Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Re: Nero weer is @ work in nieuw eurostar setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:28

Ben het met trustHim eens. Heb gisteravond het topic even zitten volgen, en ook een paar reacties geplaatst. Er zitten een paar relschoppers bij, en die zullen we altijd houden hier op bokt vrees ik, maar nu wordt er wel weer heel overdreven de andere kant op gereageerd. De emoties liepen gister wat (te) hoog op, maar er zaten ook zeker een hoop mensen tussen die het beste met de TS en haar pony voorhebben, maar toch wel duidelijk wilden maken dat dit (op de lange duur) niet goed voor de pony is, en daar ben ik het ook zeker mee eens. Niet iedereen liep gister te schreeuwen en de TS 'af te zeiken'. Ik vind het naïef van sommige mensen om nu (als tegenreactie) te zeggen dat het allemaal prima past en helemaal niet erg is etc. Ik denk dat de TS heel goed weet dat dit niet het ideale plaatje is (staat ook in de beginpost) maar nu nog de stap nemen om dan daadwerkelijk er iets mee te gaan doen (in de zin van, even niet meer rijden en de pony even wat meer ontzien)

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:28

Ik krijg nav deze foto's helemaal niet het idee dat de pony moeite heeft om jou te dragen. Het ziet er allemaal vriendelijk uit en je hebt een pony die stevig genoeg is voor jou.

Als je af wil vallen doe het dan voor jezelf en niet voor andere mensen of specifiek voor je pony. Als jij je op dit moment lekker voelt is dat het belangrijkste. Je pony lijkt mij niet ongelukkig.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:30

flair schreef:
Als je af wil vallen doe het dan voor jezelf en niet voor andere mensen

Amen!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:46

Zo hallo die reacties Scheve mond
Ik vind het ronduit onbeschoft dat mensen zulke uitspraken kunnen doen. Sommige uitspraken hier zijn kwetsend en ik snap ook niet dat iemand het in zijn hoofd haalt om überhaupt uitspraken te doen als ze de hele situatie niet kennen.

Dani, je bent niemand -maar dan ook echt níemand- hier een verantwoording schuldig over je gewicht, afvallen, etc. etc.
Ik heb het volle vertrouwen in je dat jij de situatie goed kan inschatten en dat je het beste met Nero voor hebt Lovers Kusje
Mooi dat het nieuw bitje goed bevalt en je setje is weer übersexy Ja

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:57

Ik schrok hier echt van sommige reacties! Er staat gewoon dat de TS haar pony moet verkopen anders is ze egoistisch! Wat een onzin...

Ik ben ook te groot voor mijn pony, maar mijn beste vriend ga ik niet verkopen! Ik heb er een leuk meisje voor gezocht en die rijdt er nu heerlijk op weg!

Even ontopic: TS kampt met gewichtsproblemen, is voor iedereen duidelijk en voor de ts ook. Je hebt een ontzettend leuke pony! En, wat ik ervan lees, ben je zeer goed voor hem! Je hebt in je rijden heel erg veel afwisseling en je rijdt niet te lang op hem. Ongeacht of je nu te zwaar bent of niet, is het misschien ook een ideetje om er een kleiner meisje voor te zoeken.... Zo kunnen jullie de pony misschien samen doen en kan jij het meisje helpen daarmee? Is een leuke oplossing en als je er dan een/twee keer in de week zelf nog opsringt is het hartstikke leuk! Knipoog

Je hebt trouwens een errug leuk setje opliggen! Haha! En succes verder!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:03

Moderatoropmerking:
Jongens jongens, denken jullie nu echt dat 10 pagina's niet genoeg is? Ik vind van wel, en zoals in de regels te lezen is, niet eindeloos doorhameren over hetzelfde. Over gewicht is nu wel genoeg gezegd. Daar wil ik dus ook geen enkel woord meer over zien!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:07

Wees eerlijk zowel tegenover jezelf als tegenover je pony.
Ik zeg niet dat je niet meer moet gaan rijden o.d. maar wat ik heb gezien in vergelijking met voorgaande topics dat het niet echt vooruit gaat, eerder achteruit.

Hoe vaak heb je les? Wellicht dat een andere instuctrice/instructeur jullie verder kunnen helpen..

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:13

Dani meid, je weet hoeveel respect ik voor je heb.
Had je topic gezien maar nog niet gepost dus bij deze Knipoog
Nero ziet er goed uit; wel wat teddybeerachtig maar goed Haha!
Ook ik vind dat je al beter hebt gereden, maar iedereen heeft wel eens een slecht dagje Lachen

Rijtechnisch; probeer idd wat meer te spelen met zijn hals/hoofdhouding.
Eens goed halsstrekken en opgericht lopen, zodat ie lekker los komt in zijn lichaam.

Nog even dit; ik zie WEL dat je vermagerd bent, je draagt nu winterklding dus die maskeert dat oo kwel een beetje.
En meid; laat je niet uit je lood slaan hé! Jij hoeft geen verantwoording af te leggen hoe je afvalt of wat je doet.
Zij kennen je niet en weten niet hoe hard je bezig bent!
Je weet; ik juich je toe!
Nero loopt beter dan het doorsnee paard hier op bokt en daarvoor heb je hard gewerkt!
Ooit hoop ik hetzelfde te bereiken met Whisper!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:16

flair schreef:
Ik krijg nav deze foto's helemaal niet het idee dat de pony moeite heeft om jou te dragen. Het ziet er allemaal vriendelijk uit en je hebt een pony die stevig genoeg is voor jou.

Als je af wil vallen doe het dan voor jezelf en niet voor andere mensen of specifiek voor je pony. Als jij je op dit moment lekker voelt is dat het belangrijkste. Je pony lijkt mij niet ongelukkig.

Daar denken de geleerden anders over in dit topic Tong uitsteken

Dan vinden we het met z'n allen gek dat er zoveel eetproblemen onder meisjes/vrouwen zijn. Men hoeft alleen maar dit topic door te lezen...

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:31

Jeetje zeg, wat wordt hier op een l.ullige manier gereageerd.

Ik vind het een hardstikke leuke pony, Vond het er andere keer iets beter uitzien, maar iedereen heeft z'n mindere dagen!

Gewoon lekker blijven rijden! Lachen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:12

Eerste 5 pag. gelezen en de laatste. Alles is al gezegd. Vindt zelf de pony niet al te beroerd lopen, maar het kan beter en waarom is al genoemd.

Waar ik wel allergische reacties van krijg is - als ik het profiel van de TS erop na kijk - die hoeveelheid (dure) setjes. Waarom dat geld niet besteden aan een passend zadel? Ik snap die setjes drang niet zo goed. Twee setjes en een wedstrijdsetje is toch genoeg? En iedere keer dat bandageren? Waarom? Je kan het geld beter gebruiken voor een goede instructrice (in het algemeen bedoeld, niet specifiek richting TS) en een zadel.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:14

Duke schreef:
Eerste 5 pag. gelezen en de laatste. Alles is al gezegd. Vindt zelf de pony niet al te beroerd lopen, maar het kan beter en waarom is al genoemd.

Waar ik wel allergische reacties van krijg is - als ik het profiel van de TS erop na kijk - die hoeveelheid (dure) setjes. Waarom dat geld niet besteden aan een passend zadel? Ik snap die setjes drang niet zo goed. Twee setjes en een wedstrijdsetje is toch genoeg? Je kan het geld beter gebruiken voor een goede instructrice (in het algemeen bedoeld, niet specifiek richting TS) en een zadel.

Dit is een 18 inch zadel, wordt het zadel nog groter vind je Nero niet terug en dat is ook niet goed voor hem.
Het is pas een nieuw zadeltje (niet Dani?)
daarnaasttegenstaande heeft ze wel proffesionele les en kan jij niet kijken in een ander zijn portemonnee

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:21

leuk pony'tje Lachen

verder ben ik het eens met aerdenhout1, hij vlogt je hand gewoon niet.
verder vind ik je houding niet echt geweldig, je legt je handen op je bovenbeen, je zoekt geld, vaak druk je je hakken niet genoeg uit, en soms hang je te ver naar voren..
en hij loopt echt te diep.

verder zou ik toch iets meer les nemen, ik had een topic gezien waar je les had (ik heb trouwens ook bij Joyce les) en dat zag er stukken beter uit!
en als de bak te nat is, waarom ga je dan niet naar de corze ofzo? of kan je daar geen binnenbak huren? of ik weet niet of de vooruitgang/schietbergen voor je in de buurt is, want les is gewoon echt belangrijk.

tipje: laat anders iemand hem een x longeren ga er op zitten teugel in een knoop en beugels uit en dan maar op je houding letten Knipoog

succes verder.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:35

whisperramse schreef:
Duke schreef:

Waar ik wel allergische reacties van krijg is - als ik het profiel van de TS erop na kijk - die hoeveelheid (dure) setjes. Waarom dat geld niet besteden aan een passend zadel? Ik snap die setjes drang niet zo goed. Twee setjes en een wedstrijdsetje is toch genoeg? Je kan het geld beter gebruiken voor een goede instructrice (in het algemeen bedoeld, niet specifiek richting TS) en een zadel.

Dit is een 18 inch zadel, wordt het zadel nog groter vind je Nero niet terug en dat is ook niet goed voor hem.
Het is pas een nieuw zadeltje (niet Dani?)
daarnaasttegenstaande heeft ze wel proffesionele les en kan jij niet kijken in een ander zijn portemonnee

Zo, pardon? Ik had het niet over direct een groter zadel, maar er was geopperd om wellicht met een zadelmaker/verkoper te bekijken of er een ander zadel is wat meer past bij zowel TS als haar paardje. Wellicht dat een ander type/merk zadel beter past. Maar houd me ten goede. Zit niet zo in de dressuurzadels Bloos en zadeldiscussie is hier wel uitgekauwd ondertussen.

En waarom lezen mensen zo slecht? Over die instructrice, bedoel ik dus in het algemeen. Staat er toch ook bij? Ik weet niet van wie ze les heeft, dus daar zeg ik ook niets over. En portemonnee? Iemand die 10 Anky-setjes kan kopen, heeft genoeg te makken of stelt verkeerde prioriteiten.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:48

trustHim schreef:
Dani wat doe je om af te vallen? dat wil ik nu eigenlijk wel eens weten. Hoe lang wandel je dan? Waarom ga je niet joggen?

ja Dani, ga gezellig met mij mee , ga ongeveer 2/3 keer in de week een half uur/ 3 kwartier hardlopen met de hond, woon zelf ook tegen de kempen campus aan.
Met z'n 2e is gezelliger dan alleen!

Ik denk dat je een mooie combinatie bent met Nero als je je kilo's kwijt bent, want nu geeft het gewoon geen mooi plaatje. Zelfde geld voor het zadel. Verder heb ik jou en nero wel een beter zien rijden dan de foto's in dit topic laten zien, ik weet dat jullie het kunnen! Komt goed meid, even een dag wat minder maar die hebben we allemaal wel eens!

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:51

winerieke schreef:
Aan die datums te zien zie ik ook dat ze gewoon duidelijk achteruit is gegaan.

en dit geld ook voor tita.
ze zegt toch dat ze een tijdje geen les heeft gehad. want als je de fotos ziet van toen ze les had zag het er stukken beter uit, en vond ik dat het hele plaatje er veel beter uitzag.
en aan tita: je kan ook gewoon normaal en vriendelijk zeggen dat het misschien beter is om eventjes te stoppen ipv haar helemaal de grond in te duwen. het is juist heel goed van haar dat ze aan het afvallen is! en ja ik vind het echt wel een goed idee om er een ostheopaat naar te laten kijken en dan te beslissen, maar als je de fotos ziet van toen ze (3 x ofzo?) les had gehad zag het er echt super veel beter uitzien. dus ik vind eigenlijk dat ze gewoon les moet nemen, en een ostheopaat kan nooit kwaad maar dat kan je ook gewoon respect vol zeggen!

en dan nog 1 ding, ik heb ook les van de zelfde vrouw als Dani les, en het gaat nu opeens super goed en mijn pony loopt beter als dat ie ooit gelopen heeft, dus hou gewoon je mond over haar! want je hebt haar niet eens les zien geven Lachen

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:08

Als ik de ts was, zou ik Bokt à la minute weren en nooit meer terugkomen. Wie denken wel wat ze zijn? Kijk eerst eens na jezelf en na je paard, voordat je iemand anders af begint te zeiken. Laat iemand in zijn waarde. Overgewicht kan je in sommigen gevallen iets aan doen, maar sommigen kunnen dit ook niet. Het zit hem ook vaak in de bouw. Maar het is onmenselijk hoe er wordt gereageerd en er zijn zoveel opties voor je paard. Maar dit paard kan je met gemak dragen, als het nou een shet was Lips are sealed

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:09

Rijtechnisch:

Je pony kruipt imo achter het bit, hij loopt met een valse knik en je hebt op sommige foto's totaal geen contact. Bit accepteren betekent het bit AANNEMEN, niet dat hij er achter kruipt.

Qua houding zou ik je liever rechter zien zitten, met langere beugels, dan kun je ook beter "in" het zadel zitten, nu zit je te ver op je lepel en dat doet je pony echt flink pijn weet je dat? Let op je houding en let op de manier waarop je gaat zitten, dan zit je je pony een stuk minder in de weg, ook in de galop, mijn vermoeden is namelijk dat het daarom niet zo lekker loopt.

Misschien kun je de galop ook weglaten zolang je nog niet je gewenste gewicht hebt bereikt? Je zult je pony er een heel erg groot plezier mee doen.

Over je gewicht is genoeg gezegd denk ik zo, maar ik spreek even uit eigen ervaring - je zult zoveel meer en beter kunnen rijden als je wat kwijt raakt. Ik zie het nu aan mezelf. Ook ben ik eerlijk naar de dieren waar ik op rijd toe - ik stap niet op een D of E pony, en heb bewust gekozen voor een Tinker bijvoorbeeld. Daarvoor koos ik ook bewust voor grotere en zwaardere paarden.

Kijk maar eens in mijn profiel, je zult zien dat je niet de enige bent met overgewicht, maar je zult ook zien dat de verschillen tussen de paarden en pony's die ik rijd en jouw pony, enorm groot zijn.

Ik wil je niet aanvallen of afvallen, maar denk er eens over na, echt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:15

Citaat:
En portemonnee? Iemand die 10 Anky-setjes kan kopen, heeft genoeg te makken of stelt verkeerde prioriteiten.

of het desbetreffende persoon heeft gespaard Knipoog

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:19

Wat kwetsend zeg, die opmerkingen.
DresslOver: Ben het helemaal met je eens Lachen

Dani, komop! Zet m nog een tandje bij en dan komt het helemaal goed!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:22

Moderatoropmerking:
Na mijn opmerking wordt er wederom vrolijk doorgegaan. Het topic gaat op slot, en sommigen van jullie horen vast nog wel van ons.