Onstabiele enkel?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Re: Onstabiele enkel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:48

Inderdaad, ik ben nou ook al zo'n 2 jaar bezig. Enkel gebroken, enkel banden gescheurd etc etc. Maar doordat die enkelbanden nu zo slecht zijn geven ze gewoon niet meer de juiste steun aan die enkels. Zelfs als ik uitbehandelt ben bij mijn Fysio, ga ik er na een maand weer door heen. En beginnen de behandelingen bij de fysio weer opnieuw.

Als ik een lange buitenrit heb gemaakt kan ik daarna gewoon niet meer lopen van de pijn in mijn enkels. Had ik voor dat enkel-gedoe nooit!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:48

tallechie schreef:
Ik heb het zelfde probleem. Als ik dus lekker heb gereden kan ik daarna niet meer lopen, mij is aangeraden om laarzen te kopen die bij de enkel goed aansluiten en zeker geen enkelband te dragen.
Ik heb mijn enkelbanden gescheurt gehad, vandaar de slechte enkels.

Heb ik dus ook! Zie mijn bericht./

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:33

Ik heb ook altijd al slechte enkelbanden gehad. Maar een jaar of 6 terug mn banden in een enkel opgerekt gehad in een ongeluk. Dus ook heel lang last van gehad.

Heb je wel eens geprobeert met laarzen te rijden? Ik kan écht niet met schoenen rijden omdat die veel te laag ophouden idd.
Mijn leren laarzen zitten goed stevig en doordat ze hoog zijn kan je niet zo snel door je enkel heen zakken.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:43

ik heb er ook last van, helemaal als ik rij met de flexibele beugels dan is het helemaal drama, als ik rij met vaste beugels en leren laarzen gaat het prima
alleen het opstappen blijft altijd nog pijn doen in m'n linker enkel herkennen jullie dat ook?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:12

Bij het opstijgen heb ik er geen last van. Als ik een poosje aan het lichtrijden ben krijg ik het pas.
Ik heb nog niet met stevige leren laarzen proberen te rijden. Ze zijn ook zo duur Tong uitsteken En m'n Jodhpurs zijn ook niet de goedkoopste die er waren..

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:25

ik heb t ook (gehad). Tijdens t paardrijden ging ik regelmatig door mijn enkel (ook met gewoon lopen).
Op advies vd fysio reed ik altijd met een brace en zou er op advies vd orthopeed aan geopereerd wordt (aan littekenweefsel, dus niet banden inkorten).
Net voor de operatie brak en ontwrichtte ik mijn enkel en nu zijn mijn banden eigenlijk te kort. Ik rij nog steeds met brace en moet er ook nog aan geopereerd worden (metaal eruit, littekenweefsel verwijderen).
conclusie; je enkel breken is ook een oplossing, ik raad t je alleen niet aan, doet au!, wat je misschien wel kan doen is van die speciale beugels proberen; metalab of anky airstream, die schijnen goed te werken bij gewrichtsproblemen en anders misschien dan toch een brace proberen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:29

fryskhynders schreef:
ik heb er ook last van, helemaal als ik rij met de flexibele beugels dan is het helemaal drama, als ik rij met vaste beugels en leren laarzen gaat het prima
alleen het opstappen blijft altijd nog pijn doen in m'n linker enkel herkennen jullie dat ook?

Ik heb niks aan mijn enkels.
Al zijn de keren kneuzen, half gebroken voeten enkels etc niet meer te tellen.
Zelfs een keer met het positieve nieuws dat ze even een foto moesten maken wáár het gebroken was. Clown
Ik moet opletten hoe ik mijn enkel houd met flexibele beugels.. Ik druk ze al gauw te ver uit waardoor ik een behoorlijk zere enkel krijg, rijd wel lekker die beugels verder, maar niet geschikt voor een onstabiele enkel inderdaad.

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:39

ik heb er ook wel last van gehad nu doe ik gewoon mijn beugels 1 gaatje langer is even wenne aan het begin maar nu heb ik er bijna nooit last meer van mischien is het te probereen niet geschoten is altijd mis toch