Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anniee schreef:Als je een 'mooi-weer-ruiter' bent ben je imo niet geschikt voor een eigen paard, maar wederom dat is mijn persoonlijke mening
Ik heb trouwens sowieso een hekel aan de winter, of ik nou 's ochtends mijn bed uit moet of moet gaan paardrijden.
, paardje moet toch getraind worden he
Ik galoppeer in de berm naast de autoweg gaat prima, kwestie van gewoon veel doen. Wel als een kerstboompje verlicht
nobbygaard schreef:Ik rijd in de winter altijd 's avonds en dan gewoon buiten. Meestal ga ik dan pas rond half 8, acht uur rijden. Ik zorg dat ik enorm goed verlicht ben, ik heb een reflecterend dekje onder het zadel (is tevens gelijk lekker warm voor mijn paardje), draag zelf een reflecterend hesje of lange jas waar ook nog eens achterop horseriding op licht als er lichten op schijnen. Draag een ruiterlampje en mijn paard krijgt 4 reflectorende beenbeschermers om.
Niet voor niets worden we weleens een kerstboom genoemd.

hesje met lampjes, reflecterende beenbescherming, reflecterend dekje of uitrijdeken (als het echt koud is) en lampjes om mijn been 

Kan nu iig het hoofd van mijn paard en de omgeving weer zien

zie je beetje weinig

Manonx schreef:Op de manege rijden wij ook gewoon in het donker verder hoor
paard is meer geconcentreerd op jou, en ikvind het ook wel wat hebben in het donker rijden
We hebben wel bakverlichting uiteraard anders lukt het allemaal niet zo goedzie je beetje weinig
Moet zeggen dat ik overdag fijner vind.. voel me soms niet op mijn gemak in het donker..