Mega hengst Wilke (Z) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Mega hengst Wilke (Z) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:04

Je hebt idd een prachtig paard onder je 'billen' en ik vind jullie ook een super leuke combi Knipoog
Wat ik me vooral even afvraag is of je hem altijd met stang en trens rijd of dir voor de foto's hebt gedaan?
Ik vind dat er namelijk nogal een constante druk op de stang zit en zo kan hij natuurlijk niet echt de lengte in.....
Voor de rest vind ik het er goed uitzien, en zeker voor een paard wat geblesseerd is geweest en de rest is al genoemd.
Ik ben erg benieuwd naar foto's van jullie weer eerste wedstrijd in de toekomst, want imponerend zijn jullie samen Haha!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:26

Ik vind jullie een mooie combinatie, je hebt een heel mooi paard en genieten doe jij er zo te lezen wel van!

Ik vind het prettig te lezen dat je het belangrijk vind dat hij aan je hulpen blijft en je hand blijft volgen en niet opgekropt zijn eigen gangetje mag gaan! OK dan!

Maar de foto met "piaffe" is nog geen piaffe hoor, dat is meer dribbelen op de plaats. Zijn achterbeen komt ook niet van de grond...
De foto met "fijn achterbeengebruik" daar trekt hij de hakken in zijn staart ipv dat hij het achterbeen onder de massa zet... maar goed, dat had je misschien wel gezien als de foto 2 tellen later was genomen Knipoog

Heel veel succes met je mooie vent!

lidykeeagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:42

je hebt echt een super mooi paard Kwijl Ik ben niet zoeen fan van Friesen maar vind je paard toch wel echt vet Haha! .

verder het commentaar dat ik je wil meegeven is dat je moet proberen erop te letten dat je je handen goed om de teugels sluit je hebt namelijk piano handjes. Bloos en ik weet dat het makkelijker gezegt dan gedaan is maar probeer het wel.

verder vind ik dat je paard erg korte pasjes maakt. je kunt misschien je paard grotere passen laten maken door hem in eerste instantie langere teugel te geven en dan vooruit te drijven en dan zo langzaam opbouwen zodat het een gewoonte van hem word om ruimere passen te maken. Ik persoonlijk vind mooier als een fries grotere passen maakt. Maar dat is persoonlijk als jij dat niet vind dan is dat ook goed. dan moet je je niets van mijn commentaar aantrekken.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:53

Jullie zijn een hele mooie combinatie! Ziet er goed uit.
Veel rijtechnisch commentaar heb ik niet, maar wil er wel bijzeggen dat als je 'm met meer halslengte rijd en zn neus er net íets uit laat komen; ik dat beeld heel prettig vind. Dan krullen ze zich niet zo op en moeten ze de hals meer oprekken. Lachen Zoals foto 5 laat zien; dat vind ik een heel prettig beeld.

Verder succes. Ik denk dat je heel goed weet waar je mee bezig bent op jouw niveau. Lachen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:01

Wat een gave fries is het!!! als ik dit zie, zie ej goed verschil tussen een hengst en bv mijn merrie die ook wel heel stoer is voor een merrie Knipoog

De punten die je zelf aankaart zijn heel herkenbaar, zeker het verlengen van de hals en het op de plaats draven als ze hun zin niet krijgen haha

Ik denk dat wanneer je iets meer achterbeen erbij krijgt je ook gemakkelijker kan schakelen in de halslengte.. Een bepaalde souplesse zal jen ooit krijgen, zit niet in het paard en dan moet je dus composeren met andere pluspunten.. Ik werk mijn merrie vaak los met keertwendingen, slangevoltes en verschillende soorten zijgangen snel afgewisseld.. Hierdoor laat ze heel snel los in der rug, krijg ik der mooi actief vanuit ht achterbeen en kan ik dus feitelijk direct al schakelen in der hals lengte.. Wellicht dat het voor hem ook helpt?

Iig: wat een plaatjes, mooi stel en een prachtig beest!! Meer van dit Knipoog succes!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:10

Ten eerste iedereen bedankt voor de complimentjes en bruikbare tips!

@Vvalar: ja deze heb ik van Tineke Bartels gekocht;)
@Jnien: nee ik les niet bij Tineke, maar ik ga wel ieder jaar 6 dagen daar heen voor zo'n trainingsweek.
@pre: ovr het stnag gebruik ben ik het niet helemaal met je eens. ik heb hem er wel bij als ik hem wat oppak maar neit strak. Als dat zo was had de stang veel meer richitng het horizontale moeten gaan. het lijkt misschien dat hij strak staat omdat de teugels in een rechte lijn staan en niet in een boogje maar de nadruk ligt zeker wel op de trens (zoals het hoort;)) Ik rij hem ook wel om trens, kan hij ook heel goed. Bij hem maakt het niet heel erg veel verschil
@Linda_E: het was idd nog geen piaffe want daar kreeg hij niet de kans voor maar hij probeerde het wel haha het was ook helemaal niet de beodeling dat meneer dat deed. Hij kan namelijk wel een goede piaffe laten zien maar dat mag hij nu gewoon nog niet maar maak hem dat maar eens duidelijk als hij zich goed voel;)
@ lidykeeagel: nou 1 ding kan ik je verzekeren, hij maakt geen korte pasje, juist hele grote. Sommige foto's zijn op een raar moment genomen maar zeker in de galop en draf heeft hij juist hele ruime passen. (foto's kunnen altijd een beetje een vertekend beeld geven)
@Romyv: als de achterhand meer mee gaat komen gaat het varieren in halslengte idd veel makkelijk maar omdat er nu nog een beetje een "rem" op moet en ik wat zuiniger moet zijn met overgangen, schakelen etc. omdat we nog aan het opbouwen zijn gaat dat nu nog niet zo optimaal als dat het zou gaan als we gewoon alles mogen doen. Binnenkort hoop ik weer "alles" te mogen en dan komt dat vanzelf goed!
Het typische is met hem dat hij eigenlijk best beel souplesse heeft (vooral had voor zijn blessure) en dat probeer ik nu weer terug te krijgen. Het is helemaal niet slecht maar zeker de spieren in zijn rug zijn nog wat stugjes en niet sterk genoeg vergeleken met hoe het was voor de blessure. Slangenvoltes zijn vind ik altijd wel een fijne oefening voor emt losrijden, dat doe ik zowel met deze (die aardig wat souplesse heeft) als mijn andere fries (die erg kort is in de rug en vrij weinig souplesse heeft vergeleken met deze). Altijd een lekkere oefening om even de spieren op te warmen en losser te maken!

Manon_073

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:13

woohee.

wat een stoer en vooral mooie fries zeg !! Pling

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:17

Oke dan! Dek je er ook wel is mee? Of mag dat niet?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:22

jUst_eVa schreef:

neeeee hij denkt niet Tong uitsteken hij is toen hij 4 was wel naar de hengstenkeuring geweest maar lag er toen de laatste ronde (of hoe ze dat ook noemen) uit omdat zijn stap net niet goed genoeg was maar daar ben ik wel blij mee, anders was hij nooit bij mij terecht gekomen Knipoog

jvanderwaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:49

mooi!!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:28

Mooie fries.
Soms heb je pianohandjes maar voor de rest mag ik niks zeggen rij nl. geen Z

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:35

Potverdorie wat een mooi ding heb je daar zeg! Mag ik eens langskomen om een rondje te sjouwen met hem?

teentjes naar binnen houden inderdaad Knipoog en let er op dat je lengte in de hals blijft houden, maar dat is zowieso een aandachtspunt bij Friezen.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:00

Prachtig dier! Kwijl Knap dat hij zo na een blessure weer kan lopen. Af en toe idd letten op je handen, maar verder top hoor!

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:20

ziet er goed uit Knipoog

ps. heeeel mooi paardje Wow!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 19:46

Bedankt allemaal!
Ik ben echt aan het letten met rijden op m'n pianohandjes maar ow wat is dat moeilijk. Als je er echt op let gaat het wel maar als je dan weer druk bezig bent met wat anders........ ben ik weer een slechte imitatie van Wibi haha

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:31

Wat een prachtig beest!
Is Verliefd Lovers

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:42

snoeppig schreef:
jUst_eVa schreef:

neeeee hij denkt niet Tong uitsteken hij is toen hij 4 was wel naar de hengstenkeuring geweest maar lag er toen de laatste ronde (of hoe ze dat ook noemen) uit omdat zijn stap net niet goed genoeg was maar daar ben ik wel blij mee, anders was hij nooit bij mij terecht gekomen Knipoog

Oke! Nou ik denk als je nu met hem naar de keuring zou gaan, dat bij de jury de ogen er zowat uit gaan rollen! Haha! Misschien is leuk om te doen! Misschien zit er wel een hele goeie dekhengst in hem!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:45

Wat een plaatje zeg! Erg mooie friezen heb je!
Ziet erg wel goed uit en het commentaar is ook al wel gegeven, ik wens je verder veel succes!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 21:33

@jUst_eVa: ja ik heb ook foto's gezien van hem opde keuring: http://www.friesianexchange.com/_wilke
Zijn manen waren toen echt veel korter en ook zeker zijn draf is erg verbeterd. Verder is zijn bouw voor een fries juist heel mooi en ook de stap is al veel beter (deels ook te danken aan zijn hele goede leermeesteres Tineke Bartels Knipoog )
maar eerst mag hij lekker de sport in als hij weer helemaal de oude is en dan zien we wel Knipoog

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 00:14

waaaaaaaaaaaw wat een paard seg.
En ik vindt hem super lopen soepel en elegant.
Nog veel sucses verder

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:21

Wow, wat een beauty heb je zeg !

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:05

ja daar is mijn favorietje weer!! Haha!
Wat heb je toch een knappe kerel, het ziet er keurig uit ondanks je tussenstop. Inderdaad wat meer halslengte, maar dat komt wel weer. Grappig hoe je tong eruit steekt door de concetratie! Haha!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:14

Jempig wat een mooi fries paard.
En dan niet goedgekeurd....heeft hij al weleens gedekt? Of is zijn sperma toendertijd gecheckt? Als dat goed was zou ik het zeker nog eens proberen. Paarden die het in de sport goed doen en dan ook nog goedgekeurd worden, zijn voor veel merries erg interresant!

Je rijd hem heel netjes, mijn complimenten;-)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:19

Citaat:
Beetje wegrijden in de galop. Net iets te veel lengte voor het beeld, maar liever dit dan dat hij zijn kin op z'n borst doet...

Dit geeft een veel fijner beeld weer dan de rest, probeer de ontspanning op te zoeken, trek hem niet te veel op...

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:03

snoeppig schreef:
@jUst_eVa: ja ik heb ook foto's gezien van hem opde keuring: http://www.friesianexchange.com/_wilke
Zijn manen waren toen echt veel korter en ook zeker zijn draf is erg verbeterd. Verder is zijn bouw voor een fries juist heel mooi en ook de stap is al veel beter (deels ook te danken aan zijn hele goede leermeesteres Tineke Bartels Knipoog )
maar eerst mag hij lekker de sport in als hij weer helemaal de oude is en dan zien we wel Knipoog

Ik vind zijn draf daar ook al heel mooi hoor! Idd je kan altijd nog met hem naar de keuring als je niet meer in de sport wilt. Ik vind idd zijn bouw ook mooi, het is weer is een hengst met echt manen en sokken, en lekker gebouwd als een echte fries! Succes verder Knipoog Haha!