Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

Re: Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:30

1 denk snap ik niet waarom gaat je paard dan hard als je gewoon rijdt zonder elastieken?
Dat snap ik niet,je mag van mij best met hulpteugels rijden dat moet je zelf weten maar er wel goed mee om kunnen gaan.
Gaat je paard te hard omdat hij teveel energie heeft?of omdat hij ergens pijn heeft?
Als hij teveel energie heeft zou je hem misschien gewoon zonder zadel en hoofdstel kunnen gaan losgooien of je doet het aan de longeerlijn zonder elastiek.
Zoals ik lees is het paard je nog niet zo oud,misschien last van zijn tanden?

Probeer als je paard hard gaat gewoon te blijven zitten,gaat hij wat langzamer doe jij een klein beetje been?
En dan later zelf weer terug nemen.
Of voordat hij zo hard gaat op een volte proberen te zetten en houden tot hij rustig is.
Nouja ik weet niet of het goed is.
Maarja niet gelijk allemaal aanvallen Clown

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:36

Janne allereerst, heeft dit paard ooit gekoerst? Zo ja kan iedereen zn mening voor zich houden over het te jong berijden. Dravers worden met 1 meestal al in het tuig gezet. En lopen met 2 al op de baan. Vind het erg zonde dat je het opgeeft. Net nu ik las dat het de juiste kant opging. Mocht je hem toch houden, vraag dan advies op dravers.nl daar hebben ze allemaal dravers en vast en zeker ook wel dezelfde problemen. Gr

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:40

Rissjuh17: Niemand zegt hier dat het dier te jong bereden word toch?
Er wordt alleen gezegd dat je met een jong paard geen stiek moet gebruiken maar het rijtechnisch op moet lossen Knipoog

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:44

Hij heeft 1 koers gelopen in frankrijk op zijn 2,5

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:48

Nou ik heb toch echt wel gelezen dat er gezegt werd: Gooi hem nog lekker op het land tot zn 4de. Over die stiek ben ik het eens. Ik reed mn pony er ook mee, maar zo los dat er amper tot geen druk op de mond kwam. En daarbij reed ik er 1 keer per week mee. Janne ik zou als ik jou was toch proberen te vechten voor je paardje, en dit niet te snel opgeven. Je krijgt er straks misschien dan nog wel spijt van.

edit: spelfout..

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:50

Ja.. maar ik kan hem nu sowieso niet goed houden, ik ga naar een internaat.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:59

minder!! Maar wist je dit al voordat je Replay kreeg? Tja.. zou toch proberen je ouders over te halen om dit niet te doen.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 22:03

Nee wist ik toen niet, ik ben al ingeschreven enz. en begin over 2 weken. Maar hij komt bij een soort van tante terecht, daar ben ik elk weekend

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:06

Ach meis, je hebt het niet makkelijk zo te lezen! Sterkte! Ach gut

Verder wat betreft Replay.. Kan je niet proberen met een Thiedemann te rijden? Dat vind ik zelf vriendelijker dan een stiek!
Een stiek geeft constant druk op het bit en een thiedemann alleen als het paard zijn hoofd te ver omhoog of naar voren brengt (alstie dat doet heeft de ruiter geen controle meer..), loopt het paard goed dan verdwijnt die druk.. Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:12

Vanavond zag ik Anneke met Replay rijden en dat ging super, ze was zelf ook heel tevreden dus mensen: gewoon ff tot 10 tellen voor je een reactie plaatst...

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 22:14

Ja, het gaat wel beter met replaytje, lekker ontspannen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:34

Fijn om te horen dat het beter gaat met Replay! Plaats je snel weer foto's? Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:45

meid ik zie ze irl, en bij lieve replay werkt het super....
gaat nu veel beter, word steeds rustiger, en zoals we al heeel vaak hebben gezegd, ze weten wat ze doen..is dat zo moeilijk om te accepteren, het gaat nu heel goed zelfs...
dus tja, hulpteugels zijn wel degelijk niet zo slecht, als je ze maar goed gebruikt

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:46

ladylay schreef:
meid ik zie ze irl, en bij lieve replay werkt het super....
gaat nu veel beter, word steeds rustiger, en zoals we al heeel vaak hebben gezegd, ze weten wat ze doen..is dat zo moeilijk om te accepteren, het gaat nu heel goed zelfs...
dus tja, hulpteugels zijn wel degelijk niet zo slecht, als je ze maar goed gebruikt

Inderdaad, en dat werd op de foto's niet gedaan Knipoog

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 22:51

Ja lieve replay Lachen

ZantOsMopJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:11

Jij moet eerst je eigen ontspanning kunnen vinden en dan pas aan t werk met je paardje
Want zo is het niet eerlijk ik heb het zelf ook gehad en omdat je zlef te gespannen bent geef je hem overal de3 schuld van en daar heb je later egt geen profeit van doe het een keer zonder die teugel neem les en alles komt goed ik heb het ook moeten doen het is moeilijk soms zit je er door heen maar dat maakt allemaal niet uit want je komt er wel neem dat maar van mij aan Sigaar

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:16

wat ontzettend vervelend voor je dat het zo gelopen is met je ouders en dat je nu naar een internaat gaat !
(hoewel dat heel erg leuk kan zijn hoor Knipoog )

gelukkig kan je replay dan elk weekend zien, dat is dan de beste oplossing voor jullie beiden Ja

rustig aan verder blijven proberen en wel nieuwe foto's plaatsen hè ?!

succes sterkte en veel plezier met de nieuwe gebeurtenissen allemaal !!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:29

Helaas nu het zo goed gaat gaat Replay van de manege weg! Wat is nu de bedoeling dan Janna? Komt ie helemaal niet meer onder het zadel of gaat je tante het verder proberen? Wat dat internaat betreft dat zal echt wel even erg . grr zijn maar ook daar kun je een leuke tijd tegemoet gaan meisje..
Het ga je goed en laat ons weten hoe het verder gaat met jou en Replay

loveblacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:32

sorry maar ik had grelijk naar een andere gegaan want das ech niet lekker hooor als je ebeesie zo jong is n nog maar net onder het zadel:P

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:36

Hij is al 5maanden onder het zadel, dan kan je heus wel een hulpteugeltje gebruiken. Mits je hem goed gebruikt. Denk je dat al die sportpaarden van 3-4-5jaar nooit met een slof e.d. gereden worden? Ik zie het namelijk regelmatig gebeuren. Dit om het paard te verfijnen. En niet erin te trekken. Ben er niet weg van, maar het werkt wel blijkbaar..

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 12:34

Ja me tante gaat elke dag gewoon met replay rijden, dus hij gaat zeker niet stil staan.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:31

Hm jammer voor Anneke, zij rijdt altijd netjes Lachen wat rijdt ze nu nog meer??

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 15:20

Ze rijd nu ook nog Jewel

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:51

Janne92 schreef:
Het is allemaal opeens gekomen, we hebben hem gekocht in oktober

Ik dacht dat je hem pas later kreeg. Toen je naar Zwolle kwam. Toen had ik Mone al, en dat was in November...Niet dat het boeit ofzo, maar ik vroeg het me even af.

Jammer dat je nu afscheid van hem moet nemen. Maar misschien kan je tante hem bijschaven, en kan je het over een paar jaar zelf weer met hem oppakken. Ik denk dat het voor Replay goed is dat hij een vaste ruiter krijgt. Dan leert hij ook beter communiceren met de ruiter en gaat het vast snel beter.
Hou je ons op de hoogte?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:55

Jee... ik heb lang niet meer op dit topic gekeken.
Wat jammer zeg.. internaat, gelukkig kan je hem nog zien.
Heel veel sterkte toch wel.