Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Siets schreef:Vroeger stonden pony's erom bekend dat ze lekker stout en eigenwijs waren. Toen werd er nog om gelachen. Tegenwoordig moeten daar meteen allerhande rare trucks en harde aanpakken bij komen. Onthoud 1 ding: Een pony kiest er nooit voor om onder het zadel te lopen, de mens is altijd nog zo gek om een paard daartoe te dwingen.
JuuLePuuL schreef:Ik lees in een ander topic over 'ons' dat we aan het 'onzin spuien' zijn en er gewoon van genoten wordt hoe 'wij penny's' onzin uitkramen. Jammer dat dit zo gaat en dat er niet geluisterd wordt naar andermans mening en hulp en er zo kortzichtig over gedacht wordt.
Siets schreef:En hou toch gewoon eens een keer op met mensen penny te noemen die het er niet mee eens zijn! Niet te geloven hier..
NineliveZ schreef:Allez, nog 1 postje dan; de teugelvoering is idd om van te schreeuwen, de binnenhand moet doorlaten, ALTIJD, anders verwoest je mond en natuurlijke buiging (die vanuit het binnenbeen moet komen en NOOIT vanuit de handen)
Voilà, nu werken of werk kwijt :s
Tender schreef:Citaat:Lijkt net of de fotoos zo geplaatst zijn om de "pennies" even te chockeren.
Lobke_ schreef:jeetje dames dit kan echt zo niet hoor 9 paginas zonder fatsoenlijk commentaar der in.
afentoe moet je je paardje even aanpakken ja heel jammer dan.
ik ben benieuwd naar de volgende fotos kijken of er verbetering inzit!
Suprirse1 schreef:Bij de 1e foto's iets te diep gerede.. word het niet eens tijd voor een iets grotere pony??
JuuLePuuL schreef:Ik lees in een ander topic over 'ons' dat we aan het 'onzin spuien' zijn en er gewoon van genoten wordt hoe 'wij penny's' onzin uitkramen. Jammer dat dit zo gaat en dat er niet geluisterd wordt naar andermans mening en hulp en er zo kortzichtig over gedacht wordt.
faye schreef:Nadya, ik ben zelf zeer paardvriendelijk, maar realiseer me wel dat niet elk paard zich zal geven volgens de NH methode. Soms heb je geen andere keuze, tenzij je wilt verongelukken. Dan kun je naar een uiterste redmiddel grijpen of een knol verkopen en dan maar hopen dat ie het goed krijgt.
Niet elk paard is "eerlijk", en als je veel ervaring hebt met paarden dan weet je dat OOK.
JuuLePuuL schreef:Consequent zijn en je paard aanpakken is niks mis mee. Dat doet iedereen wel eens wanneer dit nodig is. Maar de manier HOE daar heeft iedereen zo een andere mening over.
We zullen het hier toch nooit eens met elkaar worden dus laten we maar wachten op een slotje...
MissJ schreef:Siets schreef:En hou toch gewoon eens een keer op met mensen penny te noemen die het er niet mee eens zijn! Niet te geloven hier..
Voel jij je aangesproken dan?
MissJ schreef:Siets schreef:En hou toch gewoon eens een keer op met mensen penny te noemen die het er niet mee eens zijn! Niet te geloven hier..
Voel jij je aangesproken dan?
Nadya schreef:faye schreef:Nadya, ik ben zelf zeer paardvriendelijk, maar realiseer me wel dat niet elk paard zich zal geven volgens de NH methode. Soms heb je geen andere keuze, tenzij je wilt verongelukken. Dan kun je naar een uiterste redmiddel grijpen of een knol verkopen en dan maar hopen dat ie het goed krijgt.
Niet elk paard is "eerlijk", en als je veel ervaring hebt met paarden dan weet je dat OOK.
Faye, ik ben het niet met je eens. Ik denk dat een paard in principe wel degelijk eerlijk is, maar niet elk mens kan goed met elk karakter van een paard omgaan. Hier is eerder iets fout gegaan, vermoed ik. Dat ligt aan de mensen, niet aan dit paard. Kijk, de precieze details weet ik ook niet, ik ken dit paard niet. Maar het is zo makkelijk om het paard als schuldige aan te wijzen.
Kijk naar de foto's, lees wat er over gezegd wordt en hoe mensen hier benaderd worden door TS.
Zegt mij genoeg, hoor.
Siets schreef:En hou toch gewoon eens een keer op met mensen penny te noemen die het er niet mee eens zijn! Niet te geloven hier..
Belker schreef:Het is een pony met een heel sterk dominant karakter. Hij blijft vechten. Verliest hij, dan wacht hij af en pakt je daarna terug.
Lovely1 schreef:Het is gewoon strontvervelend om als je fatsoenlijk commentaar geeft die term om je oren te krijgen als de TS het er niet mee eens is. Ga dan lekker ergens ander kinderachtig lopen doen en plaats je foto's lekker in een ander topic waar iedereen het bij voorbaat al met je eens is. Ik kan het niet waarderen (als je de tijd neemt om foto's te kijken en om deze van commentaar te voorzien) je deze termen om je oren krijgt... heel ondankbaar
Katja schreef:Dierenbeul aka wannabee-Anky meldt zich.
Ik vind het altijd weer knap wat mensen aan de hand van een paar foto's kunnen zien. Met name het gedeelte waarop ik beschuldigd wordt van trekken begrijp ik niet zo goed in het drafgedeelte waar zelfs een foto tussenzit waarop de binnenteugel doorhangt.
In galop is het nog alle zeilen bijzetten om niet uit de bocht te vliegen dus daar komt op dit moment m'n hand nog te sterk in maar dat zal de komende dagen zeker verbeteren.
Grappig dat iedereen ervanuit gaat dat mijn hand de oorzaak van het verzet is want dat is (de paar keer dat het in een half uur voorkwam) iedere keer tegen mijn been geweest en soms tegen de zweep (ja ja, die misbruik ik ook nog)
De reden waarom hij nu even zo diep loopt is omdat het de enige positie is waarin hij het stuk voor de schoft rond wil maken. Je ziet ook op een paar foto's dat ik probeer om de hals weer meer naar boven en vooruit te krijgen maar ik wil wel dat hij rond voor de schoft blijft omdat hij anders niet voldoende over de rug loopt.
Lijkt me logisch dat ik het niet binnen een paar dagen voor elkaar heb om deze pony in de lage en ronde lijn ook nog zover te hebben dat het achterbeen super met afdruk ondertreedt. Dat is ook niet iets waar ik naar streef omdat het nog te zwaar zou zijn en ik geen schade aan zijn lijf wil ontwikkelen.
Daarom wordt hij ook korte stukken op deze manier gereden en loopt hij ook maximaal een half uur.
Las ook nog dat de ts geen profijt zou hebben omdat zij het niet zelf heeft gedaan. Mijn ervaring is (en ik doe dit werk inmiddels heel wat jaren) dat 99 van de 100 paarden blijvend beter te rijden zijn voor hun ruiter mits ze goede begeleiding krijgen nadat ze het paard of in dit geval de pony weer hebben opgehaald.
Deze pony heeft geleerd dat hij het op kracht kan winnen omdat de ts door fysieke problemen niet in staat is hem de baas te kunnen. Dit leverde niet alleen soms gevaarlijke situaties op maar zorgde ook ervoor dat hij zijn lichaam op een verkeerde manier is gaan gebruiken waar hij zelf weer klachten van kreeg.
Hoop dat het zo wat duidelijker is als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag.