Avelienvd schreef:Nog even @[*olduser*].
In fiete beweer jij nu dat wij dit veulen niet goed begeleiden, en geen ervaring hebben.
Waar in vredesnaam haal je dat uit mijn berichten? Nogmaals leg me alsjeblieft geen woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb.
Het enige wat is zeg is dat ik de meerwaarde niet zie, verder heb ik nergens gezegd dat het slecht voor het veulen is of dat jullie het veulen niet goed begeleiden.
Zelf zou ik het veulen liever op 2,5 jarige leeftijd testen omdat jullie haar toch tot die tijd zeker aanhouden en je op die leeftijd veel meer kan zien.
Jullie willen graag een vergelijking met dit veulen en een veulen wat over 2 jaar geboren moet gaan worden, dat is jullie goed recht. Ik heb niet de kunde om een veulen op een leeftijd van 4 maanden te beoordelen en jullie blijkbaar wel.
Vraag me trouwens af wat jullie doen als het veulen wat over 2 jaar geboren moet worden een hengstveulen wordt?
Ben trouwens wel benieuwd naar de sportprestaties van de moeder en de sportprestaties van eventuele eerdere nakomelingen, zelfde geldt voor de grootmoeder en overgrootmoeder.
Dat soort dingen zeggen mij nu eenmaal meer dan een sprongetje van een veulen van 4 maanden.
Mijn tekortkoming. 
Op zich ben ik dus niet perse tegen het een keertje laten springen van een veulen, ik snap de redenen die je opgeeft alleen gewoon niet.
Nogmaals: Als je had gezegd "we wilde gewoon een keertje zien hoe ze het deed" had ik niet eens gereageerd.
Maar het verhaal: We willen met 4 maanden zien hoe ze springt zodat we over 2 jaar weten of we het veulen wat dan geboren wordt willen houden of deze vind ik niet logisch klinken.
Jullie wel en dat is het belangrijkste.
Ik begrijp de logica van grote stallen zoals Zangersheide en die mensen daar zien ook elk jaar een grote hoeveelheid veulens voorbij springen waardoor een schat aan ervaring en kennis hebben.
Maar die doen het ook niet op een leeftijd van 4 maanden.