Amotes (superhaf!) @ work zonder zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Re: Amotes (superhaf!) @ work zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:30

He deniece, het ziet er al goed uit hoor ! Je mag op een aantal foto's letten dat je niet geld gaat zoeken , en natuurlijk mag je wat blijer kijken (Want het ziet er niet slecht uit ) Probeer haar goed actief te houden . Geloof ik heb je haar aardig vast in de mond , probeer haar iets losser te laten ( Of het is een moment opnamen ) Succes met haar Ja

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:24

@ tyrza; nou de meeste foto's zijn gemaakt op momenten waar ze juist lekker licht in de hand was dus dat in de mond vast hebben valt heel erg mee hoor. Ik heb gewoon contact Lachen

@ Elisah; thanks, moet inderdaad meer ontspannend.. Dat gaat ook beter als ik mét zadel rij.

@ woest; ik snap wat je bedoeld, maar als ik haar niet nageeflijk rijd drukt ze haar rug weg, dan heb ik liever dat ik haar eerst fijn heb lopen en vanuit daar naar een betere houding werk. Anders heb ik straks een paard met pijn in dr rug die helemaal niet meer naar beneden wil komen..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:48

Een tipje om het overkruist galopperen tegen te gaan... Heb je er al een fysio bijgehaald? Zeker eens doen Ja Mijn paard galoppeerde vroeger ook overkruist. Ik kreeg het er niet uitgereden. Ik heb 1 keer de fysio laten komen en zij stelde vast dat mijn paard een blokkade in de lenden had. Ze heeft dat toen netjes weggemasseerd en mijn paard heeft werkelijk nooit meer overkruist gegaloppeerd. Wel de moeite waard, lijkt me?:)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 15:27

@ precious20; ik zal even uitleggen hoe of wat, want ze ze springt al veeeeel minder overkruist aan..
Ik heb haar in juni opgepakt toen ze vrijwel een jaar heel weinig had gedaan, veel gestapt in het bos en sowieso galoppeerde ze toen helemaal niet aan in de bak.
Na een paar weken galoppeerde ze, maar dan bijna altijd in de verkeerde galop.
Nu is het wat beheersder en galoppeerd ze vrij snel aan, mééstal in de goede galop maar zo af en toe heeft ze dagen dat ze vaak overkruist aan springt. Ik heb ook een wedstrijd gereden 2 weken terug en toen sprong ze gewoon allebei de zijdes goed aan.
het is dus niet zo dat ze áltijd verkeerd aanspringt of heel vaak ofzo Knipoog wou gewoon tips om zoveel mogelijk te voorkomen dat ze overkruist aanspringt Lachen
Denk dus niet dat het nodig is een fysio erbij te halen want het gaat al onwijs veel beter! Lachen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:52

Ah ok, dat verandert de zaak natuurlijk! Haha! Dan heb ik mss nog wel een andere tip voor je. Bij mijn paard moest ik ervoor zorgen dat ik mijn buitenbeen (zeker in de bochten) er goed aanhield. Als hij dan toch overkruist ging galopperen, moest ik hem direct corrigeren met het buitenbeen. Nu heb ik wel al een merrie gereden die gewoon los door mijn buitenbeen ging en gewoon bleef doordrammen, maar je kan het altijd maar eens proberen!

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:58

Wat een leuke haf! Haha!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 18:13

@ precious20; ja idd, het vervelende is dat ik heel slecht kan voelen bij haar of ze overkruist zit.. Dus ik reed toenet alleen en nu zat ze volgens mij rechtsom wel gewoon goed maar linksom is sowieso moelijker, gaat snel en heb geen stuur dus dan weet ik niet of ze nou goed zat of niet.. Maar ik blijf oefenen Knipoog bedankt voor je tip!

_Elske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:38

Wat een mooie Haflinger, en wat een prachtige manen.Haha!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 06:16

@ Elske; haha dankje Haha! Ze heeft inderdaad een mooie bos manen! Lachen

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 06:58

Maak je benen langer en kantel je heupen wat meer. Heb het idee dat je een klein beetje een stoelhouding hebt in de zonder zadel foto's.

Heb op je profiel gekeken naar de andere foto's met zadel en daar doe je het niet.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:23

Klopt, dat viel mijzelf ook al op ja.. Trek mn knieën veel op om zo meer steun te hebben en dat eindigt in stoelzit. Maargoed, ik oefen niets voor niets aan mn houding Knipoog

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:27

probeer je knieen dan naar je paard te draaien, heb je vanzelf meer steun en dan kweek je ook de goede spieren!!

Verder ziet het er allemaal wel goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:27

Ik zie dat je op de teugels gaat hangen zonder zadel.
Ik weet niet of dit met zadel ook zo is?
Er is iniedergeval echt geen sprake van momentopname's, omdat je op bijna alle foto's de mond toch wel héél lang ziet worden Knipoog Dus aub, laat de teugels wat meer vieren of ga met zadel rijden Lachen Wel een leuke pony zeg!

Verder moet je op je zit letten, dus naar voren kijken, hakken uitdrukken en niet aanspannen als je paard gaat 'racen', daardoor hou je je benen tegen zijn buik, en dan geef je tegengestelde hulpen (je houd hem tegen, maar drijft hem toch naar voren). Verder mag hij veel meer op de achterhand lopen.

Succes!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:34

Probeer je handen meer te "dragen" en een licht verende verbinding te houden. Het lijkt of je steun zoekt op je teugels en je handen vastzet. Je teugels mogen best korter zodat je handen wat meer naar voren kunnen. Zo kan je ook beter toestaan.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 06:14

@ bizzybijtje; voor foto's onder het zadel zie mijn profiel, ik zocht hier idd wat steun op de teugels, dat was al eerder gezegt Knipoog Ik moet nog veel beter mijn evenwicht vinden, vandaar dat ik af en toe zonder zadel rijd. Ik probeer zo min mogelijk mn evenwicht te houden en er zijn ook absoluut (ik heb er zo'n 200 Knipoog ) foto's bij waarbij ik zéker niet hang. Het is dus denk ik toeval dat hier op de meeste foto's dat zo is, want ik doe het dus niet de hele tijd Knipoog
En ze loopt niet op de voorhand hoor Lachen haar passen van haar achterhand zijn vaak zelfs groter dan die van haar voorhand, alleen doordat ze zo lang is stapt ze bijna nooit in. Ik heb ook nog wel een longeer foto waarop dat erg goed te zien is..

@ Esther28; klopt, ik ben daar al een tijdje mee bezig en als je naar mn vorige topics kijk zie je ook dat we al erg vooruit zijn gegaan Lachen

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:23

Ik vind het er heel erg netjes uit zien! Als ik je dan toch tips moet geven dan zou ik als ik jou was erop letten dat je je handen rechtop houd en misschien je teugels ietsjes korter

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 09:37

@ cheyxblond; Dankje! Haha! klopt, het valt me ook op dat ik dat zonder zadel meer doe dan met zadel (de recente foto's met zadel dan Knipoog ) Ik ga eraan werken Ja

summer1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:03

Heyy!
Wat een super haf!
je rijd echt heel netjes, is niet makkelijk een haf zonder zadel rijden;)
over die stal foto;
lijkt het zo of heeft ze der voetjes wat naar binnen staan?
Kuz

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:10

vergeleken met het andere topic, ga je wel vooruit !!
probeer je handen wel te dragen en leid je handen waar je naartoe wilt rijden ik zie dat je je handen bij je heupen vast zet. Als het paard een spurt neem en jij wilt een ophouding maken kun je nergens heen met je handen. Probeer hier aan te werken

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:59

@ Summer1994; thanks Haha! en dat is idd lang niet zo makkelijk Knipoog en dat klopt, haar voorbenen staan wat naar binnen gedraait, hier merk ik echter niets van met rijden oid.

@ Armani88; dankje! Klopt, gelukkig is ze heel gemakkelijk terug te rijden op stem, maar daar heb je wel een punt Knipoog ik pak ook regelmatig mn teugels korter maar op de een of andere manier snoept ze ze toch weer uit mn handen Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:53

misschien antislip teugels ?