Aangalloperen met Fries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aangalloperen met Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:01

Nou ik vind het voolropig nog niet echt geweldig zitten hoor Knipoog
Ziet er mss relaxed uit maar dat was het gevoel niet, heel vaag!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:00

@chica ik heb net je filmpje even gekeken maar ik denk dat het belangrijk is dat jouw bovenlichaam stil is... en niet zo aan het mee duwen is. Probeer op je zitbeen knobbels te blijven zitten. Verder ziet het het wel goed uit hoor.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:07

Ik lees in je profiel dat je veel buitenrijd en eigenlijk niet in de bak. Meschien dat je dat ook wat vaker moet doen.
Je geeft ook aan dat je buiten leuker vind, maar als hij netjes loopt in de bak kun je ook genieten, toch moet je even door
de zuure appel heen bijten. Als jij hem in de bak recht hebt lopen en mooi in balans en dan probeert aan te springen en hem eventueel een klein tikje bij geeft moet het toch wel lukken. Ik heb ook het beetje het idee dat wanneer hij bokt en verder draaft jij het toelaat(omdat je niet aangeeft wat je doet als hij dat heeft gedaan).
Zelf hebben we enkele friezen op stal staan die allemaal op hun eigenmanier problemen hebben met het aanspringen of de galop zelf.
Sommige springen in een sprong aan in de galop, andere totaal niet, en andere doen het in één keer goed. Probeer ook eens met iemand te rijden en dan samen aanspringen in de galop. HHet paard moet dan wel luisteren naar joun hulpen maar word ook gestimuleerd door zijn soort genoten. En probeer dit dan zodannig op te bouwen dat hij op een gegevent moment naar joun hulpen zonder die stimulatie moet kunnen aanspringen.
ik wete niet of je er wat aan hebt maar het heeft bij mij in praktijk ervaring geholpen Haha!
succes verder

xFrieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:53

Brennivin schreef:
Ik volg dit ook even, ben benieuwd naar de antwoorden.

Zelf zal ik hem in een volte zetten en het op hetzelfde punt nog een keer proberen. Maarja, dan kan je lang bezig zijn. Bloos

Ja maar dan zou ik dat doen als je een binnenbak of buitenbak hebt thuis of op stal? want in een buitenrit heb je zoveel ruimte dan kan je paard overal heen schieten van die volte af..

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:25

Ben gister dus weer op buitenrit gegaan, en op de terugweg was Friso erg heet, dus toen zei ik tegen mn zusje & tante "ik hoop dat jullie me kunnen bijhouden" Tong uitsteken en toen schoot ik in volle galop weg. Hoe ik het deed? Geen idee Vork Moet je op een heet paard zitten, klein beetje aansporen en in de zevende hemel zweven Bloos

Er zaten wel een paar vage bokkesprongetjes tussen, maar hij dééd het! Haha! en het zat heerlijk!

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:27

Shanedow schreef:
Ik lees in je profiel dat je veel buitenrijd en eigenlijk niet in de bak. Meschien dat je dat ook wat vaker moet doen.
Je geeft ook aan dat je buiten leuker vind, maar als hij netjes loopt in de bak kun je ook genieten, toch moet je even door
de zuure appel heen bijten. Als jij hem in de bak recht hebt lopen en mooi in balans en dan probeert aan te springen en hem eventueel een klein tikje bij geeft moet het toch wel lukken. Ik heb ook het beetje het idee dat wanneer hij bokt en verder draaft jij het toelaat(omdat je niet aangeeft wat je doet als hij dat heeft gedaan).
Zelf hebben we enkele friezen op stal staan die allemaal op hun eigenmanier problemen hebben met het aanspringen of de galop zelf.
Sommige springen in een sprong aan in de galop, andere totaal niet, en andere doen het in één keer goed. Probeer ook eens met iemand te rijden en dan samen aanspringen in de galop. HHet paard moet dan wel luisteren naar joun hulpen maar word ook gestimuleerd door zijn soort genoten. En probeer dit dan zodannig op te bouwen dat hij op een gegevent moment naar joun hulpen zonder die stimulatie moet kunnen aanspringen.
ik wete niet of je er wat aan hebt maar het heeft bij mij in praktijk ervaring geholpen Haha!
succes verder

De bak is veel te klein om te galloperen, maar ik (deed) het wel in het land, gister heb ik dus weer gegallopeerd, maar dan op buitenrit Ja

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:50

Ik vind dit allemaal hele goede tips. Ik heb altijd geleerd niet te veel mee te geven met je handen, want door hem van voren meer ruimte geven zal hij eerder sneller gaan draven... Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:18

Misschien even aan de longeerlijn op commando ( 'GALOP') laten aangaloperen en je stem later als je er op zit ook gebruiken, het kan zijn dat het paard je niet helemaal snapt.
Anders raad ik je aan les te nemen vooral met een groen paard is dat verstandig.