Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Steeds moet je weer naar dat punt toerijden waar je los kunt laten en als het dan fout gaat, weer opnieuw beginnen. 
sanne_ schreef:Ik ben het wel eens met de meesten hier, dat de halshouding op de foto's niet ideaal is. Maar in mijn ogen los je dat op door juist door te vragen, zodat hij eerst gaat nageven, en dan pas ruimte te geven naar voren. Je paard moet eerst loslaten, dan lengte maken. Alleen dan gaat hij losgelaten op zijn eigen benen. Dat is hartstikke moeilijk en bovendien zal je paard zodra jij ruimte geeft, niet gelijk de goede kant opgaan. Maar daarom zit jij eropSteeds moet je weer naar dat punt toerijden waar je los kunt laten en als het dan fout gaat, weer opnieuw beginnen.
Ik lees her en der wat over ontspanning, maar let bij een jong dier vooral goed op dat je 'm actief houdt en hem leert zijn bovenlijn aan te spannen in de training. Als je dat doet zoals ik hierboven uitlegde, ontspant de onderkant (loslaten = onderlijn ontspannen).
Ik vind dat je een erg mooi paard hebt. Dat komt best goed met jullie. Veel plezier met elkaar!
Edit: ik ben het helemaal eens met Sjaantje's opmerking over veel schakelen
. Ziet er lekker actief uit in ieder geval!
Maar ik denk dat je pas echt rechtop kunt gaan zitten wanneer je hem niet meer draagt. Je ziet het ook op sommige foto's; de achterkant van de body-protector stoot tegen het zadel, dus zodra jij achterover wilt gaan zitten, houdt de body-protector jou tegen. Bonechi_ schreef:Om mijn verhaal te verduidelijken, ik zie een topic net van ene prachtbeest dat laat zien wat ik bedoel.
[HAW] Roc heerlijk @ work in de zon (Z1/Z2)
Zij bouwt het op in een uurtje waarschijnlijk, maar ik denk dat dit de ontwikkeling laat zien die je met een jong paard over langere periode wilt maken.

Dimple schreef:Bonechi_ schreef:Om mijn verhaal te verduidelijken, ik zie een topic net van ene prachtbeest dat laat zien wat ik bedoel.
[HAW] Roc heerlijk @ work in de zon (Z1/Z2)
Zij bouwt het op in een uurtje waarschijnlijk, maar ik denk dat dit de ontwikkeling laat zien die je met een jong paard over langere periode wilt maken.
Joh, dat kan je toch niet vergelijken?? Een Z1 paard met een paard wat net onder het zadel is?
Ik heb zelf een OOSeven merrie en weet precies waar je tegenaan loopt. Die van mij heeft ook van nature een mooie hoofd halshouding. Ze loopt al gauw te opgekropt (dat wat jouw foto's ook laten zien) maar ik heb er echt een half jaar over gedaan haar lager en ronder te laten lopen. Dat hoge was voor haar gewoon makkelijker en om nu dingen te gaan forceren?
Lekker kilometers maken, paard op eigen benen laten lopen, lekker samen bezig zijn, paard heel houden en dan komen jullie er zeker wel! Ik vind jullie een mooie combi!
met wat voor singel rij je? Zit daar een hoes/bontje omheen of aan vast of... Het ziet er namelijk wel lekker zacht uit.
maar dat vond ik al natuurlijk...