Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn paard galoppeerde vroeger ook overkruist. Ik kreeg het er niet uitgereden. Ik heb 1 keer de fysio laten komen en zij stelde vast dat mijn paard een blokkade in de lenden had. Ze heeft dat toen netjes weggemasseerd en mijn paard heeft werkelijk nooit meer overkruist gegaloppeerd. Wel de moeite waard, lijkt me?:)
wou gewoon tips om zoveel mogelijk te voorkomen dat ze overkruist aanspringt
Dan heb ik mss nog wel een andere tip voor je. Bij mijn paard moest ik ervoor zorgen dat ik mijn buitenbeen (zeker in de bochten) er goed aanhield. Als hij dan toch overkruist ging galopperen, moest ik hem direct corrigeren met het buitenbeen. Nu heb ik wel al een merrie gereden die gewoon los door mijn buitenbeen ging en gewoon bleef doordrammen, maar je kan het altijd maar eens proberen!
bedankt voor je tip!
Ze heeft inderdaad een mooie bos manen!
Dus aub, laat de teugels wat meer vieren of ga met zadel rijden
Wel een leuke pony zeg!
Ik moet nog veel beter mijn evenwicht vinden, vandaar dat ik af en toe zonder zadel rijd. Ik probeer zo min mogelijk mn evenwicht te houden en er zijn ook absoluut (ik heb er zo'n 200
) foto's bij waarbij ik zéker niet hang. Het is dus denk ik toeval dat hier op de meeste foto's dat zo is, want ik doe het dus niet de hele tijd
haar passen van haar achterhand zijn vaak zelfs groter dan die van haar voorhand, alleen doordat ze zo lang is stapt ze bijna nooit in. Ik heb ook nog wel een longeer foto waarop dat erg goed te zien is..

klopt, het valt me ook op dat ik dat zonder zadel meer doe dan met zadel (de recente foto's met zadel dan
) Ik ga eraan werken
en dat is idd lang niet zo makkelijk
en dat klopt, haar voorbenen staan wat naar binnen gedraait, hier merk ik echter niets van met rijden oid.
ik pak ook regelmatig mn teugels korter maar op de een of andere manier snoept ze ze toch weer uit mn handen