't Is Deus Z: 1 van de zeldzame keren @ HAW...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Re: 't Is Deus Z: 1 van de zeldzame keren @ HAW...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 17:14

Caira schreef:
haal dan in elk geval het bontje eronderuit, dit vergroot het kiepen alleen maar en kan meer kwaad dan goed doen.

Ik vind het stabieler liggen met? We hadden eerst zonder gereden en dit leek meer te kiepen?
Indien dit niet kan doe ik het in ieder geval zonder. Maar hopelijk is dit probleem disndag opgelost!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:46

Hey!
Hij is echt mooi volwassen geworden Lachen
Ik zou meer aan zen achterhand beginnen werken, zodat die spieren daar wat beginnen te werken Knipoog
Verder op je beenligging opletten, goed dat je geen sporen draagt Lachen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:57

Alizeetje schreef:
* Mijn benen liggen vaak té ver naar achter, ik doe dit vaak onbewust omdat ik hem ook beter vooruit krijg zo (wat niet goed is Clown )

Ik vind je beenhouding qua plaats juist heel netjes! Netjes een lijn van je oren, schouders, heup en voet te trekken Lachen Wel moet je er op letten dat je je hakken netjes blijft uitdrukken en met je kuiten aandrijft Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:28

Je zadel moet idd veel meer achteruit, ik denk dat een goed passend zadel al de helft van je problemen oplost Lachen

Hij loopt achter te kort in vergelijking met voor, voor mij toch een teken dat hij impuls mist en dat hij niet genoeg vooruit durft/kan. Ik zou dus echt actief werken naar het vw-nw, liever een kwartier vw-nw kunnen rijden dan een uur zo. Ik denk dat als hij leert de hals te laten vallen, mét behoud vanimpuls, dat dan ook de achterhand zal kunnen kantelen en de schoft omhoof zal kunnen.

Maar... gezien de omstandigheden, zijn het erg leuke foto's, prachtig paard wordt het!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 22:20

Bedankt Femke voor je tips! Ik ga er morgen mee aan de slag Knipoog Zadel ligt idd ook erg naar voor...
Ik weet niet goed of het zijn manier van lopen is onder het zadel of niet, is namelijk 1 van de eerste keren dat ik mezelf erop zie en/of iemand anders erop zie rijden Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:54

Kan goed zijn door zijn onervarenheid en dan het zadel dat wat klemt, dat hij nog niet genoeg durft loslaten Ja Dat verbetert wel, zeker als jullie nu les kunnen nemen Lachen Heb je al iemand gevonden nu?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 10:02

poes schreef:
Kan goed zijn door zijn onervarenheid en dan het zadel dat wat klemt, dat hij nog niet genoeg durft loslaten Ja Dat verbetert wel, zeker als jullie nu les kunnen nemen Lachen Heb je al iemand gevonden nu?

Jou lesgeefster! Maar helaas kon ze de afgelopen 2weken enkel wanneer ik niet kon(ik kan 2dagen in de week niet, zij dan wel Clown )...Misschien zondag een eerste keer, al denk ik dat 1uur rijden nog te lang is voor Deus.
De lesgeefster van Hellie (uit Nederland) zou misschien ook komen.
Maar nog niets dat concreet vastligt helaas.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:06

O maar Kyna was ook echt OP na een uur zi, maar ze paste het daar wel genoeg op aan Ja Laat weten hoe het ging e!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:43

Halleluja wat een kast van een paard heb jij onder je kont,
Hij lijkt echt enorm op een een of andere manier *LOL*

Wat me wel opvalt is dat je meer met je hakken aandrijft ipv je kuiten,
je beenhouding is daarintegen wel weer heel netjes, houden zo Haha!

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:09

rij jij nooit met cap bij ons is dat verplicht verder niet meehangen in de bocht

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 18:33

__Shannon schreef:
Halleluja wat een kast van een paard heb jij onder je kont,
Hij lijkt echt enorm op een een of andere manier *LOL*

Wat me wel opvalt is dat je meer met je hakken aandrijft ipv je kuiten,
je beenhouding is daarintegen wel weer heel netjes, houden zo Haha!

Hij is idd redelijk groot Lachen Maar het valt nog wel mee!

Klopt, ik drijf meer aan met mn hakken, dee dit vroeger ook steeds toen ik met sporen ree...Moet daar écht eens iets aan beginnen doen. Ik drijf ook vaak aan met mijn hakken omdat ik hem vaak simpelweg nog niet (snel genoeg) vooruitkrijg op kuithulpen...Werken we ook aan Knipoog

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:41

Heeeeej Haha!
Jah, wat kan ik zeggen... Knipoog Alleszins dat 'k zeker weet dat het zal verbeteren, wannnnt hij had een dipdag en het zadel past niet en al die dingen...
Je zou hem idd iets meer aan't werk gezet kunnen hebben, maar die dipdagen zijn niet de beste om alles uit je paard te krijgen, en je rèèd ook niet echt e... 't Was meer gewoon er nog even opzitten. Knipoog Niet echt "training", maarja, neemt nie weg... blablabla (zie hierboven) Knipoog .
Ik vind het zowieso, alle omstandigheden in beschouwing genomen, geen slechte foto's.
Natuurlijk is het zadel verre van ideaal en ik denk ook dat ie veel zal veranderen en verbeteren als ie een ècht passend heeft... Lachen
Maar dat gaat allemaal gebeuren, jij staat helemaal open voor tips en bent er al helemaal aan bezig om te verbeteren, dus ik zie helemaal geen problemen. Haha!
Hehe

Vééééééééél succes meissie! Haha!
(And I'll stand by you Knipoog )

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:48

Jij lijkt echt mega klein en smal op je paard, volgens mij is-ie flink aan de maat of niet?
Vind 'm wat aan de forse kant, flink rijden dus Haha! veel overgangen want hij is zo te zien wat traag in 't achterbeen, vooral ook korte tempowisselingen, paar pasjes maar, zodat-ie niet de kans krijgt op de voorhand te kukelen.
En niet vergeten ook terug te schakelen, bij 'n flegmatiek paard wordt dit snel vergeten (heb er zelf ook één Knipoog ) maar ook hiermee maak je de achterbenen sterker en sneller.

Even buiten 't rijtechnisch commentaar, noem je je paard ook werkelijk deus?
Velen zullen lachen, maar imo krijgt 't paard daar geen positief zelfbeeld van.
Is ook helemaal terzijde, iedereen geeft z'n paard wel 'n naam, maar probeer 'm trots te maken, tis 'n hartstikke knap dier.

Veel succes! Knipoog

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 19:53

Goed nieuws: nieuw (2dehands) zadel Lachen Dat veel beter ligt!
@Gimli: veel overgangen is wat we gaan proberen. Hij is zeker 1.70m, weet eigelijk niet hoe groot aangezien ik hem nog nooit gemeten heb Haha!! Hij moet een beetje afvallen.
Korte tempowisselingen onthou ik ook! Bedankt voor de tip.

Hij noemt Deus ja. Maar, onder de Nederlandse bokkers is er blijkbaar meer verwaring rond...Je spreekt het niet uit als deusje ofzo...Het is eerder Dé-Oes (je hebt ook zo een groep), is Latijns voor GOD Haha! Dus alsie daar geen positief zelfbeeld van krijgt Knipoog Hij noemt ook zo op zn papier, en die naam was al definitief toen ik hem kocht als veulentje Lachen Zelf heb ik er geen problemen mee Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:10

Als DEUS nu geen mooie naam is Haha! Voorkennis Latijn in NL ligt duidelijk iets lager Lachen

Leuk dat je een goed zadel hebt alizee!