Hoe leren goed aan te springen....?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: Hoe leren goed aan te springen....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:24

@pre Ik zeg ook niet dat je hem kapot rijd,
Maar geef antwoord op het advies buiten stelling, maar jij zal met jou ervaring dan wel weten dat dat niet de juiste techniek is om een paard recht te krijgen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:09

@ midgie, volgens mij heb ik het dan verkeerd begrepen en opgepepikt uit je verhaal.
Ik ken de meest technieken ja, maar ik ben niet echt een voorstander om nu al met zpveel stelling endergelijke te gaan rijden.
Ik vind dat dus ook geen goed manier en vind het heel belangerijk dat hij eerst goed recht gaat lopen vandaar dat ik me afroeg of er misschien nog meer trukjes zijn die ik niet weet.
Maar zoals ik al zei werkt het met longeren en een paar balkjes heel goed, en hij vind het nog leuk ook Knipoog misschien als hij op deze manier eerst sterker word hij misschien ook makkelijker mer rijden aanspringt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:37

Ik zou in ieder geval adviseren om juist veel stukken rechtuit te galopperen en niet op de voltes ivm balans. Met rechtuit galoperen heeft het paard iets meer ruimte om zijn gangen volledig af te maken.