Bo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fennaa

Re: Bo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:45

ten eerste vind ik dat je een leuke pony hebt en dat je heel goed met het commetaar om gaat!
Verder zou ik je handen voor zetten en helemaal niet aan aan de teugel denken. Rijdt er met je been tegen aan en dan ontspant hij zich vanzelf. Ga oefeningen doen zoals volte sluiten en openen, en dit alléen met je benen. Ik weet het, het is moeilijk, maar zo leer je wel met je benen rijden en krijg je een onafhankelijke zit. Verder zou ik nog niet aan travers beginnen tot je de basis er goed inhebt.
Succes!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:53

Tis toch niet te geloven dat er gewoon al 10 pagina's hetzelfde wordt gezegd door verschillende personen?
Kan iemand mij misschien uitleggen waar de behoefte van bokkers vandaan komt om precies hetzelfde nog even op te merken als de vorige 50 bokkers die hun reactie gaven?
No offense verder maar ik snap dat gewoon niet.... Koe

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:41

zal ik je dat even uitlegen......omdat mensen het niet lezen.. en dan tog nog iets er op willen zeggen! dat heet treiteren!

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:04

ik denk helemaal niet dat mensen willen treiteren. Oké, veel mensen lezen het niet maar het is meestal allemaal goed bedoeld hoor! (neem ik aan)
En ik ben het met je eens dat niet alles 100 keer gezegd hoeft te worden, maar tips lijken me alleen maar welkom. (en veel mensen geven goeie tips Lachen )

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:08

Myukii schreef:
_joellover_ schreef:
nou ik die die moeilijke oefenningen omdat ze het al kon en daar krijg ik alleen maar meeer stelling met der nek
hahahatje je zal het niet geloven maar zonder begels is vreselijk :p
galop en stap wel goed maar draf..
JA idd.. ik hoor van iedereen dat me beugels langer moeten en van jou moet ik ze korter :s

Maar het kan niet dat ze die travers goed loopt, omdat ze in de basis al niet eens naar je hand en je been loopt. Het is echt geen verstandig plan om dat nú te doen, want ze krijg geen stelling met haar nek (eh?), ze moet al goede stelling en buiging kunnen hébben voordat je eraan begint.

Ga gewoon lekker rechtuit de basisdingetjes rijden, en als alles dan goed gaat, kun je beginnen met die oefeningen Lachen

Met de traver heeft ze wel goede stelling
Me instructrisse zegt dat ze hem heeel braaf doe

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:48

ik sluit me bij wildgirl aan ja

pamelaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:08

zijn de beugels niet te kort??

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 21:19

voor mij gevoel niet haha ~!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:21

jeetje mina mensen mensen, ik zie dit topic voor het eerst, nutteloos om alles te lezen want er staa toch 100 x het zelfde in.....
volgens doet de ts al wat met al jullie ''tips''......10 pagina's bijna hetzelfde......is toch wel heel erg Knipoog

ik vind het goed dat je wat met je tips doet! en ik ga er niet verder over zeuren want ik neem aan dat je het nu ook wel weet Knipoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:39

pamelaatjee schreef:
zijn de beugels niet te kort??

en we gaan vrolijk verder.....niet te geloven dit, de behoefte van mensen..... Gestoord

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 07:56

Ik word hier toch ook wel een beetje pist over hooor !
Heb ik me de hele tijd zo goed gehouden maar ze blijven door gaan Sigaar

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:04

Sommige mensen lezen niet het hele topic door, doe ik ook wel eens niet hoor. Maar goed misschien een ideetje om lekker verder te oefenen met de tips die zijn gegeven en dan binnenkort een nieuw topic openen??

Groetjes Kim

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:42

_joellover_ schreef:
nou ik die die moeilijke oefenningen omdat ze het al kon en daar krijg ik alleen maar meeer stelling met der nek
hahahatje je zal het niet geloven maar zonder begels is vreselijk :p
galop en stap wel goed maar draf..
JA idd.. ik hoor van iedereen dat me beugels langer moeten en van jou moet ik ze korter :s

Maar het kan niet dat ze die travers goed loopt, omdat ze in de basis al niet eens naar je hand en je been loopt. Het is echt geen verstandig plan om dat nú te doen, want ze krijg geen stelling met haar nek (eh?), ze moet al goede stelling en buiging kunnen hébben voordat je eraan begint.

Ga gewoon lekker rechtuit de basisdingetjes rijden, en als alles dan goed gaat, kun je beginnen met die oefeningen Lachen[/quote]
Met de traver heeft ze wel goede stelling
Me instructrisse zegt dat ze hem heeel braaf doe
[/quote]

Ik heb het hele topic doorgelezen en wilde eigenlijk niet reageren. Maar hier wil ik wel even iets op zeggen. Als jouw instructrice dit zegt is het misschien verstandig een ander te zoeken. Er wordt hier in het topic al aangeboden (KimH en Figo geloof ik) om eens een keer te komen kijken bij je pony. Misschien dat zij je wel kunnen helpen, ik zou deze aanbieding met beide handen aannemen als ik jou was. Volgens mij willen deze mensen je echt helpen en kunnen ze je een stuk verder helpen!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:33

Daarin ga ik met Rindin mee. Zelf wordt ik hardstikke moe van iedereen de steeds hetzelfde zegt, maar ik dacht toch wel dat ik een goeie tip gaf door te zeggen dat je nog maar geen travers moet rijden.
Als je instructrice je dat echter laat doen, snap ik dat het niet zo goed gaat, en zou ik inderdáád een andere zoeken. Want een instructrice die zo'n paardje al travers laat lopen, zonder eerst met de basis bezig te gaan, is niet mijn idee van 'goed'. Lachen
Ik denk dat de bokkers die rindin noemt je echt kunnen helpen, en zou zeker die kans grijpen als ze eens langs willen komen! Ja

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:10

Tip:
om een paard voorwaartser te krijgen moet je een aantal schijn overgangen rijden Knipoog (dat is dat als je aan het draven bent dat je bijna naar de stap rijd maar toch niet helemaal, als hij dan bijna wil overgaan in stap moet je hem weer een paar passen voorwaarts rijden en dan weer op nieuw.) *in het beging zou het niet zo soepel gaan maar als hij tijdens het vooruitgaan niet reageert geef je hem een klein tikje mee net achter je been Knipoog) bij de meeste pony's en paarden helpt dat maar het heeft wel tijd nodig Knipoog
(en het is al heeeel vaak gezegd maar ik zou dat aan de teugel gewoon laten wachten (dat komt echt vanzelf en met de juiste begleiding weet ik cker dat jullie een hele leuke combi kunnen zijn Knipoog *LOL*

groetjes! Haha!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:13

Wat een gigaaaaaaantisch leuke pony zeg Lachen
Jullie zijn een leuke combinatie!
Maar oei, je moet écht op je voeten letten.
Elke minuut weer bij je zelf denken, heb ik mijn voeten wel goed?
( gaaaaaaaaaaaaaaaaf dekje trouwens!! )

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:14

leuke pony.
vind het er alleen niet erg prettig uit ziet, wat ik uit deze foto's op maak is dat je je paard naar beneden wil trekken. of zijn het meer moment opnamens?
Ik zou haar anders gewoon eerst ontspannen laten lopen en daarna pas aan de kop gaan werken en dan door been hulpen ze moet door ontspanning naar benden komen en niet door teveel druk op haar mond. die ene foto in draf vind ik er wel ontspannen uit zien. verder idd op je voeten en handen letten.

Succes

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:23

Moderatoropmerking:
Dit topic heeft ondertussen 10 pagina's met veelal hetzelfde commentaar. Graag eerst even de voorgaande reacties lezen voordat je een reactie plaatst, zodat er niet telkens in herhaling gevallen wordt. Bedankt alvast Lachen