Hoe vaak in de week rijden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Domino_Ly

Re: Hoe vaak in de week rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:51

Kheb een pony en die noemt Domino Haha! Ik rijd met haar wedstrijden.. Maar in de week rijd ik elke dag wanneer ik kan behalve op maandag Haha! ...

Saron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:09

Voor mijn vz paarden moet ik 20km heen en 20km terug fietsen, dus kan ik helaas alleen als het met school goed uitkomt Huilen .
Vaak is dat 2 of 3 X in de week.
In de vakantie ga ik zo'n beetje elke dag Haha! Haha!

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:36

ik rijd eigenlijk iedere dag. behalve als ik savond moet werken, maar dat is hooguit een keer in de week niet. hij krijgt zoizo iedere week een dag vrij, net wanneer het uitkomt. Ik ga meestal na het rijden buiten een blokje om stappen.

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:45

Ik probeer 5 dagen in de week, zondags gaat mijn vader het bos in, en zaterdags meestal los, want dan werk ik.

Hen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:49

Ik probeer hem wel elke dag te rijden maar het lukt niet altijd. Heel soms doe ik voordat ik naar school ga nog rustig longeren en sávonds lekker rijden.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:50

6 keer in de week rijden en een dag of rust of longeren

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:29

Ik rij 2x per week op mijn pensionpaard, ik zou wel meer willen maar ja dan zit je met het vervoersprobleem en 2 treinen nemen of 2 bussen zie ik niet zitten , dan ben ik al meer dan een uur onderweg... Boos! En dan nog rijden enzovoort.
Dan heb ik al helemaal geen tijd voor mijn schoolwerk .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:39

3-2x per week Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:28

Melle; 4 a 5 keer in de week
Blomke; 4 keer in de week
Princes; verschild heel erg

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:43

ik rij zo'n 5 x

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:06

Iedere dag 3 tot 4 paarden Clown

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:07

Ik dressuur 4 dagen, 1 dag lekker het bos in, 1 dag longeren en een dagje lekker los in de paddock!

(Mijn paard is 7 jaar)

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:08

Ik rijd 4/5/6 keer in de week.
Het ligt aan het weer, als het echt stortregend bijv. dan ga ik niet rijden & natuurlijk aan mijn huiswerk.
xx

Daarbij rij ik altijd buiten, alleen ik wil het nu echt wat serieuzer gaan aanpakken.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:09

Wisselt nogal maar meestal 3x per week.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:12

Voor mij is het 45 min. heen en 45 min. terug op de fiets dus ik ben nogal afhankelijk van mijn ouders en mensen van stal.
Ik ga sowieso het weekend en nog een dag, maar soms ga ik ook 2 x door de weeks.
Het verschilt dus erg, want afgelopen week heb ik 5 dagen gereden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:14

Wat me opvalt, in de endurance houdt zowat iedereen rekening met herstel. Door te trainen en genoeg tijd te geven voor herstel train je efficienter en hou je de kans op overtrainen minimaal.
Maar in de dressuur en het springen hoor ik niemand hierover, zowat iedereen rijdt 6 dagen in de week. Is herstel voor deze paarden niet belangrijk of trainen jullie minder spieren?

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:19

Mijn verzorgpaarden worden 5a6 keer per week een 45 minuten gereden. Wanneer ze een dag stil staan, gaan ze een uur in de molen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:24

Lenneke_ schreef:
Wat me opvalt, in de endurance houdt zowat iedereen rekening met herstel. Door te trainen en genoeg tijd te geven voor herstel train je efficienter en hou je de kans op overtrainen minimaal.
Maar in de dressuur en het springen hoor ik niemand hierover, zowat iedereen rijdt 6 dagen in de week. Is herstel voor deze paarden niet belangrijk of trainen jullie minder spieren?

Mijn training hoeft niet altijd 'zwaar' te zijn. Als ik een drukke wedstrijd heb gehad rijd ik hem die dag erna een half uur gewon los. Alleen de spieren losmaken, lekker voorwaarts neerwaarts. Alles een beetje groot rijden, lekker inbuigen en geen moeilijke dingen.
Ik vraag niet iedere dag hetzelfde 'riedeltje' van hun. Ik heb minsten 1 keer echt zware training, de rest ben ik meer bezig met spieren loswerken, schakelen en goed aan het been houden.

_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:05

Ik rij ongeveer 5x in de week waarvan 1x springles. Ligt er ook een beetje aan hoeveel tijd ik heb ivm school en werken. Woon maar 5 min van de manege af dus dat komt wel goed uit Haha! Oefen vooral dressuurmatig. In de zomerdagen komt mijn paard ook zowat iedere dag op de wei en voor de rest maak ik nog gebruik van de stapmolen en ga regelmatig heb bos in Knipoog Verder af en toe dubbellonge, gewoon longeren of lekker los.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:53

ik rijd 4 of 5 keer in de week de andere dagen longeer ik mijn pony. pony gaat ongeveer 1 keer in de 2 weken mee op wedstrijd. een enkele keer heeft ze een volledige rustdag maar altijd een dag in de week lekker rustig een buitenritje.

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:31

Ligt er aan , wanneer ik moet starten, dan train ik 5 keer per week een uur.
Wel zorg ik dat me paardje minimaal 1x per week een buitenrit maakt , in zo'n zware week.

Ynto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:26

Ik rij nu 2X in de week.
Verder word hij gelongeerd.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:46

Mijn 3 jarige ruin die nu 4 maanden onder het zadel is rij ik 2 / 3 x per week en vanderest elke dag aandacht of longeren!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:50

Lenneke_ schreef:

Ja hoor, er zit wel degelijk lijn/logica in het werk wat ik mijn paard aanbiedt. Maar ik vraag zeker geen topsport dus ik ben daar ook niet tot op de minuut mee bezig zeg maar. Ik rij 5x per week, waarvan 4x dressuur, 1x buiten.

Adala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:05

Ik heb 1-2x per week les, verder rijd ik op mijn verzorgpony als ik tijd heb, wat de laatste tijd met school wat minder is. Dan zit ik vlakbij het bos dus doe ik ook regelmatig een buitenrit. Gelukkig woon ik wel dichtbij, als ik hoor dat mensen 45min. moeten rijden, dat is ook niet alles.