Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ukster

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:42

dit is gewoon lol met je knol...
hoevaak ik dat wle niet met die shetlander van mij heb gehad , nuo en dat beest mankeerde ook niks hor.

denk je dat die beesten gek zijn, als die ergens geen zin in hebben dan doen ze het ook gewoon niet.

neem een voorbeeld.. als ik op school moest leren en vond er geen reet aan ging ik ook vervelend doen. maar ik mankeerde echt niks lichamelijk ofzo hor.

het is gewoon een lekkere eigewijze ponie.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:45

Ik denk dat Pharaon alles behalve bang is. En Kath komt er niet eens ver onder uit. Er zijn al ergere combinaties gepasseerd hoor, veel erger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:51

Ik dacht net dat Phara een brutaaltje was Haha!

Ukster: Imo denk ik dat je op deze manier je pony het beste leert kennen...Heel vreemd maar met dollen enz bouw je vaak een goede band op Ja

Yaleesa_Emir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:54

@Ulkster, ik denk niet dat je het leren van je zelf kan vergelijken met het werken met deze kleine pony, dan heb jij t niet helemaal begrepen denk ik..
Maar ik lees net alle reacties door en zie, dat er toch op ieder commentaar direct verdedigd wordt, dus dit is een bodemloos topic dus ik stop hierbij ook met reageren Knipoog

Ps
Ik speel btw vaak zat ook met mijn pony, maar dat is op een andere manier dan steigeren 360 graden om zijn as draaien en bijna tegen een hek aan lopen, en ik heb toch echt een waanzinnige band met mn pony.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:56

bijna tegen het hek aanlopen? Mag je mij zeggen waar Lachen Heeft hij nl niet 1x gedaan Knipoog Je mag best commentaar geven maar dan wel fair zijn Lachen

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:14

pharagirlke schreef:
waarom zet je dan die zin er bij Lachen het gaat hem ook helemaal niet zo slecht af. Knipoog

maximee: op die manier. Ach dingen die ze niet weten kunnen ze natuurlijk ook niet over oordelen Lachen

Omdat je hier zegt dat het gewoon niet goed gaat..
en in je profiel kannie 't wel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 22:14

ja ik probeer al tien pagina's uit te leggen dat ie het wel kán Clown

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:19

Daarom staat er ergens in dit topic dit:
"Maar hij vind dressuur gewoon dood saai en zoekt dan zijn eigen lolletje."

maarja ik hou er over op,
schijnbaar wil je toch je eigen zin krijgen want je bent het met niemand eens..
alleen de mensen die positief zijn..
dus bij deze
succes verder Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 22:23

ReJo schreef:
Daarom staat er ergens in dit topic dit:
"Maar hij vind dressuur gewoon dood saai en zoekt dan zijn eigen lolletje."

maarja ik hou er over op,
schijnbaar wil je toch je eigen zin krijgen want je bent het met niemand eens..
alleen de mensen die positief zijn..
dus bij deze
succes verder Lachen

Oh de tips waar ik wat aan heb neem ik heus wel hoor Lachen Echt Lachen maar ik vertik het om dit dier maar te bewerken met de zweep wegens een (onbestaand) dominantie probleem. Zoals KiWiKo zegt: bij sommige paarden past de standaard handleiding niet.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:29

En dat een pony het wel kàn wil niet zeggen dat hij het ook leuk vindt. Verward Of ben ik nu blond?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:37

Ziet er uit alsof je veel plezier hebt met hem. Jammer dat je niet dichterbij woont, iemand die zo kan blijven zitten kan ik wel gebruiken op mijn -ADHD met grootheidswaanzin- C pony. Die mag ook graag zelf voor afleiding zorgen als het saai wordt in de bak.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:47

Ik zag de eerste steiger-foto en dacht ook gelijk, hier komt er weer zo topic Clown
En nu 10 pagina's verder, nog steeds reacties. Doe je goed! Mijn topics vallen na hooguit 2/3 pagina's dood Koe .

Het beest is gewoon lijp. Ik vind het zelfs nog geweldig dat je er al meerder DA naar heb laten kijken. En ach. Niet alle penny pony's en paarden zijn Echte Salinero's en Bonfire's Bloos

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:14

Idd wat Roxxiejj zegt, jammer van dit topic is dat er niet echt HAW commentaar in staat waar de TS misschien wat aan heeft maar het meer een discussie/verdediging wordt.

Dressuren kan die ook zeker wel in je profiel te zien, maar kunnen is idd iets anders dan willen Knipoog

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:00

Zelf zou ik proberen toch te voorkomen dat de pony gaat stijgeren met rijden, ook het draaien met achteruittrappen e.d.
Voornamelijk als je misschien van plan bent ooit iets mindere ruiters op rond te rijden.

Hij ziet er idd uit als een gezonde pony, maar niet als een blije - hij geeft duidelijk aan dat hij niet met de ruiter eens is die op zijn rug zit!
Ik zie liever een pony/paard die altijd met veel plezier zijn ruiter draagt Knipoog
Dit is gewoon een beetje paardje-pesten Clown

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:02

Zoals het mij nu overkomt is het een pony die op sommige ogenblikken gewoon even lekker gaat staken en omhoog gaat zonder respect te hebben voor je been. Als hij echt niet zou willen werken zou je die andere mooie stukken er niet tussen krijgen. Ik heb gelezen dat hij mishandeld en verwaarloosd werd maar mits kordaatheid zou je er volgens mij zeker een dressuurpony van kunnen maken. Ik vind je een prima zit hebben voor zo een gekke pony onder je te hebben Knipoog .

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:04

Lise81 schreef:
Hij ziet er idd uit als een gezonde pony, maar niet als een blije - hij geeft duidelijk aan dat hij niet met de ruiter eens is die op zijn rug zit!

Waarom doet hij het buiten dan wel goed en in de bak niet?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:07

Buiten zijn de meeste paarden blijer, wordt er vaak minder gevraagd, lekker veel te zien etc. Zoals Wildthing zegt gaat hij idd in de staak, en goed ook. Wees blij dat het geen paard is van 1.80 - dan had TS er waarschijnlijk niet zo om gelachen.

Trouwens volgens mij is de grootste rede dat kleine pony's zich vaak minder goed gedragen niet aan hun karakter te wijten - maar vooral omdat er minder consequent met ze wordt omgegaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:12

Lise81 schreef:
Buiten zijn de meeste paarden blijer, wordt er vaak minder gevraagd, lekker veel te zien etc. Zoals Wildthing zegt gaat hij idd in de staak, en goed ook. Wees blij dat het geen paard is van 1.80 - dan had TS er waarschijnlijk niet zo om gelachen.

Trouwens volgens mij is de grootste rede dat kleine pony's zich vaak minder goed gedragen niet aan hun karakter te wijten - maar vooral omdat er minder consequent met ze wordt omgegaan.

Het is een pony van 1.16 en niet eentje van 1.80 Knipoog In het bos word er evenveel van hem gevraagd hoor Lachen moet ie net zozeer braaf lopen Knipoog
Met eentje van 1.80 had ik waarschijnlijk op wedstrijd gegaan en dan zou ik ze idd niet laten spelen. Hoewel mijn merrie van 1.56 ook altijd tien minuujes mag dollen!

WildThing schreef:
Zoals het mij nu overkomt is het een pony die op sommige ogenblikken gewoon even lekker gaat staken en omhoog gaat zonder respect te hebben voor je been. Als hij echt niet zou willen werken zou je die andere mooie stukken er niet tussen krijgen. Ik heb gelezen dat hij mishandeld en verwaarloosd werd maar mits kordaatheid zou je er volgens mij zeker een dressuurpony van kunnen maken. Ik vind je een prima zit hebben voor zo een gekke pony onder je te hebben Knipoog .

dankje Lachen

Lise81 schreef:
Zelf zou ik proberen toch te voorkomen dat de pony gaat stijgeren met rijden, ook het draaien met achteruittrappen e.d.
Voornamelijk als je misschien van plan bent ooit iets mindere ruiters op rond te rijden.

Ik zie liever een pony/paard die altijd met veel plezier zijn ruiter draagt Knipoog

Als hij het zo 'niet eens was' met zijn ruiter dan liet hij me er niet op komen Knipoog En dat ben ik niet van plan, daar is deze pony niet geschikt voor. Daarbij zou ik niet weten waarom ik iemand op de pony zou laten behalve mezelf. Dit is niet paardje pesten want als je Phara pest (of hij ziet het zo) veegt hij de vloer met je aan. (vraag maar aan mijn stiefvader) Lachen

maximee schreef:
Idd wat Roxxiejj zegt, jammer van dit topic is dat er niet echt HAW commentaar in staat waar de TS misschien wat aan heeft maar het meer een discussie/verdediging wordt.

Dressuren kan die ook zeker wel in je profiel te zien, maar kunnen is idd iets anders dan willen Knipoog

inderdaad, hij kán het wel Lachen

Roxxiejj schreef:
Ik zag de eerste steiger-foto en dacht ook gelijk, hier komt er weer zo topic Clown
En nu 10 pagina's verder, nog steeds reacties. Doe je goed! Mijn topics vallen na hooguit 2/3 pagina's dood Koe .

Het beest is gewoon lijp. Ik vind het zelfs nog geweldig dat je er al meerder DA naar heb laten kijken. En ach. Niet alle penny pony's en paarden zijn Echte Salinero's en Bonfire's Bloos

*grijns* ik wilde 200% zeker zijn dat hij het echt niet uit pijn deed Lachen Hij heeft al genoeg pijn gehad op de leeftijd waarop hij net vertrouwen had moeten kunnen opbouwen.

dblijham schreef:
Ziet er uit alsof je veel plezier hebt met hem. Jammer dat je niet dichterbij woont, iemand die zo kan blijven zitten kan ik wel gebruiken op mijn -ADHD met grootheidswaanzin- C pony. Die mag ook graag zelf voor afleiding zorgen als het saai wordt in de bak.

heb zeker veel plezier met hem Lachen jij woont in nederland waarschijnlijk? Beste manier is idd gewoon bezig houden, veel wendingen Lachen en zitten blijven leer je vanzelf wel hoor Lachen In het begin dat ik met hem bezig was lag ik meer op de grond dan dat ik er op zat Knipoog

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:47

casperrr schreef:
Er staat toch dat hij helemaal gecontroleert is door de DA en er niks mis is??

Maarja Bokt weet het off-course weer beter dan iemand die ervoor gestudeerd heeft Ja

Vind het een leuk ding! Moest wel lachen om je filmpjes!

Amen Afgod

petje af voor jou zeg ik zie geen 1 hinder naar poownie toe als hij ff los wil gaan Knipoog
en ik vind het een skattige poownie die vrolijk is, steeds zn oortjes erop, maar wel ff spelen wil ondertussen, niets mis mee als jij dat wilt Haha!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:55

Mooi paardje! Lovers
Heeft hij dat allang dat steigeren enz?
Zit er niks fout bij het zadel/hoofdstel ofz?
(dat had je dan vast wel gemerkt maar toch. Lachen )
Ik denk dat het gewoon een spelletje is,
een beetje heet in de kop,
want hij kan ook super mooi lopen heb ik in je pro gezien!! Lachen
Zal vast wel goed komen,
ik hoop het voor je. Lachen

Veel succes & plezier nog met je knol. Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:20

Lise81 schreef:

Paardje pesten wordt het pas als je hem dwingt om dingen te doen die hij niet wil. Dat is in dit geval dressuren. Aangezien de TS ook nog andere paarden heeft waar ze dat wel op kan, valt ze deze pony daar niet mee lastig. Ze gaat lekker buitenritten op hem maken en verder gelooft ze het wel. En aangezien ze deze pony al 10 jaar heeft, denk ik niet dat er nog een tijd gaat komen dat er andere/mindere ruiters op komen te zitten.

Lise81 schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens, als algemene stelling, Maar gezien het feit dat de TS een (dek)hengst heeft gereden, denk ik wel dat zij imiddels weet wat consequent gedrag tov paarden is, en vooral hoe belangrijk dat is, en dat ze dat ook op deze pony toepast.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:34

Cassidy schreef:
Paardje pesten wordt het pas als je hem dwingt om dingen te doen die hij niet wil. Dat is in dit geval dressuren. Ze gaat lekker buitenritten op hem maken en verder gelooft ze het wel.

Ik snap wel dat ze dit normaal niet doet -dressuurrijden met Pharaon- maar op dat moment dus wél (daar zien we foto's/filmpjes van) om even te laten zien waarom niet: omdat ie 't niet leuk vind / of saai (of welke rede dan ook dat ie omhoog gaat/rond gaat draaien/en achteruittrapt) Ik versta dat onder pesten, jij misschien niet.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:37

[quote="pharagirlke"]Allemaal apart:

Japadour: dankje!

noah: neuh Clown voor een boktrel had ik het verhaaltje wat aangepast *LOL*

Martine_m; Geen zadel omdat er nauwelijks zadels voor deze heer te vinden zijn Knipoog Liever zonder zadel dan met een slecht passend! Hij heeft er 4 liggen hoor, maar geen enkel dat nog past Clown
En houd mijn handen idd te hoog maar ben niet sterk in de hand.
Ik hoop het ook da tik weer het bos in kan met hem Clown

xjessx; ik ben inderdaad heel zeker dat er niets met hem scheeld. (behalve in het hoofdje dan *LOL* )

Woest: als je had gelezen had je gezien dat deze pony, als ik zeg dat hij moet werken, ook echt wel werkt Knipoog Ik bepaal wanneer hij mag dollen en wanneer hij moet werken. Menig bokker kan enkel dromen van het contact dat ik met Phara heb.

Poes: ach ach...Een oude vos verliest zijn haren wel maar niet zijn streken toch? Haha! Ik heb idd nog wel ergere foto's van hem. *LOL* En het is prima op te lossen. Serieuzer rijden Schijnheilig

xElienx dat ie een gedragsprobleem heeft wist ik al langer Ach gut Ik heb geleerd er mee om te gaan en nogmaals: als ik wil dat hij werkt, dan werkt hij ook. Simple as that! Knipoog

Gowlan: hehe ik blijf het niet zeggen, 4 dierenartsen, ontelbaar veel paardenkenners (waaronder ik ook fysio's enz reken) en daarboven op nog een aantal NH-ers. Phara is Phara, Hij luisterd echt wel als ik hem dat vraag Clown Als je las had je dat geweten...Maar gillen voor denken is makkelijker he Clown

Skitter: het is een heerlijk dier *LOL* zou hem voor geen enkel ander dier willen wisselen! Clown

Unwritten: ja hoor *LOL* stiekem hebben we een haat-liefde-verhouding *LOL* haha nee nee Haha! Het gaat heel goed met ons Ja Maar hij lijkt nou eenmaal op het baasje *LOL*

iepsel: dat heb ik al opgelost Ja ik ben lid van die patrouille dus ik zorg wel dat je niet opgesloten word hoor Ach gut Haha! Kzou zeggen kom ons eens bezoeken *LOL* Fijn dat je er vrolijk van werd Ja Elke vrolijke bokker is weer een doel bereikt *LOL*

precious: ik ben idd niet vies van tips aan nemen. Integendeel. Haha! Ben vaak heel erg blij met tips van de bokkers! Heb er al veel aan gehad Ja maar ik weet dat ze Phara verkeerd inschatten hier... Lachen

Ilse: ik ben niet trots op zijnj gedrag, maar wel op zijn ''zijn'' Knipoog Ieder mag toch blij zijn met wie die is? En een ding moet je hem nageven; Phara is beslist blij met wie hij is Haha! Pony blij, ik blij.

Caira: ach ach...We doen nog altijd pogingen tot Haha! Heb hele goede instructie Knipoog en zonder Ex was het me ook nooit gelukt! Dus niet alle eer komt mij toe!

Idra: He jij! Wanneer zie ik jouw knappe spanjaard nog een keer? Haha! Eindelijk eens een goed lopend topic Clown Nu snap ik het: als je veel pagina's wil moet je die knol leren steigeren en hem dat in het midden van een oefening laten doen et voila! *LOL*

xElienx: foei foei lekker persoonlijk Ach gut gaat het wel met je? En ik vraag me af voor wie; voor de DA of voor Phara *LOL* (het l*llig zijn)

essiej_peace; had je gelezen (kan bart niet regelen dat elke zin nieuwe zin daar mee begint?) wist je dat hij door ontzettend veel mensen nagekeken is. Dat hij dit niet doet tijdens het springen, niet tijdens het buitenrijden en niet tijdens het longeren. Phara springt als de beste, is de meest betrouwbare pony die je maar kan hebben buiten maar een ontzettende doerak op weide Clown

AnnemiekvM; Phara word constant met de stem beloond als hij het goed doet Knipoog maar dat kan jij niet horen gezien mijn stoute camera geen geluid op neemt dus geen probleem hoor! Lachen

pluche_pluus; ik heb rugproblemen en dit doe ik hem idd niet na *LOL*

Woest; hij word constant met stem beloond. Ik praat cónstant met mijn paarden, wanneer het fout gaat horen ze dat aan mijn stem, wanneer het goed gaat ook. Ik trek hem om van het moment dat ik voel dat hij net wat te hoog gaat omdat ik wéét dat Pharaon dan sowieso weer op vier benen gaat Knipoog geen tegenstrijdige hulp maar even een grens aangeven. Ik zie werkelijk het nut niet van met snoepjes rijden als de pony prima doet wat hij moet doen als ik er serieus op zit Clown En waarom een neusriem? Om zijn mond dicht te snoeren zodat hij geen adem genoeg heeft om dit te doen ofzo? Verward

kattie: Ach gut lees een keertje wil je? Niet elk paard is duf en levenloos Ach gut sorry!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:38

ik vind dat je wel een goede zit hebt!
en dat je kan blijven zitten bij dat steigeren en bokken vind ik ook knap.
wat ik op de filmjes zie, is dat jij te laat reageerd als je pony weer in protest gaat, misschien moet je daar beter op foccussen en hem of haar voor zijn.
zogauw jij merkt dat je pony iets wil wat jij niet wil, moet je ervoor aan zijn, zodat hij of zij het niet kan doen.
en het valt me op dat je pony dit gedrag alleen in de draf heeft.
in de galop heb ik het niet gezien.
nou veel succes er nog mee!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:39

oeps iets te snel op verzenden.

zoals heel veel mensen niet weten. is dat een paard niet uitprobeert. En als hij grappig doet is dat gewoon spelen. zo denkt een paard gewoon niet. en jou laatste opmerking naar mij is echt heel dom dat niet elk paard duf en levensloos is daar doel ik helemaal niet op. maar als jij dit leuk vind en jij denkt dat hij lol maakt gewoon door gaan. je verpest hem alleen nog maar erger wat erg jammer is omdat op de filmpjes te zien is dat hij best leuk kan lopen