Dancing Queen @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Re: Dancing Queen @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:33

Jeannine schreef:
Is een goede achterhand dan altijd goed ondertredend?

Ehm, ja dat is toch wel wat je in een goed dressuur paard zoekt volgens mij? Een achterhand, die niet ondertreedt, beetje traag is en stuuwt i.p.v zich draagt, is toch geen goede achterhand.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 12:37

Wij hebben een groot probleem samen en dat is dat mijn paard alleen maar voorwaarts is als ik haar laat gaan dan blijft ze voorwaartser lopen en nog sneller, ophouding met buiten teugel heeft geen zin even reageerd ze en dan gaat ze weer zodra ik maar even ontspan gaat ze

misschien herkent iemand dit probleem... ik heb al een aantal instructeurs erbij gehad en ieder zegt weer wat anders! ze is echt moeilijk te rijden, en idd de achterhand eronder te rijden is voor haar best moeilijk ook omdat het zoon lang gelijnd paard is is het moeilijk!

lang en laag gaan rijden zijn we erg veel mee bezig, alleen als ik haar lang laat lopen gaat ze gelijk weer in middendraf ervandoor..wat dat aan gaat is ze dus ongehoorzaam..ik heb het idee dat ze de dressuur niet leuk vind ze ziet er de lol niet van in als ik ga springen met haar blijft ze lekker onder me lopen ( wat ze met dressuur niet doet )

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:29

Wendy schreef:
Goh, leuke voorbeenzwaaier.
Sorry, maar je paard voert echt helemaal niks uit. Is dit wat ze tegenwoordig dressuur noemen?

God God wat zijn we weer subtiel zeg Doe even normaal.

@ TS ik vind het een enig paard. Je schrijft dat ze net ohs is? Dat verklaart een hoop. Want misschien is ze nog niet helemaal klaar voor L2. Ze is zoals er al gezegd is arm bespierd, ga eerst lekker aan het werk met overgangen. Heel consequent overganger rijden, ook tempowisselingen en schijnovergangen zijn een fijne oefening om je paard op het achterbeen te krijgen.
Dat "rennerigge" zoals je beschrijft is heel herkenbaar Ja Ik heb dit probleem ook gehad. Lang en laag rijden is mij toen afgeraden. Juist als je lang en laag rijd, nodigt uit om aan de teugels te gaan hangen en om op de voorhand te vallen. Je hoeft haar niet op te richten, want daar is ze helemaal niet klaar voor, maar rijd haar zeker niet lang en laag. Gewoon teugels fijn op maat en houd haar goed op de buitenteugel!!! Heel erg belangrijk. Vraag haar los met je binnenhand, door te vragen en los te laten (ophouding is al genoeg), maar houd wel altijd meer druk op je buitenhand. Zorg ervoor dat het geen trekspelletje word.
Rijd ondertussen veel overgangen, houd haar aan het werk. Zodra je haar niet bezig houd en haar de kans geeft om voor je te denken (wat jouw blijkmaar de indruk geeft dat ze dressuur niet leuk vind) ben je haar helemaal kwijt. Zorg dat jij haar voor bent in het "rennen" door haar dus continue op de buitenkant te houden en los te vragen met de binnenkant en veel overgangen te rijden. Verder kan je haar op een volte zetten en haar kont naar buiten duwen, door haar met je binnenbeen naar je buitenteugel door te duwen. Dit is een soort van wijken op de volte (weet de NLse benaming niet) Bij deze oefening word je continue verbeterd en hinder je je paard om zo te gaan rennen, omdat ze zich moet beheersen in de oefening, zodat ze niet onderuit gaat.

Als jij haar eenmaal op de rails heb, heb je er volgens mij een heel erg leuk paard aan Ja Maar forceer niets, ga gewoon aan de gang met de tips die je krijgt en kijk wat er werkt. Haha!

Succes ermee Knipoog

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:52

Ik ga helemaal mee met het commentaar van Norway girl. Zelf heb ik ook een paard die gauw gaat rennen wanneer het te moeilijk wordt. Dit los ik op door mijn paard op de volte te zetten en voltes te sluiten en weer te openen, zo houd je je paard goed bezig en wordt het knap lastig voor haar om te gaan rennen.

Veel schijnovergangen rijden is ook een goede manier om haar bezig te houden, ze moet leren om op jouw te wachten.

Denk verder om je pianohanden, handen rechtop en niet vastzetten, zo lijkt het namelijk.

Ik zou zeggen, ga even lekker terug naar de basis. Wanneer dit goed voor elkaar is, heb je er zeker een leuk paard aan! Succes!

Even off-topic.
Jij bent weleens met Mariska bij Heegsma geweest, geloof ik? Ik heb zelf bij Heegsma gestaan, ik herkende je gezicht Tong uitsteken

Ferrieteel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:00

Wendy schreef:
Als je het niet van een foto kan zien, waarom plaats je ze dan? Lachen

Ik snap jou reacties niet echt?
Ontopic: ik vind je paardje wel erg leuk zeg. Bloos
alleen er is iets storends aan je houding wat ik niet echt kan ontdekken.
misschien zijn het meerdere dingen.
je moet je handen ook ietsjes meer bij elkaar houden.
en niet zo wijd.
ik weet zelf ook wel dat ze dan makkelijker aan de teugel gaan maar het is natuurlijk niet helemaal de bedoeling!
verder heb je een leuk paard vind ik, nog heel veel succes met oefenen enzovoort.
met instructie kom je vast wel ergens. Lachen

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:50

Natuurlijk is er genoeg aan te merken op de manier waarop het paard NU loopt. Feit blijft dat ie WEL ruimte heeft voor. Dat biedt in ieder geval perspectief voor de toekomst. Een paard dat voor niets in huis heeft, zal het een stuk lastiger krijgen.
Dus: lekker doortrainen en veel succes verder!

Manon_073

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:24

DAAAAAAANTJEEEE Haha!

supermooie foto's en hij loopt ook lekker zeg
en inderdaat wat ze hier al zeggen wat een voorbeen zwaaiertje Bloos

vindt aleen op een foto net een beetje lijken of je zadel er af valt. haha
maar dat zal wel aan mij liggen Knipoog

verders egt super ga zo door daan en dan komen jullie erwel. Pling

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:54

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Je zou je topic in deze vorm ook op ITP kunnen openen.