Stang en trens snijwonden en bloed in de mond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: Stang en trens snijwonden en bloed in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:13

ik rij ook met stang en trens maar rijd mijn paardje echt niet met de kin op de borst en ook niet tot ze snij wonden heeft van het bit. ik zou er wat van zeggen maar verder niet al te veel mee bemoeien

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:21

suleilitha schreef:
Nee, reken maar niet dat de dierenbescherming er iets aan doet. En toch de dierenbescherming bellen? Man man wat een rotmaatschappij! Ga zelf met die persoon in gesprek!
Maar nee hoor, groot verhaal op Bokt en de Dierenbescherming bellen, dat durft men wél.

En jij denkt dat dat helpt als je met die persoon in gesprek gaat??? Geloof me mensen die hoger rijden nemen niks aan van recreatieve ruiters dus doe alsjeblieft niet zo raar.

Ik denk wel dat je het tegen haar kan zeggen zodat ze weet dat je er op let maar je kan er voor de rest echt weinig aan doen. Het is haar paard en zij mag weten wat ze ermee doet hoe klote dat ook is.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:28

chelly12 schreef:
laat eens foto´s zien dan;)

Ben jij gek Bloos! sorry maar kan hier eigenlijk niets anders op zeggen Bloos Ruiter wordt hier al zwart gemaakt door iemand die zelf niet op de ruiter durft af te stappen en te vragen waarom (!) de ruiter zo rijdt hier op bokt zonder dat ze zich zelf kan verdedigen en dan zou zo ook nog eens foto's moeten plaatsen.

Nee, enigste goede optie is eens met de ruiter in gesprek gaan één normaal gesprek zonder verwijten naar elkaar te gooien. Want recreatie tegen wedstrijdruiter zit hoe dan ook al een groot verschil in qua rijden.

Ik vergelijk het altijd zo. Je hebt proefdiermedewerkers en je hebt dieractivisten. Allebei zijn het mensen met een hard voor dieren maar toch zijn het elkaars tegenpolen, omdat ze allebei andere dingen nastreven. Dat is net zo in de paardenwereld. Alleen door te luisteren naar elkaar en ook naar elkaars waarom te luisteren kun je pas begrip voor elkaar opbrengen en kijken hoe de situatie echt in elkaar steekt en of er echt iets structureels fout gaat.

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 18:32

Een vriendin van mij en haar stalgenootje gaat het op papier zetten en aan haar overhandigen. Verder gaat zij haar vertellen dat we echt enorm trots op haar zijn dat ze zo hoog in de dressuur rijd en dat we daar juist van willen kunnen genieten maar dat dat zo niet gaat lukken. Verder is dit inderdaad het gesprek van de dag. Dat is vervelend maar dat heb je op een stal met zoveel mensen (vrouwen Clown )

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:44

Tsjaah, wij hadden ook zo'n vrouw op stal. Ze had 3 paarden die dag en nacht binnen stonden. Daarvan kreeg er 1 een veulen die dus dag en nacht binnen stond, een andere merrie van haar had het altijd heel erg benauwd als ze op stal stond en stond de hele dag te hoesten en de andere was een jonge hengst en daar werd al helemaal niks mee gedaan. Ze kwam 1 keer in de 3 weken ongeveer om de stal uit te mesten en de paarden kwamen dus ook maar 1 keer in de 3 weken buiten. Daarnaast is er 3 keer iets met haar paarden gebeurd waar de DA bij moest en precies op die momenten was ze niet te bereiken, kortom echt dierenmishandeling dus.. Meerdere mensen hebben wat tegen haar gezegd ook de DA hoefsmid etc. maar ze trok zich er gewoon niks van aan. Uit eindelijk hebben ze haar mede door een fikse schuld aan stallingskosten de deur gewezen.
Ze is bij ons in de omgeving wel bekend en niemand wil haar dan ook hebben hier. Ze moet nu geloof ik wel 50 km rijden voordat ze bij haar paarden is dus ik wil eigenlijk niet weten hoe ze er nu aan toe zijn..
Heel jammer en zielig voor de paarden maar heel veel kan je er niet aan doen, we hebben er vaak genoeg wat van gezegd ook tegen haar ouders maar ze wouden gewoon niet luisteren. Als ik me niet vergis hebben ze ook gedreigd om naar de dieren bescherming te stappen maar ik weet niet of ze het uit eindelijk ook hebben gedaan.

Wat ik als ik jou was zou doen is er met haar over praten, het is altijd het proberen waard. En als de situatie zo blijft of verergerd misschien de dierenbescherming inschakelen..
Succes ermee in ieder geval..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:46

aira2005 schreef:
En jij denkt dat dat helpt als je met die persoon in gesprek gaat??? Geloof me mensen die hoger rijden nemen niks aan van recreatieve ruiters dus doe alsjeblieft niet zo raar.

Gek genoeg zijn sportruiters net mensen Clown Als je ze op een normale manier aanspreekt krijg je nog antwoord ook Tong uitsteken Moet je natuurlijk niet met een grote bek en allerlei beschuldigingen komen, of je nu GP rijdt, Z, B, of alleen thuis Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:55

Ik zou zeggen... filmen die handel en het haar laten zien
De kans is misschien klein maar wie weet zet het haar aan het denken...

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:15

Volgends mij kennen wij elkaar en weet ik over wie je het hebt. Knipoog
Heb je ff een pb'tje gestuurd Lachen.
Laatst bijgewerkt door Shattered op 13-10-08 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:18

Ik ken het.

Hier in de buurt. (Varsseveld/Halle/Westendorp) zit er ook eentje. Foi, wat gaat ie met zijn paarden om. En dan ook nog groot in de krant met als doel opympische spelen 2012.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:23

Urielle schreef:
aira2005 schreef:

Gek genoeg zijn sportruiters net mensen Clown Als je ze op een normale manier aanspreekt krijg je nog antwoord ook Tong uitsteken Moet je natuurlijk niet met een grote bek en allerlei beschuldigingen komen, of je nu GP rijdt, Z, B, of alleen thuis Knipoog

Dat wou ik ook nog zeggen inderdaad Nagelbijten / Gniffelen

Vind het wel jammer die amazone nog niet zelf haar verhaal heeft mogen doen, maar dat er wel veel geroddeld word en actie ondernomen tegen haar. Heeft er uberhaupt iemand wel eens gevraagd naar haar mening erover zonder dat er gelijk met een vingertje gewezen werd?

en DB bellen helpt dus echt niet Knipoog TS zegt zelf dat paard er ontzettend goed uit ziet en goed staat. Dus dan kunnen ze niets ondernemen.
Vaak is een goed gesprek toch de beste oplossing zonder met allerlei verwijten op de proppen te komen. Lachen Als dat niet werkt, dan kun je altijd nog verder actie ondernemen. Maar zolang het paard er goed uit ziet en goed staat, zal de DB niets doen dus daarheen bellen heeft geen zin.

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 07:19

Hoi Hearts Pling We hebben het inderdaad over dezelfde persoon Haha! Ik heb geen melding gemaakt bij het KNHS maar haar mede stalgenootjes wel. Haha! Dat paard is geestelijk helemaal dood. Ik kan het niet anders zeggen.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:07

Guess1 schreef:
Ik heb geen melding gemaakt bij het KNHS maar haar mede stalgenootjes wel. Haha!

Ik vind dat eigenlijk geen Haha! waard, melding doen bij de KNHS, voorzitter rijvereniging aanspreken en noem maar op.... voor de persoon zelf er ooit over gesproken is geweest! Sigaar
Vermoedelijk ben ik ouderwets maar stap 1 is voor mij toch nog echt eerst eens spreken met iemand zelf voor je officiele stappen gaat zetten. Huilen

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:50

Urielle, er is al meerdere malen mee gesproken. Maar mensen die dat doen worden vierkant uitgelaggen en krijgen te horen dat zij hun eigen paarden is wat harder aan moeten pakken. Scheve mond

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:02

Vinden jullie het eerlijk tegenover deze persoon om haar zo breed uit te meten op bokt? Zij kan zich nu niet verdedigen en het verhaal heeft altijd twee kanten!

Ik heb zelf altijd hoog in de dressuur gereden maar rijd nu recreatief en ik kan jullie zeggen - ik ben inderdaad net een echt mens en kan dus van beide kanten oordelen. Knipoog

Niets is vervelender dan als mensen je niet durven aanspreken maar wel achter je rug om allerlei rare praat verkopen, uit jaloezie of uit onbegrip! Want daar komen de praatjes vaak vandaan!

Ik zou zeggen - houd jezelf die spiegel eens vaker voor en knoop eens een gesprek aan met deze mevrouw, maar dan met open blik en zonder vooroordelen, eens zien hoe verassend dat kan zijn! Lachen

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:03

Isa_W , Dit heeft niets te maken met jaloezie of onbegrip. Scheve mond Jammer dat je zo snel conclusies trekt. Ik denk dat iedereen snapt dat snijwonden en bloed in de mond not done zijn. Zelfs bij de ruiter moet er dan toch een lichtje gaan branden.

Gesprekken zijn er vaak genoeg met haar, maar deze halen niets uit.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:07

Dus dan maar achter haar rug om over haar praten op internet?

Ik vind het gewoon not done om over iemand zo'n negatief bericht te plaatsen, wanneer zij zich niet kan verdedigen. Als je dapper genoeg bent om er wat van te vinden, dan zal je op haar af moeten stappen, en dat zeggen.

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:16

Anoeska schreef:
Dus dan maar achter haar rug om over haar praten op internet?

Ik vind het gewoon not done om over iemand zo'n negatief bericht te plaatsen, wanneer zij zich niet kan verdedigen. Als je dapper genoeg bent om er wat van te vinden, dan zal je op haar af moeten stappen, en dat zeggen.

En hier ben ik het dus mee eens.

Over I-net over deze mevrouw praten vind ik erg laag en niet fair, wij kunnen nu wel allemaal denken - jee wat een gemene heks, terwijl de waarheid misschien wel een heel stuk subtieler kan liggen, weten wij veel?

Overigens - SNIJwonden? heeft ze haar S&T bijgevijld dan? Vind ik knap hoor, om snijwonden te creëren met een bit......

Ik trek niet snel een conclusie, ik vind juist dat conclusies pas getrokken mogen worden op het moment dat we twee kanten van het verhaal gehoord hebben!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:27

Ben benieuwd hoe het afloopt als met het op papier zet en overhandigd..

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:54

Dus als het over een duitse amazone gaat mogen we wel oordelen, maar in dit geval niet?

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:58

Het klinkt wel erg, maar volgens mij bestaan er helaas heel veel van dit soort gevallen.Boos!

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:03

Don_Marcello schreef:
Dus als het over een duitse amazone gaat mogen we wel oordelen, maar in dit geval niet?

Met als grote verschil dat we hier de feiten niet op tafel hebben, bij Christine W. hebben we dat wel, daar heeft iedereen de beelden van kunnen zien. Wie zegt dat dit verhaal klopt? Voor hetzelfde geld praten we hier over een verhaal voortkomend uit de fantasie van een op hol geslagen penny-meisje! Ik zeg niet dat het zo is, maar we moeten maar uitgaan dat dit de waarheid is, toch? En daarom zeg ik - ik vind het niet kunnen, we mogen niet oordelen omdat we het feitelijke verhaal niet kennen!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:05

Vind wel goed dat het hier bespreekbaar wordt gemaakt maar ik zou persoonlijk er wat van zeggen of naar de pensionhouders stappen en hen erop aanspreken dat zij hierin een rol moeten spelen.

Ik heb ook zo n stalgenootje gehad, tezamen met de manier waarop zij haar paard reed (Z1, instructrice en geeft zelfs clinics) en haar omgang op stal is zij verzocht een ander onderkomen te zoeken; ook na diverse klachten van mede-pensionklanten.

Enne, als je graag eens wilt kijken, kom maar bij mij, ik rij op alleen trens en heb respect voor mijn paard Knipoog .

Helaas denken sommige mensen nog dat zij respect af kunnen dwingen door middel van meppen, trekken en schoppen.

Ik denk niet dat je liegt of overdrijft want jammer genoeg komen dit soort praktijken veel te vaak voor, zelfs en ook op hoger niveau!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:15

Tsjonge jonge, een hele horde die het opneemt voor de ruiter. Stijlloos om het op internet te noemen. Er word geen naam genoemt, geen naam van het paard, geen plaatsnaam, geen stalling, geen kleur , geen leeftijd. Alleen een paard in de buurt.
Ik vind het walgelijk dat er zoiveel ruiters zijn die hun paard zo behandelen en ik zou willen dat er meer mensen waren die het lef hadden om zo iemand aan te spreken, helaas denken de meeste M+ ruiters dat ze het paardrijden hebben uitgevonden en zullen dus inderdaad niks aannemen van een recreatie ruiter. Als gesprekken met deze persoon niks uithalen kun je het aankaarten bij de stalhouder en anders als uiterste oplossing de KNHS. Wie stopt anders zo iemand? Ik zie het te vaak om me heen.

Ik rij zelf overigens op wedstrijden en soms met trainingen met stang en trens (heb mijn eigen merrie en enkele andere paardjes in het Z of hoger lopen, ik rij er een paar op een trensje en een paar met S&T), weet deze te gebruiken en de mond van mijn paard is me heilig. Ik weet waar ik over praat, een snijwond ontstaat niet zomaar. Geen enkel paard hoort met de kin op de borst te lopen en niet buiten rijden/in de wei staan is not done voor een dier.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:00

Don_Marcello schreef:

Met het verschil dat daar een film van is, en dus iedereen kan zien wat er gebeurt, en dan zelf kan oordelen. Bij deze situatie moeten we maar af gaan op verhalen, en mensen die het weer van andere mensen hebben gehoord. Lijkt me wel een verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:22

Guess1 schreef:
Hoi Hearts Pling We hebben het inderdaad over dezelfde persoon Haha! Ik heb geen melding gemaakt bij het KNHS maar haar mede stalgenootjes wel. Haha! Dat paard is geestelijk helemaal dood. Ik kan het niet anders zeggen.....

Ben je nu trots op je acties? En erg stoer van die stalgenootjes dat ze melding hebben gemaakt bij de KNHS, wat willen ze daar nu mee bereiken?
Verder l*l je zelf ook maar wat, in het begin van dit reltopic geef je aan dat de amazone in kwestie buiten de trainingen om buitengewoon lief voor haar paard is. En nu is ie opeens geestelijk dood?

Het is weer schoolvakantie zeker......
IK ga temmen.