june voorjaars fotos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

Re: june voorjaars fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:32

sorry hhoor maar ik lees net in je profiel dat je 20 jaar oud bent..
ik ben 15 jaar oud en ik weet zelfs dat je zo niet met een pony/ paard doet er even niet toe,
om moet gaan.

en ook op de foto's te zien silly heeft geplaats vind ik de pony erg achter uit zijn gegaan.
ik hoop dat je naar de mede bokkers luistert en die vriendin niet meer mee neemt naar je pony.
want jij EN je pony gaan er niet echt op vooruit.

voor de rest: veel plezier met deze pony! Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:51

toen ik june kreeg was ze veel te dik!
en omdat ik haar nu voldoende rijd is ze afgevallen.
ze had een erge grasbuik.
zal kijken of ik nog fotos heb van nu die er nog niet opstaan zal ze zo plaatsen maar hoe kan het dan dat haar kont minder rond is ik zie juist spieren bewegen als ze loopt.
help wat kan ik hier aan doen komt het echt door het zadel want dan verkoop ik het en pak ik het oude weer:'( vindt dit zo erg om te horen hoop dat ik dit terug kan krijgen bij haar

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:53

ik ben weer van voor afaan begonnen met rijden.
alles op het gemak en alles mezelf goed aanleren. Verdrietig vindt het zo erg.
en ik trek haar nog niet eens rond.
niet zoals die vriendin van mij in elk geval

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:54

Ze is niet slank en gespierd... Ze is mager en heeft te weinig bespiering..

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:59

Afbeelding

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 22:09

ik ben wel sinds 3 weken over gegaan op heel stuk minder voer omdat ze de gehele dag op de wei staat.
en heel veel gras eet en savonds ook nog hooi en kuil krijgt.
zou ik gewoon weer met een schep door moeten gaan inplaats van een kwart schep.
ene die ene foto die silly plaatsten die zijn allebei op dezelfde dag gemaakt ik ga mn zadel maar verkopen en der oude zadel weer gebruiken.
miss licht het daar aan ik heb dit zadel nog niet zo lang.

ilovepepsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:13

he,
je hebt een leuk paardje OK dan!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:15

Goh, ik schrik hier ook wel even van die foto-verschillen. Ik weet dat je het allemaal goed bedoeld met je paardje. Maar, zó erg is dat 'grasbuikje' op die 1e foto helemaal niet. Ribben moet je niet kunnen zien, maar wel kunnen voelen. Haar kont is inderdaad voller op de 1e foto, en ruggegraat is niet te zien.

En wat betreft spieren: dat heeft er puur mee te maken dat je paardje waarschijnlijk vrij veel op de voorhand loopt, en daardoor haar achterhand veel ontlast; je vraagt nog niet te veel van haar (heel goed) maar hierdoor hoeft ze ook nog niet zo ver met haar achterbenen onder haar lichaam te treden (waardoor juist bespiering bij de billen ontstaat)....

En dat je spieren ziet bewegen als je rijd; maar natuurlijk meid, das toch logisch? Ieder paard heeft daar spieren zitten, en bijna altijd bewegen die spieren. Maar wij hebben het over de ontwikkeling van de spieren. Als jij je armen spant, dan zie je bij jezelf ook 'spierballen'. Maar jouw spieren daar zijn (neem ik aan) minder ontwikkeld dan iemand die veel fitnisst en aan gewichtheffen doet.

Nogmaals; je kunt dit topic wel openhouden totdat het 20 pagina's telt, maar daar schiet je niets mee op. Ik bedoel het goed, maar neem álsjeblieft lekker privéles met haar. Je kunt op bokt nóg zoveel advies vragen, uiteindelijk leert niemand rijden/goed rijden/anders rijden door antwoorden en reacties te lezen op bokt. Daar heb je óók iemand in real life voor nodig, die je ondersteunt, corrigeerd, en op weg helpt. Knipoog

Vraagje; Las ook dat je haar wel eens een weekje rust gaf? maar het is wel belangrijk dat ze iedere dag beweging krijgt; dan maar wandelen, longeren, losgooien in de paddock, in de weide, etc. Niet rijden kan een paard best wel tegen; maar bedenk je dat het voor de gezondheid en conditie van je pony risicovol kan zijn om 1 a 2 weken totaal niets aan beweging te doen, en dan ineens dagen achtereen actief rijden.

Dat ze op de weide staat hoeft niet te betekenen dat ze aan een kwart schep (biks neem ik aan?) genoeg heeft; het ligt met name aan de hoeveelheid eiwitten en de voedingswaarde van het gras. Een kwart schep voor zo'n pony is wel érg weinig; zoveel krijgen onze shetten ieders; de fokmerrie krijgt zelfs nog ietsje meer omdat ze intensief ohz en voor de kar gereden wordt. Zou haar toch écht meer bijvoeren. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:17

june20 schreef:
ik ben wel sinds 3 weken over gegaan op heel stuk minder voer omdat ze de gehele dag op de wei staat.
ene die ene foto die silly plaatsten die zijn allebei op dezelfde dag gemaakt ik ga mn zadel maar verkopen en der oude zadel weer gebruiken.

Een héle grote verandering in de hoeveelheid voer is niet echt handig om dat zomaar plotseling te doen, althans, dat doe ik nooit... het wordt geleidelijk meer, of geleidelijk minder, ligt aan de situatie

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:20

Een TIP wellicht zet er lekker een slotje op Knipoog

Je hebt nu al zeer veel goed bedoelde adviezen gekregen geloof ik Ach gut

En open een topic over een jaartje als je daar zin in hebt.....een goed bedoeld advies Pling

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:30

Er is al heel veel gezegd en ik val niet graag in de herhaling, maar ik ben echt wel geschrokken de foto's hoor...
De foto's op pagina 1 zoiezo, heb er geen woorden voor hoe je vriendin erop rijd.

Maar ook de verschillen van foto's die Sily laat zien, van een mooie gespierde goed gevormde pony naar een wat mager arm bespierd dier. Zonde... Máár daar kun je uiteraard wel wat aan gaan doen.

Niet meteen zeggen van ik doe het zadel wegen rijd weer met oude, ik zou eerst een fysio ofzo laten komen om je pony weer wat losser te maken/krijgen. Waarschijnlijk is ze vast gereden en houd ze zich daarom vast op 1 kant.

Dat moet losgemaakt worden... Daarna een zadelmaker langlaten komen voor een echt goedpassend zadel. Hoeft niet een nieuwe te zijn, 2de hands en op de juiste manier opgevuld kan ook perfect liggen, maar laat dat over aan iemand met verstand daarvan.

Wanneer dat allemaal goed is wil ik toch net al meerdere hier je priveles aanraden, want daar leer je echt veel en veel meer van dan 1x in een week een manegeles. Ik heb niet zo'n hoge pet op van manegelessen namelijk... Heb ook jaren op een manege gereden, die mij dan wel een redelijke basis hebben gegeven, maar ben nu bezig om foute dingen af te leren die ik daar heb geleerd te doen.

Als laatste heb ik een vraag. Hoeveel voer kreeg ze eerst en hoeveel krijgt ze nu, per dag?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:48

june20 schreef:

Een heel stuk minder voer? Bloos! omdat ze de hele dag op de wei staat?? In de winter zit er bijna niets geen voedingswaarde in gras Vrij logisch dat ze dan nu aan het afvallen is!

Ik las dat je 20 was? Verward Nou, in ieder geval zou ik er iemand bij halen die verstand heeft van voeren Lachen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:32

Ik zie net de foto's van je pony toen je haar net had en je pony nu.. Je pony is hier echt niet bespierd en mooi slank.. Je pony heeft hier geen enkele zichtbare bespiering en je pony is te dun.
Ik zou echt je voerschema veranderen, want dit doet je pony niet veel goeds..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:42

Haal er een expert bij... Echt waar dat is het enige wat ik nog ga zeggen... Je jaagt jullie beiden de verkeerde kant op, je paardje gaat er aan en jij steekt er niets van op zo!
Een expert kan jou vertellen wat je moet doen om alles goed te doen enzo, het voerschema en uren op de wei en hoe je moet rijden

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 19:58

ik ben zo hopeloos ik ga me zadel eerst laten bijvullen en controleren.
en ik ga opzoek naar iemand die priveles geeft.
ik ben hier wel van geschrokken laatst zei iemand op stal dat ze dikker aan het worden was:( hoe kan het binnen 3 weken ineens een mager paardje zijn iedereen die haar in het echt ziet zegt dat ze lekker vol buikje heeft dus ik snap niets van de reacties. en wat bedoelen jullie met achterhand niet goed gebruiken want die is juist mooi ruim bij haar

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:03

dat een paard een dikke buik heeft kan hij ook mager zijn... denk aan wormen e.d. Knipoog
Maar ook paarden die afvallen door slecht rijden, en dus spier kwijtraken zien er schraal uit.

En je paard gebruikt haar achterhand echt niet... die moet er veel meer onder... nu lijken het grof gezegd twee losse paarden Lachen
Het heeft weinig met het ruime te maken... veel meer met het dragende aspect.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:10

Mijn commentaar is:

Beugels lager(1e foto)
rechter op zitten hande wat meer bij elkaar en meer voor het zadel.
En die bok foto je meot ff tegen naouk zeggen haden laag houden als ze trekt.

voor de rest mooi beessie!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:18

june20 schreef:
ik heb me paardje al bijna 7 maanden en ze heeft me nog nooit iets kwaads geflikt alleen als ze hengstig is. en ze kan der eigen soms vast zetten op rechts.
maar mijn pony is echt niet zo dat ze mij eraf zal gooien.

dit klopt niet, want elke pony/paard heefts treken het mag er dan wel 1 zijn maar als een pony genoeg heeft van dat geruk en dat soort gedoe is ie het echt zat en wil hij je zo snel mogelijk van je rug. Op mijn oude manege hadden we een pony van 25 die superbraaf was en geen vlieg kwaad deed maar er reed 4 weken een meisje op die aan de teugels telkesn een ruk gad als ze mewost inhouden en ze die voorover zat na 4 weken lag ze plat op d'r rug in de bak omdt die pony haar gewoon zat was. Ik zou zeggen meissiej ga met je pony naar een instructriece toe. Ik zeg neit dat je neit kan rijden maar je meot wle ff wat verbeteren.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 22:56

hey ik wilde even reageren op hetgeen dat gezegt wordt dat june een aflopende kont heeft ze heeft dit altijd al een beetje gehad ik zal een foto sturen waar ik haar net had en daar had ze het ook al. june heeft ook altijd al vast gezeten aan een kant en ga haar nu dus longeren voor het rijden rechtsom en veel voltes rijden ze kantelt haar kont naar binnen.
zal kijken of ik nog oude fotos heb en dan zie je dat het met haar kontje wel mee valt maar dat is onze mening en dat van de echte eigenaaresse want ik lease haar en heb de fotos ook naar de eigenaaresse gestuurd en die heeft niets erop aangemerkt zelf heeft ze heel veel paarden en een eigen manege gehad als het echt zo erg eraan toe was met mijn pony had ik dat van haar allang op mijn hoede gehad.
want ze is erg gek op june en haar paardjes.
en ik vindt zelf dat ik nog niet eens zo slecht rijdt.
heb alleen een klote houding,met mijn holle rug en mijn handen zijn slecht idd maar daar ben ik inmiddels erg mee vooruit gegaan.
nu nog een rechte rug.
dit betekent niet dat ik mezelf goed wil praten absoluut niet.
maar met me paardje valt het reuze mee want op stal zijn een hoop mensen die er veel verstand van hebben en die zeggen dat ze er goed uitziet en via een foto kan je ook niet echt serieus een oordeel doen natuurlijk.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 23:03

ik vindt eik dat dit toppic op slot mag want ik wordt er hellemaal depri van. zie door de bomen het bos niet meer.
ik open binnekort wel een nieuw topic

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:07

Lijkt me een goed plan, en met nieuwe foto's, dan maak je een betere start in een topic. Succes

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 23:52

sluiten {close} finisch kan dit niet meer ik begin van voor af aan
heb al iemand die komt kijke voor het zadel

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 00:48

Ik denk dat sluiten idd het beste is, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat als je objectief naar de foto's van het begin kijkt en nu dat je het niet ziet.
Iedereen heeft het beste voor met zijn paard, maar om het beste te kunnen zien moet je ook met open ogen naar je paard kijken.
En op deze foto's is het wel degelijk te zien, en nog serieus ook.
De foto's in je profiel zijn van toen je haar net had....en die kont is ronder, de ruggegraat ligt nu hoger en de heupbotten steken nu meer uit.
Ik kan hier gewoon met mijn verstand niet bij......niemand heeft er hier baat bij om je paard af te kraken en te liegen, leg deze foto's eens neer bij iemand buiten je groep en die mensen zullen verschil zien.

Succes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 06:57

Lijkt mij inderdaad ook een goed idee. Ik kan er niet bij dat iemand van 20 niet in de gaten heeft hoe haar vriendin het paard verkeerd rijdt, en dan ook niet objectief naar je paard te kunnen kijken. Hopelijk gaat het snel beter!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:08

Mijn god wat heb je met dat beestje gedaan! Als ik jou was zou ik maar weer heel rap het voer omhoog schoppen. Ik vind het juist prima zoals ze eruit zag toen je haar net had, gewoon een mooie volle pony. Ze ziet er daar veel gezonder uit. Echt vreselijk kan er niets anders van zeggen, arm dier.