Bak vol spoken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

psvonv

Re: Bak vol spoken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:28

Mijn vorige paard kon ook zo lekker schrikken (soms was dat een spelletje, maar de andere keer was het echt angst). Het enige dat echt hielp was hem voortdurend te verrassen met figuren, oefeningen, overgangen, variatie in houding. Dan had hij geen tijd om rond te kijken.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:23

Mijn paard had ook erg last van al die spoken/kabouters/ritsels/verzin het maar. Ik ben hem gaan rijden met een orenmutsje, dit was echt een wereld van verschil!! Wanneer hij nu nog kijkt (het is niet helemaal verholpen met de muts), probeer ik hem de ruimte te geven van voren en hierdoor blijft hij mooi bij me. Klinkt erg tegenstrijdig, maar het werkt wel. Succes!

Baccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:30

neem hem eens er mee langs aan de hand

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:54

zoals baccie al zei lijkt het me een goed idee om haar gewoon aan de hand door de bak te laten lopen.
mischien wat grondwerk ofzo.
is ze aan de hand ook schrikkerig?
zelf NIET tussen je paard en het hek gaan lopen dan kan je klem komen te zitten.(niet erg prettig Clown )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:57

Ik zou ook aan de hand wat oefeningen gaan doen, in de buurt van die hoek. Wie weet heeft ze idd wel een trauma, dan los je het ook niet op met doorduwen denk ik Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:00

Dat is inderdaad een lastig probleem.
Je zou misschien meer oefeningen kunnen doen,
waarbij ze langs enge dingen (zoals een gekleurde jas, of een paraplu) moet lopen.
En maar actief blijven rijden.

( Misschien zou je eens met een menhoofdstel kunnen rijden? (met oogkleppen) )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:40

Oogkleppen lossen je probleem niet op, zo omzeil je het alleen maar. Enge dingen in de bak leggen zou idd wel goed kunnen werken, dan let ze ten eerste ergens anders op en zo kan je ook een goede band opbouwen, laat haar maar zien dat het niet eng is en dat ze je kan vertrouwen!