Renate en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Margot_

Re: Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:48

Samir schreef:
_Margot_: Misschien is het een idee om op te houden met die nutteloze berichten? Je hebt je punt wel gemaakt nu, en zulke kinderachtige opmerkingen kan je wel ergens anders maken.

Verward

The_Stig

KiWiKo schreef:
ze is niet te zwaar voor haar paard............ ze mist alleen wat techniek....... maar te zwaar is ze niet hoor.....

Ik heb wel zwaardere mensen op een paard zien zitten, en die toch zo een dier in volle harmonie de baan door kregen

Dan zijn we dat niet met elkaar eens Knipoog Maar ieder zijn mening........ Een rug heeft ook gewoon grenzen, het heeft niet alleen maar met techniek te maken, hoewel het al wel ontzettend zou schelen.........

_Margot_

Clyde schreef:
_Margot_ schreef:
Ik zet er meestal ROFL bij, dat is mijn trekje Huilen van het lachen

Zo grappig is het niet. ik heb een vriendin te zwaar is en ik weet hoe moeilijk die het daarmee heeft gehad. Ga dan niet zitten uit lachen.

zo bedoel ik het ook niet, maar ik zou de smileys wel achterwege laten voor verdere misverstanden

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:49

ik snap hier niks van... Waarom valt iedereen ove rhaar gewicht?
Als zij vind dat het kan, waarom accepteer je het dan niet???
Heel cru gezegt, ben ik ook te zwaar volgens iedereen zijn berekeningen? En is mijn paard ook zielig... Toen ik nog heel erg zwaar was, had hij er ook geen last van, merkte niet eens het verschil voor en na mijn ziekte.

Pub, ik vind dat het rijden er steeds beter uit gaat zien... Je gaat de goede kant op met haar.

Umpiedumpie

Jammer Ts dat je niks doet met het gegeven commentaar, sterker nog je slaat keer op keer in de verdediging.
Ik vind het erg zielig voor je pony dat je jezelf blijkbaar goed genoeg vindt rijden en dat je volgens eigen zeggen niet te zwaar bent voor je Haf.
Het is overduidelijk dat je ten eerste veel te zwaar bent voor je pony en tot overmaat van ramp rij je haar ook nog eens terug met je ''volle'' gewicht in die teugels.

ik snap echt niet dat je foto's op bokt plaatst en vraagt om rijtechnisch commentaar, maar als je dat vervolgens krijgt reageer je als een struisvogeltje.

judithh

allereerst wil ik even zeggen dat ik het bewonderingswaardig vind dat je, je foto's op bokt zet. Een hoop mensen met overgewicht verstoppen zich en zouden dit niet 1, 2, 3 durven! petje af!

Wel moet ik erbij zeggen dat ik het met Kiwiko eens bent dat je meer aan je zit moet werken, of dit nu met je eigen instructie is of een ander dat is niet aan de orde, maar werk eraan, en je zult merken dat waneer je af gaat vallen dat ook stukje bij beetje beter gaat.
Ik heb zelf ook geen maatje 40 maar ik kan wel van mezelf zeggen dat ik goed meezit in de beweging en mijn paard geen centje in de weg zit, ondanks mijn overgewicht!, dit vergt veel training en rijkunstig gevoel, leer voelen, zitten en vooral probeer de beenzetting van je paard te voelen, wat helpt is zonder zadel aan de longe in sukkeldrafje (als dit kan met jou pony, omdat je zegt dat hij nogal loperig is) desnoods zet je hem bij.

Zodra jij goed kan voelen en mee gaat zitten in de beweging zul je ook merken dat je pony eerder zal ontspannen waardoor zij jou beter zal gaan laten zitten. Zoals eerder gezegt...zwaar is niet het grootste probleem, maar het tegen de beweging in zitten en/of je paard uit balans brengen wel, zeker bij het uit balans brengen zal je paard de spieren "verkeerd" gaan gebruiken en daardoor weer andere klachten krijgen, zou best goed kunnen dat hij juist daarom ook zo loperig is.. Je paard kan alleen los door zijn lijf en links/recht goed buigen, goede aanleuning hebben ect..ect als de ruiter hem niet in de weg zit.

veel succes ermee en ga door met afvallen!
Laatst bijgewerkt door judithh op 13-07-08 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:50

_Margot_ schreef:
Samir schreef:
_Margot_: Misschien is het een idee om op te houden met die nutteloze berichten? Je hebt je punt wel gemaakt nu, en zulke kinderachtige opmerkingen kan je wel ergens anders maken.

Verward

Je weet best wat ik bedoel, je loopt gewoon alles uit te lachen, zonder beargumentatie. Het is wel makkelijk om dingen over een ander te zeggen en belachelijk te maken of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:51

judithh schreef:
allereerst wil ik even zeggen dat ik het bewonderingswaardig vind dat je, je foto's op bokt zet. Een hoop mensen met overgewicht verstoppen zich en zouden dit niet 1, 2, 3 durven! petje af!

Hier ben ik het zeer zeker mee eens!

_Margot_

ik lach niemand uit Vork

ik zeg toch dat ik stop met die smileys in dit topic?

klaar.

_Margot_

Juul schreef:
judithh schreef:

ik ook Vork

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:53

pubelia schreef:
Nou ok ik kan ook wel normaal een reactie geven...

Mijn beugels zijn idd te lang. Die zijn op de fotos al een gaatje korter als in het filmpje. Ik raak mijn evenwicht kwijt door datt ik last heb van mn evenwicht door mn hersenbeschadiging. Daardoor valt bij mij het contineu concentreren niet mee! Dus ja ik val af en toe naar voren. Ik ga rekening houden dat ik minder op mn teugels steun, maar voor mijn gevoel doe ik dat niet. Misschien vinden jullie dat mijn zadel te klein is maar voor mij zit die erg fijn. De DA is er bij geweest en die heeft dus ook gekeken toen ik erop zat en de druk werd goed verdeelt. Ook was hier de zadel maker bij.
De DA heeft pas nog mijn paard na gekeken op zn wervels en been werk. Dat was allemaal in orde. ook heeft ze me zien rijden, en die vond dat mijn paardje me makkelijk aan kon.

Tof dat je normaal reageert! Ga je je beugels nóg een gaatje korter maken? Knipoog Wie weet heb je dan nog wat meer steun aan je zadel. Ik denk namelijk dat ruisters zonder evenwichtsproblemen al gaan wiebelen met zulke lange beugels. Prima dat je je paard na hebt laten kijken, en gelukkig was er niets aan de hand, maar het is natuurlijk wel zo fijn dat ook zo te houden in de toekomst. En daarvoor is je zit echt van groot belang, niet alleen je gewicht, zie de post hierboven.
Wat betreft dat andere buitenrij-filmpe (dat niet zo moeilijk is om te vinden), ik vind het er leuk en ontspannen uitzien. Wat ik me dus afvroeg: is dat 'zware' bakwerk wel iets wat je moet willen met je pony? Onderweg kun je toch ook dressuuroefeningen doen? Je gaf zelf al aan dat ze het in de bak helemaal niet leuk vindt. Ik heb ook zo'n pony, en die heb ik gewoon alles op straat geleerd.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:54

Juul schreef:
judithh schreef:

ben ik het ook helemaal mee eens

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:55

ik vind dat het beestje het op sommige momenten het best moeilijk heeft. maar ja als je ook al gaat zeggen ik rij hem eerst op de voorhand???? volgens mij hoor je een paard van achteren naar voren te rijden. der zijn al heel wat mensen die haar tips geven maar ja als ze die niet aan wil nemen houd het op.

_Margot_

maar ik verlaat dit topic weer, want ik ga hier verder niet op in, ik lach niemand uit, en ik vind het knap dat ze ze heeft geplaatst, maar er zijn ook wel mindere dingen, maar die zijn nou al aangegeven Vork

Madelief28

weetergeen schreef:
KiWiKo schreef:
Ts is niet te zwaar, ts moet alleen leren rijden...... thats it

Te zwaar om te paardrijden........

Weetergeen en andere bokkers, iets minder kort de bocht mag ook wel vindt ik...Het lijkt me niet dat de tsser dolgelukkig is met haar lichaam. Dat het haar dan steeds in der gezicht wordt gewreven is ook niet al te volwassen. Ze weet heus wel dat ze een maatje meer heeft, en heeft ook inhaar achterhoofd dat ze moet afvallen, maar zover is het nog niet.

Ze wil gewoon lekker rijden met haar haf..Mijn inziens is ze niet te zwaar, kom op zeg ze zit niet op een rank arabiertje Vork

Ben ik dan ook te zwaar met mijn 100 kilo voor een E-pony appaloosa? Mag ik daarom dan niet paardrijden?
tuurlijk is het plaatje er niet mooier op, als ze maar plezier hebben allebeide!! Een paard/pony wat geen plezier heeft in het rijden laat dit echt wel merken door radiaal te staken...

zo dat is er uit Clown

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:58

Ik kan ook niet anders dan het met KiWiKo eens zijn. En een andere instructeur geeft altijd andere inzichten, proberen kan nooit kwaad, je kan altijd terug. Blijven hangen bij een instructeur omdat die zo leuk en aardig is kan daarintegen soms wel kwaad. Een andere instructeur let weer op andere punten en daar wordt je zelden slechter van.

Ik heb vaak genoeg mensen van over de 100 kilo zien paardrijden, en dat hoeft echt niet een probleem te zijn, mits je je houding onder controle hebt. En dat moet je ook ergens kunnen leren! Dat is geen schande.

Ik vind het vrij kinderachtig dat er zo op het gewicht gelet wordt, TS geeft dat zelf vaak genoeg aan en werkt daar ook aan. Hulde daarvoor! En mensen die zomaar dergelijke PB's gaan sturen daar walg ik van!

Hoop dat je wat met de veelal goede adviezen die er in dit topic staan doet! Je zal er niet slechter van worden, hooguit beter. En dat is toch wat we allemaal willen?

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:01

Pffff 4 pagina's verder en ik zie er niets nuttigs bijstaan.

Anyway ik heb vanmiddag een uur besteed om de TS te voorzien van rijtechnische hulpen aan de hand van de foto's

beetje jammer om te zien dat daar geen reaktie op komt.

Dus beste TS: ik zou alle negatieve reaktie's simpelweg aan men laars lappen en uitsluitend te reageren op opbouwende reaktie's

Een reaktie stel ik op prijs aangezien ik ook serieuze moeite nam om je vragen... te beantwoorden.

Groetjes

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:04

Ten eerste (ontopic) TS: ik heb eerdere topics van je gezien en ik vind je wel degelijk vooruit gegaan. Ik heb onvoldoende verstand ervan om echt rijtechnische commentaar te geven, ik geloof ook dat er voldoende mensen in dit topic deskundig zijn dan wel menen te zijn die dat beter kunnen dan ik.

Het rennierige zou je kunnen oplossen door je (mooie) paardje juist wat meer ruimte te geven, ik heb het in het begin met mijn Freis ook gehad, en dat heeft geholpen.

Verder wil ik offtopic nog wel even kwijt dat ik het ronduit tenenkrommend vind zoals sommige mensen hier menen te moegen (ver)oordelen over het gewicht van TS. Dat TS gestoken reageert op sommige (goedbedoelde) tips verwondert mij niets. Zij weet uit ervaring dat door haar geopende topics uitlopen op gemene (want laten we wel wezen, dat zijn het, hoe leuk je het ook verpakt als 'goedbedoeld') opmerkingen. Denken jullie nou echt dat TS blind is en zelf niet ziet dat ze zwaar is? Daar doet ze ook wat aan. Groot compliment daarvoor. Paardje ziet er prima uit, ze heeft begeleiding, die zal heus wel weten wat wel en niet kan. Maar nee, bokt kraakt behalve TS gemakshalve ook meteen de instruteur af. Jullie zouden je moeten schamen.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:05

Weetergeen en andere bokkers, iets minder kort de bocht mag ook wel vindt ik...Het lijkt me niet dat de tsser dolgelukkig is met haar lichaam. Dat het haar dan steeds in der gezicht wordt gewreven is ook niet al te volwassen. Ze weet heus wel dat ze een maatje meer heeft, en heeft ook inhaar achterhoofd dat ze moet afvallen, maar zover is het nog niet.

Ze wil gewoon lekker rijden met haar haf..Mijn inziens is ze niet te zwaar, kom op zeg ze zit niet op een rank arabiertje Vork

Ben ik dan ook te zwaar met mijn 100 kilo voor een E-pony appaloosa? Mag ik daarom dan niet paardrijden?
tuurlijk is het plaatje er niet mooier op, als ze maar plezier hebben allebeide!! Een paard/pony wat geen plezier heeft in het rijden laat dit echt wel merken door radiaal te staken...

zo dat is er uit Clown[/quote]

Ik wil voorop stellen dat ik besef dat het niet leuk is om te horen dat mensen je te zwaar vinden om paard te rijden! Dat neemt niet weg dat ik en anderen de TS daarop niet mag wijzen. Al moet dat wel op een nette manier gebeuren zonder smillies en andere storende dingen/taal........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:07

Nijntjuh schreef:
. Maar nee, bokt kraakt behalve TS gemakshalve ook meteen de instruteur af. Jullie zouden je moeten schamen.

een instructeur die zo een basisprobleem niet op kan lossen .......... heeft weinig in de baan te zoeken

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:07

ze word niet alleen afgekraakt der zijn genoeg mensen die tips gegeven hebben . maar nee dat was allemaal niet waar. open dan gewoon geen topic.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:08

weetergeen: Ik denk dat na 10 pagina's, waarvan de helft met zulk soort nonsens is beklad, dat nu wel duidelijk is.

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:09

Ik heb niet het hele topic door gelezen. Maar wat ik op de eerste pagina zag ik je al meteen in verdedeging schieten. Wat ik erg typisch vind want je kan dat verwachten als je een topic op Bokt zet. Daardoor, heb ik extra stimulering gekregen, om goed naar je foto's te kijken en er 'commentaar' op te geven. Ik hoop voor jou en voor je paard, dat je hier wat mee doet. Anders krijgt hij het nog zwaarder!
Foto 1:
Je moet proberen je handen wat meer te dragen en je hakken lager te houden.
Foto 2:
Door je been op je plek te houden, zal je meer reactie krijgen. Ook helpt het om je hakken laag te houden! Je tenen naar binnen dat je geen eendenpootjes krijgt. Ook is het makkelijker om je hoofd recht te houden, dan zie je alles wat beter!
Foto 3:
Je ellebogen naast je lichaam houden en gebogen, dan ga je je handen ook wat meer dragen. Waardoor je ook wat meer ontspanning kan maken. Waardoor het plaatje er beter uit zal zien.
Foto 4:
Net als in de vorige foto een knik in je elleboog maken! Maar hier moet je ook wat meer proberen je tenen naar binnen te doen en recht op te zitten.
Foto 5:
Tenene naar binnen, meer ontspanning proberen te criëren en niet zo naar achter hangen. Je zegt zo mooi dat het 'lijk' maar het is gewoon zo!
Foto 6:
Benen tegen je paard houden, niet afsteken. En meer ontspanning maken en toelaten.
Foto 7:
Benen op de plek, niet zo ver àchter de singel! Handen naast elkaar, niet achter elkaar! Zie je buitenhand!!!!!
Foto 8:
Word in de krul getrokken, iig zo laat het beeld het zien vind ik! Je moet je tenen naar binnen houden en ik vind dit echt geen fijn beeld!

Ik wil je niet aanvallen. Maar ik denk dat het goed is, om les te gaan krijgen, of meer. Er kan veel gebeuren daardoor! Waar door het voor jullie beide lichter word!
Schiet niet in de verdedeging, want iedereen probeerd je te helpen en niet af te kraken!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:10

Hebben jij en je instructrice zelf een idee waar het drammen/rennen vandaan komt? Dat is eigenlijk de info die ik een beetje mis in het verhaal.
Bokt geeft allerlei bruikbare, goede tips, maar DE tip voor jou en Renate zit er niet bij, zo blijkt uit je reacties. Ik vroeg me gewoon af, wat jullie als oorzaak zien? Speculeren op basis en filmpje is makkelijk zat vanachter de pc, maar jullie trainen het paard en kennen het! Knipoog

En je hebt geen stiek op het filmpje! Toch ziet ze er niet loperig uit. Hoe kan dat? Andere warming up, of iets anders? Ik neem aan dat je het tijdens het filmen ook wel gemerkt hebt, dat ze niet dramde?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:11

Pubelia, ik heb een tijd geleden ook een filmpje van jullie gezien, en ik kan alleen maar zeggen dat het zéker vooruit is gegaan! De pony loopt veel beter in balans en draagt ook beter dan toen. Natuurlijk zit er nog genoeg werk in, zoals minder direct inwerken met het bit en op weg naar een betere zit en houding. Maar daar zijn al veel tips voor gegeven.

Ik wil je één ding vragen, je zegt in de openingspost zelf al dat je jezelf (te) zwaar vindt en aan het afvallen bent (chapeau daarvoor!!! en lukt dat ook een beetje, want ik weet zelf ook hoe moeilijk het is), waarom ga je niet voorlopig alleen stapwerk doen op je pony totdat je zélf vindt dat je een 'fijner' gewicht/postuur voor het paardrijden hebt? Of het draven beperken tot een paar rechte lijnen en grote voltes? Draven is behoorlijk vermoeiend en zwaar en zeker als er een wat flinkere ruiter op zit. Er komt wel steeds een behoorlijke kracht op de rug en pezen en gewrichten van het paard, ook al bij een 'mugje' van een ruiter Knipoog Ik denk dat jullie er echt wel komen, helemaal als ik kijk naar dit filmpje in vergelijking met de vorige. Veel succes en vooral veel plezier samen!