Hij begint al een stuk fijner de hand te volgen.
Nou, dan moet er voor HAW nog wat rijtechnisch commentaar bij, blijf wel voor je kijken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tessabo schreef:Aldo is een 3-jarige ruin van Houston en is een half jaar zadelmak
Ondanks dat het plaatje mooi is, vraag ik me toch af hoeveel jij al van je paard vraagt op deze leeftijd. Is hij 3 als in "bijna 4" en dus met 3,5 ingereden of net 3 en dus met 2,5 al ingereden?![]()
Bovendien vraag ik me af waar het goed voor is om zo'n jong paard al direct met sporen te gaan rijden. Reageert hij niet op alleen been? Waarom direct zo sterk inkomen met sporen?

Tessabo schreef:Aldo is een 3-jarige ruin van Houston en is een half jaar zadelmak
Ondanks dat het plaatje mooi is, vraag ik me toch af hoeveel jij al van je paard vraagt op deze leeftijd. Is hij 3 als in "bijna 4" en dus met 3,5 ingereden of net 3 en dus met 2,5 al ingereden?![]()
Bovendien vraag ik me af waar het goed voor is om zo'n jong paard al direct met sporen te gaan rijden. Reageert hij niet op alleen been? Waarom direct zo sterk inkomen met sporen?

Een half jaar zadelmak zegt toch niet dat ie al een half jaar hard aan het werk is?!Needje schreef:Sta jij ook met je protestdoek bij de aanlevering van de hengsten voor het voorjaarsonderzoek?
Kijk dat vind ik nou de enige juiste opmerking op dergelijk onnozel commentaar Tessabo schreef:Aldo is een 3-jarige ruin van Houston en is een half jaar zadelmak
Wat een kruisverhoor! 
als je zo de verbetering kan vasthouden, dan belooft dat voor de toekomst!
Pipo schreef:Hey dat ziet er fijn uit zeg! Lekker knolletje geworden! Vind hem misschien nog wel beter bij je passen dan Winston.

Needje schreef:Sta jij ook met je protestdoek bij de aanlevering van de hengsten voor het voorjaarsonderzoek?
Ik lig hier even onder tafel van het lachen om je uitspraak!
uhh verder probeer als je paard schrikt gewoon rustig in je houding te blijven en denkt eraan recht op en blijven zitten dan komt hij vanzelf wel terug, probeer ook niet te hard in zijn mond te zijn, op een paard fotos zag ik dat je met je binnenhand een beetje liep te trekken.
zeker voor de eerste keer op vreemd terrein zeer goed gepresteert
nadita schreef:He Karin, Aldo loopt er al fijn bij.
Dat ie af en toe het hoofd omhoog gooit, dat is de leeftijd.
Vind wel dat je er wat trotser op mag gaan zitten, je zit (op de foto's gezien) af en toe wat in elkaar
xFrieske schreef:Dat ligt echt niet aan de leeftijd, ik snap niet dat je er een verband zoekt met leeftijd?
xFrieske schreef:Ik vind dat dat niet met leeftijd te maken heeft, je kunt elk paard wel omlaag krijgen, als je er tijd en genoeg rust voor hebt. Als hij schrikt ja tuurlijk doet hij dan zijn hoofd omhoog, maar probeer het dan rustig op te pakken en weer mee te laten geven. Dat ligt echt niet aan de leeftijd, ik snap niet dat je er een verband zoekt met leeftijd?