alison op soraya.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:47

HaileysComet schreef:
Laatste nieuws:

Persbericht Cavallo

Fabrikant Cavallo heeft de laatste collectie rijlaarzen uit zijn assortiment gehaald. De sporen van voor, zorgde helaas voor te veel stress bij paard en pony tijdens het opstijgen en het rijden. Het model wordt herzien, de sporen zullen naar alle waarschijnlijkheid weer aan de achterzijde worden geplaatst. Gedupeerden kunnen terug naar de winkel om de laarzen te ruilen of krijgen een tegoedbon aangeboden. Wij betreuren dat dit heeft kunnen gebeuren en bieden hierbij onze excuses aan.

wat zijn de sporen? heb je een foto of zo? ik kan me er niet in vinden.. sporen heb je toch meestal aan de achterkant van je laars zitten?

is dit misschien een punt die ik wel eens aan rijlaarzen zie, beetje spits, mijn petries zijn gewoon.. eeh.. bol..?

sja, ik denk dat het ook niet fijn is, want met de laarzen van het meisje zit je zo in zijn oksel, als je je been naar voren doet, en dat zal zeer doen bij het paard. zal ze vast niet expres gedaan hebben, maar het is toch iets om aan te denken voor de volgende keer.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:52

oooooh ja hoor! ik neem ook altijd alles te serieus. sorry, ik lees nu pas dat er een grapje is gemaakt. sorry mods, voor deze offtopic post, maar nu voel ik me helemaal een dommie.

exuses, exuses.

Arabian_Girl

Re: alison op soraya.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 23:20

omdat t andere topic opslot zit zal ik ze hier even bij zetten...

tips mogen wel voor haar, tenminste denk dat sorayalover1 dat wel wil..?nouja hoop ik, je kan er altijd iets van leren...

maar over de schoenen enzo weet ze nu wel wat jullie ervan vinden. en dat ze trekt ook.maar misschien dat ze t dan beter kan doen...
ze rijd nu een 3 jarige pony kieka...niet op soraya

hier een videotje van t rijden.
http://www.zippyvideos.com/603493766402 ... enduh_012/

http://www.zippyvideos.com/904385218402 ... enduh_013/

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:34

ik kuch gewoon eventjes. : * Kuch*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:40

Arabian_Girl, ik heb tips gegeven over wat ik denk dat ze voortaan kan doen, maar daar gewoon grofweg geen reactie op gehad. Wat ik dus vrij onbeschoft vind, aangezien ik hier m'n best loop te doen om dingen zo goed mogelijk uit te leggen en te helpen. Maar hierdoor krijg ik de indruk dat ik mijn tijd soms beter in andere zaken kan steken.. (Dit is niet grof tegenover jou bedoeld, alleen ter verdediging van mezelf n.a.v. jouw post en in de hoop dat sorayalover1 misschien nog ietsje aan haar instelling zou kunnen veranderen..)

De filmpjes doen het overigens niet, ik krijg een error?

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 23:50

zal er even naar kijken..op zich zelf trek ik ze niet naar beneden. en aan t zadel ga ik zeker iets doen..maar van alison dat ze er niks aan doet...ze rijd nu een pony van 3 dus ze zal er vast wel iets aan doen..lijkt mij dan..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 23:53

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:02

het lijkt wel of de pony op het 2e filmpje soms onregelmatig loopt. Dit kan ook komen omdat hij teveel belemerd word? De ruiter is niet echt grof met de beenhulpen maar de handen een stuk naar voren en werken aan het contact met de mond kan volgens mij geen kwaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:11

Arabian_Girl schreef:

Op deze filmpjes zie je toch echt heel duidelijk het (in mijn ogen) 'probleem'.

Filmpje 1: Hier zie je dat het paard omlaag wordt gehaald dmv teugelhulpen. Je ziet duidelijk dat er veel in de mond wordt gedaan (kijk maar hoe het hoofd van het paard steeds beweegt, opzij af en toe en omhoog, dit zie je vooral goed bij het neusje.) Ook zie je de hand van de amazone steeds -heel sneaky, dat wel - bewegen om het hoofdje in een bepaalde houding te krijgen: in de krul. Het paard staat er, vind ik, ontzettend passief bij (niet alleen omdat ze stilstaat, ze staat er gewoon niet echt actief bij) en kan dus nooit nagevelijk zijn als je het mij vraagt. Verder lijkt me dit ook niet kunnen omdat de zgn 'nagevelijkheid' hier vanuit de hand wordt opgezocht en niet vanuit het been = (opnieuw) niet nagevelijk, maar in de krul.

Filmpje 2: Oei Ik vind het er niet netjes uitzien, helaas. In draf ontzettend wiebelende handen. Wanneer je (of in dit geval de amazone) in draf je handen wat meer stil probeert te houden heeft het paard meer rust in haar mond, en zal eerder ontspannen in kaak- en ook nekspieren. Met al dit gedoe aan de teugels kan een paard echt niet nagevelijk lopen. Op dit filmpje lijkt het ook weer alsof het paard niet erg actief is, loopt ook wat onregelmatig lijkt wel, waardoor nagevelijkheid toch wel ver weg is. In stap zou het nu juist goed zijn geweest wanneer de amazone haar handen met de paardenmond meebewoog, aangezien het paardenhoofd (en bijbehorende nek ) in stap en galop een duidelijke knikbeweging maken. Meegeven daarbij is verstandig- op dit filmpje wordt maar half meegegeven, maar ondertussen wordt er nog wat met de teugels gezaagd lijkt het wel ('spelen'?). Op het gehele filmpje heb ik trouwens echt niet het idee dat het paard actief loopt, de achterhand zit er ook niet erg onder volgens mij, dus het achterwaarts lijkt me geen goed plan dan? Het hoofd van het paard gaat ook echt helemaal omhoog, om vervolgens weer in houding terug te worden getrokken.

Als er wat meer ontspannen gereden wordt, op dit soort puntjes letten en het belangrijkste: nagevelijkheid opzoeken vanuit het been en niet vanuit de hand, dan denk ik dat dit er veel vriendelijker en beter uit zal zien en dat het heus wel wat kan worden!

nikyta34

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:53

[quote="lizzy2"]het lijkt wel of de pony op het 2e filmpje soms onregelmatig loopt.

Dit dacht ik dus ook te zien, maar ik dacht dat het aan de kwaliteit van het filmpje lag, want die is bij mij niet zo strak

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:31

Nee ze loopt niet onregelmatig volgens mij wilde ze toen in de galop springen maar dat mocht ze niet van mij.
Ook zaag ik niet in een paard xzijn mond! Dat heb ik nog NOOIT gedaan..

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:37

omg die schoenen!! verder leuk paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:52

Jammer dat je alle opmerkingen in de wind slaat. Ik geef nooit commentaar op fotoos van HAW. De meesten vind ik nl helemaal niet goed. Iedereen verwacht nl wel dat er reakties komen waarin de ruiter de hemel in wordt geprezen.

Ik zie dat je nog jong bent, dus nog heel wat jaartjes de gelegenheid krijgt om een hele goede amazone te worden, maar dan moet je er wel open voor staan. Ik zal niet snel zeggen, je moet dit of dat doen. Maar kijk nou zelf eens naar de fotoos, geen streling voor het oog. Het is geen schande dat je tot hier gevorderd bent, maar leer er dan van. Ik ben zelf ook zo een hobbelruiter en leer lekker enorm veel mee met opmerkingen van anderen. Als je al die deuren dicht slaat, wordt het nooit wat met je, maar ben je wel bewust wat je je paard aandoet.

Dat je nooit zaagt? Je rijkunsten zijn niet van dien aard dat je dat zo stellig kunt zeggen. Ik vond ook altijd dat ik nooit trok, totdat ik een stapje verder kwam en helaas moest concluderen dat ik wel trok.

Wat een ander ziet is vaak meer dan dat je zelf voelt en zelf niet kunt zien. Wees blij dat mensen de moeite nemen, hoevelen durven niet in het echt iets te zeggen, maar staan aan de kant volop kritiek te geven, zo dat je het wel merkt maar er niet beter van kan worden? Kritiek kan heel hard zijn, maar als je je er tegen verzet komt het nog harder binnen, ga je er in mee, kun je leren.

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:07

Waarom zegt mijn instructrice dan niet dat ik trek? EN IK ZAAG VERDOMME HELEMAAL NIET ZEG IK TOCH! :S ACHJA DAN WEL :S WZT JIJ WIL HE

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:15

sorayalover1 schreef:
Waarom zegt mijn instructrice dan niet dat ik trek? EN IK ZAAG VERDOMME HELEMAAL NIET ZEG IK TOCH! :S ACHJA DAN WEL :S WZT JIJ WIL HE

Dan heb je geen goede instruktrice. Ennnn met zo een houding kom je ver.....

Zou je instruktrice onderhand ook niet hebben, ach zoek het uit, als ik er wat van zeg, krijg ik een grote mond, zo is het makkelijk verdiend. Van ons neem je niets aan, dus van haar wellicht ook niet. Ennne lesgeefsters zijn er zat hoor, de juiste die vind je niet zo maar en dat kost euries.

We doen het allemaal voor de lol, maar je hebt wel de plicht tov je paard je voortdurend te verbeteren en bij te leren.

Maar ik ga, jij komt er wel.

ikkuh15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:29

Ik ga helemaal met de reactie van WildWings mee. Meis heb jij wel enig idee waar je mee bezig bent? Ooit gehoord van je pony over de rug rijden? De ontspanning is hier ver te zoeken. Vooral als je een poging doet om achterwaarts te gaan kan je goed zien dat hij zijn rug wegdrukt en zijn hoofd omhoog doet. Je zet je handen vast i.p.v. dat je meeveert met de mond. Je zegt dat je les krijgt? Sorry dat ik het zeg maar het is niet echt te zien. Probeer wat met het commetaar van sommige mensen wat te doen je kan er alleen maar beter van worden en er van leren.

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:35

Maar ik liet haar hier ook zelf niet achteruit lopen

ENOMIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:53

Dan moet er een andere rede zijn waardoor het paard naar achter loopt, en vanwaar die bocht ( ik zie ineens een kont in beeld? ) Wel een hele gezellige boel hier

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:55

sorayalover1 schreef:

Meid als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere instructrice dan, want sorry dat ik het zeg, maar erg zacht met je handen ben je zeker niet. Je trekt wel. Je kan het ontkennen of niet maar met deze houding kom je niet ver. Mensen proberen je een goedbedoeld advies te geven en jij neemt helemaal niets aan. Iedereen hier heeft de foto's en het filmpje gezien en het is niet zo dat ik achter de mening van anderen aanloop. Ik heb zelf ook een ORUN opleiding gedaan en meid, je kan het ontkennen of niet, maar probeer in ieder geval een stuk zachter in de mond te zijn.

Citaat:

In het filmpje zeg je zelf anders van wel op het eind. En je staat niet toe en drijft ook niet naar voren, in plaats daarvan hou je gesloten met heel veel druk en probeer je haar naar achteren te trekken. Wat trouwens ook niet de goede hulpen zijn uiteraard Ze kan geen kant meer op dus ze heeft de keus: of omhoog of achteruit.

Hoe je het ook wendt of keert, je geeft niet de goede hulpen en je moet leren wat zachter met je hand te zijn.

ikkuh15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:59

Dus jij laat je pony zo maar haar eigen zin doordrammen? Lijkt me niet verstandig en je ziet je zelf ook duidelijk dat je hem tegen houd met je handen en het zelfs op het einde van het filmpje zeggen. Je kan wel overal een excuus voor gaan verzinnnen maar dan kom je nooit verder. Ik denk dat wannneer je die pony op de juiste manier rijd er best wat uitgehaalt kan worden. Dus probeer hem voorwaarts neerwaarts te rijden met veel ontspanning anders kom je er echt niet.

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:01

Zal ik ook nog maar een keertje wat zeggen van die schoenen hahaha.
@ sorayalover1 : Ga alsjeblieft niet lopen vloeken op een openbaar forum, dat kan echt niet want er zullen veel mensen zijn die je daar mee stoort

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:24

Cayenne schreef:
sorayalover1 schreef:

Meid als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere instructrice dan, want sorry dat ik het zeg, maar erg zacht met je handen ben je zeker niet. Je trekt wel. Je kan het ontkennen of niet maar met deze houding kom je niet ver. Mensen proberen je een goedbedoeld advies te geven en jij neemt helemaal niets aan. Iedereen hier heeft de foto's en het filmpje gezien en het is niet zo dat ik achter de mening van anderen aanloop. Ik heb zelf ook een ORUN opleiding gedaan en meid, je kan het ontkennen of niet, maar probeer in ieder geval een stuk zachter in de mond te zijn.

En een psychiater om die woedeaanvallen te onderdrukken..

Je kan toch best eens iets van anderen aannemen? Is niks mis mee hoor, een beetje openstaan voor nieuwe dingen.
Er zijn hier genoeg mensen die goede tips geven, die je gewoon negeert of afbekt..
Dan moet je geen foto's op HAW zetten, dat is bedoeld voor commentaar..
Maargoed. Ik heb mn zegje gedaan..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:26

sorayalover1 schreef:
Nee ze loopt niet onregelmatig volgens mij wilde ze toen in de galop springen maar dat mocht ze niet van mij.
Ook zaag ik niet in een paard xzijn mond! Dat heb ik nog NOOIT gedaan..

Citaat:

Citaat:

Ze loopt wel onregelmatig op die filmpjes, dat zie ik zelf en ik ben niet de enige. Verder is het overduidelijk dat je een onrustige hand hebt en op het eerste filmpje echt loopt te zagen. Dus bij deze: dat heb je wel eens gedaan, nl. de keer dat je op dit paard reed en dus vast wel vaker, als jij dit 'spelen' met de teugels noemt.

En als jouw instructrice dat zegt, zou ik direct een andere zoeken. Het is een advies, jij slaat het waarschijnlijk toch in de wind maar ik kan het proberen. Net als dat ik meerdere keren heb uitgelegd wat nagevelijkheid is en heb geprobeerd uit te leggen wat mij het beste lijkt te doen voortaan, maar volgens mij heb je niet eens de moeite genomen om het echt te lezen. Zonde van mijn tijd.

Over het achteruit lopen: Je dwingt haar anders toch echt achteruit te gaan. Eerst laat je haar stilstaan, dan drijf je haar aan TERWIJL je de teugels meer aanneemt en wat begint te 'spelen' zoals jij het doodleuk blijft noemen. Zo ga je door, het paard drukt zijn rug weg en houdt het hoofd omhoog, jij drijft (paard moet in beweging komen) en gaat weer meer in zijn mond zitten (paard moet niet naar voren) DUS het paard loopt naar achter. Zo simpel als wat, toch?

Sommige mensen zouden maar beter postzegels kunnen verzamelen ipv hun paardrijfoto's op bokt te (laten) zetten en vervolgens ieder advies in de wind slaan en boos worden bij alles.
Mensen proberen je alleen maar te helpen. Als jij zo doorgaat met rijden, en al helemaal met het inrijden van paarden als ik je mag geloven, kom je jezelf nog wel tegen. Niet ieder paard pikt dit, kan ik je alvast meegeven.

En wat hoop ik toch graag dat jij op een dag een paard tegenkomt wat dit soort gesleur en gedoe NIET meer pikt en je eens een spiegel voorhoudt waardoor je wel MOET zien dat je toch wel iets fout doet.. Ik hoop het, voor zowel jou als de paarden waar je op rijdt.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:40

T is een hele leuke pony! Maar die ruiter.. met DIE schoenen.. waarom rijd ze daarmee.. alleen al om met zulke schoenen naar stal te gaan... Beugels mogen langer en de ontspanning is weggevlogen volgens mij...

xjessiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:47

Netjes gezegt wildwings..
En aan Alison, waarom reageer je zo overdreven moeilijk, deze mensen willlen je alleen maar een advies geven en je helpen beter te worden met rijden...
Probeer daar nou alsjeblieft voor open te staan anders wordt het nooit wat..
En wat ik me afvraag reageer je ook zo als je instructrice je iets nieuws wil leren?