drie jarige aan het doorrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: drie jarige aan het doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:43

ben het met bovenstaande poster helemaal niet eens Lachen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:45

KiWiKo schreef:
ben het met bovenstaande poster helemaal niet eens Lachen

En onderbouw dat dan eens? Want hier kan ik niks mee.
Ieder mag zijn of haar mening hebben. Maar ik kan niks met alleen een mededeling dat je het er niet mee eens bent!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:47

heb ik al in eerdere posts......... dier is voor de 6de keer onder het zadel........ wat wil je????

Ding doet het supergoed Lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:49

KiWiKo schreef:
heb ik al in eerdere posts......... dier is voor de 6de keer onder het zadel........ wat wil je????

Ding doet het supergoed Lachen

Niet voor de 6e keer onder het zadel maar voor de 6e keer les gehad

ponyparadijs

Sorry hoor maar dat haal ik niet uit de openingspost!
En dan nog blijf ik bij mijn mening! Ik zeg wat ik zie.

Annetje

Ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens. Het paard loopt losjes van voor ik zie totaal geen strakgetrokken teugels en eigenlijk ook geen onrechtvaardig spoorgeprik, maar het paard maakt wel degelijk korte en soms wat stijve pasjes. Longeer je hem wel eens? Longeer hem eens over balkjes heen te longeren. Dan moet hij wat meer buiging maken in zijn benen en komt hij misschien ook was losser in de rug. Het lijkt mij namelijk of hij een klein beetje de rug/heup strak houd. Vooral in de galop. Maak met het rijden veel tempowisselingen en durf ook eens een keer een goede middendraf aan te nemen.

Verder vind ik het echt super netjes dat hij zo loopt! OK dan! Ik zou er bijna jaloers op worden!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:56

Mijn 3 jarige liep in het begin ook met de rem erop, z'neigen rem welteverstaan, want ik reed met bijna losse teugels. Nu kan ik hem veel beter door laten lopen en toch de teugels aannemen. Eerst voorwaarts en impuls en dan neerwaarts (maar heb het filmpje nog steeds niet kunnen zien, de pagina blijft wit..)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:58

wat wil je dan.......... dier is nog zoekende en naar mijn mening laat de ruiter het dier ook fijn zoeken........ helemaal prima!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:02

Dat bedoel ik ook, ik wilde ermee zeggen dat als het eruit ziet alsof je met de rem erop rijdt, dat niet per se wil komen doordat je teveel aan de teugels zit.

@TS: ik heb even gezocht op youtube, is het een bonte?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:03

Ik wil helemaal niks. Ik geef alleen mijn mening over een moment opname.
Ik ben namelijk van mening dat de rem er op zit en er niks aan gedaan wordt om deze er af te krijgen.
Door die rem krijg je ook een vertekent beeld wat betreft de spanning. Maar dan nog blijf ik van mening dat er heel veel spanning in het paard zit!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:06

ben ik niet van mening Lachen dier is net ohz en loopt naar mijn idee gewoon netjes Lachen

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:08

Als ik de goede Kelvin heb (shoot me if I'm wrong) dan is hij een half jaar in training.
Vind het overigens ook best meevallen met de spanning, hij laat zich misschien nog niet zo lekker los, maar komt er in de overgangen niet tegenin, en dat zijn toch de dingen waar spanning ed het snel tot uiting kan komen.
Laatst bijgewerkt door Kev op 12-10-08 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:08

KiWiKo schreef:
ben ik niet van mening Lachen dier is net ohz en loopt naar mijn idee gewoon netjes Lachen

Ieder zijn mening toch?

Kev schreef:
Als ik de goede Kelvin heb (shoot me if I'm wrong) dan is hij een half jaar in training.

En veranderd dit jou mening KiWiKo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:10

niet echt Lachen dier word door een amateur ingereden.......... en dan vind ik het nog steeds niet verkeerd Lachen

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:14

Annetje schreef:
Ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens. Het paard loopt losjes van voor ik zie totaal geen strakgetrokken teugels en eigenlijk ook geen onrechtvaardig spoorgeprik, maar het paard maakt wel degelijk korte en soms wat stijve pasjes. Longeer je hem wel eens? Longeer hem eens over balkjes heen te longeren. Dan moet hij wat meer buiging maken in zijn benen en komt hij misschien ook was losser in de rug. Het lijkt mij namelijk of hij een klein beetje de rug/heup strak houd. Vooral in de galop. Maak met het rijden veel tempowisselingen en durf ook eens een keer een goede middendraf aan te nemen.

Verder vind ik het echt super netjes dat hij zo loopt! OK dan! Ik zou er bijna jaloers op worden!

dank je hier kan ik wat mee
moet eerlijk zeggen dat ik zo aan het oefenen ben dat ik niet zo veel heb gelongeerd
ga dit zeker van de week doen
bedankt voor je tip

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:20

KiWiKo schreef:
niet echt Lachen dier word door een amateur ingereden.......... en dan vind ik het nog steeds niet verkeerd Lachen

zijn we niet allemaal amateurs ????of bedoel je door een profecioneel iemand (betaald iemand)
Laatst bijgewerkt door gertje1 op 12-10-08 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:21

gertje1 schreef:
KiWiKo schreef:

zijn we niet allemaal amateurs ????

verdien jij je geld met zadelmak maken en doorrijden dan?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:23

gertje1 schreef:
Annetje schreef:

dank je hier kan ik wat mee
moet eerlijk zeggen dat ik zo aan het oefenen ben dat ik niet zo veel heb gelongeerd
ga dit zeker van de week doen
bedankt voor je tip

Ik denk dat het zowiezo goed is om het rijden af te wisselen met longeren, met alle paarden, maar zeker met een jong paard!

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:25

Het rijden afwisselen is bij een jong paard juist essentieel! Los laten rennen in de bak alleen al is super fijn voor een (jong) paard.
Longeren, wandelen van alles om het werk uitdagend en afwisselend te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:28

Vind het er erg netjes uit zien Lachen

Ben benieuwd waarom je een paard niet kan in/doorrijden met sporen?
En handrem? Waar zie je dat?
Wat ik wel zie is een paard wat nog erg zoekerig is, maar wat wil je met zo'n jong dier?
Zie juist dat het lekker op eigen benen wordt gelaten, daar heb je later veel meer profijt van dan al dat gejakker Lachen

TS ga zo door, vind het een fijn beeld geven OK dan!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:28

W_W schreef:
Het rijden afwisselen is bij een jong paard juist essentieel! Los laten rennen in de bak alleen al is super fijn voor een (jong) paard.

precies! Alleen vervang ik rennen in de bak liever door rennen in de wei! Daar krijgen ze al wat conditie en spierontwikkeling van!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:29

en dat zie ik ook nijn! Lachen

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:31

Nijn schreef:
Vind het er erg netjes uit zien Lachen

Ben benieuwd waarom je een paard niet kan in/doorrijden met sporen?
En handrem? Waar zie je dat?
Wat ik wel zie is een paard wat nog erg zoekerig is, maar wat wil je met zo'n jong dier?
Zie juist dat het lekker op eigen benen wordt gelaten, daar heb je later veel meer profijt van dan al dat gejakker Lachen

TS ga zo door, vind het een fijn beeld geven OK dan!

Gejakker is wel weer het andere uiterste dan (hand)rem! Lachen maar ik zie hem wel wat in de hand zakken en teveel op de voorhand lopen (meer dan mi zou moeten) maar dat kan ook komen doordat hij wat moe wordt. Maar aan de andere kant, als hij een half jaar in training is, zou hij toch wel wat meer conditie hebben dan een kwartier of wordt hij niet zo vaak gereden?

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 19:33

Kev schreef:
W_W schreef:

precies! Alleen vervang ik rennen in de bak liever door rennen in de wei! Daar krijgen ze al wat conditie en spierontwikkeling van!

Ja ik ook alleen hebben we weinig weide in het westland alles word opgekocht voor huizen
er blijft in 'sGravenzande niets meer over
Kelvin stond eerst nog op de wei maar die is dus verkocht