Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heeft hij nl niet 1x gedaan
Je mag best commentaar geven maar dan wel fair zijn
pharagirlke schreef:waarom zet je dan die zin er bijhet gaat hem ook helemaal niet zo slecht af.
maximee: op die manier. Ach dingen die ze niet weten kunnen ze natuurlijk ook niet over oordelen
ReJo schreef:Daarom staat er ergens in dit topic dit:
"Maar hij vind dressuur gewoon dood saai en zoekt dan zijn eigen lolletje."
maarja ik hou er over op,
schijnbaar wil je toch je eigen zin krijgen want je bent het met niemand eens..
alleen de mensen die positief zijn..
dus bij deze
succes verder
Echt
maar ik vertik het om dit dier maar te bewerken met de zweep wegens een (onbestaand) dominantie probleem. Zoals KiWiKo zegt: bij sommige paarden past de standaard handleiding niet.
Of ben ik nu blond?
.

. 
Lise81 schreef:Hij ziet er idd uit als een gezonde pony, maar niet als een blije - hij geeft duidelijk aan dat hij niet met de ruiter eens is die op zijn rug zit!
Lise81 schreef:Buiten zijn de meeste paarden blijer, wordt er vaak minder gevraagd, lekker veel te zien etc. Zoals Wildthing zegt gaat hij idd in de staak, en goed ook. Wees blij dat het geen paard is van 1.80 - dan had TS er waarschijnlijk niet zo om gelachen.
Trouwens volgens mij is de grootste rede dat kleine pony's zich vaak minder goed gedragen niet aan hun karakter te wijten - maar vooral omdat er minder consequent met ze wordt omgegaan.
In het bos word er evenveel van hem gevraagd hoor
moet ie net zozeer braaf lopen 
WildThing schreef:Zoals het mij nu overkomt is het een pony die op sommige ogenblikken gewoon even lekker gaat staken en omhoog gaat zonder respect te hebben voor je been. Als hij echt niet zou willen werken zou je die andere mooie stukken er niet tussen krijgen. Ik heb gelezen dat hij mishandeld en verwaarloosd werd maar mits kordaatheid zou je er volgens mij zeker een dressuurpony van kunnen maken. Ik vind je een prima zit hebben voor zo een gekke pony onder je te hebben.

Lise81 schreef:Zelf zou ik proberen toch te voorkomen dat de pony gaat stijgeren met rijden, ook het draaien met achteruittrappen e.d.
Voornamelijk als je misschien van plan bent ooit iets mindere ruiters op rond te rijden.
Hij ziet er idd uit als een gezonde pony, maar niet als een blije - hij geeft duidelijk aan dat hij niet met de ruiter eens is die op zijn rug zit!
Ik zie liever een pony/paard die altijd met veel plezier zijn ruiter draagt
Dit is gewoon een beetje paardje-pesten
En dat ben ik niet van plan, daar is deze pony niet geschikt voor. Daarbij zou ik niet weten waarom ik iemand op de pony zou laten behalve mezelf. Dit is niet paardje pesten want als je Phara pest (of hij ziet het zo) veegt hij de vloer met je aan. (vraag maar aan mijn stiefvader) 
maximee schreef:Idd wat Roxxiejj zegt, jammer van dit topic is dat er niet echt HAW commentaar in staat waar de TS misschien wat aan heeft maar het meer een discussie/verdediging wordt.
Dressuren kan die ook zeker wel in je profiel te zien, maar kunnen is idd iets anders dan willen

Roxxiejj schreef:Ik zag de eerste steiger-foto en dacht ook gelijk, hier komt er weer zo topic![]()
En nu 10 pagina's verder, nog steeds reacties. Doe je goed! Mijn topics vallen na hooguit 2/3 pagina's dood.
Het beest is gewoon lijp. Ik vind het zelfs nog geweldig dat je er al meerder DA naar heb laten kijken. En ach. Niet alle penny pony's en paarden zijn Echte Salinero's en Bonfire's
Hij heeft al genoeg pijn gehad op de leeftijd waarop hij net vertrouwen had moeten kunnen opbouwen.dblijham schreef:Ziet er uit alsof je veel plezier hebt met hem. Jammer dat je niet dichterbij woont, iemand die zo kan blijven zitten kan ik wel gebruiken op mijn -ADHD met grootheidswaanzin- C pony. Die mag ook graag zelf voor afleiding zorgen als het saai wordt in de bak.
jij woont in nederland waarschijnlijk? Beste manier is idd gewoon bezig houden, veel wendingen
en zitten blijven leer je vanzelf wel hoor
In het begin dat ik met hem bezig was lag ik meer op de grond dan dat ik er op zat

casperrr schreef:Er staat toch dat hij helemaal gecontroleert is door de DA en er niks mis is??
Maarja Bokt weet het off-course weer beter dan iemand die ervoor gestudeerd heeft
Vind het een leuk ding! Moest wel lachen om je filmpjes!

)

Lise81 schreef:Hij ziet er idd uit als een gezonde pony, maar niet als een blije - hij geeft duidelijk aan dat hij niet met de ruiter eens is die op zijn rug zit!
Ik zie liever een pony/paard die altijd met veel plezier zijn ruiter draagt
Dit is gewoon een beetje paardje-pesten
Lise81 schreef:Trouwens volgens mij is de grootste rede dat kleine pony's zich vaak minder goed gedragen niet aan hun karakter te wijten - maar vooral omdat er minder consequent met ze wordt omgegaan.
Cassidy schreef:Paardje pesten wordt het pas als je hem dwingt om dingen te doen die hij niet wil. Dat is in dit geval dressuren. Ze gaat lekker buitenritten op hem maken en verder gelooft ze het wel.
voor een boktrel had ik het verhaaltje wat aangepast 
Liever zonder zadel dan met een slecht passend! Hij heeft er 4 liggen hoor, maar geen enkel dat nog past 

)
Ik bepaal wanneer hij mag dollen en wanneer hij moet werken. Menig bokker kan enkel dromen van het contact dat ik met Phara heb.
Ik heb idd nog wel ergere foto's van hem.
En het is prima op te lossen. Serieuzer rijden 
Ik heb geleerd er mee om te gaan en nogmaals: als ik wil dat hij werkt, dan werkt hij ook. Simple as that! 
Als je las had je dat geweten...Maar gillen voor denken is makkelijker he 
zou hem voor geen enkel ander dier willen wisselen! 
stiekem hebben we een haat-liefde-verhouding
haha nee nee
Het gaat heel goed met ons
Maar hij lijkt nou eenmaal op het baasje 
ik ben lid van die patrouille dus ik zorg wel dat je niet opgesloten word hoor
Kzou zeggen kom ons eens bezoeken
Fijn dat je er vrolijk van werd
Elke vrolijke bokker is weer een doel bereikt 
Ben vaak heel erg blij met tips van de bokkers! Heb er al veel aan gehad
maar ik weet dat ze Phara verkeerd inschatten hier... 
Ieder mag toch blij zijn met wie die is? En een ding moet je hem nageven; Phara is beslist blij met wie hij is
Pony blij, ik blij.
Heb hele goede instructie
en zonder Ex was het me ook nooit gelukt! Dus niet alle eer komt mij toe!
Eindelijk eens een goed lopend topic
Nu snap ik het: als je veel pagina's wil moet je die knol leren steigeren en hem dat in het midden van een oefening laten doen et voila! 
gaat het wel met je? En ik vraag me af voor wie; voor de DA of voor Phara
(het l*llig zijn)
maar dat kan jij niet horen gezien mijn stoute camera geen geluid op neemt dus geen probleem hoor!

geen tegenstrijdige hulp maar even een grens aangeven. Ik zie werkelijk het nut niet van met snoepjes rijden als de pony prima doet wat hij moet doen als ik er serieus op zit
En waarom een neusriem? Om zijn mond dicht te snoeren zodat hij geen adem genoeg heeft om dit te doen ofzo? 
lees een keertje wil je? Niet elk paard is duf en levenloos
sorry!