Adil18 schreef:BounceBabe schreef:Enigzins kan ik het me voorstellen. Mijn paard heeft ook voor de koets gelopen en sindsdien is het zo lastig om hem los in zijn 'bekkie' te krijgen zeg maar. Ze worden er gewoon een beetje hard van als ze voor de koets lopen. Tenminste dat is mijn ervaring.
Misschien dat je bitje ineens veel meer inwerking had als daarvoor.
Hoe dan ook, de foto's zijn moment opnamen, maar toch loopt hij netjes! Komt wel weer goed! Succes!
volgens mij doe je het dan niet goed. Mijn ervaring is dat deze paarden juist veel makkelijker en veel meer voorwaarts zijn en actief hun achterhand gebruiken...
Als er iets verandert...dan kan het best zijn dat de menner teveel zijn/haar hand gebruikt...
een goede menner kan een ruiter mooi aanvullen in de training.
Mijn man rijdt onder het zadel, maar ment ook zeer dressuurmatig met onze paarden. Ik kan niks anders zeggen, dan dat ze er superfijn van worden....
Maar...nu moet ik er wel bij zeggen dat we een superzacht menbit gebruiken (wel een liverpoolstang, maar in het bovenste gat) en dat mijn man een fijne hand heeft met mennen en zelf weet wat nageven is....als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Er zijn echter ook menners die de leidsel in het onderste gat doen en de "kop er voor trekken" (zo noemen ze dat zelf) en daar wordt een paard niet beter van.