Vaidosa (Lusitano) 1 maand onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Re: Vaidosa (Lusitano) 1 maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 01:05

Mooie leeftijd om ingereden te worden en ook een leuke combi zijn jullie. Ik zal niet gaan herhalen wat anderen als gezegd hebben.

Ik heb wel een andere leuke tip waar je misschien iets mee kan. Met veel paarden wordt weinig voorbereidend werk aan de hand gedaan, terwijl je op die manier al een hele hoop aan kunt leren zonder dat er een "storende" (niet dat jij dat bent, maar het is natuurlijk wel moeilijker) ruiter op zit.

Ik vind dat ze dat rechtrichten aan de hand erg goed uit kunnen leggen op http://www.paardenbegrijpen.nl. Je gaat dan ook heel kritisch kijken naar hoe jouw paard zijn lichaam gebruikt. Zeer leerzaam. Het kan je ook heel goed helpen om het paard op beide handen soepel te krijgen. Als jij er dan weer op gaat zitten zal je merken dat het allemaal wat makkelijker gaat. Ze zal dan ook makkelijk loslaten en voorwaarts-neerwaarts gaan.

Verder veel plezier met elkaar. Je hebt een mooie merrie!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 10:19

Mindfields schreef:
Sorry ik had later pas door dat ik nogal kortaf was, was niet mijn bedoeling!! Mijn excuses hoor, zat tussendoor ff snel te bokken en postte dus wat ontactvol. Koe

Ik 'kende' je al wel van het Andalusierforum en Paard en tango, dus ik vond het al wat vreemd, heb het dus niet heel aanvallend op gevat Knipoog

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:01

Lekker paardje, het ziet er fijn uit. Probeer contact te houden, maar na 10 reacties neem ik aan dat je dat wel door hebt! Knipoog Verder vind ik het lijken alsof het bit vrij hoog in haar mond ziet. Leek mij op 1 of andere manier niet prettig. Misschien het bakstuk 1 gaatje losser?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:14

en een sperriempje om....

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 17:19

Inmiddels is het bit een gaatje losser gegaan, sperriempje is aanwezig (had ze alleen die dag niet om, omdat ik hem toen kwijt was) en ik heb gisteren les gehad en we hebben dus nieuwe handvatten om mee te werken.