inrijden van 3 hafjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffilover

Re: inrijden van 3 hafjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:53

Lord_Ik schreef:
Ik zou als ze gespannen lopen ze vooral heel lang laten en laten stappen tot ze wat rustiger zijn, en niet te lang aan het werk gaan. Als het allemaal nieuw is voor een paard kan ik me voorstellen dat het soms even wat te veel wordt in dat koppie Lachen
afwisseling is ook een idee Tong uitsteken beetje balkjes lopen aan de longe voor het evenwicht enzo Lachen

Kijk dat is nou vriendelijk en beleefd èn opbouwend commentaar! Domme bokkers: Hier kunnen jullie een voorbeeld aan nemen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:54

Domme??

Waar slaat dat nou weer op.. Scheve mond

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:54

Poging 2:

Hee!
Ik hoop idd dat het maar momentopname's zijn.
Wil je alsjebliefd nog een setje foto's plaatsen zodat we kunnen zien dat wat jij zegt over dat het beter gaat, waar is.
En mag ik vragen wat je zelf van deze foto's vind, positief en negatief en met name over de haflingers.
en of je zelf les hebt?

Ik bemoei me btw niet met deze boktrel...

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:55

haffilover schreef:
Kijk dat is nou vriendelijk en beleefd èn opbouwend commentaar! Domme bokkers: Hier kunnen jullie een voorbeeld aan nemen.

go domme bokkers.. of domme mensen die het paard in rijden!?

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:55

Somebitch schreef:
Domme??

Als er heeel vaak word gevraagd of er alsjeblieft opbouwend commentaar gegeven kan worden en je snapt dat na 3 keer nog niet vind ik die persoon redelijk dom ja.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:56

haffilover schreef:
Lord_Ik schreef:
Ik zou als ze gespannen lopen ze vooral heel lang laten en laten stappen tot ze wat rustiger zijn, en niet te lang aan het werk gaan. Als het allemaal nieuw is voor een paard kan ik me voorstellen dat het soms even wat te veel wordt in dat koppie Lachen
afwisseling is ook een idee Tong uitsteken beetje balkjes lopen aan de longe voor het evenwicht enzo Lachen

De enige die hier dom is ben jij, omdat je niet ziet wat er verkeerd is.
Reageer normaal en kijk naar het welzijn van de paarden...

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:57

na 3 keer nog niet? als er 10 pagina's vol word geblerd ga ik ze niet door lezen of er mischien niet staat dat jullie graag opbouwend comentaar willen!?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:57

haffilover schreef:
Somebitch schreef:
Domme??

Als er heeel vaak word gevraagd of er alsjeblieft opbouwend commentaar gegeven kan worden en je snapt dat na 3 keer nog niet vind ik die persoon redelijk dom ja.

Ik heb opbouwend commentaar gegeven, maar word afgesnauwd.
Bovendien heb ik sterk de indruk dat er niet echt geluisterd wordt naar het commentaar, alle foute dingen zijn per definitie niet waar..

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:58

Ik reageer hier niet meer! Doeiii! Ga me niet naar jullie niveau verlagen.

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:59

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgt. Somige dingen die worden gezegd is natuurlijk waar!. maar ook vind ik dat er wel normaal gesproken kan worden, komop zeg je wilt toch volwasse behandeld worden?

Anoniem

Je kan niet weten of personen DOM zijn Knipoog je kent ze niet in het echte leven .
En je kijkt absoluut niet naar het welzijn van de paarden .

Valentijn

haffilover schreef:
Ik reageer hier niet meer! Doeiii! Ga me niet naar jullie niveau verlagen.

Huilen van het lachen ik denk eerder dat het andersom is.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:01

Valentijn schreef:
De enige die hier dom is ben jij, omdat je niet ziet wat er verkeerd is.
Reageer normaal en kijk naar het welzijn van de paarden...

Je hebt er ook niks aan als je alleen zegt dat het helemaal verkeerd is he Lachen kan je er evengoed bijzetten wat er dan verkeerd is en wat je dan beter doet Lachen
(het is al vaak genoeg gezegd dat het er niet direct goed aan toe gaat en ook dat ze beter les zou nemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:06

ik heb ook 2 pony's, ik wou ze beleren.Maar ze waren er al te oud voor.Ik longeer af en toe, en doe veel grondwerk, of een lekkere poets beurt!En je wil niet weten, wat een ontiegelijk grote band ik met ze heb!Ik ben in januarie ongeveer begonnen, en je zou ze nou een moeten zien!Die band zou ik nooit willen breken! daar zijn ze mij veel te dier baar voor!Stop met het rijden van die pony's, en ga lekker grondwerk doen, of lekker longeren, of zo 1x per week rustig rijden.Zorg er eerst maar voor dat het paard lekker actief is en op het been luisterd en ontspannen is , en wat meer spiertjes heeft, probeer hem dan maar wat nagevelijk te krijgen enzo!Maar nu nog niet zoveel aan zijn mondje zitten Knipoog zie het maar als tips, dit is allemaal niet aanvallend bedoelt Lachen

suc-6!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:06

Ze vroeg naar opbouwend commentaar, die heb ik vriendelijk gegeven.
Andere bokkers net zo goed.
En dan komt zij met een reactie: ''onderbouw dan wat er verkeerd gaat''

Het meeste is onderbouwd en als ze gewoon had gezegd: '''Goed, dank voor jullie reacties, ik doe er wat mee''
Dan was er geen probleem, maar er wordt vriendelijk commentaar gegeven en daar wordt een snauw opgegeven.

Niet echt eerlijk.

Lisa_Jester

Re: inrijden van 3 hafjes.. (alle 3 te koop of te lease)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:08

Jaimyliefje schreef:
wendyashley schreef:
...

Verder lijkt het er ook op dat op elk paardje het zelfde zadel ligt, het mogen dan allemaal hafjes zijn maar geen enkele paardenrug is het zelfde.

...

viel mij ook al op,
koop desnoods een bontje voor eronder, zodat het in ieder geval beter ligt..

Dit slaat nergens op, Bij ons op de manege hebben we ook genoeg zadels, en bij een paar zadels kunnen op veel paarden ruggen, dus dit slaat nergens op

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:11

Valentijn schreef:
Ze vroeg naar opbouwend commentaar, die heb ik vriendelijk gegeven.
Andere bokkers net zo goed.
En dan komt zij met een reactie: ''onderbouw dan wat er verkeerd gaat''

Het meeste is onderbouwd en als ze gewoon had gezegd: '''Goed, dank voor jullie reacties, ik doe er wat mee''
Dan was er geen probleem, maar er wordt vriendelijk commentaar gegeven en daar wordt een snauw opgegeven.

Niet echt eerlijk.

klopt Tong uitsteken maar ook niet iedereen was even vriendelijk Knipoog en je kan moeilijk op iedereen persoonlijk gaan reageren als het zo snel gaat he Lachen

On-T: helemaal stoppen met rijden zou ik niet doen, tegen dat je er weer op klimt kunnen ze alleen de slechte gedachten overhouden en ga je problemen krijgen. Maar ik zou inderdaad wel een stapje terug zetten Lachen vergeet niet dat een pony een goed geheugen heeft voor slechte dingen zéker voor de ervaringen in het begin Lachen eindig ook altijd positief, lekker ontspannen met een pony die volledig op zijn gemak is dus
(ik kan er toch wat af zeiken he,, voor iemand die nog nooit een pony ingereden heeft en helemaal niet zo goed kan rijden lol)
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 10-10-07 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:12

@Lisa_Jester:ALs jullie genoeg zadels hebben, waarom gebruiken jullie 1 zadel dan voor meerdere paarden?
Lijkt mij toch behoorlijk toevallig dat dit zadel op al die 3 de haflingers zou passen.

@ topicstarter: Verder veel succes met de haflingers, ben benieuwd naar de volgende foto's.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:13

Zo grappig, die bokkers die denken dat ze alles zelf veel beter weten en kunnen. En als je dan de profielen bekijkt....

Misschien niet reageren? Of je mening goed onderbouwen?
Deze meiden zijn ook nog jong, dus doe een beetje rustig aan!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:14

Leuke dieren om te zien mag nog wel wat spier opkomen maar dat duurt even.
Wat ik wel vervelend vind om te zien is dat er al zoveel "verzet" is bij twee. Als je het rustig aanpakt en op gaat bouwen zul je zien dat er niet zoveel verzet zal zijn. Haflingers zijn vaak van nature nuchter en rustig en vertonen dit gedrag niet zo heel erg snel.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:19

Irmaatje schreef:
@Lisa_Jester:ALs jullie genoeg zadels hebben, waarom gebruiken jullie 1 zadel dan voor meerdere paarden?
Lijkt mij toch behoorlijk toevallig dat dit zadel op al die 3 de haflingers zou passen.

@ topicstarter: Verder veel succes met de haflingers, ben benieuwd naar de volgende foto's.

Wij hebben hier ook een zadel liggen wat op mijn Arabier past, op een Engels Volbloed én op een New Forest. Vroeger lag hij zelfs goed op de forsgebouwde Groninger die hier op stal staat. Dus doe je huiswerk. Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:22

Komt ie dan...
Foto1 Je moet je handen meer dragen en je benen liggen te ver naar voren. Als je een stok, verticaal, naast de ruiter zou zetten dan moet de schouder, de heup, en de hak, op een lijn liggen.
Foto2 Je benen liggen ook hier te ver naar voren en je hebt een rare handhouding. Je handen moeten wat rechterop en je pols iets gebogen.
Foto3 Hakken uitdrukken, en je hangt( zoals je zelf al aangeeft ) te ver naar achter. Volgens mij zit je hier door en dat kan je beter pas doen als je paard wat meer ontspannen loopt. ( wat ik op geen enkele foto zie trouwens)
Foto4 Hier word hij behoorlijk in zijn mond gehangen en je knieen liggen bijna voor het zadel. Zorg dat je aanleuning vriendelijker word en los iets op door ophoudingen te maken en niet te trekken.
Foto5 Tja...cavallettie lopen met een paard dat je opnieuw beleerd en niet ontspant, is niet zo'n goed plan en een behoorlijke belasting voor zijn rug.
Foto 6 Zie commentaar hierboven, maar dit doe je helemaal niet met een paard dat zijn rug nog wegdrukt.
Foto7 geen commentaar ( snap hooguit het zadel niet met het uitkrabben van de hoefjes)
Foto8 Hier is echt alles verkeerd wat maar verkeerd kan zijn. Zie voor oplossing antwoorden boven.
Foto9 Amazone zit hier redelijk, maar paard mag veel meer lengte in zijn hals en meer vw, nw.
Foto 10 Hier zit je op het verkeerde been licht en je paard loopt in contra stelling. Denk aan het goede been ( is minder belastend voor een jong paard ) en hou je paard recht op de rechte lijnen. Of in een lichte stelling naar binnen.
Zo goed???
Eigenlijk zijn dit allemaal dingen die ik vertel in een licht gevorderde les en zou ik ze niet meer willen vertellen aan iemand die een paard zadelmak gaat maken, ook al zou ik zelf langs de kant staan om te helpen!

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:46

ik wou dat ik een keer 10 pagina´s kreeg bij HAW Bloos ik heb dit nu een tijdje gevolgt en ik denk niet dat het zin heeft om alles klakkeloos 100 x te herhalen denk dat de TS weet wat haar te doen staat.. en overigens hoop ik wel dat ze later nog andere foto's plaatst over hoe het in het vervolg gaat.. ben zeer benieuwd dit wou ik even zeggen omdat er nu gewoon bijna 10 pagina's geruzie staat terwijl dat in principe niet nodig was geweest... succes met je paardjes en let vooral op de hierboven genoemde tips

groetjes leonihuis

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:56

Sorry, ik vind het helemaal geen fijn beeld geven..
Gespannen paarden, de eerste keer dat je erop zit ga je meestal alleen stappen, en misschien even 2 rondjes draven op beide kanten maar echt niet galoperen etc.
Denk ook niet dat je geschikt bent op paarden in te rijden, denk dat je beter eerst nog even door kan oefenen. Ik bedoel het niet als l ullige opmerking hoor, maar dit is de indruk die ik krijg van deze foto's. Lachen

Succes verder. Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:35

Martine_m schreef:
Mabon schreef:
Ik ken de TS en als ze nog net zo bezig is als ze op haar vorige stal bezig was kan ik alleen maar zeggen arme arme arme paardjes Huilen Huilen

... No Cheer ... weet niet hoor, maar alsof jij verstand van paarden hebt, ouwe koeienboer Koe Vork

Lees ook allerlei reacties van mensen hier... die zichzelf helemaal de king vinden omdat ze een paardje hebben... en die met domme reacties komen die nergens op slaan.. over de manier hoe jullie denken dat mijn vriendin een paard inrijdt op basis van een foto ROFL ... LMAO

triest forum, alleen reacties als iets fout blijkt, en op leuke topics nooit reageren... get a life Ja

groeten van d'r vriend, Leon Doei! ... sukkels Tong uitsteken

Die eerste zin is dacht ik voor mij bedoeld.
Nu dan vind ik het diep triest LEON dat jij het verschil niet ziet tussen shetlanders en koeien want het enige dat ik bezit zijn 2 shetlanders.
En ik geef toe dat ik niet echt verstand heb van paarden maar zoals je vriendin er mee omging toen ze nog hier op stal stond zelfs de kinderen die op mijn shetjes rijden konden zien dat dat niet goed was.