Uitstrekken in draf, voor ieder paard mogelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:30

ieder paard kan uitstrekken

Alleen het ene paard kan leuk uitstrekken en het andere paard kan spectaculair uitstrekken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:38

Ik vind die bovenste foto geen mooi vorbeeld. Voorbeen komt er wel mooi uit maar ui is strak in de rug en het achterbeen is wel erg ver onder de massa vandaan. Tweede foto ziet er fijner uit.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:44

Ik moet wel zeggen dat niet elk paard een even fotogenieke uitgestrekte draf heeft. Deze bijvoorbeeld krijgt in de ring altijd wel een 8 of een 9 voor zijn uitgestrekte draf maar op een foto lijkt het helemaal nergens op.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:04

Sjuimpje schreef:
De 1 is sneller tevreden als de ander, dat scheelt ook...
Ken zat mensen die zeggen dat hun paard 'uittikt', kom je terplaatste is het gewoon een 'steker'.

Klopt helemaal.
Als ik les is Edward vaak bezig met de training van Lingh, Gribaldi, Nourejev, Le Charmeur, Oscar etc. Erg goed voor je relativeringsvermogen en slecht voor je zelfbeeld Haha! . Ik ben ook niet zo snel enthousiast over andere ruiters en paarden en al zeker niet over mezelf . Maar mensen die niet verder kijken dat het erf hebben vaak een heel ander zelfbeeld. Dat is me al heel vaak opgevallen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:14

Voorbeen van Grib is id erg goed voor je zelfvertrouwen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:57

dat misschien wel sjuimpje.
Maar dat zelfvertrouwen doet dan weer 100 stapjes naar beneden als ik grib zijn ruiter zie Lachen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 17:57

Toch leuk om te horen dat Magic niet de enige is die geen super strekker is. Dat kawa ook geen strekker is had ik al eerder gelezen, maar van Ozep had ik toch wel wat verwacht. Zo zie je maar, foto's zeggen ook niet alles.

Maar ja, de paarden die het wel super laten zien. Worden ook wel weer door goede ruiters en amazones getraint. Daar moet ook wel rekening mee gehouden worden!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:26

Antoinette schreef:
Toch leuk om te horen dat Magic niet de enige is die geen super strekker is. Dat kawa ook geen strekker is had ik al eerder gelezen, maar van Ozep had ik toch wel wat verwacht. Zo zie je maar, foto's zeggen ook niet alles.

Nogmaals,
ben niet zo snel tevreden Haha!
Ik had hiervoor een paard welke ging voor 8 of 9,
die was achter zo gruwelijk sterk... Zijn uitgestrekte draf werd echt door mensen geroemd...

Toch heb ik het liever zoals Zep, je kan er best wel een beetje aan sleutelen. Door zijn goede galop is het net een elastiekje, daar heb je veel meer aan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:31

Sjuimpje schreef:
Toch heb ik het liever zoals Zep, je kan er best wel een beetje aan sleutelen. Door zijn goede galop is het net een elastiekje, daar heb je veel meer aan.

Helemaal mee eens! De draf daar kun je zoveel aan veranderen en een super strekker is niet noodzakelijk een paard dat zich goed laat sluiten. De galop is veel moeilijker te verbeteren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:14

Ben ik het niet helemaal mee eens Katja!! Haha! Ik vind dat je aan de galop heel veel kan verbeteren, aan het stappen t minste.

Ik vind dat paarden wel een bepaald ´strek´ talent moeten hebben en dat kan een heel normaal paard ook hebben. Bijv. mijn eerste paard Joran, heel gewoon draven maar echt uitstrekken!!

Ik ken ook paarden die echt fantastisch kunnen draven maar in het uitstrekken alleen veel verruimen maar niet echt dat tikje doorstrekken. Ik vind dat gewoon een soort aangeboren talent, de ene heeft t wel en de andere niet.

Ik vind wel dat de gewone draf erg te verbeteren valt door training...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:33

Aan echt strekken durf ik nog niet eens te denken... Andrew kon eerst alleen maar een sukkeldrafje (zijn galop was wel veel beter, kon hij soms ook echt gaan zitten voor je gevoel) op het moment gaat de draf al veel beter en springt hij niet zodra hij iets meer voorwaarts moet in galop. Toch heb ik maar 1x op hem mogen voel dat hij echt een stukje strekte. Dan weet je gelijk het verschil tussen "harder draven" en "uitstrekken" Dat moet je echt voelen voordat je het herkent! Het was maar een aantal passen, maar dan weet je wel waar je naartoe moet... Ik hoop dat ik dat gevoel vaker tevoorschijn rijd als simpel ruitertje *LOL*