Op eigen houtje naar de top

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TijnieJjJ

Re: Op eigen houdje naar de top

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:10

Leuke fjord!
Probeer h'm wat meer 'bij elkaar' te rijden. Veel overgangen en lekker voorwaartst laten lopen en goed op je hulpen proberen te laten reageren. Goed actief rijden van achteren, zoals de andere al zeggen, veel overgangen rijden.
Verder vind ik het er netjes uit zien vind het een leuke pony! Veel plezier er mee! Haha!

Issy

Re: Op eigen houtje naar de top

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 01:14

veel commentaar is al gegeven, maar toch nog 1 ding, je bandages zitten helemaal niet goed, volgens mij geen onderlappen, en veel te laag naar beneden, je fjord heeft krijgt hier hinder van in de beweging kan niet lekker buigen en de warmte kan er niet onder weg waardoor een peesblessure op de loer ligt.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:11

zeker verschil met de laatste keer dat je foto's hebt gemaakt. Vind alleen dat je paardje erg op de voorhand loopt, probeer veel overgangen te rijden en wat opgerichter zodat hij zijn hoofd wat hoger draaid, Want volgens mij hangt hij een beetje aan de teugel of lijkt dat zo ?

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:55

Leuke pony! Alleen wel een beetje aan de stevige kant.
Je moet je hakken meer uitdrukken en de rest hebben anderen voor mij al gezegt.

LisaAan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:07

Op de foto's stralen jullie echt een leuke combinatie uit zeg! Veel succes samen! Haha!

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 21:00

Dankjewel voor de reacties.
En ik had het na het rijden ik gemerkt toen ik de foto's zag dat ze echt niet op de plek zaten waar ze moesten zitten Bloos

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:04

Leuke Fjord Haha!
Ik vind hem alleen iets te dik Bloos
En probeer hem idd iets meer bij elkaar te rijden Knipoog
Succes verder!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:57

Wow wat een nek zit erop! Haha!

Even voor Wendy:
Wendy schreef:
Ik zou die sporen eens afdoen. Je bent nog niet op een niveau dat je ze echt nodig hebt, maar je prikt je pony er wel constant mee.

Succes met je leuke fjord!

Voor sporen heb je geen niveau nodig. Je stompt je paard juist af als je zonder sporen rijdt en je paard daarmee niet naar voren krijgt. Vanaf de foto's gezien heb ik wel het idee dat de TS haar sporen wat vaak gebruikt. Je moet ze echt gebruiken als ondersteuning van je hulp, voor als je kuitdruk niet voldoende is.
Verder ga ik mee met 'de rest', voor het hangerige, rijdt je fjord eens lekker vooruit en laat hem daarbij op eigen benen lopen. Dan netjes terug rijden (wel met je been blijven werken he!) en in arbeidsdraf verder. Door deze overgangen komt je paard beter aan je hulpen én wordt 'ie actiever waardoor je meer 'lucht' van voren krijgt Lachen

anneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:07

leuk paardje, er mag alleen wel een paar kilo af.
wat ik er van kan zien is dat je paard erg aan de teugels hangt, achterhand er beter bij houden!
en die sporen hoeven niet door zijn huid heen hoor.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:12

Leuke fjord. Er is al behoorlijk wat commentaar gegeven. Ik moet wel zeggen, af en toe eens met een spoortje rijden, hoeft niet slecht te zijn. die van mij heeft ook een iets slomere periode gehad, nu gaat het perfect zonder sporen, heb hem die periode iets reactiever gemaakt. voor de rest veel overgangen rijden, maar dit doe je zag ik al. als je hem actiever krijgt (zal ook beter worden als hij wat afslankt zowiezo) zul je hem ook meer vanuit de achterhant kunnen doen werken. Ik veronderstel dat jullie nog niet zo heel lang bezig zijn? Zoiets heeft natuurlijk voldoende tijd nodig en ik vind het altijd leuker als je zoiets mooi opbouwt, dan vlugvlug resultaat te willen zien. Komt wel in orde met jullie.
Nog een tip voor het afslanken en actiever krijgen, als jullie de mogelijkheid er toe hebben, dan zou ik aanraden veel buiten te rijden. lange stukken galoperen en ook hier in tempo gaan varieren. werk zo opbouwend aan zn conditie. ook buiten kun je trainen, vaak zijn ze iets enthousiaster buiten. En als het weer het een beetje toelaat, is het nu heel goed te doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:44

je prikt wel veel met je sporen vind ik.
probeer daar op te letten, verder ziet het er wel leuk uit Lachen