Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SuperPaardje schreef:Ik ook altijd met beenbescherming zowel voor als achter. Ook als het warm is het gaat immers om de benen van je paard. Als het warm is kan hij zichzelf ook aantikken.

Sass1994 schreef:1. met 30 graden rijd je niet!!
Sass1994 schreef:2. Kreupel (voor het leven) of warmte aan de benen (die je overigens na het rijden in de zomer altijd even hoort af te koelen)???
merel90 schreef:Sass1994 schreef:1. met 30 graden rijd je niet!!
Sommige mensen wel
Sass1994 schreef:2. Kreupel (voor het leven) of warmte aan de benen (die je overigens na het rijden in de zomer altijd even hoort af te koelen)???
Die warmte aan de benen is slecht voor de structuren in het been (pezen e.d.) wat ook voor schade kan zorgen

Sjonniej schreef:Joceline; Verkijk je niet op de warmte hoor! Ik heb gisteren beenbeschermers omgehad (zodat ik er reflectors omheen kon doen), maar zelfs met deze temperaturen waren de benen loeiheet na het rijden. En dan heb ik een buitenritje gemaakt van 30 minuutjes, nog niet eens zwaar werk, gewoon over het asfalt! Ik wil niet weten hoe heet het onder die dingen wordt als ik ze met 20 graden tijdens een dressuurtraining om zou doen
Is het wel eerlijk om van een paard (ingewikkelde) oefeningen te vragen als hij dat niet kan zonder zijn eigen benen te beschadigen??
Sjonniej schreef:Natuurlijk zijn er genoeg oplossingen. Maar persoonlijk zou ik het niet fijn vinden als ik mijn paard niet zonder beenbescherming kan rijden. Op wedstrijd zal jouw paard zichzelf dus altijd aantikken. Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. En nee ik geloof ook niet dat je paard zich alleen in de training aantikt en op wedstrijd ineens niet.
Sjonniej schreef:Er is ook niets naars aan om haar benen te beschermen als het nodig is. Ik vraag me alleen sterk af of het dan wel eerlijk is om een paard op wedstrijd wel zonder bescherming te laten lopen. Je pakt haar immers niet voor niets in, en omdat jij dan zo graag wedstrijd wilt rijden, moet ze het op wedstrijden maar wel laten gebeuren dat ze zichzelf aantikt....