Ik en Tosca.. Amateurs??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Ik en Tosca.. Amateurs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:24

link uit je adresbalk kopieren en plakken

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:26

Ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien en je houding is ook best goed (je zit tenminste recht, itt tot veel anderen Haha!). Pas alleen op dat je je handen niet te laag neerzet, dan heb je eerder de neiging om ze vast te zetten, te blokkeren.

Het ziet er niet slecht uit, ik denk alleen dat je nog een beetje aan het begin staat. Je zet haar niet echt aan het werk lijkt het.

Houd haar bezig! Slangevoltes, gebroken lijnen, S-jes....zet haar op de volte en ga die volte openen en sluiten. Pas op dat ze netjes om je binnenbeen gaat buigen. Rij stelling links, dan weer een stukje rechts, rij tempowisselingen....

Con-ti-nu bezighouden. Dan komt ze vanzelf. Of je dan met trens of stang rijdt maakt denk ik weinig uit, maar als je dat fijn vindt blijf je gewoon nog even zo rijden toch? Als je maar zachtjes bent, maar dat geld ook voor een trens. En als ze echt zo sterk is ben je met een stang waarschijnlijk zachter dan met trens.

Je moet natuurlijk wel een beetje opbouwen want ze ziet er (met alle respect) nu nog niet zo heel erg soepel uit en ze kan er wel een wat spierpijn van krijgen!

Daarnaast zou ik haar vrij vaak longeren en dan lang en laag instellen, met af en toe een stukje hoger instellen. Kun je bijvoorbeeld een Pessoateugel voor gebruiken. Goedkopere oplossing is twee touwtjes met musketonhaken, en in de zeilwinkel twee katrollen halen.
Door haar goed over de rug te laten lopen traint ze ook haar buikspieren.

Vind haar postuur helemaal niet dramatisch hoor. Eerlijk gezegd vind ik haar leuk om te zien, zit een leuk halsje op en met een beetje training wordt dit een erg leuk dier Ja. En haar buikje, nou ja, twee veulens is heel wat waard toch?

Voor de link: je gaat naar de pagina van het topic en kopiert de url van de adresbalk. Als je een post gaat doen ga je naar 'voorbeeld' onderaan en dan kun je URL kiezen bovenaan. tussen de haken die er dan tevoorschijn komen plak je het adres en dan ben je klaar Haha!

LeVonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:38

Ok heel erg bedankt en ben blij dat er ook positieve dingen gezegd worden! Ik wil echt aan alle aandachtspunten gaan werken maar dit heeft natuurlijk zo zijn tijd nodig. Zoals ik al eerder zei volgende keer een trensje proberen en we zien wel hoe het loopt, misschien gaat het wel goed en misschien ook niet. Dan weet ik het tenminste wel

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:53

Adviezen aannemen is goed, dat doe je prima, maar je moet je niet te bescheiden opstellen hoor. Je wéét dat er nog werk aan de winkel is, maar een kwart van bokt zit op hetzelfde niveau en daar is niets mis mee.

Zolang je samen plezier hebt en bereid bent te leren doe je het goed. Soepel maken met die hap, en lachen blijven haha.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:20

Ik zou ten eerste je beugels minstens één gaatje langer maken. Ook je handen zelf proberen te dragen, je legt ze nu op je benen.
Luisterd ze wel goed naar stemhulpen? Anders zou je daar ook eens mee aan de slag kunnen zodat je op het paard ook je stemhulpen goed kan gebruiken, kan de stang er ook meteen uit en met een simpel trensje gaan rijden.

Verder vind ik dat je netjes rechtop zit.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:26

Ik zou die stang er echt uithalen hoor,
Ze zou ook meer op de achtehand kunnen en ik zou uje beugels een paar gaten langer doen.