Renate @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:41

pearlie schreef:
klinkt mij vrij obsessief in de oren....

Is het ook, en zo hoeft niemand het te doen, dit is mijn manier. Maar dat het obsessief is weet ik ook...Nou ja, is dit wel beter dan een zieke obsessie om Orlando Bloom en en gok-drugs-drank-verslaving toch Knipoog

Maar zoals hierboven gepost, ik zal nu on-topic blijven Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:43

pubelia schreef:
Zo snel gaat dat nog niet, ben er vandaag niet meer geweest.

Hoop wel voor je dat dat gaat lukken, dat zou al een hele sprong vooruit betekenen denk ik Ja

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 14:45

Adil18 schreef:
pubelia schreef:
Zo snel gaat dat nog niet, ben er vandaag niet meer geweest.

Hoop wel voor je dat dat gaat lukken, dat zou al een hele sprong vooruit betekenen denk ik Ja

ik wil voorzichtig gaan aankaarten of ze de buitenbak niet minder zwaar kunnen maken, als iemand miss weet hoe ze dat kunnen doen, kan je me een pm over sturen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:49

NoaC: het heeft er niet mee te maken wat ik het max. gewicht voor mijn paarden vind, ikzelf ben 52 kilo en ik ben de enige die met ze rijdt. Het gaat erom wat een paard kán en ik denk dat Stanley wel meer kan dragen dan 52 kilo. Of IK het op mijn paard zou willen is een tweede, maar daarom vind ik het nog niet nodig dat iemand zo onderuit wordt gehaald en er hier wordt gegooid met vooroorlogse diëten.

I rest my case.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:55

Adil18 schreef:
Toevallig ben ik hartstikke trots op mezelf ja! En wat de TS hier aan kan hebben? Een duidelijk voorbeeld dat het anders kan! Wat denk je, dat mij niet de les werd gelezen? Meid, ik moest het van mijn eigen ouders horen, dat ik moest oppassen omdat mijn "ik-vreet-uit-frustratie-periode" uit de hand liep! Mijn vader die bijna dertig jaar ouder is had een lichamelijk betere conditie dan ik!!! Hoe vaak ik wel niet van leeftijdsgenootjes of vriendjes van mijn broertje heb moeten horen dat ik een "gruwelijk dik moster was". Weet je wat ik nu doe? Ik lach om die mensen, ja, ik lach ze bikkelhard uit, omdat ik nu geestelijk en lichamelijk sterker ben dan die mietjes die mij vroeger uitscholden voor "zwijn".

Maar wat ik nu ook wel een beetje aan het beseffen ben is dat ik het echt wilde, ik was niet happy met mezelf. Misschien is de TS wel happy en wil ze niet veranderen, dat is dan haar keuze.

Dan weet jij, lijkt mij, dus ook als geen ander hoe het is om met zo'n "probleem" te kampen, juist daarom zou je toch denken dat jij dan wel wat respectvoller zou kunnen reageren. Aangezien je zelf eerder ook geconfronteerd bent met je gewicht, zoals je schrijft. Knipoog Uit die zin lees ik dat je ook bent gekwetst (en geloof me, ik heb ook dit "probleem" met gewicht dus ik weet er alles van). Vind het jammer dat je zo "hard" reageert tegen de TS, nu het je zelf wel gelukt is. Superknap van je, dat zeker, maar echt motiverend vind ik je antwoorden niet.

Pubelia, ik heb wel eens eerder topics van je gezien en vind je zeker vooruit gegaan! Ga zo door!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 14:59

Adil18 heeft via PM excuus aan geboden, en heeft het een en het ander uitlegt.

Ik heb haar excuus aanvaart, en hoop dat het topic nu verder kan met RIJTECHNISCHE zaken, en dus niet meer over die herhalingen...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:19

Een bak kun je minder zwaar maken door hem veel te slepen en als het heel droog is te sproeien.
Onze bak thuis is ook redelijk zwaar maar mijn vriend maakt hem dagelijks vlak met de trekker en de sleep.
Als het echt heel droog en mul is dan rijd ik alleen maar op het land of op de weg. Mijn friezen hebben ook moeite met een te zware bak en ik vind het ook slecht voor hun gewrichten.

Als er aan de bak niets te doen is en er is niets anders beschikbaar zou ik toch voor een stukje weiland gaan. Dat loopt al een stuk makkelijker voor haar. Dat kun je met van die prikpaaltjes en schriklint afzetten in het formaat van een bak. Dan heb je ook nog enige controle over je paard. En dan wordt ze niet teveel belast.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:26

Commentaar is hier al zat over gegeven lijkt me nu Lachen
Heb het hele topic gevolgt, maar ik laat er maar niks over zeggen meer Lachen
Met de trekker en sleep kun je de bak minder zwaar maken
En weet aisie ook zegt: een stukje land kun je ook goed gebruiken als het zand mul en droog is.
Hoewel sommige paarden op het land erg druk worden, en jouw paard in de bak al erg druk en snel is.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:29

ik wou net zeggen paarden op een wei kunnen soms erg druk worden! mis met water sproeien ook niet al te veel hoor! en wat al is gezegt slepen!

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:33

Ik ken iemand, die is zelfs in de wei uitgegleden te paard, omdat een wei zeg maar oneven is.
Hoge stukken, lage stukken.
Ik vind het nooit zo prettig in de wei te rijden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:34

Hele leuke haf om te zien, als je wat meer aan je houding wilt werken zijn de punten die jezelf al genoemd al goeie, verder kun je proberen om op je BEIDE zitbeenknobbels te zitten dat is nu niet het geval.
Je bovenlijf trek je inderdaad in de galop krampachtig naar voren/binnen, waarbij je achterste/bekken tever naar achteren brengt.
Probeer altijd maar in jouw geval juist in de galop recht boven je pony te blijven zitten en let daarbij extra op je onder lichaam, maak je rug wat boller vanuit je onderste wervel, trek je schouders niet op en houd ze ontspannen en achteren.

De bak waar ik in rijd is ook vrij zwaar (van de buurman) helaas kan deze niet aangepast worden, wat ik vaak doe is losrijden en uitrijden in de wei en de serieuzere oefeningen in de bak, soms ook andersom, veder regelmatig op de weg rijden en lekker in de weide, probeer tijdens je training altijd rekening te houden met de bodem waar je op rijd!

klinkt lekker simpel zo, maar dat is het natuurlijk niet, veel succes saampjes!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:47

Wij hebben niks te maken met de lichamelijke conditie van de TS. En ik vind ook dat jullie zeer kwetsende reacties plaatsen in dit topic.

De TS heeft DUIDELIJK gevraagd om het niet over haar gewicht te hebben, waarom zitten er dan toch altijd mensen tussen die ongegeneerd hun botte reacties hier neer planten.
Hou die reacties voor je als het je niet aanstaat.

(nu komt er vast het volgende bericht waar in staat: Tja, als je geen kritiek wil moet je het niet op bokt plaatsen) <- wat een onzin.
Ts vraagt om opbouwende kritiek over haar RIJSTIJL.
Niet over haar gewicht.

Ze is echt niet te zwaar voor haar paard, ik neem aan dat ze dit paard al een langere tijd heeft? Dan had het dier al met rugproblemen moeten kampen, en dat doet hij (waarschijnlijk) niet. Een dier wat hevig pijn lijd (want dit dier lijd hevig pijn volgens een aantal mensen hier) komt echt wel in opstand.

Daarbij vind ik het op de foto's er niet uit zien als een belemmering voor het paard. Ik vind dat het er goed uit ziet verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:23

Ik heb een vraagje....Geen aanval...Maar puur interesse...
Wat vind jou DA ervan dat jij op die pony rijdt? Heb je hem/haar wel eens
advies gevraagt? Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Ik heb een schriel arabiertje gehad, en weeg zelf 75 kilo...
Ik heb toen nagevraagt wat hij kon dragen en wat het beste was voor zijn gezondheid..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:44

Wat een ontzettend leuke haf Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:56

Ezumii schreef:
Ja dat is tegenwoordig wel mooi geregeld op bokt he.. "Ja als je een topic opent wéét je dat je finaal de grond ingestampt kan worden."
Dat zie ik nu in heel veel varianten in HAW en ITP topics staan, en het lijkt wel of er een vrijbrief is om anderen maar zo respectloos mogelijk neer te halen.

ik vind dat het nog vrij respectvol gebracht word om eerlijk te zijn.

Ik vind de ruiter ook te zwaar voor de Haf. Daarbij vermoed ik dat het zadel aan de krappe kant is. Je zou al een pak beter kunnen zitten als je een inchmaatje groter zou gaan in zadel.

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:01

@pharagirlke: ik ben het wel met Ezumii eens! bokt doet er alles om, om iedereen die niet hoger dan L rijd of whatever de grond in te trappen! ik had foto's gemaakt van me pony met een touwhalster en die zat volgens bokt te strak Vork ach rot toch ok dat ding zat zo los als wat, ze hebben hier altijd wle wat te zieken, is het niet over of iemand zonder cap rijd, of geen rijbroek, laatst keek ik in een topic reed iemand Z maar met rubbere rijlaarzen, zowat? krijg je daar ook weer gezeik mee!

Rij maar lekker verder met je haf en denk zo jij bent gelukkig Haha!

edit zie dat pharagirlke heeft aangepast, over het zadel ben ik het wel eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:06

leuke haflinger! Haha!
probeer op bijde zitknobbels te zitten Knipoog
De laatste foto ik ik leuk! Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:19

Daffiejj schreef:
@pharagirlke: ik ben het wel met Ezumii eens! bokt doet er alles om, om iedereen die niet hoger dan L rijd of whatever de grond in te trappen! ik had foto's gemaakt van me pony met een touwhalster en die zat volgens bokt te strak Vork ach rot toch ok dat ding zat zo los als wat, ze hebben hier altijd wle wat te zieken, is het niet over of iemand zonder cap rijd, of geen rijbroek, laatst keek ik in een topic reed iemand Z maar met rubbere rijlaarzen, zowat? krijg je daar ook weer gezeik mee!

Rij maar lekker verder met je haf en denk zo jij bent gelukkig Haha!

edit zie dat pharagirlke heeft aangepast, over het zadel ben ik het wel eens!

ik rijd niet hoger dan L en ze hebben me hier nog nooit de grond in geboort.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:58

Cool spookpaard Haha!
Stap en draf zien er erg netjes uit, in de galop mag je iid meer op je kont gaan zitten. Als mijn lesklantjes dit niet goed doen leg ik een zweepje of iets dergelijks net onder hun achterste. Dan moeten ze proberen om deze in de galop vast te blijven houden, daarvoor moeten ze iets naar achteren gaan zitten. Misschien dat dit voor jou ook werkt.
[/quote]
dan krijg ik rodeo, gegarandeerd Haha![/quote]

haha ja maar daar moet je wel echt aan werken ik bedoel je moet normaal op je kont kunnen zitten om goede overgangen te maken..moet je maar aan je instructeur/ice vragen als je les hebt. En ik vind dat je je handen laag genoeg hebt hoor, die hoeven echt niet lager. Verder vind ik het een leuk paard Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:06

*foutje*

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:16

echt ongelooflijk dit Huilen van het lachen Diep en diep triest.

bokt is erger aan het worden dan het Fok! forum en zelfs GeenStijl. Daar schelden ze ook op mensen, maar daar zijn er regels die gehandhaafd worden. En daar treden de moderators wel op waar nodig is.

Meid, Je bent misschien wel aan de stevige kant, maar iemand die 100 kilo weegt en mooi meegaat met de bewegingen van het paard zal veel minder schade aanrichten dan iemand van 50 kilo die bonkt!

Serieus mensen, schaam je diep om jullie ongelooflijke botheid en stompzinnigheid.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:32

Ik vind het er eigenlijk prima uitzien, over het gewicht zou ik me ook niet druk maken, op zich is de verhouding tussen jou en je paard goed en het geheel ziet er over het algemeen lekker ontspannen uit.

Ik zou zelf indd die vliegendeken e.d. weglaten, dat lijkt me minder fijn zitten voor je paard met rijden. Probeer voordat je aangaloppeert eerst flink uit te ademen (overdrijf het maar). Klinkt heel stom en simpel, maar op de foto's zit je heel erg gespannen, dat komt natuurlijk ook omdat jullie er beiden moeite mee hebben. Als je heel lang en diep uitademt, dan ontspant je lichaam en zit je automatisch beter. Het vergt even wat oefening, maar het helpt vaak wel. Rijden zonder zadel is trouwens ook altijd goed voor je zit en het versterkt het gevoel met je paard.

Ik heb niet alles gelezen, maar van wat ik heb gelezen heb je een paar flinke l*llige opmerkingen naar je hoofd geslingerd gekregen. Heel sneu dat sommige mensen zo reageren.

Laat je niet op je kop zitten en ga gewoon lekker door, gewicht is geen garantie voor geluk of kwaliteiten ofzo. Zo te zien hebben jullie er lol in samen en zijn jullie hard aan het werk om dingen te verbeteren. Succes!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:37

Oh ja, als de bak regelmatig besproeid wordt als het droog is, dan wordt ie ook minder zwaar. Als het nat weer is, dan moet ie regelmatig gedraineerd worden. Regelmatig aantrekken helpt ook goed. Eventueel kun je misschien ook houtsnippers gebruiken, dat werkt ook vaak wel fijn.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:50

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, toen ben ik er maar mee gestopt..... Over het gewicht en rijtechnische laat ik me niet uit, daar zal in die 10 paginas al wel genoeg over gezegd zijn denk ik zo Knipoog Paard ziet er vrolijk en onstpannen uit dus erg positief!! Maar waarom heb je er een deken op liggen met daarover het zadel, schuurt dat niet ontzettend?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:00

Ania schreef:
echt ongelooflijk dit Huilen van het lachen Diep en diep triest.

bokt is erger aan het worden dan het Fok! forum en zelfs GeenStijl. Daar schelden ze ook op mensen, maar daar zijn er regels die gehandhaafd worden. En daar treden de moderators wel op waar nodig is.

Meid, Je bent misschien wel aan de stevige kant, maar iemand die 100 kilo weegt en mooi meegaat met de bewegingen van het paard zal veel minder schade aanrichten dan iemand van 50 kilo die bonkt!

Serieus mensen, schaam je diep om jullie ongelooflijke botheid en stompzinnigheid.

Maar helaas zijn er mensen die dit helaas niet willen inzien!!
Hoeveel magere "scharminkels" zitten te rauw dauwen op hun paard, lopen te zagen in de mond,
lopen te schoppen met hun benen en dan nog even lekker tegen de bewegingen in van het paard zitten.
Neeee dat is lekker en goed voor een paard. Dat heet: een cursus: hoe rijdt ik mn paard naar de gallemische. Boos!

Hoeveel van die topics zijn er inmiddels al. Maar vooral lekker doorgaan allemaal.
Tips en opbouwende kritiek mag, dat weet men als je op bokt zit, maar hier hebben sommige alle wijsheid in pacht. Boos!

Laat iedereen toch eens lekker in hun waarde!!!
Dan zou het soms een stuk fijner zijn!