Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Black_White schreef:Wanneer heb je de dierenarts laten komen? Voor de ongemakken of daarna? En hoe reageert je pony als je met je had over de rug duwt?
Een zadel kan nog zo goed zijn en nog zo duur, maar dat wil niet altijd zeggen dat het past, ook daar kun je beter goed naar kijken.
En dan tot slot, als je 17 jaar rijd, wilt nog niet zeggen dat je goed rijd. En recreatief is geen smoes om je paard niet ontspannen over de rug te laten lopen.
ik denk dat er verder al wel alles is gezegd.
Gemmeke schreef:Isadora,
Is er wat verandert aan haar voeding? Zijn er andere mensen die met haar gewerkt hebben? Op een andere manier in de wei gezet? Probeer haar dagelijkse gang na te gaan, als de pony al gevoelig reageert op vanalles dan kan een kleine verandering al veel zijn.....
Je hebt het over 3 dierenartsen, jempig en allemaal hetzelfde ze is gezond dan moet het dus bijna iets zijn uit haar directe omgeving.....
( voor de zekerheid ) Karlijn_f schreef:Misschien is het al wel x gezegt wat ik ga zeggen maar oke : ) .
Misschien heeft je pony last van je rug ofzo ?
Pony van mijn vriendin had ook last van zijn rug , en deed precies zelfde alles tegenover gestelde.
Ze heeft opsiopaath ofzo iets naar laten kijken mocht ze iets van 1 a 2 maanden niet rijden op die pony
en nu gaat het weer helemaal goed ze mag weer wedstrijden rijden ponyclub enzo![]()
Ik zou haar toch maar even laten na kijken ofzo ?( voor de zekerheid )
Candymarilyn schreef:Staat ze op de wei, waar voorbijgangers zijn?
Misschien heeft een voorbijganger wel iets gedaan met/ tegen jou paard waardoor je paard herinneringen is gaan ophalen vanuit de tijd dat ze mishandeld is en daardoor terug agressief is geworden.
Candymarilyn schreef:Pff, moeilijk, moeilijk.
Kon je maar gedachtenlezen.
isadora schreef:Candymarilyn schreef:Pff, moeilijk, moeilijk.
Kon je maar gedachtenlezen.
Inderdaad, ik wou dat ik in haar kopje kon kruipen om te weten wat er scheelt
feliciaa schreef:isadora schreef:
Inderdaad, ik wou dat ik in haar kopje kon kruipen om te weten wat er scheelt
Is een reading misschien iets voor jou?
Verder zou ik toch nog een second opinion laten doen door een andere dierenarts.
Dat je pony geen respect voor je heeft is trouwens absoluut niet aanvaardbaar ook niet als ze vroeger mishandeld is. Je kan er wel rekening mee houden maar ze moet leren dat jij haar niet mishandeld, dat ze jou kan vertrouwen en dat ze respect voor je krijgt, dit kun je doen doormiddel van grondwerk, en dan bedoel ik niet vrijheidsdressuur maar gewoon het volgen en stil blijven staan als jij dat wil enz.
Mijn pony vertoont dit gedrag ook bij mijn moeder en dat komt echt voort uit gewoon geen respect hebben voor haar. Bij mijn moeder is het zelfs zo erg dat ze er niet eens meer op kan stappen en dat mijn pony echt gevaarlijk kan worden. Ik ben dus nu samen met mijn moeder en mijn pony bezig met grondwerk oefeningen. En het gaat al weer een stuk beter. Ze kan er nog niet opstappen maar longeren lukt alweer een beetje, zonder dat het gevaarlijk word.
feliciaa schreef:Misschien heeft ze er inderdaad geen zin meer in.
Doe je heel veel het zelfde of zit er voldoende afwisseling in het werk?
Misschien is het een idee om haar een paar weekjes vakantie te geven om weer helemaal tot haar zelf te komen.