lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:12

Nikki_jimmy: help bij mij ook ja

JessiiCaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:23

Sylleke schreef:
Héél dit topic valt in herhaling.

jaa maar ik vind wel dat heel dit tropic gelijk heeft

Berdien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:28

Leuke pony
maar koop een zadel en ga met cap rijden !

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:34

bij mijne helpt dat echt enorm goed! Ik heb zoveel geprobeert(bij iedere protest stil staan tot hij weer ontspant, hem een half uut laten snuffelen aan alles wat eng is) maar dit helpt echt, gewoon op de grote volte(doe ik dan) en als hij dan klaar is gaat hij gewoon de hele bak door, heel netjes, niets aan de hand.

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:35

idd

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:40

wat een rare paarden bestaan er toch !

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:40

JessiiCaa schreef:
jaa maar ik vind wel dat heel dit tropic gelijk heeft
Ik sluit me ook aan bij het feit dat het niet vriendelijk is, maar op de manier hoe sommigen het brengen, daar ben ik het niet mee eens.
(Maar nu val ik ook weer in herhaling.... )

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:48

wat je ook kan doen met een shet doe ik met de mijne ook over lasssen sringen of over zeil enz heen laten loen. leer hem trucjes die hij o commando kan doen doet de mijne ook,als je zegt zwemmen bij een veilig meertje doet ie dat echt heerlijk voor hem! dat is as lol me je knol en ze vinden het helemaal suer vaak!!! ga met ze stoeien in de wei enz. gewoon selen met je ony kan ook leuk zijn! dan rijden, rijden en rijden!

Minte

Re: lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:53

Hallo,,

Allereerst wou ik even zeggen, wat een super leuke, en mooie pony. Ziet er goed verzorgt uit, en is echt keilief volgens mij!

Maar, deze superleuke pony is een SHETLANDER, en als je voor een eigen of verzorgshetlander kiest, moet je óók kiezen voor zijn/haar kleine maat. Je groeit zelf namelijk door en wanneer je te groot en/of te zwaar word kan je er niet meer op rijden. Dit hoeft absoluut niet te betekenen dat je niets meer kan doen, en erop zitten of rijden zo-nu-en-dan hoeft ook geen probleem te zijn. Zodra de pony maar geen pijn, of moeite heeft met het dragen van jouw.
Zoals op de foto's te zien is, je bent te groot. Vooral wanneer je pony het 'zwaardere' werk doet valt met veel duidelijkheid te zien dat je pony er moeite mee heeft en zich heel erg onprettig voelt.
Ja ik weet het, het is heel leuk om eens lekker gek te doen met je pony, eens te galopperen zonder zadel, gewoon eens alles anders doen dan die rondjes door de bak. Maar niet alléén jij moet het leuk vinden, wanneer je lol maakt moet je pony ook mee kunnen doen, en ook lol hebben.
Hier gebeurt hetzelfde, jullie doen eens lekker gek en proberen een nieuw hoofdstel uit. Oké, dat is één ding. Maar vroeg je je niet af waarvoor zo'n hoofdstel is ontworpen? En of je misschien niet ergens op moest letten omdat datzelfde hoofdstel anders pijn kon doen?
Na even aan de longe ga je erop rijden. Even showen tegenover die ander hoe goed je wel niet kunt rijden. Lekker zonder zadel keihard crossen bewijst maar weer hoe die 6.5 jaar hebben geholpen.
Nou het aantal jaar ervaring duid NERGENS op, de één voelt paarden aan en rijd binnen een jaar even goed als iemand die al 6.5 jaar rijd. Ik zie het 'stoerdoen' zo omdat mijn zusje ook zo is. Wij moesten Carina eerst delen, maar al snel bleek dat zij erg oneerlijk met haar omging. Hierover wil ik het verder niet hebben. Maar afijn, ze nam vriendinnetjes mee en liet zien hoe stoer ze was door zonder zadel te rijden. Lekker crossen en proberen het er zo uit te laten zien dat de pony vervelend werd. Maar Carina pikte dat (gelukkig!) niet en liet mijn zusje met een dubbele salto eraf vallen. Sinsdien rijd ze niet meer en wil ze niets meer met pony te maken hebben.

Ik denk niet dat jij/jullie het zozeer kwaad bedoelden hoor! Ik denk dat jullie gewoon onwetend zijn. Maar een kleine samenvatting van wat iedereen probeert te zeggen:
Wees voorzichtig met jullie géwéldige pony en pas jullie manier van ''pret met shet'' een beetje aan op de pony zelf. Want wanneer het dier ook pret heeft hebben jullie het des te meer. Maar aangezien de foto's is het misschien beter om de zwaardere rijgewoontes te laten en gewoon iets anders leuks met haar te doen. Zoek eens op internet, er zijn genoeg dingen te vinden waarbij je niet hoeft te rijden!

Groetjes, Minthe

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:01

Nikki_jimmy schreef:
Ik heb me bij de 4e pagina er al bij neer gelegd!
Ik vind het er idde niet mooi uitzien.
Misschien moet je die neusriem vervangen door een mooie engelse En als die andere kapot is, dan wacht je toch met rijden en koop je daarna een nieuwe Maar om nouw zó drastisch tekeer te gaan!

.. Of rij je zonder neusriem?

Superwoman, dat is waar, ik zou zeggen have fun.

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:13

Weet je iemand zou jou eens een keertje op handen en voeten moeten zetten,, een hoofdstel indoen met mexicaanse jou in je mond trekken, op je schouders gaan zitten en laten springen met benen in je heupen kijken of jij dat geweldig vind.........
het is een dier die heeft even veel gevoel als jij.

XxX Rosa

_RoosJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:14

Afbeelding
Moets ff weten wat voor foto dit was...........

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:18

ag joh een kertje erop kan geen kwaad wat een zeikerts hier op bokt allemaal leuke fototjes hoor. Je zult vast wel plezier gehad hebben.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:19

uhm, een longeer foto? Met een zelfgemaakte longeer singel met bijzeT? (ofzo? )
Jah idd, of zonder neusriem(maar als je persé met neusriem moet rijden, rijd dan niet! You get what I mean? )

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:21

Gaat er nu niet een klein lichtje bij je branden??

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:23

Ze reageren niet meer, dus misschien is het kwartje gevallen en zijn ze toch wat slimmer dan gedacht.

Het waarschuwen van de eigenaar van de pony lijkt mij een goed idee. Het komt veel voor dat shetjes misbruikt worden, maar elke shet die je kan helpen is er weer een

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:26

klopt maar 't betekent niet dat je daarom die meisjes zo vreselijk erop aan moet vallen, want degene die het op bokt plaatsen zijn lang niet de enige, ik hoop dat dit (meer) mensen heeft wakker geschud die ook dit topic lezen

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:27

Edding3000 schreef:
ag joh een kertje erop kan geen kwaad wat een zeikerts hier op bokt allemaal leuke fototjes hoor. Je zult vast wel plezier gehad hebben.

Een keertje? en die foto van in de sneeuw springen met die shet dan? Dat is nou niet echt wat je noemt veilig!
En ja, wij zijn een stelletje zeikerds Wij boren die kids helemaal de grond in omdat wij dat leuk vinden (NOT) Pfff... die kinderen hebben zeker plezier gehad, dat weet ik wel zeker, maar die shet duidelijk niet! En daarom 'zeiken' wij zo erg!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:30

Maar ik snap wel de reactie van sommige mensen die het afzeiken noemen. Die kinderen zijn twaalf ofzo en weten helemaal niet waarmee ze bezig zijn.
Misschien dat een hele heldere uitleg in kindertaal beter werkt ipv gemene opmerkingen.
Wie doet een gooi?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:32

ach ik heb ook als jonkie zulke dingen gedaan, zeker weten..........

alleen als ik terecht werd gewezen dan nam ik dat ook wel aan.

Toen ik jong was en in de leeftijd van deze mensen waren puters nog zo groot als koelkasten en internet iets dat in slechte SF films voorkwam

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:44

Auuwwww Kiwiko, moet je me aan me leeftijd herinneren?
Maar je heb gelijk, ik reed vroeger samen met mijn buurjongen op een shet x ijsje.
En nee niet omstebeurt maar met ze 2en tegelijk.
En ja ik ben ook stom geweest maar heb me nooit ergens uitgeklest.

Marieke_456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:48

Lol hebben met je pony kan ook??
Ja, dat kan ja, jullie zullen vast verschikkelijke lol hebben gehad, maar ik betwijfel het over het pony'tje

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:05

Afbeelding
omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:10

Boheme schreef:
Auuwwww Kiwiko, moet je me aan me leeftijd herinneren?
Maar je heb gelijk, ik reed vroeger samen met mijn buurjongen op een shet x ijsje.
En nee niet omstebeurt maar met ze 2en tegelijk.
En ja ik ben ook stom geweest maar heb me nooit ergens uitgeklest.

hihi sorrie

moppimaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:18

het is ook bij elke topic het zelfde als je foto's laat zien van mensen die op een shet rijden k heb het ook gehad presies het zelfde gezeur alleen niet over die neusriem want die heb ik niet vind het er leuk uit zijn. bij mij was er ook gezeur over springen maar dat klopt wel want ben wel groter (te echt veel zwarder denkt ik) en mijn was nog jong dus ben daarmee gestop maar ik heb niet echt commetaar maar ook jammer voor je dat je het zelfde had als mij maar suc6 met je pony en ik zal ook (heel stom mischien) beetje gaan trek als ie er vandoor gaat
en oja ik wil graag niks over mij horen wat ik fout doe