Animalplanet dacht ik
Maar ik probeer haar altijd gewoon te kalmeren zelf rustig blijven
Lielle schreef:De enige keer dat ik op een paard zonder rem heb gezeten, was op het strand met een leenpaard. Hij had het bit tussen zijn kiezen, en was niet van plan om te stoppen, maar met links van me de zee, voor me een groep mensen en daarachter een metershoge pier van rotsblokken en rechts een grinthelling, moest er toch iets gebeuren. Ik heb hem uiteindelijk wsl de kiezen uit zijn mond getrokken maar wel rechtsom op een volte weten te krijgen, waarna hij weer te controleren werd. Het moge duidelijk zijn dat ik daarna niet meer heb gegaloppeerd; het bleek trouwens een bekende truc van dat paard, mijn mederuiter zei nog terloops "wow, jij kreeg hem wel echt snel stil; bij anderen loopt die een paar km door"
.).
.
Romytjuuh schreef:Hem laten gaan werkt bij mijn bijrijdpaard echt niet, die rent gerust door tot dat die er dood bij neervalt!