Aldo aan het werk in het herfstzonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: Aldo aan het werk in het herfstzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:44

Ziet er goed uit Karin! Ziet er al weer een stuk beter uit als de vorige foto's.
Hij begint al een stuk fijner de hand te volgen.

Nou, dan moet er voor HAW nog wat rijtechnisch commentaar bij, blijf wel voor je kijken Clown Tong uitsteken

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:49

Hee daar is Aldo weer. Je gaat lekker vooruit zo te zien. Ga zo door! Toch leuk om die verbetering zo te zien aan de hand van de laatste keer. Winston heeft het ook prima naar z'n zin zo te zien Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:37

Fijn paard weer Karin!
Hij doet het super zo te zien!

Moet er nog commentaar? Let erop dat je je benen lang houdt Knipoog

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:49

Aldo is een 3-jarige ruin van Houston en is een half jaar zadelmak

Ondanks dat het plaatje mooi is, vraag ik me toch af hoeveel jij al van je paard vraagt op deze leeftijd. Is hij 3 als in "bijna 4" en dus met 3,5 ingereden of net 3 en dus met 2,5 al ingereden?
Bovendien vraag ik me af waar het goed voor is om zo'n jong paard al direct met sporen te gaan rijden. Reageert hij niet op alleen been? Waarom direct zo sterk inkomen met sporen?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:58

Tessabo schreef:

Ondanks dat het plaatje mooi is, vraag ik me toch af hoeveel jij al van je paard vraagt op deze leeftijd. Is hij 3 als in "bijna 4" en dus met 3,5 ingereden of net 3 en dus met 2,5 al ingereden?
Bovendien vraag ik me af waar het goed voor is om zo'n jong paard al direct met sporen te gaan rijden. Reageert hij niet op alleen been? Waarom direct zo sterk inkomen met sporen?

Wie zegt sterk inkomen met de sporen?
Die kan je er toch bij gebruiken als je ze nodig hebt?
Werkt in mijn ogen fijner dan bijvoorbeeld schoppen zonder sporen omdat je niet door komt.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:59

Ziet er goed uit karin

julie zijn idd weer goed vooruit gegaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:34

Tessabo schreef:

Het hele jaar is de A jaargang 3. Clown
Buiten dat ie nu dus een half jaar zadelmak is, vraag ik mij af waar jij je twijfels vandaan haalt over de hoeveelheid wat aan dit paard gevraagd wordt. Verward Een half jaar zadelmak zegt toch niet dat ie al een half jaar hard aan het werk is?!
Sta jij ook met je protestdoek bij de aanlevering van de hengsten voor het voorjaarsonderzoek?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:38

Needje schreef:
Sta jij ook met je protestdoek bij de aanlevering van de hengsten voor het voorjaarsonderzoek?
*LOL* Kijk dat vind ik nou de enige juiste opmerking op dergelijk onnozel commentaar OK dan!

Karin ziet er goed uit!
Mooi dier en samen (weer) een prachtige combinatie.
Veel plezier met deze knappert!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 16:07

Tessabo schreef:

Verward Wat een kruisverhoor! Nagelbijten / Gniffelen
Je hebt er ook nog iets tussen in. Het paard is nu 3 en ingereden toen het 3 was.

Als je met sterk inkomen bedoelt dat ik m'n benen langer moet maken, dan komt dat al heel anders over. Lachen

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:00

leuk paard!
je moet wel wat meer vooruitkijken en je wat langer maken! Knipoog

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:11

Wat een gedoe weer over de leeftijd en de hoeveeklheid / zwaarte van het werk. Hoe kun je daar nou aan de hand van deze foto`s over oordelen?

Naar van wat ik van de foto`s kan zien ziet het rijden er vriendelijk uit. Rijtechnisch commentaar, voor je kijken, hakken uitdrukken. Jammer dat sommige foto`s wat overbelicht zijn, zitten mooie plaatjes tussen.

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:13

Ten eerste je hebt écht waar een prachtig paard joh! Haha!
je rijd hem echt super, mijn complimenten. Haha!
Leuke foto's heb je ook .

Nog veel plezier met je leuke paardje..

xxx

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:47

Zo Karin wat een fijne plaatjes!! Geeft een veel fijner beeld dan de laatste keer. Gaat de goede kant op dus! Aldo is een heerlijk diertje hoor!!

Het moetje: Probeer wel je benen lang te houden. Dat je nog niet goed recht op zit vind ik bij de jonge dieren dan een minder zwaar punt Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:55

Zo dat ziet er echt al stukken fijner uit dan vorige keer Ja als je zo de verbetering kan vasthouden, dan belooft dat voor de toekomst!
Aldo blijft ook echt een prachtpaard om naar te kijken! Mooi beeld Ja

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:45

Wat een leuke foto's. Hij wordt steeds knapper Lovers

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:48

Pipo schreef:
Hey dat ziet er fijn uit zeg! Lekker knolletje geworden! Vind hem misschien nog wel beter bij je passen dan Winston.

Dat is wat mij ook te binnen schoot bij het zien van deze foto's Lachen
Vind jullie een hele mooie combinatie geworden Karin, het ziet er echt heel fijn uit!
Aldo wordt ook steeds mooier, hij wordt al steeds meer echt "paard" Lachen

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:00

Needje schreef:

ROFL Ik lig hier even onder tafel van het lachen om je uitspraak!
Ik vind nu juist dat de TS keurig dit paard voorstelt. Wat doet het paard nu eigenlijk in deze training en hoelang? Stap, draf en galop voor een minuut of 20? Als ze al een uur aan het werk is en op bijvoorbeeld L2 niveau traint, zou ik zeggen: ok, iets minder graag.

Als enige verbeterpunt zou ik zeggen: probeer je schouders wat meer naar achter te houden en iets minder naar beneden te kijken.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:08

He Karin, Aldo loopt er al fijn bij.
Dat ie af en toe het hoofd omhoog gooit, dat is de leeftijd.
Vind wel dat je er wat trotser op mag gaan zitten, je zit (op de foto's gezien) af en toe wat in elkaar Knipoog

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:17

ik vind jullie super bij elkaar passen, de combinatie is helemaal top.

Probeer inderdaad je been lang te maken en meer naar voren te rijden, waarschijnlijk is hij dan ook iets minder kijkerig.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:26

Wat een geweldig leuk paard heb je daar. Ik vind het er erg ontspannen uitzien.

xFrieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:31

Je kijkt teveel naar je paard(op elke foto) sommige fotos ga je uit het zadel, dus blijf zitten op je kont! Tong uitsteken uhh verder probeer als je paard schrikt gewoon rustig in je houding te blijven en denkt eraan recht op en blijven zitten dan komt hij vanzelf wel terug, probeer ook niet te hard in zijn mond te zijn, op een paard fotos zag ik dat je met je binnenhand een beetje liep te trekken.

Leuk koppeltje Haha! zeker voor de eerste keer op vreemd terrein zeer goed gepresteert Haha!

xFrieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:33

nadita schreef:
He Karin, Aldo loopt er al fijn bij.
Dat ie af en toe het hoofd omhoog gooit, dat is de leeftijd.
Vind wel dat je er wat trotser op mag gaan zitten, je zit (op de foto's gezien) af en toe wat in elkaar Knipoog

Ik vind dat dat niet met leeftijd te maken heeft, je kunt elk paard wel omlaag krijgen, als je er tijd en genoeg rust voor hebt. Als hij schrikt ja tuurlijk doet hij dan zijn hoofd omhoog, maar probeer het dan rustig op te pakken en weer mee te laten geven. Dat ligt echt niet aan de leeftijd, ik snap niet dat je er een verband zoekt met leeftijd?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:06

xFrieske schreef:
Dat ligt echt niet aan de leeftijd, ik snap niet dat je er een verband zoekt met leeftijd?

dan vraag ik me af hoeveel ervaring jij hebt met jonge paarden Verward

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:01

Weinig tot geen? Lachen

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:24

xFrieske schreef:
Ik vind dat dat niet met leeftijd te maken heeft, je kunt elk paard wel omlaag krijgen, als je er tijd en genoeg rust voor hebt. Als hij schrikt ja tuurlijk doet hij dan zijn hoofd omhoog, maar probeer het dan rustig op te pakken en weer mee te laten geven. Dat ligt echt niet aan de leeftijd, ik snap niet dat je er een verband zoekt met leeftijd?

Ik weet niet hoeveel ervaring jij met jonge paarden hebt, maar de mijne doet precies hetzelfde. Als hij het moeilijk vindt, als hij iets ziet of als hij schrikt gooit hij het hoofd gemakkelijk omhoog. En Aldo loopt er verder toch ontspannen bij. En ik ben ervan overtuigd dat Karin weet hoe ze het moet oplossen als Aldo zijn hoofd omhoog gooit. Bloos