5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bispax

Re: 5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 06:59

primagirl schreef:

Dat ze al drie jaar bezig is had ik al wel gelezen, maar ik vind het sowieso niet slim Verdrietig . Het is en blijft een jonge shetlander hengst, en hengsten kunnen zo omslaan. En zonder bit, als het dan fout gaat, levensgevaarlijk Verdrietig . Het is niet dat ik nu iemand op de vingers wil tikken, absoluut niet. Maar ik vind het gewoon een eng idee, een 5-jarige meisje op een hengst Scheve mond Ach gut .
Ik rijd zelf ook een hengst, 1tje van 1.75, 5 jaar. Die rijd ik ALTIJD met begeleiding, er staat dus altijd iemand naast, dat is tenminste verantwoord en hij is echt braaf, goed opgeleid en opgevoed

gaat het nu om dat het een hengst is of dat ze bitloos rijd ....want ik snap niet wat jou stand punt is ...

een ruin of een merrie kunnen net zo goed bokken, schrikken of gemeen tussen uit gaan ....
en met bit kan je ook dingen tegen komen zoals vandoor gaan , bokken , niet heen willen waar jij na toe wilt

en die laatste zin van jou .....ik sta ook altijd naast haar ...en billy is goed opgevoed en begeleid

dus ik snap jou redenering niet goed primagirl
wat betreft de kleding ok daar kan ik inkomen maar die andere 2 dingen .... Knipoog

voor ik het vergeet Haha! bedank voor jullie leuke reacties ...en dat in z`n korte tijd zoveel berichtjes ...super hoor Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:14

Ik hoop echt dat je dochter jou manier van rijden en het omgaan met paarden helemaal over neemt TS! Wat ik zover van jullie (jou) gezien heb, hebben de paarden een (h)eerlijk bestaan bij jou!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:47

Mijn dochters van 5 en 8 zitten ook geregeld op hun pony's. Idd met mams op grijpafstand. Nu sta ik (en jij net zo TS) erbij, kan ingrijpen en zie precies wat ze doen met de pony. Redelijk veilig al kun je niet alles voorkomen. Ik denk dat er bij sommige oudere kids, die zelfstandig met hun pony bezig zijn ,vaker een gevaarlijke situatie ontstaat omdat ze denken te weten wat ze doen. Overmoed heet dat. ( en ik was vroeger geen haar beter Knipoog ) TS: Het ziet er hartstikke leuk uit en ik ben ervan overtuigd dat je op een verstandige manier met je dochter en haar pony bezig bent. Ik kan me voorstellen dat je trots op ze bent. Veel plezier nog!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:37

wat een leuke combi zeg! en dna bedoel ik je dochter met der pony en der rijoutfit!
zoals hoe ze erop zit ook kwa outfit is het echt geen ramp hoor! maar weer typisch bokt met zulke reacties helaas!

veel plezier met de 2 kleintjes nog!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:43

Heb nog eens de fotos goed bestudeert.
die schoenen die ze aan heeft, zijn toch kleine laarsjes niet?
dan vind ik het absoluut geen probleem, het is met lage schoenen dat je kan blijven vastzitten.
Ik vind het er nog steeds super uitzien, en zie het probleem echt niet van de kledij.
Vind het super!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:53

lage schoenen (meot het wel heel laag zijn of op de wreef een versmalling zoals bv de warme winter schoenen) en/of geen hak en/of te grof / ruw profiel
(2 weken geleden nog aan de lijve ondervonden dat hoog genoeg maar ruw profiel echt geen strakke actie is Bloos )

ts ja leuk he die knders die zo heerlijk op 1 lijn liggen met hun pony
kan daar ook enorm van genieten Haha!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:42

inderdaad @ bispax: helemaal mee eens, elk paard kan bokken hengst of geen hengst, het gaat vaak gewoon om het vijt dat het een hengst is.....beetje onzin toch, heb zelf ook wel eens een hengst in gereden, nou die was braver dan de meeste ruinen of merries soms zijn......dus hengst of geen hengst maakt helemaal niet uit, ligt meer aan de opvoeding.....

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:00

Leuk hoor!!! Wta schattig, zo'n roze zadeltje!! echt super dat ze zo jong al zoveel durft!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:04

leuk hoor

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 12:34

nati schreef:
inderdaad @ bispax: helemaal mee eens, elk paard kan bokken hengst of geen hengst, het gaat vaak gewoon om het vijt dat het een hengst is.....beetje onzin toch, heb zelf ook wel eens een hengst in gereden, nou die was braver dan de meeste ruinen of merries soms zijn......dus hengst of geen hengst maakt helemaal niet uit, ligt meer aan de opvoeding.....

dat bedoel ik ...elke paard heeft z`n nukken het hoef niet altijd een "HENGST"te zijn een ruin of merrie kunnen net zo goed ongelukken veroorzaken Knipoog

voor iedereen bedankt voor de leuke reacties en complimentjes Haha!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:46

Wouw ik vind het helemaaaal geweldig Haha!
En zoals je zelf al aangeeft je bent er zelf bij Haha!

Als ze nou in der uppie een buitenrit maakt ok, maja je kan ook op elke slak zout leggen Lachen

Ziet er super goed uit, en wat heb jij leuke paarden zeg ( vooral Axel ( even je profiel bekeken)

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 13:14

nikkiej_86 schreef:
Wouw ik vind het helemaaaal geweldig Haha!
En zoals je zelf al aangeeft je bent er zelf bij Haha!

Als ze nou in der uppie een buitenrit maakt ok, maja je kan ook op elke slak zout leggen Lachen

Ziet er super goed uit, en wat heb jij leuke paarden zeg ( vooral Axel ( even je profiel bekeken)

thnx yep axel is m`n oude brombeer ....van probleem paardje tot super paardje geworden (we hebben hem 7 jaar nu )

tja spirit is een al goedheid ondanks hij nog hengst is Tong uitsteken

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:34

bispax schreef:
primagirl schreef:

Dat ze al drie jaar bezig is had ik al wel gelezen, maar ik vind het sowieso niet slim Verdrietig . Het is en blijft een jonge shetlander hengst, en hengsten kunnen zo omslaan. En zonder bit, als het dan fout gaat, levensgevaarlijk Verdrietig . Het is niet dat ik nu iemand op de vingers wil tikken, absoluut niet. Maar ik vind het gewoon een eng idee, een 5-jarige meisje op een hengst Scheve mond Ach gut .
Ik rijd zelf ook een hengst, 1tje van 1.75, 5 jaar. Die rijd ik ALTIJD met begeleiding, er staat dus altijd iemand naast, dat is tenminste verantwoord en hij is echt braaf, goed opgeleid en opgevoed

gaat het nu om dat het een hengst is of dat ze bitloos rijd ....want ik snap niet wat jou stand punt is ...

een ruin of een merrie kunnen net zo goed bokken, schrikken of gemeen tussen uit gaan ....
en met bit kan je ook dingen tegen komen zoals vandoor gaan , bokken , niet heen willen waar jij na toe wilt

en die laatste zin van jou .....ik sta ook altijd naast haar ...en billy is goed opgevoed en begeleid

wat betreft de kleding ok daar kan ik inkomen maar die andere 2 dingen .... Knipoog

voor ik het vergeet Haha! bedank voor jullie leuke reacties ...en dat in z`n korte tijd zoveel berichtjes ...super hoor Knipoog

Kijk, ze kunnen allemaal raar doen, maar met een jonge hengst, is de kans groter dat er iets gebeurt Knipoog En wat ik bedoel kwa opvoeding, het is nog een jong meisje, die alles wat een pony eventueel verkeerd doet (stout zijn, beetje happen (niet gemeen maar toch) links gaan als zij rechts wil) zal ze grappig vinden, en het juist belonen. Op een gegeven moment gaat ie dat dan onder het zadel proberen, en zo gaat dat dan verder en verder, tot ie echt een loopje met der neemt Knipoog En om nog even op het bit terug te komen. Wat ik bedoel, is dat ze op sommige momenten met een bitje meer te vertellen heeft Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:38

Dat kun je ook weer van twee kanten opvatten Haha! Van de ene kant zou ze kunnen trekken in de mond, en (sorry, helemaal niet negatief bedoeld hoor!) als hij schrikt, zal hij dat toch doen, met of zonder bit. Je hebt vaak inderdaad meer te zeggen met bit hoor. Verder worden ze allebei goed begeleid, en zal ze geen uuuuuren alleen met een paard blijven, bovendien kent de TS paard en dochter, en zal ze, in tegenstelling tot veel andere ouders, leren wat een paard wel mag en niet mag. Maar ik begrijp je heel goed hoor Haha!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 13:52

primagirl schreef:
bispax schreef:
primagirl schreef:

Kijk, ze kunnen allemaal raar doen, maar met een jonge hengst, is de kans groter dat er iets gebeurt Knipoog En wat ik bedoel kwa opvoeding, het is nog een jong meisje, die alles wat een pony eventueel verkeerd doet (stout zijn, beetje happen (niet gemeen maar toch) links gaan als zij rechts wil) zal ze grappig vinden, en het juist belonen. Op een gegeven moment gaat ie dat dan onder het zadel proberen, en zo gaat dat dan verder en verder, tot ie echt een loopje met der neemt Knipoog En om nog even op het bit terug te komen. Wat ik bedoel, is dat ze op sommige momenten met een bitje meer te vertellen heeft Lachen

dat is ook wat ik nu bedoel, ik sta er bij en geef haar les ...dus ze is steeds onder begeleiding ...en als er niet geluisterd word is het einde verhaal dan gaat ze van billy af
Knipoog

ik ben heel streng in zulke dingen ..anders kan ik niet rijden hoe ik nu rij Haha!

tja wat betreft bit , daar ik zal nooit mee eens zijn , maar goed dat is ieder zijn ding Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:58

De enige manier waarop een bit echt zou kunnen werken als "stop" is als je het bit aan de benen van het paard vastmaakt, zodat je hem kan tekelen als ie er vandoor gaat...

Een paard dat wilt gaan, gaat toch wel, met of zonder bit. Het stopt alleen als het vertrouwen in de ruiter heeft.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:00

waah coowl!!!! helemaal in het roze Haha! :d.. Bij the way dat hoofdstel hebt ik ook bestelt Tong uitsteken .. Vet leuwk!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:02

primagirl: ik denk dat je een beetje meer vertrouwen moet hebben in bispax. Ik ken haar dan wel niet persoonlijk, maar regelmatig topics van haar gezien, en ik ben er 100% van overtuigd dat ze haar dochtertje en diens pony goed kan begeleiden.
Bitloos of niet heeft daar niets mee te maken, echt niet Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:08

Wat een raar kommentaar weer zeg van sommige!

Geweldig dat je een passend ruitertje op de pony hebt en er neit voor kiest om een veel te grote ruiter de pony te laten inrijden. Onverantwoordelijk? Trek je van dat commentaar maar niks aan wij doen het altijd zo met de hengsten en het gaat prima. Goede begeleiding en voorbereiding is een pre maar zo te zien is dat dik in orde bij jullie. Leuk dat ze het zo ontzettend goed doen samen zeg, die gaan vast nog lang veel plezier emt elkaar hebben.

Met de reacties over de cap en schoeisel ben ik dan wel weer mee eens, zo komen ze bij ons niet op de paarden te zitten.

Wens de ukken maar veel succes ziet er heel erg leuk uit!!

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:13

Wat uber uber uber schattig Haha! vooral dat roze!
Ook ik ben er van overtuigt dat de TS prima weet waar ze mee bezig is. En wat de kleding betreft, t is nog maar spelenderwijs ? als ze serieus wilt gaan rijden en elke dag les etc. dan zou ik idd een rijbroekje etc. aanschaffen, maar tot die tijd is dit prima toch? Lachen
T ziet er heel fijn uit, leuk trouwens dat hij bitloos word gereden! veel plezier met zn allen Knipoog
Ik heb even in je profiel gekeken, en k vind het echt geweldig hoe jij met je paarden omgaat! Super gewoon. ook HELE gave foto's Bloos

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:24

Jemig, wat een commentaar allemaal zeg..
Ik ben het ermee eens dat rijkleding wel iets beter, maar nou en.
Het meisje is 5 jaar.. Kom nou,
Ik vind 't er echt leuk uit zien, lekker roze Lovers
Zolang je dochter er maar plezier in heeft en er geen gekke dingen gebeuren. Je staat er zelf ook bij altijd heb ik gelezen, nou, dat is toch verantwoord Lachen ?
Nog heeeel veel plezier met je dochter & die kleine uk, ik vind 't echt geweldig Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:09

Wat betreft bit of geen bit: ik denk dat het er maar net aan ligt wat je een dier aanwent. En wat betreft goede manieren leren: mijn kids rijden ook allebei (4 en 6) op onze a-pony en die rijden ook altijd alleen onder mijn begeleiding wat betekent dat ze ook moeten luisteren. En kinderen hebben zo door dat de pony niet zijn eigen kant mag kiezen als je ze begeleidt. De pony probeerde bij mijn oudste in het begin ook zijn eigen kant op te gaan en hij weet nu dat ie dat niet moet proberen. De eerst keer kreeg mijn oudste hem niet omgedraaid en heb ik hem gezegd twee handen te gebruiken bij de kant waar de pony op moest. Hij MOEST leren dit zelf op te lossen, anders was het einde pony rijden. Na twee keer zo'n geintje van de pony had mijn oudste geen twee handjes meer nodig om hem een bepaalde kant op te sturen. Hij rijdt 'm nu een jaartje en het gaat super.

Ik denk dat TS zo ook haar kindje begeleidt, kan me niet voorstellen dat zij dat kindje zelf aan laat modderen dus dat komt echt wel goed. Die van mij zijn er allebei al weleens afgevallen, da's het risico, kan altijd gebeuren. Ook als je erbij bent kunnen ze een keertje onverwacht bokken, dat heeft niets te maken met het feit dat het een hengst is of niet.
Bij voetballen kunnen ze ook heel lelijk hun kniebanden scheuren, dat zijn dingen die je vantevoren weet. Gewoon een kwestie van een goede cap en goede laarzen en evt een bodyprotector, zo kun je de ergste ongelukken voor zijn Knipoog

kavala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:20

leuke combi!
echt leuk om te zien dat het goed gaat zonder bit

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:46

Ik vind dat het zo wel genoeg is met dat commentaar over de risico's die je erbij krijgt. De TS weet het nu wel en het is niet opbouwend, het is afkrakend. Bokt op z'n best hoor.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:13

tis toch logisch dat je hier reactie op krijgt, als steeds "nieuwe" mensen het lezen en niet terug lezen blijft dat komen.
ik heb net even in je profiel gespiekt, wat een prachtig gezicht zeg met dat bond en hoe je paarden erbij staan.
das een dikke pluim waard.
ik blijf erbij dat ik als ouder het met mijn dochter niet zo aan zou pakken, naar goed ieder zijn eigen ding.
maar als die pony toch echt zo mak is mag je er voor mij ook een fabriceren.( voor mijn dochtertje dan)
want het ziet er wel erg aandoenelijk uit.
groetjes linda