Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bumper schreef:Als het een stevige haf is weegt ie gouw 400-500,
bijvoordbeeld:
ik heb een pony van 400 kilo,
ik zet er 2 mensen op die samen 100 kilo wegen,
dat kan! en is niet zielig!
want 400:4=100, dat kan een pony dragen.
dus als je het gewicht van een pony :4 doet en het is even zwaar als jullie 2 kan dat wel,,
PiieterLY schreef:Persoonlijk vind ik dit zelf niet zielig ik doe het zelf ook ,
of dat er nou 1 zwaar iemand op zit of 2 lichte,
boeit eigenlijk niks toch.
Saskiaatje schreef:bumper schreef:Als het een stevige haf is weegt ie gouw 400-500,
bijvoordbeeld:
ik heb een pony van 400 kilo,
ik zet er 2 mensen op die samen 100 kilo wegen,
dat kan! en is niet zielig!
want 400:4=100, dat kan een pony dragen.
dus als je het gewicht van een pony :4 doet en het is even zwaar als jullie 2 kan dat wel,,
Mijn paard zit al tegen de 800 kg aan, kan hij dan 200 kg dragen? Voor zover ik weet niet hoor.

Maantjj schreef:Ik vind dit inderdaad nogal zielig jaa.
Zoals brainless als zegt: Zou je zelf iemand van 100 kilo op je paard zetten?
Ik niet hoor, lijkt me niet fijn voor hem/haar.
__Charlotte schreef:PiieterLY schreef:Persoonlijk vind ik dit zelf niet zielig ik doe het zelf ook ,
of dat er nou 1 zwaar iemand op zit of 2 lichte,
boeit eigenlijk niks toch.
Hier ben ik het dus niet mee eens.
De zwaardere persoon kan namelijk in z'n eentje beter mee gaan met de beweging, en wanneer je met z'n twee op de pony zit, belast de achterste ruiter wel degelijk op een plek waar een zware ruiter waarschijnlijk minder, of niet zal belasten.
Ondanks dat, vind ik toch dat dit prima moet kunnen.
Als je zelf weet waar de grenzen liggen, uitkijkt, en het niet te bont maakt. Een of twee keer is leuk, maar doe dit niet dagelijks. Dit snap je zelf natuurlijk ook wel, TS.
Nessah schreef:Dus sommige van jullie willen beweren dat jullie nooit met zn 2en een rondje op een paard gezeten hebben? Mijn welshje van 1.35 heb ik ook wel eens een rondje gezeten met zn 2en ( praat je wel over 2 magere sprieten van 11 jaar toen maar dan nog) gewoon voor de lol.. we sprongen er ook wel eens op via de kont.. Beestje stond dan gewoon los in de wei.. Oke erg slim is het niet, maar kom op zeg..
daarnaast 100 kg te zwaar voor een haflinger? Iemand die 1.80 is weegt dat ook snel en die kan toch echt best wel eens een rondje op een haflinger rijden hoor! Wij hadden op de manege gehandicapten lessen, die mensen wogen ook rond de 90 kg en die zaten toch echt op fjorden en haflingers rondjes te stappen..
Mensen paarden zijn niet van suiker en zolang er geen uur gedraafd word.. wat is dan het probleem? Een paard rondjes stappen es een keer.. nou nou..
) voltige geprobeerd zonder zadel, enz....kijken wie het langst op de shet kon blijven in de wei zonder iets er op/aan...heerlijk toch? Geloof mij, paarden geven het echt ook wel zelf aan als het ze te wordt hoor....