Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:ben het met bovenstaande poster helemaal niet eens
KiWiKo schreef:heb ik al in eerdere posts......... dier is voor de 6de keer onder het zadel........ wat wil je????
Ding doet het supergoed
dier is net ohz en loopt naar mijn idee gewoon netjes
KiWiKo schreef:ben ik niet van meningdier is net ohz en loopt naar mijn idee gewoon netjes
Kev schreef:Als ik de goede Kelvin heb (shoot me if I'm wrong) dan is hij een half jaar in training.
dier word door een amateur ingereden.......... en dan vind ik het nog steeds niet verkeerd
Annetje schreef:Ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens. Het paard loopt losjes van voor ik zie totaal geen strakgetrokken teugels en eigenlijk ook geen onrechtvaardig spoorgeprik, maar het paard maakt wel degelijk korte en soms wat stijve pasjes. Longeer je hem wel eens? Longeer hem eens over balkjes heen te longeren. Dan moet hij wat meer buiging maken in zijn benen en komt hij misschien ook was losser in de rug. Het lijkt mij namelijk of hij een klein beetje de rug/heup strak houd. Vooral in de galop. Maak met het rijden veel tempowisselingen en durf ook eens een keer een goede middendraf aan te nemen.
Verder vind ik het echt super netjes dat hij zo loopt!Ik zou er bijna jaloers op worden!
KiWiKo schreef:niet echtdier word door een amateur ingereden.......... en dan vind ik het nog steeds niet verkeerd
gertje1 schreef:KiWiKo schreef:niet echtdier word door een amateur ingereden.......... en dan vind ik het nog steeds niet verkeerd
zijn we niet allemaal amateurs ????
gertje1 schreef:Annetje schreef:Ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens. Het paard loopt losjes van voor ik zie totaal geen strakgetrokken teugels en eigenlijk ook geen onrechtvaardig spoorgeprik, maar het paard maakt wel degelijk korte en soms wat stijve pasjes. Longeer je hem wel eens? Longeer hem eens over balkjes heen te longeren. Dan moet hij wat meer buiging maken in zijn benen en komt hij misschien ook was losser in de rug. Het lijkt mij namelijk of hij een klein beetje de rug/heup strak houd. Vooral in de galop. Maak met het rijden veel tempowisselingen en durf ook eens een keer een goede middendraf aan te nemen.
Verder vind ik het echt super netjes dat hij zo loopt!Ik zou er bijna jaloers op worden!
dank je hier kan ik wat mee
moet eerlijk zeggen dat ik zo aan het oefenen ben dat ik niet zo veel heb gelongeerd
ga dit zeker van de week doen
bedankt voor je tip

W_W schreef:Het rijden afwisselen is bij een jong paard juist essentieel! Los laten rennen in de bak alleen al is super fijn voor een (jong) paard.
Longeren, wandelen van alles om het werk uitdagend en afwisselend te houden.
Nijn schreef:Vind het er erg netjes uit zien
Ben benieuwd waarom je een paard niet kan in/doorrijden met sporen?
En handrem? Waar zie je dat?
Wat ik wel zie is een paard wat nog erg zoekerig is, maar wat wil je met zo'n jong dier?
Zie juist dat het lekker op eigen benen wordt gelaten, daar heb je later veel meer profijt van dan al dat gejakker
TS ga zo door, vind het een fijn beeld geven
maar ik zie hem wel wat in de hand zakken en teveel op de voorhand lopen (meer dan mi zou moeten) maar dat kan ook komen doordat hij wat moe wordt. Maar aan de andere kant, als hij een half jaar in training is, zou hij toch wel wat meer conditie hebben dan een kwartier of wordt hij niet zo vaak gereden? Kev schreef:W_W schreef:Het rijden afwisselen is bij een jong paard juist essentieel! Los laten rennen in de bak alleen al is super fijn voor een (jong) paard.
Longeren, wandelen van alles om het werk uitdagend en afwisselend te houden.
precies! Alleen vervang ik rennen in de bak liever door rennen in de wei! Daar krijgen ze al wat conditie en spierontwikkeling van!