Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaakt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:15

aerdenhout1 schreef:
Sorrie maar je zet het er toch echt zelf bij dat je haar van de straat hebt geplukt! Dat van op de handen rijden kijk even zelf naar foto 2. En als je zelf een pony inrijd hoop ik dat jij dan wel met je benen en zit de juiste hulpen kan geven want deze amazone zal daar veel moeite mee hebben! En dat het meisje er plezier in heeft daar twijfel ik niet aan, en het zal een heel lief meisje zijn, en ook de pony is een hele leuke... alleen verschillen wij duidelijk van mening! Ik vind een vierjarige shet te jong en dit meisje gewoon niet passen. Maar deze strijd zal altijd wel blijven denk ik tussen shetlandrijders (niet allemaal !! ) en het "grote " paarden en pony volk!

en jij wil er een pak hem beet 4 jarige kleuter opzetten die dat wel allemaal kan? Verward

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:49

LilyLuna schreef:
merrieveulen schreef:

*knip*

dit is mijn pony, hier de eerste keer onder het zadel. het jongetje is vijf jaar oud. en mijn pony is echt niet de eerste de beste, maar vaak erg energiek en bijdehand. en toch kan zij ingereden worden door een knul van 5. begeleiding, daar gaat het om.
*foto*

Als deze pony een sprongetje maakt, ligt het ventje er waarschijnlijk naast, met een voet nog in de beugel en als je pech hebt wordt ie ook nog meegesleurd daardoor.
Hij zit in stoelzit, en het ziet eruit alsof ie weinig controle heeft.

Eerst aan je eigen fouten werken, dan pas commentaar geven op een ander.

ik heb nooit gezegd dat ik geen fouten maak. ik ben niet perfect, niemand is dat. maar dit vind ik nog altijd beter dan een pony overbelasten. verder is een stoelzit voor de pony helemaal niet erg, denk ook aal westernrijden. Controle heeft hij nog niet, maar daar wordt hij voor begeleid. bovendien heeft hij genoeg controle om Flicka netjes rond te laten stappen...

lorenzolover schreef:
en wat ik hier ook niet helemaal aan snap is dat dat ventje volgens mij niet echt goed door heeft wat hij nu aan het doen is
dus dan is het niet echt inrijden

daarvoor heet het begeleiding. iedereen moet het leren, en in dit geval leren ze samen. kijk eens in mijn topic, dan zie je ook hoe goed ze samen kunnen, en dat ze al een echte band hebben. Max weet inderdaad niet hoe je een pony in moet rijden, daarom zijn wij er om te helpen. en het is zéker geen inrijden, daarvoor vind ik Flicka nog erg jong. Max zit er één keer in de twee tot drie weken op, en dan lopen ze een paar rondjes. hooguit tien minuten. zo gaat het allemaal heel gecontroleerd en ongeforceerd, zodat het voor beiden leuk en speciaal blijft.

kijk allemaal maar eens in het topic van Flicka en Max in mijn onderschrift. dan zie je ook wat ik versta onder verantwoord begeleiden (óók voor de pony, en dus niet alleen voor de ruiter), met de lol erin houden en als hoofdpunt het opbouwen van een band met je pony.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:03

Merrieveulen, ik vind het juist helemaal niet verantwoord wat je doet. De voeten zitten enorm ver in de beugels. De schoentjes zitten door de klittenbandsluiting al aardig vast in de beugels. Het is gewoon gevaarlijk. Het jochie heeft daarbij geen enkele controle over de pony. Ga er dan zelf naast lopen.
Dan liever zoals TS het doet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 05:19

aerdenhout1 schreef:
Ik vind een vierjarige shet te jong

Verward

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:27

merrieveulen schreef:
iedereen moet het leren, en in dit geval leren ze samen.

Jij kletst er ook maar wat in om. Ik heb je ook al andere dingen over het rijden van het ventje horen zeggen... Over het rijtechnische van dit kind...

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:04

Mensen!! 1 keer zeggen is genoeg, daarvoor hoeft het hele topic toch niet verkl**t te worden?!

maar ff on-topic,
ik vind het er echt leuk uitzien! De pony ziet er ook blij uit, mooi beestje is het Haha! Knipoog

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:27

aerdenhout1 schreef:
Ik vind een vierjarige shet te jong en dit meisje gewoon niet passen.

4 jarige leeftijd is een mooie leeftijd om te beleren, hoe oud denk jij dan dat de juiste leeftijd is van een shet??

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:30

dynamiek schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ik vind een vierjarige shet te jong en dit meisje gewoon niet passen.

4 jarige leeftijd is een mooie leeftijd om te beleren, hoe oud denk jij dan dat de juiste leeftijd is van een shet??

26...net als de shet bij sjoert op stal Clown (zie pag. 8)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:40

Dat gaat er een stuk heftiger aan toe hoor! Nagelbijten / Gniffelen Haha! Haha!

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:44

wauw ! wat een lekker dier ! een dat setje staat hem super
en het meisje is misschien wel wat aan de grote kant maar zeker niet te zwaar!
ziet er al goed uit hoor

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 12:01

liekepaardje schreef:
wauw ! wat een lekker dier ! een dat setje staat hem super
en het meisje is misschien wel wat aan de grote kant maar zeker niet te zwaar!
ziet er al goed uit hoor

Dank je! Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 12:04

merrieveulen schreef:
Max zit er één keer in de twee tot drie weken op, en dan lopen ze een paar rondjes. hooguit tien minuten. zo gaat het allemaal heel gecontroleerd en ongeforceerd, zodat het voor beiden leuk en speciaal blijft.

kijk allemaal maar eens in het topic van Flicka en Max in mijn onderschrift. dan zie je ook wat ik versta onder verantwoord begeleiden (óók voor de pony, en dus niet alleen voor de ruiter), met de lol erin houden en als hoofdpunt het opbouwen van een band met je pony.

Als je gelezen had, had je gezien dat dit meisje er niet veel vaker op zit Lachen Ongeveer eens in de 2 weken en meestal een kwartiertje per keer, waarbij veel gestapt en stukjes gedraafd wordt.
De galop hebben we uit veiligheidsoverwegingen nog niet meegepakt.

Meisje is er wel een uur, die staat eindeloos met de pony te knuffelen en de pony wordt uitgebreid gepoetst. Ik zie het verschil (buiten het verschil in lengte en ervaring) dus niet zo...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:19

verantwoord begeleiden ?? Nou sorry, maar dat zie ik dus niet in jouw topic merrieveulen! Ik weet niet wat jij onder verantwoord begeleiden vind, maar volgens mij hebben wij daar een verschillend idee over.

michele

Re: Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:02

oke ik heb dit topic al gezien en een beetje meegelezen, maar komopzeg wat is dit voor zielig gedoe?

ik vind dit meisje niet storend op de pony en zeker niet als je de informatie krijgt dat ze er maar een paar keer in de maand opzit om de pony wat wegwijs te maken.

Gaan we nu zeuren over lengte en gewicht?shetlanders zijn sterk hoor.

Hoe vaak zie je op wedstrijden wel niet een dikke soms echt vet persoon op een paard zitten? en vinden we dat zielig? nee ja behalve als de persoon echt niet meekomt. maar ik denk dat dit mesje op de shet , de shet echt niet schaadt hoor door af en toe zo te rijden.

maar waarom moeten mensen altijd zeuren over andere terwijl ze zelf soms echt niet veel betere dingen/ foto's laten zien?
tsjonge jonge leer toch gewoon eens je mond te houden als je alleen maar mensen afzeikt.

MarEst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:42

Michele@ ja, mee eens! Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:44

Bokt,
doe toch is even rustig die pony word ingereden door ene wat ouder meisje en alter gaat er iemand anders op rijde moet je er ene kind van 5 ofzettne dan? nee Ga dan niet lopen zeuren etc etc. ik dacht toen ik dit topi zat dat word weer een topic met honderden pagina's! hierbij, hou op met dat gezeur en ga gewoon over de pony en over het lopen van de pony desnoods over een grassprietje!

basje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:54

Leuke pony hoor! ziet er schattig uit!;)

En dat gezeik is gelul die mensen hebben geen verstand van shetjes want die beestjes die zijn zo onwijs sterk! Ik vind het wel een leuke oplossing voor een tijdje!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:01

ziet er erg leuk uit . meisje is bij een foto niet zo netjes in de mond van de pony maar het ziet er voor de rest leuk uit hoor ^^

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:02

shadowflower schreef:
ziet er erg leuk uit . meisje is bij een foto niet zo netjes in de mond van de pony maar het ziet er voor de rest leuk uit hoor ^^

Die ene foto, vloog de pony weg terwijl zij aan een halflang teugeltje aan het stappen was Lachen

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:07

Slotje dan maar ?

Ik vind het er supergoed uitzien trouwens Lachen

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:09

Ehm ik weet niet hoeveel van de posters hier een pony hebben ingereden, maarzo'n beestje moet de hulpen ook nog leren. Dan moet je wel eens een beetje duidelijker (lees, lieve mensen, niet grover) en dan zit je er wel eens niet zo op als in het paardenboekje dat jullie keurig hebben doorgespit.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:09

Dank je Marielle Lachen

Maarre... slotje Verward

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:10

Albertine_N schreef:
Ehm ik weet niet hoeveel van de posters hier een pony hebben ingereden, maarzo'n beestje moet de hulpen ook nog leren. Dan moet je wel eens een beetje duidelijker (lees, lieve mensen, niet grover) en dan zit je er wel eens niet zo op als in het paardenboekje dat jullie keurig hebben doorgespit.

Precies, dank je Lachen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:11

Richtje, gelukkig weet je wat je doet. Super hoor OK dan!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:12

Richtje schreef:
shadowflower schreef:

Die ene foto, vloog de pony weg terwijl zij aan een halflang teugeltje aan het stappen was Lachen

Ik zou deze zin in je onderschrift zetten Tong uitsteken