Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wienna

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:28

Floor Haha! Haha!

Maar je maakt wel goed duidelijk met je verhaal, ik ben het er dan ook echt mee eens.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:29

Zo Floor netjes verwoord.
Ben het zeker met je eens.

Ik vind het trouwens een erg mooi paard!!!!!

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:34

Wat een stoer paard Karin, en helemaal mijn kleur OK dan!

Heel veel plezier gewenst met je aanwinst !

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:38

zoals altijd, beste stuurlui staan aan wal

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:43

Wat bedoel je daarmee? Knipoog Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:49

Riant schreef:
Kom toch ook even een duit in het zakje doen Bloos

Over de hele rijtechnische kwestie ga ik niks zeggen het is allemaal ongeveer wel gezegd..

Even wat anders : Stel he je koopt een splikplinternieuwe Ferrari net uit de fabriek .. die dingen moet je rustig inrijden anders gaat ie stuk. Je kunt er niet zo met 200 mee over de A2 dat is slecht voor het motorblok.

Maar ja je wil toch eigenlijk wel even zien hoe dat gaat als de PK's loskomen niet??? .. Het is wel je nieuwe Ferrari !!!

Duss.. je gaat even toch een klein stukje, maar even om te voelen, met 200 over de A2.. Heel even maar.

Gaat die auto daar stuk van ?? Nee!
Moet je dat iedere dag doen met een nieuwe auto?? Nee !!

Komaan mensen .. Als ik een nieuw paard heb dat nog jong is en veel moet leren. Maar er is een goede ruiter in de buurt is in de me wil laten zien hoe je het motortje even aan zet en hoe gaaf mijn nieuwe aanwinst wel niet is .. Sja kom maar dan hoor !! Tuurlijk wil je even weten wat je er uit krijgt als je even de druk opvoert. Dit is zeker niet perfect, maar laat wel zinen dat het een paard met potentie is.

Mensen paarden (en ferrari's) heb je voor je lol, je moet er bloedzuinig op zijn maar af en toe even het gas vol open in te kijken waar de limiet ligt, moet, mist met mate en gecontrolleerd, ook een keer kunnen.

Zijn we ook nog gewoon aan het hobby-en hier of hoe is wat mensen ??

super verwoord!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:55

Wartertje schreef:
Wat bedoel je daarmee? Knipoog Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor!

Dat sommige mensen niet te hoog van de toren moeten blazen terwijl ze zelf er ook niks van bakken wordt doorgaans bedoeld met de "beste stuurlui staan aan wal".

Wel alles beter weten maar zelf geen deuk in een pakje boter rijden.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:00

Hahaha... Ik vind dat je ook goed hebt verwoord!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:03

Ah oke, ik wist het niet Bloos Ik vind ook dat je superhard gelijk hebt, uittesten is mooi, maar als het bij niet te vaak blijft is het allemaal wel goed Haha!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:12

Als dit een nieuw paard is die nog veel moet leren. Kan dat ten 1e toch ook wel zonder sporen en zweep. Wat wil je dan straks als ie een jaar of 10 is? Sporen met wieltjes, longeerzweep bij het rijden. Ik vind dat een goede ruiter. Die een jong paard wil "uittesten" dat ook wel zonder benodigheden kan doen. Tis een paard met veel potentie, maar gescheurde mondhoeken lijkt me niet nodig.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:37

Citaat:
Komaan mensen .. Als ik een nieuw paard heb dat nog jong is en veel moet leren. Maar er is een goede ruiter in de buurt is in de me wil laten zien hoe je het motortje even aan zet en hoe gaaf mijn nieuwe aanwinst wel niet is .. Sja kom maar dan hoor !! Tuurlijk wil je even weten wat je er uit krijgt als je even de druk opvoert. Dit is zeker niet perfect, maar laat wel zinen dat het een paard met potentie is.

heb niet het hele topic gelezen maar deze opmerking viel me op..
wil je serieus een paard vergelijken met een auto?? Tuurlijk wil je een nieuwe auto uitproberen, maar je kan geen appels met peren vergelijken en ik mag hopen dat je ook aan het welzijn van je paard denkt als je deze "uitprobeert"!
Ik vind deze foto's nog niet eens zo schokkend, een (misschien te) strenge hand, waar het paard duidelijk op reageert, is wat ik zie, maar deze opmekring viel me in het verkeerde keelgat.
Veel te vaak gaan mensen met paarden om alsof het speeltjes zijn, een soort status object en daar walg ik van.
Ik zeg niet dat jij zo iemand bent, maar hoop wel dat ruiters het welzijn van hun paard voorop stellen, ipv de kunsten van hun onervaren paard eruit pushen omdat er toevallig iemand die beter kan rijden op zit, of omdat er toevallig belangrijk publiek is.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:39

Helemaal mee eens!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:50

bijna hele topic doorgelezen...diverse meningen zo te zien

mijn mening..de nieuwe eigenaresse kan er beter op rond blijven tuffen Knipoog dat ziet er tien keer vriendelijker uit...
en ja tuurlijk hebben we het commentaar van dat foto's momentopnames zijn en dergerlijke commentaar als tegencommentaar..
ik sta tegenwoordig erg veel achter de camera en ben wel tot de ontdekking gekomen dat het geen momentopnames zijn maar gewoon hele confronterende feiten...

maar goed ,karin ga zelf zo door! je hebt een prachtknolletje!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:52

En daar kan ik daar ook weer inkomen Haha! Ik snap het wel dat je het allemaal wilt uitproberen en zooi. Maar het is en blijft een jong paard! Je LO leerkracht liet je als jonkie bijvoorbeeld ook geen rondjes crossen en doen. Je werd er ook moe van, en vond het ook niet leuk. Of je moest als klein kindje een lange wandeling doen, ik denk dat je hier voor een stukje wel een vergelijking mee kan maken. Een paard verdient ook respect, en met hem achterna te zitten en te pushen geraak je echt niet altijd even ver Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:55

[quote="naadje24"]bijna hele topic doorgelezen...diverse meningen zo te zien

mijn mening..de nieuwe eigenaresse kan er beter op rond blijven tuffen Knipoog dat ziet er tien keer vriendelijker uit...
en ja tuurlijk hebben we het commentaar van dat foto's momentopnames zijn en dergerlijke commentaar als tegencommentaar..
ik sta tegenwoordig erg veel achter de camera en ben wel tot de ontdekking gekomen dat het geen momentopnames zijn maar gewoon hele confronterende feiten...

maar goed ,karin ga zelf zo door! je hebt een prachtknolletje![/quote]

hier ben ik het ook mee eens, maar dat ik Karin al gePBt. Zie liever haar erop....

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:58

Rolleyes

Ik vind het een fantastisch paard met zeer veel potentie, en ik weet zeker dat als hij niet iedere dag zo gereden wordt, je er een fantastisch paard aan zult hebben.

Natuurlijk is dit niet de meest vriendelijke manier van rijden, maar ik neem aan dat dit niet dagelijkse kost is?

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:58

heej, ziet er super uit! wat een showbeest Haha!
maar ik heb 1 vraagje, ik heb niet helemaal het topic gelezen maar je kan toch niet in het paard z'n mond trekken met je handen hoog? dan moeten ze toch eerder laag zijn, niet dat je hoeft te trekken maar ik vroeg me dat af.. Lachen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:04

Riant schreef:
Duss.. je gaat even toch een klein stukje, maar even om te voelen, met 200 over de A2.. Heel even maar.

Moet je niet nèt even geflitst worden, dan ben je meteen je splinternieuwe Ferrari weer kwijt... Clown

Prachtig dier, Karin! Daar ga je nog veel plezier aan beleven!
Heb je een nieuwe stal gevonden? In de buurt?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 21:19

Ja, ik sta nu aan de weg naar hooghalen.
Het is wel wennen voor me, maar het is een prima adres. Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:27

Nou, alles even gevolgd en ik weet ongeveer wat ik er van wil zeggen, komt ie hoor Knipoog

Ik vind het allereerst een geweldig beest. Het plaatje met rijden vind ik niet zo vriendelijk, met name omdat het lijkt of die mondhoeken zo ver omhoog worden getrokken, dat stoorde mij het meest aan de foto's.
Nou heb ik ook meerdere topics van Olijf bekeken en ik denk inderdaad dat zij wel weet wat ze doet en dat paard niet gelijk in puin rijdt. Misschien als ik er bij had staan kijken dat ik er niks bijzonders van had gevonden.

Maar ik denk dat als ik foto's zou plaatsen waarop ik mijn paard zo op druk zet, dan ziet dat er een stuk minder spectaculair uit, alleen al door kwaliteitsverschil van paard (en laten we het rijkunstige verschil even niet uitvlakken Haha! ) en zou ik waarschijnlijk door 20 pagina's Boze Bokkers vriendelijk doch dringend verzocht worden rap een andere hobby te kiezen.

Dat is het een beetje, als ik de foto's zie denk ik "mwahh, er wordt mij wat te veel in die mond gezeten" maar omdat ik gezien heb hoe ze andere paarden (voor de foto in ieder geval, haha) rijdt dan denk ik, ja ze zal inderdaad weten wat ze doet dan.
Ik was er graag bij geweest om zelf een mening te kunnen vormen!

Maar feit is dat het een gaaf beest is waar je echt veel plezier van gaat hebben!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:50

iik heb niet veel bijgelezen, ook geen zin in 10 pagina's maar het eerste wat ik dacht was ofdat ze kriebel aan haar neus had? Jemig wat houd ze haar handen hoog

Voor de rest leuk paard, vind de manen zo kort niet echt mooi maar zolang jij het mooi vind is het oke Lachen veel plezier ermee

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:36

@Riant, mooi verwoord maar je vergeet 1 ding. Bij een auto móet je er zelf (of een ander) in gaan zitten om het ding in beweging te zien. Bij een paard kun je ook zijn bewegingen zien dmv losgooien, en als een paard dan fijn beweegt weet je ook wat je er mee kan, daarvoor hoef je er niet op te gaan zitten Knipoog

Verder vind ik het een onwijs leuk paard Ja Foto's zijn idd niet vriendelijk maar als dit eenmalig was vind ik 10 pagina's gezeur erg overdreven. TS nog veel plezier met je nieuwe paard!

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:50

mooi paard, ziet er echt heel mooi uit,
ik zou heb alleen iets meer lengte in de hals geven ,
dan is het volgens mij echt super,
veel succes er mee

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:59

Ben het gedeeltelijk met je Eens Vera ..

In de papieren bij de ferrari staat precies wat de topsnelheid is hoofr daarvoor hoef je er ecjt niet in...JE wil het gewoon graag even voelen en meemaken..

Ik vraag me eigenlijk af waaron ik het nog ga toelichten ook, ik denk dat de metafoor voor zich spreekt. En dat duidelijk moge zijn dat ik niet werkelijk een auto met een paard vergelijk (duh). Ik kan me alleen wel in de situatie verplaatsen en dat wilde ik ermee aangeven.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:01

PintoNatal schreef:
Riant schreef:
Kom toch ook even een duit in het zakje doen Bloos

Over de hele rijtechnische kwestie ga ik niks zeggen het is allemaal ongeveer wel gezegd..

Even wat anders : Stel he je koopt een splikplinternieuwe Ferrari net uit de fabriek .. die dingen moet je rustig inrijden anders gaat ie stuk. Je kunt er niet zo met 200 mee over de A2 dat is slecht voor het motorblok.

Maar ja je wil toch eigenlijk wel even zien hoe dat gaat als de PK's loskomen niet??? .. Het is wel je nieuwe Ferrari !!!

Gaat die auto daar stuk van ?? Nee!
Moet je dat iedere dag doen met een nieuwe auto?? Nee !!

Mensen paarden (en ferrari's) heb je voor je lol, je moet er bloedzuinig op zijn maar af en toe even het gas vol open in te kijken waar de limiet ligt, moet, mist met mate en gecontrolleerd, ook een keer kunnen.

Zijn we ook nog gewoon aan het hobby-en hier of hoe is wat mensen ??

super verwoord!

? Ieder het zijne. Alleen moeten de metaforen wel juist gekozen worden. Bij een Ferrari (waar je als koper een rijvaardigheidstraining bij krijgt) is het altijd nog zo dat eventuele storingen die ontstaan door een vakkundige monteur verholpen kunnen worden.

Dit doet bij mij eerder beelden oproepen van een turnacademie voor jonge kinderen in china. Ook dat is een geaccepteerde opleidingsmethode om de toppers te vinden.

Maar goed, ik denk dat we binnenkort wat foto's te zien krijgen waar winston keurig voorwaarts neerwaarts gereden wordt (tijdens het teugels uit de handen laten kauwen), zodat alle criticasters kunnen zien dat het allemaal in orde is met de aanleuning en dat dit gas geven niet consequent wordt gedaan Lachen