een serieus probleem hier!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: een serieus probleem hier!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 13:45

dankje wel, hij is nu wel erg eigenwijs hoor, er komen hengstentrekjes naar boven Haha! vooral toen er 10 paardenkarren met friesen langskwamen Knipoog allemaal bokken en hinniken etc.

normaal doet hij dat nooit

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:53

Je paard zal van die anabolen spuit en goede training echt heel mooi gaan worden in z'n bespiering!
(weet ik uit ervaring)
Maar ik wil je wel waarschuwen, pas heel goed op, want je paard kan (hoeft niet) echt heeeeeeel gevaarlijk worden (daarmee bedoel ik ook echt onhandelbaar aan de hand) door dat spul. Na verloop van tijd wordt ie natuurlijk weer normaal maar dat kan wel een tijdje duren.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 13:54

ja dat weet ik dat hij heel erg kan veranderen door dat spul dus dat ik ook echt niks van hme moet pikken en hem ook flink aan het werk moet zeetten

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:05

Klopt ja, idd goed bezighouden tijdens het werk.

Ik ken een merrie die dit gehad heeft, deze merrie kon niet meer normaal de stal uitgehaald worden, als je rustig naast/voor haar liep, sprong ze op je rug. (merrie is 1,65 hoog)
Die moesten ze aan een lang touw hard rennend meenemen, want zodra ze niet meer draafde ging ze direkt steigeren en sprong ze op je rug. Dus daarmee bedoel ik, ook aan de hand goed uitkijken!

Maar in ieder geval heel veel succes! (het ene paard is het andere niet)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:15

Wow.
Gelukkig niets zo heel ernstig.
Ik ben blij dat het goed gaat komen.

En natuurlijk moet ie ijzers als je elke dag 10 minuten over de weg moet draven.
Hoeven slijten daardoor erg snel. Bloos
Houd je ons wel op de hoogte?
Ben heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:19

Ik ben het al een keer tegengekomen, maar ik zou inderdaad eerst eens even naar de handelaar toe stappen, die smeert je toch een paard aan wat volgens hem "braaf" was?.
Verder zou ik hem ook naar een africhtingsstal brengen, een maandje of 2/3.
Als het dan nog steeds niet verholpen is, dan zou ik toch overwegen hem te verkopen, hoe moeilijk je het ook vind.
Als een paard gevaarlijk is, en steeds zo hoog stijgert dat hij zelfs bijna achterover klapt, dan is er wel wat mis denk je ook niet?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 07:40

we kijken eerst hoe het nu verder gaat, maar ik ga weer. ik hou jullie op de hoogte hoor Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:21

Succes! Snap alleen niet dat hij anabolen heeft gekregen? In mijn ogen is het beter om het trainen juist langzaam weer op te bouwen en niet meteen heel zwaar te trainen zodat het lichaam zichzelf kan herstellen....

Wat voor DA is er geweest? een gewone of een holistische?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 17:39

hij heeft anabolen gekregen omdat hij anders niks aankan en dan word hij weer stijf en dan gaat het helemaal mis

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 07:48

:S ik ga vandaag weer voor het eerst sinds 2 weken op hem rijden, aah ik hoop echt dat het goed gaat Nagelbijten / Gniffelen

Mrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:26

ik ben echt nieuwschierig hoe het gaat met je paardje

suc6

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 09:55

gister voor het eerst weer gereden, echt geweldig reed hij. hij was echt super actief en wou alles doen,

totdat onze merrie kwam langslopen (pas gekocht) Clown

wou hij daarheen en begon hij heel vervelend te doen Vingers aflikken

daarna toen ik hem flink had laten werken en toen hij wist wie de baas was ging hij echt voor me werken, super aan de teugel en ik hoefde er niet eens iets voor te doen (behalve af en toe corrigeren)

daarna gingen we naar zijn stal en daar stond aan de andere kant de nieuwe meerrie Clown
hij werd echt hengst en begon alles te doen zodat hij bij haar in de buurt kon komen, toen gaf ik hem een tik met de zweep en gewoon doorlopen en toen kwam hij wel Tong uitsteken

ik vind het wel leuk hoor, mijn ''hengst''

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:00

Ik zou als je jou was eens een hartig wordje gaan spreken met deze handelaar. Heb je wel op het paard gereden oor je hem kocht. Dit moet je altijd doen het lieft meerdere keren. Als het echt niet gaat kun je hem beter verkopen en een ander paard kopen voor jezelf. Uit je verhaal begrijp ik dat je waarschijnlijk niet genoeg ervaring hebt om dit probleempaard te kalmeren. groetjes Kim

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:55

professionele hulp zoeken lijkt me het beste.. of misschien natural horsemanship

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:01

Haha, wat grappig van beide bovenstaande berichten.
´t is dat jullie nieuw zijn , maar lees eerste even het hele topic door voordat jullie iets opschrijven, willen jullie?

TS, rijdt je nu met een ander zadel?

Soraydaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:25

je moet er gwn op gaan zitten en denken je kan me wat maken
en altyd bezig zijn met iets nooit een rondje niks doen
en heeel veel ovrgangen maken!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 19:35

ik rij hem nu om de dag want we hebben nu tijdelijk een ander zadel die maar net kan totdat de zadelmaker komt, de zadelmaker komt volgende week zaterdag opmeten etc. en dan een speciaal zadel op maat maken Knipoog

het rijden gaat trouwens erg goed gister Lachen ik kan er alleen maar van profiteren dat hij zo goed als ''hengst'' is Tong uitsteken
hij voelt zich sterker en wil dus ook meer werken Knipoog ik moet steeds proberen licht te verzamelen zodat hij echt goed op de achterhand gaat lopen dus dat hij die spieren gaat kweken

morgen komt de hoefsmid

Haha! Haha! Haha! dan gaan er waarschijnlijk (als het al kan) ijzers onder

en morgen ga ik ook weer rijden Haha!

ik vind dat we van zijn gedrag moeten profiteren en juist als we nu laten zien dat we hem de baas zijn dat het alleen maar beter kan gaan,

hij begint nu eindelijk ook elke keer met rijden te kwijlen dus we zien wel hoe het verder gaat
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 09-10-07 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 19:41

kimG schreef:
Ik zou als je jou was eens een hartig wordje gaan spreken met deze handelaar. Heb je wel op het paard gereden oor je hem kocht. Dit moet je altijd doen het lieft meerdere keren. Als het echt niet gaat kun je hem beter verkopen en een ander paard kopen voor jezelf. Uit je verhaal begrijp ik dat je waarschijnlijk niet genoeg ervaring hebt om dit probleempaard te kalmeren. groetjes Kim

het gaat al steeds beter hoor Knipoog

ik heb het paard gereden toen we hem kochten

bedankt voor je advies maar lees toch eerst het topic even Knipoog

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:04

Ik heb het hele verhaal gelezen en ik vind jullie alledrie (TS, paard en Kaatje) super!

Hou je er alleen wel rekening mee dat je je zadel dalijk goed in de gaten moet blijven houden? Ook al wordt hij nu op maat gemaakt, je paard gaat spieren kweken waardoor zijn bespiering verandert Lachen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:09

ja dat klopt, gaan we ook op letten Knipoog

bedankt hoor Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:31

Gelukkig gaat het goed.

Enb idd zadel moet je vooral nu elke kaar na het rijden controleren.
Laat de zadelmaker je even informeren op welke knelpunten je moet gaan letten.
Zoals de dagelijkse controle voor en na het rijden.
Als je dat elke dag doet, heb je snel genoeg dooir dat je paard uit het zadel is gegroeid en dat ie weer aangepast moet worden.
Vooral met Orri, die moet weer helemaal opnieuw in de bespiering komen. Haha!
Anders kom ik nog een keer langs iets uitleggen. Haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:34

Ik vind het super te horen dat het allemaal zo de goede kant op gaat en dat jullie eindelijk de oorzaak weten van het gedrag. Nu kunnen jullie er aan werklen en dat gebeurt ook als ik het zo lees. Maar een ding zit me wel een beetje dwars. Ik hoop dat je er niet boos om wordt. Maar met het volgende ben ik het niet zo erg eens:
Citaat:
daarbei heeft hij last van zijn hoeven (dat was het eerste wat die man zei)
even een paar ijzertjes eronder want hij kan niet zonder...

Het gaat hierbij voornamelijk om het draven over de verharde ondergrond neem ik aan? Zou je hem daarvoor dan geen hoefschoenen kunnen geven? Dan blijft de doorbloeding in de hoef (die hij zo hard nodig heeft) tenminste goed op pijl. Ijzers kunnen hem daarin juist belemmeren.

Verder vind ik echt dat je super bezig bent. Maar dit ene stukje verdiend naa mijn idee wat meer research. Zodat je ook een goed overzicht hebt van de gevolgen van ijzers en de mogelijke alternatieven.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 09:40

kaatje77 schreef:
Gelukkig gaat het goed.

Enb idd zadel moet je vooral nu elke kaar na het rijden controleren.
Laat de zadelmaker je even informeren op welke knelpunten je moet gaan letten.
Zoals de dagelijkse controle voor en na het rijden.
Als je dat elke dag doet, heb je snel genoeg dooir dat je paard uit het zadel is gegroeid en dat ie weer aangepast moet worden.
Vooral met Orri, die moet weer helemaal opnieuw in de bespiering komen. Haha!
Anders kom ik nog een keer langs iets uitleggen. Haha!

het zadel word vooral voor mij gemaakt Tong uitsteken

en ook zo dat hij op orrie kan maar dan kan het zadel ook op een ander paard

hij word wat aangepast dat hiij voor mij dus goed zit maar ook zo dat als hij meer bespiering krijgt dat hij ook nog past

mijn instructrice is zadelmaakster en die houd het wel in de gaten (die is er namelijk 2 keer in de week en soms meer)

hij word wel lastig met naar de wei brengen want hij wil naar de merrie Tong uitsteken maar ik moet gewoon heel streng en consequent zijn en dan gaat het wel goed Knipoog

groeten inge

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 09:43

Malenka schreef:
Ik vind het super te horen dat het allemaal zo de goede kant op gaat en dat jullie eindelijk de oorzaak weten van het gedrag. Nu kunnen jullie er aan werklen en dat gebeurt ook als ik het zo lees. Maar een ding zit me wel een beetje dwars. Ik hoop dat je er niet boos om wordt. Maar met het volgende ben ik het niet zo erg eens:
Citaat:
daarbei heeft hij last van zijn hoeven (dat was het eerste wat die man zei)
even een paar ijzertjes eronder want hij kan niet zonder...

Het gaat hierbij voornamelijk om het draven over de verharde ondergrond neem ik aan? Zou je hem daarvoor dan geen hoefschoenen kunnen geven? Dan blijft de doorbloeding in de hoef (die hij zo hard nodig heeft) tenminste goed op pijl. Ijzers kunnen hem daarin juist belemmeren.

Verder vind ik echt dat je super bezig bent. Maar dit ene stukje verdiend naa mijn idee wat meer research. Zodat je ook een goed overzicht hebt van de gevolgen van ijzers en de mogelijke alternatieven.

ik word er niet boos om hoor Knipoog maar hij is 11 hen heeft zijn hele leven ijzers gehad en hij loopt sinds hij van de ijzers af is echt raar met een been,

groeten

Hen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:45

Ik zou hem inderdaad eerst helemaal na laten kijken en als er niets aan de hand is eerst even flink longeren zodat het paard echt moe is en dan erop stappen.