Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:38

En hou toch gewoon eens een keer op met mensen penny te noemen die het er niet mee eens zijn! Niet te geloven hier..

Billy

Siets schreef:
Vroeger stonden pony's erom bekend dat ze lekker stout en eigenwijs waren. Toen werd er nog om gelachen. Tegenwoordig moeten daar meteen allerhande rare trucks en harde aanpakken bij komen. Onthoud 1 ding: Een pony kiest er nooit voor om onder het zadel te lopen, de mens is altijd nog zo gek om een paard daartoe te dwingen.

Er is een verschil tussen gewoon "stout" en levensgevaarlijk.
Stout is best grappig, levensgevaarlijk is nooit leuk. Als je dus kunt kiezen tussen de pony aanpakken of een enkeltje Stegemann, mag deze pony best een paar dagen spierpijn en een gedeukt ego hebben.
Ik heb deze pony irl gezien, en het is een ontzettend fijn dier, maar heel dominant en sterk.
En dat zie je niet altijd op een fotootje.

MissJ

JuuLePuuL schreef:
Ik lees in een ander topic over 'ons' dat we aan het 'onzin spuien' zijn en er gewoon van genoten wordt hoe 'wij penny's' onzin uitkramen. Jammer dat dit zo gaat en dat er niet geluisterd wordt naar andermans mening en hulp en er zo kortzichtig over gedacht wordt.

Ik denk dat er een groot verschil is tussen meningen en hulp, of onzinnig geblaat wat van elkaar gekopieerd wordt, of waar niemand iets aan heeft, zoals teugels losgooien, ik vind dit mishandeling, enz enz. Lachen

SaskiaKur

Dmv van foto's kun je niet bepalen hoe een ruiter rijd of hoe een paard/pony loop. Het zijn momentopnames. Maar je krijgt er wel een beeld van. En mijn beeld is niet positief.
De pony zet zijn rugvast en dan kunnen de teugels wel in een boogjes hangen dan heb je nog altijd een begrensende hand. De pony blijft op 1 punt hangen, laag en diep (LDR-methode komt hier bij mij naar boven), en de amazone heeft totaal geen contact met de mond. Zo kun je zien dat het geen van achter naar voren gereden methode is, maar juist andersom.

Ik vind het altijd vervelend als mensen foto's plaatsen en er komen dan negatieve reacties uitrollen. Helaas zit ik in dat groepje. Maar ik denk als het volgens jou niet zo is wat wij beweren, waarom plaats je de foto's dan? En misschien kun je wel een filmpje plaatsen zodat je je kunt bewijzen dat het niet zo erg is, dan is toch alles opgelost.

Verder, hoop ik voor de pony dat wij ongelijk hebben.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:39

Arme pony... Hij loopt veel te diep!
Dat meisje is volgens mij wel wat te groot/zwaar voor die pony of heb ik het mis?
Laatst bijgewerkt door More op 04-07-07 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Siets schreef:
En hou toch gewoon eens een keer op met mensen penny te noemen die het er niet mee eens zijn! Niet te geloven hier..

Voel jij je aangesproken dan? Lachen

Jiviejik

Als je je handen wat meer draagt(een stuk maar) is het makkelijker het te diep lopen tegen te gaan..

Verder word het toch langzaam aan tijd voor een groter paard..

Suc6 verder

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:40

NineliveZ schreef:
Allez, nog 1 postje dan; de teugelvoering is idd om van te schreeuwen, de binnenhand moet doorlaten, ALTIJD, anders verwoest je mond en natuurlijke buiging (die vanuit het binnenbeen moet komen en NOOIT vanuit de handen)

Voilà, nu werken of werk kwijt :s

Huilen van het lachen die laatste opmerking is werkelijk geweldig ROFL

Tender schreef:
Citaat:
Lijkt net of de fotoos zo geplaatst zijn om de "pennies" even te chockeren.
ROFL

Haha! Haha! ROFL

Lobke_ schreef:
jeetje dames dit kan echt zo niet hoor 9 paginas zonder fatsoenlijk commentaar der in.

afentoe moet je je paardje even aanpakken ja heel jammer dan.

ik ben benieuwd naar de volgende fotos kijken of er verbetering inzit!

Kijk en sommige snappen het OK dan!

FeLaRe

Suprirse1 schreef:
Bij de 1e foto's iets te diep gerede.. word het niet eens tijd voor een iets grotere pony?? Knipoog

Als je het topic goed hebt gelezen, dan is het niet de eigenaar die op de pony zit, maar de instructrice Knipoog .

Apple

JuuLePuuL schreef:
Ik lees in een ander topic over 'ons' dat we aan het 'onzin spuien' zijn en er gewoon van genoten wordt hoe 'wij penny's' onzin uitkramen. Jammer dat dit zo gaat en dat er niet geluisterd wordt naar andermans mening en hulp en er zo kortzichtig over gedacht wordt.

JuuLePuuL, ik heb die berichten ook eens opgezocht. Zoals je ziet zijn die berichten van gisteravond en vanochtend, voordat, dit topic geplaatst is.
Zoals ik het lees heeft Belker deze foto's laten zien aan topicgenoten in de HK en daarbij de vraag of het wel op HAW zou kunnen aangezien ze vreesde voor "pennyreacties". Uiteindelijk dus toch besloten deze foto's te plaatsen.

Die opmerkingen zijn dus gemaakt voordat dit topic er stond.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 11:41

even het verhaal kort. De pony is van veulen af aan al van mij. Hij is in november 2005 naar de hengstenkeuring geweest, daarna gecastreerd en vanaf februari 2006 ingereden. Daarna is hij regelmatig kort onder het zadel geweest, lange rechte lijnen in stap en draf, oftewel 10 minuten in het park een blokje om. Vanaf september 2006 is hij meer trainingsgericht opgepakt.

Het is een pony met een heel sterk dominant karakter. Hij blijft vechten. Verliest hij, dan wacht hij af en pakt je daarna terug. Dit doet hij standaard, ook bij paarden. Op zijn vorige stal is dit gedrag door wisselende koppels extreem verergerd. Ik ben lichamelijk niet 100%, zoals Nadya al opmerkte, ik zoek mijn problemen ook zeker bij mijn beperkingen en werk hier ook aan. Maar dat betekend wel dat hij ze ook heeft gevonden en weet hoe hij onder het werk uitkan.
Op de nieuwe stal is hij onderuit gegaan op de wei en bleek zijn griffelbeen gebroken te hebben. Dit is goed geheeld en correct gerevalideerd. Voordat ik er weer opstapte is hij nagekeken door een manueel/accupuncturiste en dit heeft al een deel van het karakterprobleem opgelost.

De pony en het tuig zijn goed nagekeken juist om te kijken waar de beperkingen vandaan komen, karakter of lichamelijk. Mijn zadel wordt nog steeds regelmatig nagekeken en als het moet weer bijgevuld/vulling hergeschikt zodat het goed ligt.
ik kan na de paar keer dat Katja rijdt zeggen dat hij goed vooruit is gegaan. Spiertechnisch ontwikkeld hij nu het stuk bij de schoft en net acher het zadel. Ik laat Katja zeker doorrijden. Ik ben net aan mijn hand geopereerd en kan er voorlopig niet op.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:42

Consequent zijn en je paard aanpakken is niks mis mee. Dat doet iedereen wel eens wanneer dit nodig is. Maar de manier HOE daar heeft iedereen zo een andere mening over.

We zullen het hier toch nooit eens met elkaar worden dus laten we maar wachten op een slotje...

AstraGirlie

Als je fysiek een paard letterlijk wilt laten plooien, haal je het niet, das mijn mening...
Je kan ze wel eens een stukje dieper zetten tijdens de training, maar een paard gewoon zo rijden, omdat hem aans te pakken, Sigaar Dan moet je maar eens gaan werken aan dat dominant zijn opzich op een andere manier.
LDR is geschikt voor topsportpaarden, waarbij ze zich tot het uiterste laten uitrekken als vorm van stretching. Maar das hier om een heel andere reden, en daardoor niet de juiste volgens mij...

love_nadesh

waarom loopt hij bijna met zijn kind op zijn borst ik sluit me bij iedereen aan ! ik zij me trouwens ook verzeten als ik zo gereden word (als ik een paard zou zijn Ach gut ) Verdrietig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:43

faye schreef:
Nadya, ik ben zelf zeer paardvriendelijk, maar realiseer me wel dat niet elk paard zich zal geven volgens de NH methode. Soms heb je geen andere keuze, tenzij je wilt verongelukken. Dan kun je naar een uiterste redmiddel grijpen of een knol verkopen en dan maar hopen dat ie het goed krijgt.

Niet elk paard is "eerlijk", en als je veel ervaring hebt met paarden dan weet je dat OOK.

Faye, ik ben het niet met je eens. Ik denk dat een paard in principe wel degelijk eerlijk is, maar niet elk mens kan goed met elk karakter van een paard omgaan. Hier is eerder iets fout gegaan, vermoed ik. Dat ligt aan de mensen, niet aan dit paard. Kijk, de precieze details weet ik ook niet, ik ken dit paard niet. Maar het is zo makkelijk om het paard als schuldige aan te wijzen.

Kijk naar de foto's, lees wat er over gezegd wordt en hoe mensen hier benaderd worden door TS.
Zegt mij genoeg, hoor. Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:43

JuuLePuuL schreef:
Consequent zijn en je paard aanpakken is niks mis mee. Dat doet iedereen wel eens wanneer dit nodig is. Maar de manier HOE daar heeft iedereen zo een andere mening over.

We zullen het hier toch nooit eens met elkaar worden dus laten we maar wachten op een slotje...

Waarom een slotje als je het niet eens kan worden dan? Lachen Zijn discussies niet juist leuk om verschillende standpunten?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:44

MissJ schreef:
Siets schreef:

Het is gewoon strontvervelend om als je fatsoenlijk commentaar geeft die term om je oren te krijgen als de TS het er niet mee eens is. Ga dan lekker ergens ander kinderachtig lopen doen en plaats je foto's lekker in een ander topic waar iedereen het bij voorbaat al met je eens is. Ik kan het niet waarderen (als je de tijd neemt om foto's te kijken en om deze van commentaar te voorzien) je deze termen om je oren krijgt... heel ondankbaar Misselijk

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:45

MissJ schreef:
Siets schreef:

Nee, maar dat penny-gedram lijkt wel mode onderhand. stom gedoe.

Billy

Nadya schreef:
faye schreef:
Nadya, ik ben zelf zeer paardvriendelijk, maar realiseer me wel dat niet elk paard zich zal geven volgens de NH methode. Soms heb je geen andere keuze, tenzij je wilt verongelukken. Dan kun je naar een uiterste redmiddel grijpen of een knol verkopen en dan maar hopen dat ie het goed krijgt.

Niet elk paard is "eerlijk", en als je veel ervaring hebt met paarden dan weet je dat OOK.

Faye, ik ben het niet met je eens. Ik denk dat een paard in principe wel degelijk eerlijk is, maar niet elk mens kan goed met elk karakter van een paard omgaan. Hier is eerder iets fout gegaan, vermoed ik. Dat ligt aan de mensen, niet aan dit paard. Kijk, de precieze details weet ik ook niet, ik ken dit paard niet. Maar het is zo makkelijk om het paard als schuldige aan te wijzen.

Kijk naar de foto's, lees wat er over gezegd wordt en hoe mensen hier benaderd worden door TS.
Zegt mij genoeg, hoor. Ja

Oeh, dit klinkt als een persoonlijke aanval naar TS.
Tikje onder de gordel, want je weet niet waar je over praat, je kent zowel pony als eigenaresse niet.

lesilla

Siets schreef:

Dan vraag ik om op te houden met niet onderbouwde reacties die je hier terug kunt vinden met de vloot, iets waar je niet mee eens bent kun je tien maal beter onderbouwen dan eentje dat je wel mee eens bent+ hoe jij het zou doen.
Plus dat ik het altijd dom vind dat mensen zitten zoeken in de berichte van iemand anders als controle Lachen vind ik nou zelf ook niet het meest volwassen ding. Dat ik het ook niet vinden kan helemaal mee eens, het is zeker niet hoe ik het zou doen.
Maar om dan vuur en brand te roepen, neen Lachen deze pony heeft duidelijk een probleem, en nuttige tips van bokkers kunnen helpen.

Verder zou ik de tips die hier al gegeven zijn gebruiken, en rustiger aandoen met de pony. Meer ruimte creeren want als ze te diep zitten en ze pakken het bit heb je niets meer van controle, en dat is vaak het probleem met ponys die te diep gaan lopen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:46

Belker schreef:
Het is een pony met een heel sterk dominant karakter. Hij blijft vechten. Verliest hij, dan wacht hij af en pakt je daarna terug.

Dat is het hele probleem; mensen vermenselijken paarden (dieren in het algemeen). Een dier denkt niet op die manier en met dwang en druk 'terugpakken' vind ik dus echt not-done.

Prima dat het jouw manier is van een paard aanpakken, ik vind het misselijkmakend. Oneerlijk, erg oneerlijk.

MissJ

Lovely1 schreef:
Het is gewoon strontvervelend om als je fatsoenlijk commentaar geeft die term om je oren te krijgen als de TS het er niet mee eens is. Ga dan lekker ergens ander kinderachtig lopen doen en plaats je foto's lekker in een ander topic waar iedereen het bij voorbaat al met je eens is. Ik kan het niet waarderen (als je de tijd neemt om foto's te kijken en om deze van commentaar te voorzien) je deze termen om je oren krijgt... heel ondankbaar Misselijk

TS heeft volgens mij nergens, maar dan ook nergens, gekke dingen geroepen, en steeds heel duidelijk en rustig uitleg gegeven. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben, als je ziet wat ze allemaal aan verwijten naar haar kop geslingerd krijgt. Zou er zelf denk ik stukken minder geduld mee hebben. Als jij je mening geeft en die goed onderbouwt, ben je dan een penny? Lijkt mij niet, dus als je die dingen doet, hoef je je imo niet aangesproken te voelen. En nogmaals, geef mij maar eens voorbeelden waar de TS kinderachtig reageert. Onder kinderachtig vallen bij mij opmerkingen als: dierenbeul, verkoop je pony, je bent te groot en te zwaar.

Joyce_

Belker, ik vind dat je voor een mod zéér kinderachtig gedrag vertoont. In een ander topic gaan zeggen dat hier een grote pennygroep is, geen reacties geven op de mensen die wél nuttige dingen zeggen, sorry, maar ik kan niet zeggen dat ik jou als goede, eerlijke en rechtvaardige mod zie nu. Heel erg onvolwassen, als ik eerlijk ben.

Ik kan écht niet vrolijk worden van deze foto's, en dan mag je me een penny noemen, maar dan liever een penny dan iemand die haar paard zo laat rijden, dat hij helemaal verpest wordt.
Arme pony, kan geen kant op, en wordt alleen maar van voren gereden. Paarden horen van achter naar voren gereden te worden, naar de ontspanning toe.

Ik dacht altijd dat dressuur ging om happy athletes, maar dit bewijst toch wel het grove tegendeel..

Nog even een reactie op het penny-verhaal: het begin was zó leuk, gewoon grappig, en echt waar. Nu wordt óveral, te pas en te onpas pennyyyyy! geroepen, en nu zelfs door moderators! Wordt het zó zat, snap echt de humor er niet meer van, het is onderhand gewoon een scheldwoord aan het worden, en dat was naar mijn idee niet de bedoeling van het grapje

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:47

Ik ben het totaal eens met Nadya. Jammer dat mensen zo kortzichtig zijn en niet eerst naar zichzelf kijken! Dat heeft zoveel invloed op de manier waarmee je met je paard omgaat!

Discussies zijn zeker leuk, mits wanneer er naar elkaar geluisterd wordt.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:47

Katja schreef:
Dierenbeul aka wannabee-Anky meldt zich.

Ik vind het altijd weer knap wat mensen aan de hand van een paar foto's kunnen zien. Met name het gedeelte waarop ik beschuldigd wordt van trekken begrijp ik niet zo goed in het drafgedeelte waar zelfs een foto tussenzit waarop de binnenteugel doorhangt.
In galop is het nog alle zeilen bijzetten om niet uit de bocht te vliegen dus daar komt op dit moment m'n hand nog te sterk in maar dat zal de komende dagen zeker verbeteren.

Grappig dat iedereen ervanuit gaat dat mijn hand de oorzaak van het verzet is want dat is (de paar keer dat het in een half uur voorkwam) iedere keer tegen mijn been geweest en soms tegen de zweep (ja ja, die misbruik ik ook nog) Bloos!

De reden waarom hij nu even zo diep loopt is omdat het de enige positie is waarin hij het stuk voor de schoft rond wil maken. Je ziet ook op een paar foto's dat ik probeer om de hals weer meer naar boven en vooruit te krijgen maar ik wil wel dat hij rond voor de schoft blijft omdat hij anders niet voldoende over de rug loopt.

Lijkt me logisch dat ik het niet binnen een paar dagen voor elkaar heb om deze pony in de lage en ronde lijn ook nog zover te hebben dat het achterbeen super met afdruk ondertreedt. Dat is ook niet iets waar ik naar streef omdat het nog te zwaar zou zijn en ik geen schade aan zijn lijf wil ontwikkelen.
Daarom wordt hij ook korte stukken op deze manier gereden en loopt hij ook maximaal een half uur.

Las ook nog dat de ts geen profijt zou hebben omdat zij het niet zelf heeft gedaan. Mijn ervaring is (en ik doe dit werk inmiddels heel wat jaren) dat 99 van de 100 paarden blijvend beter te rijden zijn voor hun ruiter mits ze goede begeleiding krijgen nadat ze het paard of in dit geval de pony weer hebben opgehaald.
Deze pony heeft geleerd dat hij het op kracht kan winnen omdat de ts door fysieke problemen niet in staat is hem de baas te kunnen. Dit leverde niet alleen soms gevaarlijke situaties op maar zorgde ook ervoor dat hij zijn lichaam op een verkeerde manier is gaan gebruiken waar hij zelf weer klachten van kreeg.

Hoop dat het zo wat duidelijker is als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag.

Aangezien vele nieuwe hier blijven reageren nog even een qoute van diegene die hem reed.
Ongelovelijk hoe veel hier gelijk reageren zonder eens een stap terug te zetten en zich af te vragen of deze methode wel of niet een goede reden heeft. Gelijk als een gestoken kind boven zitten en bleren. Leer eerst eens denken, afvragen over waarom en dan in discussie gaan. Niet dat simpele van de vele reacties die je hier ziet staan.