Maiko's come back! 2e prijs Z2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simmietje

Re: Maiko's come back! 2e prijs Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:57

ik had 200 en 216 punten beetje overdreven veel die 216 maar goed zo zie je maar blijft een jury sport.... de ene keer krijg je te weinig en de volgende keer te veel... Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 15:29

Liselot11 schreef:
Ziet er keurig uit, mooi ontspannen beeld en lekker aan het rijden.
Het enigste wat ik wil opmerken, is dat je een iets constantere houding mag aannemen, soms zit je voorover, dan weer achterover. Maar zoals je zelf al zegt train je daar op.

Jammer dat Maiko niet meer hoger kan komen, hij heeft toch wel hoger gelopen? Ik dacht trouwens dat je in het ZZ-Zwaar voortaan ook op trens mag rijden?

Hoe bedoel je dat Maiko niet meer hoger kan komen? Hij kan alle oefeningen nog hoor, maar ik moet gewoon extra voorzichtig zijn met hem, door zijn blijvende afwijking in zijn hals. Maar ik ga ook weer ZZ-licht starten en ik probeer gewoon hoger te komen hoor.
Je mag inderdaad nog met trens rijden tot en met het ZZ-z en dat doe ik ook, maar in de Junioren is het wel verplicht.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 15:29

simmietje schreef:
ik had 200 en 216 punten beetje overdreven veel die 216 maar goed zo zie je maar blijft een jury sport.... de ene keer krijg je te weinig en de volgende keer te veel... Knipoog

De tweede proef heb ik niet gereden, maar die was wel erg hoog gejureerd ja, de laatste had nog 210 Clown

simmietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:14

je had toen eigenlijk ook gewoon moeten mee rijden dan had je zo twee winstpunten gehad...

hij zat echt ruim tien punten hoger als de eerste jury....
zo krijg je dat mensen het niet meer kunnen volgen (A)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:21

simmietje schreef:
je had toen eigenlijk ook gewoon moeten mee rijden dan had je zo twee winstpunten gehad...

hij zat echt ruim tien punten hoger als de eerste jury....
zo krijg je dat mensen het niet meer kunnen volgen (A)

Haha ja ik dacht later ook: had ik maar mee gereden. Maar voor Maiko is 1 proef wel genoeg Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:30

Hij heeft toch een afwijking in zijn hals? VInd je het dan wel reeel om hem zo te rijden dat ie dat stuk behoorlijk belast? Kan me zo voorstellen dat dat voor een paard niet echt prettig is namelijk.

Vind het beeld er erg wisselend uitzien op de foto's. Voor je paard wellicht ook wat verwarrend rijden zo, loeilaag en dan de proef in en hup hoog ingesteld.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:41

ik vind niet dat je aan de beelden kan zien of eht paard last heeft om in deze houding te lopen. Paard heeft zo te zien best plezier in zn werk!
niet echt heel eerlijk om daar zo over te oordelen!

Verder vind ik het wel een fijne manier om zo je paard los te werken!En ik zie daar persoonlijk ook geen probleem in!
Zie dit liever dan dat ze van de eerste pas de kop omhoog rijden! Bloos

fijn dat je paard het weer doet iig, veel succes!!! Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:46

daffodil schreef:
Hij heeft toch een afwijking in zijn hals? VInd je het dan wel reeel om hem zo te rijden dat ie dat stuk behoorlijk belast? Kan me zo voorstellen dat dat voor een paard niet echt prettig is namelijk.

Vind het beeld er erg wisselend uitzien op de foto's. Voor je paard wellicht ook wat verwarrend rijden zo, loeilaag en dan de proef in en hup hoog ingesteld.

Als de veearts had gezegd dat het niet te doen is voor hem, had ik het ook inderdaad niet gedaan. Het was afwachten of het spul aan zou slaan of niet, als het spul aan zou slaan, heeft de veearts heel duidelijk tegen me gezegd dat hij waarschijnlijk weer op niveau terug kan komen en misschien wel voor jaren, het enige is afwachten hoelang het blijft werken. Als het niet aan zou slaan of maar voor tijdelijk kan hij alsnog gewoon lopen, maar niet meer op hoog niveau. Dat het spul werkt kon een in feite een maandje zijn en dat kan nog jaaaaaren zijn. En niet prettig voor hem? Hij loopt nu fijner dan dat hij eigenlijk ooit gelopen heeft, hij is ontspannen en doet de dingen met gemak. Ook train ik hem niet keihard door. De oefeningen kan hij prima, ik houd hem dus gewoon lekker soepel en op conditie.

Verwarrend? Lang en laag is een vrij bekende losrij methode naar mijn weten hoor? En hij heeft er absoluut geen moeite mee om om te schakelen. Als ik hem iets verzameld komt hij zelf al in verder in de oprichting.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:47

peetje82 schreef:
ik vind niet dat je aan de beelden kan zien of eht paard last heeft om in deze houding te lopen. Paard heeft zo te zien best plezier in zn werk!

Verder vind ik het wel een fijne manier om zo je paard los te werken!En ik zie daar persoonlijk ook geen probleem in!

Zo denk ik er dus precies over! Bedankt! Lachen

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:53

peetje82 schreef:

uh, ff tussendoor, je zult vast een geweldig veulen hebben met zo'n afstamming, ben erg benieuwd, duurt nog wel een tijdje maar het resultaat hoop ik op bokt tzt te kunnen aanschouwen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:54

Het was ook maar een vraag hoor, komt ook een beetje omdat je eigenlijk nooit echt helemaal duidelijk in je vorige topic uitsluitsel hebt gegeven over hoe en wat. Dus het verbaasde me te zien dat je m gewoon weer startte. Maar ik hoop voor jou dat ie t gewoon blijft doen. Mijn ervaring is helaas anders....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:06

daffodil schreef:

Heb je nu echt kritiek op een paard lang en laag losrijden? Wat raar! Lijkt mij juist goed om een paard op verschillende manieren te kunnen instellen. Vind het echt een vage opmerking Nors opkijken . Door lang en laag, VWNW, los te rijden komt de rug lekker los, zodat je via die ontspanning door kan werken naar inspanning en hoger kan instellen. Stuk beter dan al die ruiters die hun paard zo uit de trailer met de kop erop rijden.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:12

marlina schreef:
peetje82 schreef:

uh, ff tussendoor, je zult vast een geweldig veulen hebben met zo'n afstamming, ben erg benieuwd, duurt nog wel een tijdje maar het resultaat hoop ik op bokt tzt te kunnen aanschouwen

ze is ook erg leuk moet ik eerlijk toegeven! Haha!

Cleo, graag gedaan!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:10

Anoeska schreef:
Heb je nu echt kritiek op een paard lang en laag losrijden? Wat raar! Lijkt mij juist goed om een paard op verschillende manieren te kunnen instellen. Vind het echt een vage opmerking Nors opkijken . Door lang en laag, VWNW, los te rijden komt de rug lekker los, zodat je via die ontspanning door kan werken naar inspanning en hoger kan instellen. Stuk beter dan al die ruiters die hun paard zo uit de trailer met de kop erop rijden.

Nee ik heb dus geen kritiek op EEN paard lang en laag losrijden maar bij dit paard vroeg ik me dus af of die hier beter van werd en dat heeft te maken met een eerder topic waarin TS notabene stelt dat haar paard slijtage in zijn hals heeft, waarschijnlijk door het laag diep rond rijden.......dus je kunt je voorstellen dat dat nu vragen oproept bij mij.

Daarnaast heb ik zelf helaas een heel nare ervaring met een paard met artrose in de hals, en laag rond rijden was nou niet echt bepaald een aanrader daarvoor!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:59

dit paard wordt ook niet laag en rond gereden,maar lang en laag,
paard loopt met losrijden laag en zeker niet met de neus erin gereden!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:26

Ik denk dat het nodige wel gezegt is, vind het erg fijn om te zien dat niet iedereen vanaf Z1 er maar gelijk een stang en trens in hangt.
Ik denk dat je je paardje zelf het beste kend voor wat hij wel en niet kan t.a.v. de blessure en in overleg met een dierenarts komt het vast goed.
Succes!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:17

Wat fijn om te zien dat je weer lekker met Maiko aan het rijden bent!
Hoe is het met je andere topper?

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:32

Ziet er goed uit, 7ens voor de vliegende galopwissels ; Top Haha! ! Succes nog verder

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:15

ziet er goed uit hoor cleo Haha!

(als hij het echt niet meer kan laat hij zich echt niet zo bewerken..)

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:32

josie schreef:
Ik denk dat het nodige wel gezegt is, vind het erg fijn om te zien dat niet iedereen vanaf Z1 er maar gelijk een stang en trens in hangt.
!

Er is niets mis met S&T als je ermee om kan gaan Boos!

Fijn Cleo, dat het met Maiko weer zo goed gaat.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 13:35

VeryWell schreef:
Wat fijn om te zien dat je weer lekker met Maiko aan het rijden bent!
Hoe is het met je andere topper?

Dankje Lachen

Met Zaline gaat het ook wel goed hoor, alleen voor mij is het toch wel moeilijk, zo'n jong paard. Het is niet echt mijn ding, maar ik hoop dat het met de nodige hulp goed gaat komen! Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 13:36

sylromans schreef:
ziet er goed uit hoor cleo Haha!

(als hij het echt niet meer kan laat hij zich echt niet zo bewerken..)

Dankje, Ja dat denk ik ook ja. En Maiko geeft zelf vrij duidelijk aan wat hij nog wel en niet aan kan.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 13:37

CarolineP schreef:
josie schreef:
!

Er is niets mis met S&T als je ermee om kan gaan Boos!

Fijn Cleo, dat het met Maiko weer zo goed gaat.

Als je paard er fijn mee loopt is er inderdaad niets mis mee!

Dankje Lachen