12 jarige beleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tien

Re: 12 jarige beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:24

suleilitha schreef:
Haha, springt 1.60. Is dat hoogspringen of verspringen? Haha!

Ik denk dat de punt verkeerd staat = 0.16 m Nagelbijten / Gniffelen

Ontopic: jahoor dat kan en niet geprobeerd is altijd misgeschoten Knipoog

priekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:47

Tuurlijk kan dat! Je zegt dat 'ie rustig is, dan kan het zeker!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:51

Natuurlijk kan dat, gewoon doen!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:54

Gewoon proberen. Het paard kan zelf heel goed aangeven of het tempo wat aangeboden wordt geaccepteerd wordt.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:57

flitzz schreef:
Ik ben het hier niet mee eens(uitzonderingen daar gelaten). Toen ik mijn paardje kocht was ze bijna 11 jaar oud, ze zou dubbel L zijn. Na maanden van aanmodderen en eraf vallen heb ik de vorige eigenaar(die op de papieren stonden) eens gebeld. Wat bleek ze was toen ongeveer een maand of 8 bij die mensen weg. Ik had haar toen inmiddels al een maand of 3-4. Ze was daar als 3 jarige ingereden, en daarna was er niets meer met haar gedaan dan mee gefokt. Toen ze bij die mensen is weggegaan is ze bij een andere handelaar weer opnieuw ingereden.(toen bijna 11 jaar oud)
Mijn merrie kon daar dus absoluut niet mee omgaan. Ik heb uiteindelijk met haar zo'n 1½ jaar aangemodderd, en toen de hoop maar opgegeven. En ben haar ook voor de fokkerij gaan gebruiken. Ze veranderde van een nerveus en gevoelig paardje die overal van schrok en in haar angst dan boven op me sprong naar een lief en aanhankelijk paardje. Mijn mening is dat niet ieder paard daar nog voor geschikt is.

Zo had ze waarschijnlijk ook gedaan als ze op haar 3e was ingereden door jou óf die handelaar, en die andere mensen gingen er waarschijnlijk alleen mee fokken omdat ze bij hun ook niet wilde luisteren In jou geval heeft he tniks met leeftijd te maken..! Knipoog

Het kan makkelijk hoor, ik heb vorig jaar samen met mijn vriendin onze verzorgshet (toen +-14) ingereden.. (Rij er nu niet meer op hoor! Tong uitsteken) Ging goed hoor, had het veel erger verwacht, aangezien er 7 jaar letterlijk NIKS met dat beest gedaan is behalve een beetje knuffelen en vetmesten...! Kan heel goed hoor, het licht vooral van het karakter/geschiedenis van zo'n paard af, echt niet v.d. leeftijd hoor, oudere paarden zijn juist rustiger (tenminste.. dat denk ik?)
Edit: We hebben haar niet ópnieuw ingereden ofzo, ze was nog nooit bereden Knipoog

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:01

Tien schreef:
suleilitha schreef:
Haha, springt 1.60. Is dat hoogspringen of verspringen? Haha!

Ik denk dat de punt verkeerd staat = 0.16 m Nagelbijten / Gniffelen

Ontopic: jahoor dat kan en niet geprobeerd is altijd misgeschoten Knipoog

Huilen van het lachen

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:11

ik zou het gewoon proberen. !
Veel succes ermee Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:01

Het kan, ik heb een 10 jarige ingereden en ben daar dubbel L mee geworden.
Maar een paard van 3 heeft 3 jaar scheef mogen lopen, een paard van10, 10 jaar. Dus je hebt wel veel meer werk.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 10:22

suleilitha schreef:
_Daniella schreef:
nee dat ook niet.

Dan, gezien je leeftijd en ervaring, uitkijken met hoofdstel en longeersingel. Tuigers kunnen ontzettend lomp zijn en hebben vaak vreemde streken. (zijn niet altijd even eerlijk) Ga i.i.g. niet aan de gang zonder de hulp van een volwassene die 1. veel lef heeft en 2. lichamelijk ook wat heeft te vertellen.
Verder moet je niet bang te zijn om slecht gedrag (de gemiddelde tuiger mag graag trappen) meteen de kop in te drukken.

gezien mijn leeftijd ik ben 19 lijkt me toch wel beetje volwassen ofniet:P
ik ben ook niet iemand die snel bang word of die je zo om krijgt ben wel stevige tante
maar ga het binnekort is proberen en er is altijd wel iemand bij hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:33

Ik weet niet hoe goed je rijdt, dus kan daar verder niet veel van zeggen vanachter een scherm.
Heb je trouwens nog wat gekocht in Zuidlaren?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:35

nee helaas... er was niet echt iets dat me me meteen pakte