Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moorke schreef:Ik heb vandaag steeds boven zijn tempo gereden, en op het laatst ging het best wel goed. (beetje been, daarna tik ((ik kon ook wel een schop geven, maar dan bewegen mn benen weer..) Overgangen heb ik ook geprobeert, maar het werkt toch minder goed omdat hij na de overgang in een slome stap of sukkel draf door gaat. Toen hij uiteindelijk wist dat hij boven zijn tempo moest lopen lukten de overgangen al wat beter. Ik zal ook zeggen dat ik dit wil oefenen. En dat ze dan vooral op mn been let, dat ik die zo stil mogelijk houd.
crossmonster schreef:Moorke schreef:Ik heb vandaag steeds boven zijn tempo gereden, en op het laatst ging het best wel goed. (beetje been, daarna tik ((ik kon ook wel een schop geven, maar dan bewegen mn benen weer..) Overgangen heb ik ook geprobeert, maar het werkt toch minder goed omdat hij na de overgang in een slome stap of sukkel draf door gaat. Toen hij uiteindelijk wist dat hij boven zijn tempo moest lopen lukten de overgangen al wat beter. Ik zal ook zeggen dat ik dit wil oefenen. En dat ze dan vooral op mn been let, dat ik die zo stil mogelijk houd.
Wat een belabberde instructie, als JIJ moet gaan vertellen waar zij op moet letten.
Meid, neem een aantal proeflessen bij verschillende instructies in je buurt, misschien een oproepje plaatsen hier op bokt, vragen wie er een goede instructie bij je in de buurt weet.
Manegelessen... nee daar moet je je heil niet halen, privelessen heb je veel en veel en veel meer aan.
Ik lees ook ergens dat je overgangen niet effectief vind, want hij loopt heel sloom weg, dat is dus een teken dat ie echt ontieglijk slecht aan het been is.
Leer hem de overgangen actief te maken, zo niet dan gebruik je subtiel de zweep, en je herhaalt de overgang net zo lang tot dat hij de overgang wel meteen vanaf de eerste pas actief maakt.
. Dan dus weer even extra aanpakken (zweephulp) en dan gaan we weer verder. Marije echt met zo'n blik van "he bah, lukt het je alweer"
. Maar goed, mooi zo consequent door blijven rijden dan heb ik het gevoel dat er nog hoop is op een mooie impuls ook in een proefje! Mirjam79 schreef:Hé Kelly, dat werkt inderdaad goed. Afgelopen dinsdag in de les liep Marije super! 3 passen voorwaarts, 3 passen terug, 3 passen voorwaarts, etc... En dit natuurlijk op minieme hulpen. Ging eigenlijk best wel goed.![]()
Behalve na een galopje. Dan heeft mevrouw zoiets van, ja we kunnen nu eerst wel even stappen of zo, maar aan tempowisselingen doe ik nu dus even niet. Dan dus weer even extra aanpakken (zweephulp) en dan gaan we weer verder. Marije echt met zo'n blik van "he bah, lukt het je alweer"
. Maar goed, mooi zo consequent door blijven rijden dan heb ik het gevoel dat er nog hoop is op een mooie impuls ook in een proefje!