Urdal,[Fjord] @ Poging Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Re: Urdal,[Fjord] @ Poging Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:22

Ik zou eerst eens een goede lesgeefster zoeken. En ik zou eerst in een rijbak oefenen voor je naar buiten gaat. Ik vind die foto's er vroeger veel relaxter uitzien dan die van nu.

Ik vind dat jullie raar bezig zijn maar dit is mijn mening.
Laura

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 08:52

Wij hebben geen rijbak.
het zijn niet onze pony's dus daar kan ik niks aan veranderen.
en we hebben een goede lesgeefster jullie hebben haar gelukkig nog nooit gezien als jullie zeggen dat ze niet goed is.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:43

[edit] Post verwijderd.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:57

ik vind dat het goed uitziet !

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:41

ik heb het topic helemaal doorgelezen.
jeetje wat reageer jij kinderachtig zeg. bot, je snauwt iedereen af. iedereen heeft het hier het beste met je voor (of ja had, totdat je zo begon) en jij kraakt iedereen af.

genoeg daarover,
ik vind het een leuke pony, jammer dat ie met een stiekkie is gereden. is helemaal nergens voor nodig als je geen dressuurpeerd wil...
waarom draagt dat ene meisje sporen? hij is toch snel?
maak een paard eerst goed aan je been en aan je hulpen voor je het op andere manieren gaat proberen.
met al dat getrek en gepluk schiet je geen donder op!
pak er eens een zweepje bij, je mag m ook in de hals gebruiken en je hoeft m niet meteen door midden te slaan. een aanraking kan al voldoende zijn.

je bent 15?
(eigenlijk moet ik daar niks over zeggen want deed het zelf ook zo vaak) maar zet alsjeblieft een cap op. het gaat 1000 keer goed, maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan. wil je heel je leven hersenletsel hebben? nou, denk het niet. wil je heel je leven misschien wel in een rolstoel zitten? nah, denk t van niet he.

Ik zou zeggen: Meid, denk na voor je reageert en waardeer en respecteer een ander. wat schiet je er mee op zo te gaan lopen bakkesen?

''ik hoef jou hulp niet''
??? waarom open je dan dit topic, om te showen hoe geweldig die pony in elkaar getrokken wordt?
sta open voor kritiek en zeik niet iedereen af!!!

edit: typo Bloos

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:45

oke.. even over dat elastiek ding?? dat is toch echt een slof die hard word aangetrokken.. meid neem les wees verstandig.. je word er alleen maar beter door... succes oh ja. en luister eens naar de mensen op bokt en wees eens lief!

En typisch bokt? tja moet je geen foto's plaatsen waar je reacties als deze kunt verwachten toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:41

Moderatoropmerking:
Enkele offtopic reacties verwijderd.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:40

Meid meid meid.. wat heb ik een medelijden jou, puur omdat je maar weinig besef hebt van waar je mee bezig bent.

Iedereen hier in het topic heeft het goed met je voor, proberen je raad te geven, te helpen. Je bekt iedereen af en slaat alle adviezen in de wind. Je zegt zelf op een van de pagina's dat je altijd kunt en wilt blijven leren (als ik me niet vergis), als je ergens iets van kunt leren is het wel hiervan.

Vat de reacties niet als aanvallend op, maar zie ze als hulp. Lees alles nog eens rustig door en pak alle recente foto's er nog eens bij en ga deze eens heel erg goed bekijken. Wat zie je op de foto, wat doe je verkeerd, wat doe je goed, waar moet je beter op letten, wat zou anders kunnen.

Vind je het zelf een prettig beeld zoals hij nu loopt? waarschijnlijk niet, en met de tips die gegeven zijn kun je al een heel eind verder komen! Wellicht is de instructie die je nu krijgt daar niet goed voor, dus vandaar de tip daar iemand anders voor te zoeken.

Ik geloof absoluut dat dit geen heel makkelijk beestje is om te rijden, maar hulpteugels en sporen zijn geen manier om dat op te lossen. Zoals ik al eerder zei, pak de foto's er nog eens bij en ga deze voor jezelf eens goed bestuderen en ga aan de hand daarvan stap voor stap verder werken Lachen ook grondwerk kan hier een goede hulp bij zijn!

Als laatste tip, haal dat elastiek eraf en laat dat beestje op zijn eigen benen lopen, ja dan rent hij misschien flink vooruit, maar het is niet de manier om dat met je teugels op te lossen. Laat hem maar doorlopen, maar zorg dat dat wel de kant op gaat die jij wilt. Natuurlijk moet je hem ook niet zijn zin geven, maar met zo strak vasthouden schiet je weinig op Lachen

Goed, het is een heel verhaal geworden, nogmaals, ik bedoel het niet slecht, net zoals de meeste andere bokkers hier, en ik hoop echt dat je er iets mee doet! Ja Succes, en ik kijk uit naar nieuwe foto's!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:11

Isabella_ schreef:
Slaan doen we hem niet dat is zielig!
Haha!

Slaan zielig?
Niet weten hoe je met sporen om moet gaan is zielig Verdrietig
Een klein tikje kan echt geen kwaad hoor hersenen van een penny ofso?
En bokt zegt gewoon de waarheid tegen je maar bij sommige mensen komt de waarheid gewoon hard aan Vingers aflikken
Denk er maar is aan hoe dat paard zich voelt gelijk elastiek om knuppen en sporen strakaanspannen en opstappen lekker veilig joh vooral zo doorgaan :S
& ik heb een tip gehad van mijn eigen instructie een paard dat niet te houden is dat dus onder je weg loopt steeds kleinere voltes laten lopen van groot naar klein & van klein naar groot zodat je hem goed onder je kan houden!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:17

Isabella_ schreef:
Wij hebben geen rijbak.
het zijn niet onze pony's dus daar kan ik niks aan veranderen.
en we hebben een goede lesgeefster jullie hebben haar gelukkig nog nooit gezien als jullie zeggen dat ze niet goed is.

Meisje toch!
Hoe kun je zeggen gelukkig?
Waarschijndelijk zit hier toch wat achter Vork .
Ik denk dat je instructiese meschien wel net zo rijd als jij als ze zegt je elastiek omdoen bla bla bla lekker gezond voor een paard met een korte nek!
Leer jij maar eerst normaal rijden eigenschuld dat je dit soort reactie's krijgt van bokt.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:18

& niet aleen jij moet plezier hebben het paardje ook waar je op rijd!
Moest dit alemaal even kwijt!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:20

Ik neem aan dat je dit topic heb geopend om comentaar te krijgen zodat jullie hem beter kunnen gaan rijden? Ja? Oke reageer dan ook eventjes normaal als mensen die het goed met je voor hebben hun commentaar geven.

Ook ik vind het er niet zo heel vriendelij uitzien. Ten eerste zou ik dat elastiek eraf halen en ook die sporen weg halen aangezien ie zo snel is! Probeer niet in die teugels te gaan hangen. hakken naarbeneden en netjes rechtop zitten.

Waarom die beugels uit doen om beter te kunnen drijven? Als je een wedstrijd heb kan je toch ook niet zeggen ik rijd zonder beugels want dan kan ik beter drijven! Gewoon je beugels in en hakken naarbeneden dan kanje ook drijven. Daar zit als het goed is het knopje!

Je paard moet er ook plezier in hebben!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:22

TS, ik lees echt met open mond jouw reacties.
Iedereen wil je helpen, maar jij weet alles zo perfect als we jou moeten geloven, dat je dat advies zo overbodig vind dat je ontzettend onaardig gaat reageren. Tegen het agressieve aan vind ik soms. Dit forum is voor rijtechnisch commentaar en met zulke foto´s kun je dat verwachten dat je dat krijgt. Helaas in jouw ogen negatief commentaar, maar het is enkel en alleen bedoeld om jou en je paardje verder te helpen.

Probeer jezelfs eens in te houden. Beoordeel inderdaad de foto´s eens, dan moet je toch eerlijk toegeven dat dit zo geen manier van rijden is.....

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:22

Citaat:
Kijk naar de foto's en geef commentaar...
Dat schreef jij!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:31

Waarom rijd je trouwens de fjord zo LETTERLIJK slordig & de haflinger isabella zo netjes beetje apart zie gebruikers berichten!
Ben het met @Silence eens:o

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:08

dit ziet er alles behalve vriendelijk uit,
haal idd het stiek er af,
en probeer hem eerst van achter naar voren te rijden,
leer hem eerst op zijn eigen benen te lopen, dan word het waarschijnlijk al een stuk beter.

hoop dat je wat met tips van anderen gaat doen!
succes

Western_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:01

Leuk paardje.
Maar dat dat andere meisje haar beugel uit moet om te kunnen drijven?
Ze heeft ook al sporen om en als ze hem met sporen niet naar voren kan krijgen en jij zonder wel?
Dus dat vind ik een beetje raar maar verder is het leuk!
Ga zo door Knipoog