!!! Ik zou het niet durven
. En zonder cap rij ik absoluut niet op mijn jonge paard, dat is ook niet erg verantwoord momenteel
. Maar goed, ik heb sowieso nog een jonkie die nu leert te reageren op mijn gewicht en mijn hulpen (ben bitloos aan het inrijden, ik doe aan centered riding), dus zover zijn wij voorlopig nog lang niet
. Ik ben al blij als we optomingloos van alles in de bak kunnen straks in de verre toekomst, maar ik zou het bos niet ingaan zo. Hoeft ook niet. Wel heeeeeeeeel erg gaaf om te zien dat jij dat wel doet en kan op je leuke paarden.
Prachtige foto's!!
Daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren.....
Ik ben ook helemaal met je eens dat je een geweldige band met je paard kunt opbouwen. Dat je door wederzijds samenwerken zonder enige vorm van geweld van alles kan bereiken met je paard. Dat het inderdaad ook anders kan, als je er maar voor open staat. Mijn paard en ik zijn ook stapje voor stapje bezig om al rijdend zo'n hechte band op te bouwen en het is zo mooi om echt goed naar je dier te kijken, te zien wat hij aangeeft en daar mee omgaan op een rustige, relaxte manier. Geen strijd, geen haast, maar samen leren werken, elkaar leren begrijpen.

Dat is ook het allermooiste van het hebben van een paard, vind ik zelf. Die enorm hechte band opbouwen, zie hoe het vertrouwen aan beide kanten groeit en zien hoe ver je samen komt. Daar kan echt geen wedstrijd tegenop
. 

!