vooral toen er 10 paardenkarren met friesen langskwamen
allemaal bokken en hinniken etc.normaal doet hij dat nooit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vooral toen er 10 paardenkarren met friesen langskwamen
allemaal bokken en hinniken etc.

ik kan er alleen maar van profiteren dat hij zo goed als ''hengst'' is
ik moet steeds proberen licht te verzamelen zodat hij echt goed op de achterhand gaat lopen dus dat hij die spieren gaat kweken
dan gaan er waarschijnlijk (als het al kan) ijzers onder
kimG schreef:Ik zou als je jou was eens een hartig wordje gaan spreken met deze handelaar. Heb je wel op het paard gereden oor je hem kocht. Dit moet je altijd doen het lieft meerdere keren. Als het echt niet gaat kun je hem beter verkopen en een ander paard kopen voor jezelf. Uit je verhaal begrijp ik dat je waarschijnlijk niet genoeg ervaring hebt om dit probleempaard te kalmeren. groetjes Kim

Citaat:daarbei heeft hij last van zijn hoeven (dat was het eerste wat die man zei)
even een paar ijzertjes eronder want hij kan niet zonder...
kaatje77 schreef:Gelukkig gaat het goed.
Enb idd zadel moet je vooral nu elke kaar na het rijden controleren.
Laat de zadelmaker je even informeren op welke knelpunten je moet gaan letten.
Zoals de dagelijkse controle voor en na het rijden.
Als je dat elke dag doet, heb je snel genoeg dooir dat je paard uit het zadel is gegroeid en dat ie weer aangepast moet worden.
Vooral met Orri, die moet weer helemaal opnieuw in de bespiering komen.
Anders kom ik nog een keer langs iets uitleggen.

maar ik moet gewoon heel streng en consequent zijn en dan gaat het wel goed 
Malenka schreef:Ik vind het super te horen dat het allemaal zo de goede kant op gaat en dat jullie eindelijk de oorzaak weten van het gedrag. Nu kunnen jullie er aan werklen en dat gebeurt ook als ik het zo lees. Maar een ding zit me wel een beetje dwars. Ik hoop dat je er niet boos om wordt. Maar met het volgende ben ik het niet zo erg eens:Citaat:daarbei heeft hij last van zijn hoeven (dat was het eerste wat die man zei)
even een paar ijzertjes eronder want hij kan niet zonder...
Het gaat hierbij voornamelijk om het draven over de verharde ondergrond neem ik aan? Zou je hem daarvoor dan geen hoefschoenen kunnen geven? Dan blijft de doorbloeding in de hoef (die hij zo hard nodig heeft) tenminste goed op pijl. Ijzers kunnen hem daarin juist belemmeren.
Verder vind ik echt dat je super bezig bent. Maar dit ene stukje verdiend naa mijn idee wat meer research. Zodat je ook een goed overzicht hebt van de gevolgen van ijzers en de mogelijke alternatieven.
maar hij is 11 hen heeft zijn hele leven ijzers gehad en hij loopt sinds hij van de ijzers af is echt raar met een been,