sorayalover1 schreef:Nee ze loopt niet onregelmatig volgens mij wilde ze toen in de galop springen maar dat mocht ze niet van mij.
Ook zaag ik niet in een paard xzijn mond! Dat heb ik nog NOOIT gedaan..
Citaat:
Waarom zegt mijn instructrice dan niet dat ik trek? EN IK ZAAG VERDOMME HELEMAAL NIET ZEG IK TOCH! :S ACHJA DAN WEL :S WZT JIJ WIL HE
Citaat:
Maar ik liet haar hier ook zelf niet achteruit lopen
Ze loopt wel onregelmatig op die filmpjes, dat zie ik zelf en ik ben niet de enige. Verder is het overduidelijk dat je een onrustige hand hebt en op het eerste filmpje echt loopt te zagen. Dus bij deze: dat heb je wel eens gedaan, nl. de keer dat je op dit paard reed en dus vast wel vaker, als jij dit 'spelen' met de teugels noemt.
En als jouw instructrice dat zegt, zou ik direct een andere zoeken. Het is een advies, jij slaat het waarschijnlijk toch in de wind maar ik kan het proberen. Net als dat ik meerdere keren heb uitgelegd wat nagevelijkheid is en heb geprobeerd uit te leggen wat mij het beste lijkt te doen voortaan, maar volgens mij heb je niet eens de moeite genomen om het echt te lezen. Zonde van mijn tijd.
Over het achteruit lopen: Je dwingt haar anders toch echt achteruit te gaan. Eerst laat je haar stilstaan, dan drijf je haar aan TERWIJL je de teugels meer aanneemt en wat begint te 'spelen' zoals jij het doodleuk blijft noemen. Zo ga je door, het paard drukt zijn rug weg en houdt het hoofd omhoog, jij drijft (paard moet in beweging komen) en gaat weer meer in zijn mond zitten (paard moet niet naar voren) DUS het paard loopt naar achter. Zo simpel als wat, toch?
Sommige mensen zouden maar beter postzegels kunnen verzamelen ipv hun paardrijfoto's op bokt te (laten) zetten en vervolgens ieder advies in de wind slaan en boos worden bij alles.
Mensen proberen je alleen maar te helpen. Als jij zo doorgaat met rijden, en al helemaal met het inrijden van paarden als ik je mag geloven, kom je jezelf nog wel tegen. Niet ieder paard pikt dit, kan ik je alvast meegeven.
En wat hoop ik toch graag dat jij op een dag een paard tegenkomt wat dit soort gesleur en gedoe NIET meer pikt en je eens een spiegel voorhoudt waardoor je wel MOET zien dat je toch wel iets fout doet.. Ik hoop het, voor zowel jou als de paarden waar je op rijdt.