Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mick75 schreef:Mischien mag het paard je gewoon niet? Ik heb zo'n miep waarop vrijwel iedereen zo weg kan rijden, behalve als ze je niet mag. Dan krijg je een rodeoshow waar ze in de VS jaloers op zouden zijn, en iemand die haar niet mag kan haar ook niet longeren, dan wordt je de hele bak doorgesleept en ze is dan voor alle hulpen compleet oost-indisch doof, wat je ook probeert. Zodra iemand die ze mag het overneemt is ze weer zo mak als een lammetje, zowel onder zadel als aan de longe als aan de hand.
Oja, of ze je mag heeft niets met je rijervaring of kennis te maken. Er staat een Z-ruiter op stal die ze er altijd vanaf smijt en die ze als ze de kans zou krijgen het liefste dood zou schoppen, en een stel B, L, M en andere Z ruiters die alles met haar mogen doen en voor wie ze haar benen uit haar lijf loopt.
. Ik denk zelfs niet dat een paard een dergelijke emotie kent...
.
. joyce2 schreef:Bedankt voor alle reacties, ik ga de volgende dingen doen:
Kijken bij een les van de eigenaresse bij haar instructrice

Citaat:Ik denk niet dat het een kwestie is van niet moeten .
joyce2 schreef:Ik ben niet van plan hem zomaar op zn flikker te geven, omdat ik niet met zekerheid kan zeggen waar het probleem vandaan komt. Of hij medisch 100% in orde is weet ik niet, van de eigenaresse heb ik niets gehoord over problemen met zijn gezondheid of bewegingsapparaat. Ik zal het volgende keer nog eens navragen.
Voor zover ik weet kan zij wel fijn op hem rijden, maar misschien hebben wij een heel ander idee over hoe je een paard fijn rijd.
Het harnachement is oke, het zadel vind ik persoonlijk niet geweldig, maar ik heb het laatst nagekeken en het drukt nergens, het is ook speciaal op hem aangemeten. Hij heeft overigens wel lichtelijk last van singelvrees, maar goed, dat hoeft niets te betekenen, misschien is zijn vorige eigenaar gewoon ruw geweest met opzadelen (hij is van een botte jachtruiter geweest) en hij heeft een gevoelig huidje. Krijgt snel schuurplekken.
Misschien heeft hij wel last van zijn benen, in het bos struikelt hij nogal eens, ondanks dat hij wel goed voorwaarts is.
Ik probeer de sessies in de bak vaak kort te houden en op het moment dat het minder slecht gaat (goed wil ik het niet noemen) stop ik en beloon ik hem met een stukje buiten rijden. Ik zal volgende keer inderdaad eens een veldje opzoeken om daar wat wendingen te rijden, kijken wat hij dan doet...
Aan de hand is hij een schatje, komt in het weiland gelijk naar je toe om te kroelen, volgt netjes, echt een engeltje. Ik ben dol op hem, maar zie gewoon zo op tegen het rijden in de bak, omdat hij dan totaal veranderd. Tijdens het poetsen kan hij overigens wel wat ongeduldig zijn, maar dat komt vaak door de vliegen.
) en als ik longeerde liep die perfect. Jeanine84 schreef:Ik denk dan toch echt dat je hem eens flink op zijn nr moet zetten..Hij speelt een spelletje met je. Je geeft aan dat wanneer je hem op zijn flikker geeft hij een loopje met je neemt, maak daar dan gebruik vanHeb je zelf ook les met dit paard? Probeer veel (schijn)overgangen te rijden en te schakelen, hou hem bezig! Geef hem geen tijd om dingen te bedenken!
mick75 schreef:Mischien mag het paard je gewoon niet? Ik heb zo'n miep waarop vrijwel iedereen zo weg kan rijden, behalve als ze je niet mag. Dan krijg je een rodeoshow waar ze in de VS jaloers op zouden zijn, en iemand die haar niet mag kan haar ook niet longeren, dan wordt je de hele bak doorgesleept en ze is dan voor alle hulpen compleet oost-indisch doof, wat je ook probeert. Zodra iemand die ze mag het overneemt is ze weer zo mak als een lammetje, zowel onder zadel als aan de longe als aan de hand.
Oja, of ze je mag heeft niets met je rijervaring of kennis te maken. Er staat een Z-ruiter op stal die ze er altijd vanaf smijt en die ze als ze de kans zou krijgen het liefste dood zou schoppen, en een stel B, L, M en andere Z ruiters die alles met haar mogen doen en voor wie ze haar benen uit haar lijf loopt.
watdanhe schreef:Ik zou eerst eens een keer léúke dingen doen in de bak, de bak staat nu gelijk aan werken...! zorg dat hij er graag heen wilt.. Misschien vind het paardje springen wel heel leuk. Ga eens een paar keer aleen maar 10 minuutjes stappen, en breng hem dan naar de wei ofzoo en beloon hem heel uitbundig! en doe gewoon relaxt zoals je op een buitenrit ook doet!Of zet wat pionnetjes neer waar je dan omheen moet lopen, figuurtjes enz! zodat je werk wat varieert Veel succes