Fantast voor het eerst op de foto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: Fantast voor het eerst op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:15

Halloo!
Zo ik heb alle 9 pagina's even doorgelezen..
Ten eerste vind ik egt dat je het commentaar goed oppakt!
En goed dat je er wat mee aan het doen bent!
Ik ben benieuwd wat eruit komt als je er iemand naar hebt laten kijken, laat je het dan eventjes weten?

Verder moet je het rijden met cap zelf weten, maar goede schoenen zou ik egt aanraden!
Ook zou je misschien is zonder zadel kunnen gaan rijden?
Ik zat eerst ook echt niet best, ik kwam van een manege en daar word er niet egt persoonlijk op je gelet.. ik heb een jaar priveles op mn verzorgspony gehad, en dat heeft al iets verbeterd.. omdat ik er steeds op gewezen werd mn benen naar achter te leggen, hakken uit te drukken en naar voren te kijken, En natuurlijk gaat dit niet binnen een week goed..
Maar nou had mn pony laatst een wondje onder haar singel, en heb toen 3 weken zonder zadel gereden, je moet dat wel recht zitten omdat je er anders simpelweg af valt, dit heeft bij mij erg goed geholpen!
En verder: Ga lekker ontspannen met je paard, denk niet teveel aan em meteen in de krul te krijgen!
Zoals je zelf al zegt, je moet het weer opbouwen omdat hij een hele tijd stil heeft gestaan, Begin dan weer bij het begin, en ga niet meteen zulke moeilijke oefeningen met em doen!
Jullie zijn er dan allebei nog niet aan toe! Knipoog

Ook goed dat je aan het longeren bent!
Ik hoop dat het beter word!
En ben benieuwd naar nieuwe foto's binnekort!

Veel succes!
groetjes

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 12:21

Conga schreef:
Ik vind de opmerking: In het bos is hij de baas niet echt verstandig. jou paard moet ook in het bos weten dat JIJ de baas bent, anders gaat hij er een spelletje van maken. Ook op die manier moet het relaxt en zonder verplichtingen kunnen zijn, kan dat niet zou ik persoonlijk nog niet op buitenrit gaan. maar dat is mijn mening.

Ik rij al 1,5 jaar met hem in het bos en nog steeds speelt hij geen spelletjes met mij.. Met dat hij de baas is bedoel ik niet dat hij zomaar alles mag doen wat hij wil.. maar als hij wil stappen/draven/galopperen dan doen we dat. Hij moet het soms ook wel als ik het wil, maar ik bedoelde meer dat ik me dan niet druk maak over dingen als: loopt hij wel netjes.. als hij lekker ontspannen in het bos rondhobbelt, dan vind ik dat best
Vind het ook een beetje onzin om te zeggen dat ik niet met hem het bos in mag Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-08 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 12:23

@ _Patriciaa: Fantast heeft een enorm hoge schoft, dus is niet echt comfortabel om zonder zadel op hem te zitten;)
Mijn verzorgpony zit daarentegen super zonder zadel, dus haar rijdt ik wel soms zonder zadel.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:32

ik vind het knap dat je al het commetaar goed oppakt

ik ben benieuwd naar nieuwe foto's over een tijdje

je bent een goede doorzetter Haha!

veel succes je hebt namelijk een enorm leuk paard

groetjes onley

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:35

@ TS: Ik snap wat je bedoeld dat hij als het ware 'de baas' in het bos is.

En verstandig dat je het om de dag gaat doen! Ik hoop voor je dat hij er een stuk van opknapt!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:23

@Fantastico: ik heb duidelijk in mijn post gezet dat het mijn mening is om dan niet naar het bos te gaan... ik weet niet waar jij hebt zien staan dat je niet naar het bos mag van mij? Knipoog

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:32

Heb een paar bladzijdes gelezen, niet alle dus als ik iets dubbel plaats komt het daardoor..
Waarom koop je geen stijgbeugels met een korf zodat je wel met je gympen kan blijven rijden maar er niet door kan schieten als hij een bok geeft? Dat is wel zo veilig voor je.
Zonder zadel rijden kan prima hoor, koop een pad van Christ en je voelt die schoft bijna niet meer, het zal je zit en je hulpen ten goede gaan komen om met een pad te gaan rijden. Zal er een link bijplaatsen van diegene die ik heb, dat is echt een super pad en kan hem je aanraden!

http://www.ooteman.nl/images/groot/christbontzadel.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:33

Ik vind dat je paard met een hele rechte rug loopt. Er zit geen deining in, laat daar eens naar kijken. Wellicht komen alle problemen in je rijden voort uit de rug. Als een paard draaft moet zijn kont boven op van links naar rechts deinen, dat moet je duidelijk zien. Volgens mij zit hij behoorlijk vast bij het RSI gewricht. Als je wilt pb ik je iemand waar ik goede ervaring mee heb om je daar bij te helpen.

Probeer hem niet achter de loodlijn te trekken, dan kan hij helemaal niet ontspannen. Ga eens balkjes met hem lopen, maar nogmaals laat eerst zijn rug bekijken en eventueel behandelen en dan kan je met oefeningen beginnen om hem losser te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:15

Wow.. waar gaan die handen allemaal heen?
Ik denk dat het zeker zou helpen als je dit paard terug naar de basis brengt, en daar begeleiding bij krijgt, laat het hoofd maar even voor wat het is, en rijd hem lekker voorwaarts, zodat hij met zijn lichaam weet om te zijn, zoals Russel hier boven al zegt, zie ik geen soepelheid in zijn lichaam.. Zou erg veel helpen om hem back to basic te zetten, en dan opnieuw te beginnen!

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:41

Niet alles is met je binnenhand op te losen ik denk dat je echt meer op je buiten teugel moet gaan rijden. Ik moet bijmezelf er ook ontzettend op letten maar je moet echt proberen om bijvoorbeeld met het wijken meer je buiten teugel te gebruiken anders hou je hem niet recht! Ik vind ook dat jullie iewat slordig ogen.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:59

het paard is idd supper leuk Haha! de foto's zijn ook wel leuk vooral de stap foto..
nou ja wat iedereen al zegt.. zorg dat je niet te hard in zijn mond trekt en zorg dat je rechtop blijft zitten met je hakken naar beneden Haha! dat lijk al meteen veel leuker Knipoog

succes.. en foto's blijven maken he haha zo krijg je een beeld wat je kunt verbeteren Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:10

Hé, ik dacht al, 10 pagina's op een HAW topic, dat moeten vast 10 pagina's vol kritiek zijn Haha!

Heb het een beetje doorgelezen en ik ben het opzich wel eens met de meeste reactie's; geen cap, geen goede schoenen, veel te strenge binnenhand en waarom een galopwissel als de basis nog niet goed is? Lachen

Probeer veel overgangen te rijden, dan wordt je paard van achteren actief en losser van voren waardoor jij je minder hoeft te concentreren op je handen Knipoog .