imposant@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fieliep

Re: imposant@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:12

[quote="imposant"]
1)dit was toevallig zo`n dag dat ie er geen zin in had!

2) toen na dat halve jaartje het er eindelijk uit was deed ie het alleen nog maar als ie niet wilde lopen!
als imposant de pa en de pi doet is dat voor hem ontspannend!
3) normaal gesproken niet als ik hem "normaal" los rijd! (met normaal bedoel ik de gewone manier!)

4)ik kreeg gisteren van mijn tante te horen dat hij ook nog door edward gal is gereden! maar die kon hem niet aan!
quote]

antwoorden:

1)ook toevallig ...
2)hij wil niet lopen, met andere woorden ook niet echt ontspannen, maar gaat dan wel zen best doen voor de pi en pa? hmm...

3)das ook normaal, dat normaal losrijden op de gewone manier is! (man toch... we zijn niet dom)
4)edward gal kon hem niet aan, maar jij wel?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:31

Ik val heerlijk in herhaling...

Als je geen sporen hebt en het niet kán - en mijn inziens kun je het niet aan je houding en aan je niveau (B) te zien -, ga dan aub geen Z-oefeningen rijden. Als je het zo half half doet verknal je meer aan dat paard dan wanneer je het gewoon niet doet. Zoals al zovaak gezegt komen die oefeningen vanuit de achterhand en aanleuning is dan gewoonweg een must...

Daarbij: genoeg is genoeg. Paard moe en daardoor niet meer volledig inzetbaar? Stoppen. Oefeningen goed gedaan, zoals de gestrekte draf? Stoppen...

Nageefelijk lopen heeft ook geen fluit met niveau te maken (wat bepaalde mensen volgens mij wel denken), maar met ontspanning. En passage en dribbelen door pijn zijn ook 2 verschillende dingen... Scheve mond

Overigens lijken mij dergelijke oefeningen überhaupt niet aan te raden bij een paard met scheve nekwervels. De foto die Renske op pagina één geeft ziet er een stuk prettiger uit! Blijf dit paardje gewoon lekker recreatief rijden en niet als wedstrijdpaard, daar hebben jullie allebei een hoop meer plezier aan denk ik... En vooral minder pijn. Het is een erg leuk paard, zou heel erg zonde zijn als je 'm de vernieling in rijdt. Iig gewoon eens eerst even terug naar de básis, dan gaan werken voor dat B-niveau. Rij die ontspanning erin... Wie weet trekt het vanzelf wat bij als je gewoon weer van voren af aan begint en vanuit daar gaat trainen.

Ook ik ben erg benieuwd wat de da's ervan hebben gezegt. Waarom er niets van dit paard bekend is - zou toch moeten, als ie GP gelopen heeft. En of je les hebt. De opmerking die voortdurend komt mbt momentopnames vind ik eerlijk gezegt niet opgaan, élke foto die ik zie ziet er onprettig uit. Als dit de mooiste cq beste foto's uit 't rijtje waren... De springfoto's zien er alweer prettiger uit, hoewel ik er zelf niet voor zou kiezen om een sprong als de eerste te nemen met een dergelijk paard. Weinig uit op te maken bij de eerste omdat ie van voren genomen is, maar het lijkt mij dat hij zijn hals hoog houdt... En dat is ook niet goed (dan bedoel ik niet alleen de techniek, maar ook voor zijn spieren en botten).

Ik vind dat er op z'n zachts gezegt kinderachtig gereageerd wordt, niet alleen door TS. Het gros van de mensen bedoeld het goed, hebben het goed voor met zowel paard als ruiter. Een paard met pijn, sja sorry... Ik denk dat je dan verkeerd bent bij de meesten. Ik zie verder niemand iets verkeerd zeggen, dus topic op slot zal voorlopig niet aan de orde zijn. Negatieve opmerkingen zijn alleen maar negatief als je dat zelf vind, je kunt het ook eens naast je neer leggen, er een nachtje over slapen en er iets mee doen. Niemand hier misgunt je dat paard of het rijden an sich.

fieliep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:41

"ik en imposant kregen er maar geen genoeg van"

je bedoelt "ik kreeg er maar geen genoeg van, imposant had er al genoeg van voor ik eraan begon"

Kent iemand peta?
PEOPLE FIGHTING THE ETHICAL TREATMENT OF ANIMALS
(mensen die opkomen voor het ethisch verzorgen van dieren)
Nou ik kan die foto's er zo op posten

Dit is minstens even erg als bunzings die levend gestroopt wordn om aan een bondjas te hangen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:48

fieliep schreef:
"ik en imposant kregen er maar geen genoeg van"

je bedoelt "ik kreeg er maar geen genoeg van, imposant had er al genoeg van voor ik eraan begon"

Kent iemand peta?
PEOPLE FIGHTING THE ETHICAL TREATMENT OF ANIMALS
(mensen die opkomen voor het ethisch verzorgen van dieren)
Nou ik kan die foto's er zo op posten

Dit is minstens even erg als bunzings die levend gestroopt wordn om aan een bondjas te hangen

Ho,Ho, Ho !

Ik vind de foto's ook niet mooi en er is best n kans dat het paard pijn heeft. Maar om de TS zo de grond in te stampen, kan me voorstellen dat het kwartje zo onderhand is gevallen en zo niet, dan gaat het ook niet vallen als je haar beticht van dierenmishandeling!

Niemand kent dit paard in het echt en een mening vormen lijkt me dan ook best moeilijk, ik rij ook met een paard wat als 2 jarige al afgekeurd was, het enige verschil is dat ik buitenritten maak en zo af en toe een beetje in de bak rondcross.

Mijn vraag aan de TS is dan ook, kan je bij jou naar buiten, en merk je verschil als je een dag wat minder aan je paard vraagt Lachen ?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:49

ah jeetje het gaat wel lekker hier zeg!!
ik heb het stilletjes gevolgd maar zet nu ook mijn mening hier neer...

"om eerlijk te zijn...vind ik de fotos ook niet om aan te zien. en de gegeven feedback van Imposant zelf kan ik ook niet helemaal begrijpen,net als fieliep zegt.
want waarom zet je eigenlijk deze fotos erop??????
en dan nog een vraag,wat wil je op de zomerinstructieweken doen als je paard zo loopt Nagelbijten / Gniffelen "
heel veel succes verder.
maar doe een beetje aardiger tegen de TS Knipoog

fieliep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:51

Ik ben dan ook een fanatiek tegenstander van dierenmishandeling. En als je het nu wilt of niet, zo rijden is hetzelfde als rijden op een pekinees dat juist geboren is, de botten zijn even fragiel en hij vind het even leuk...
Man toch... in een tijd dat iedereen spreekt over natural horsemanship... natural abuse ja

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:18

En of jij het nu wilt of niet, het is haar eigen paard, zij rijd hem dagelijks en zegt dat hij geen pijn heeft. Stoppen zal ze waarschijnlijk niet doen, dus dan moet je de DB maar bellen, die waarschijnlijk hun handen vol hebben met dieren die t 24 uur per dag niet goed hebben ipv 1 uur per dag tijdens het rijden.

Ik vind de foto's ook niet ok( al vind ik de latere foto's stukken beter) maar om nou meteen te zeggen dat ze haar paard mishandeld.......

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:25

Fieliep je kan ook te ver gaan he. Bijna iedereen is tegen dierenmischandeling. Zit je hier op bokt heb je meestal een paard of anders verzorg je of rijd je er ergens wel 1 dat wil dus zeggen dat je iets om dieren geeft. Imposant geeft natuurlijk ook veel om haar paard anders zou ze haar rijfoto's hier niet neer zetten. En omdat dit nou net iets is wat veel mensen niet graag zien word ze wel flink aangevallen. Ik zou het ook niet leuk vinden en ik neem aan dat ze wel al wat actie ondernomen heeft om haar paard zo goed mogelijk te verzorgen.
Maar omdat jouw die foto niet aanstaat valt dit meteen onder dierenmishandeling? Asjeblieft zeg ik heb wel ergere mensen gezien die op wedstrijd even zen paard flink sloegen met de zweep omdat hij niet stil wou staan. heb je die andere foto van haar niet gezien. Hier zit veel meer ontspanning in!

Citaat:

Zoek een normale vergelijking want ik vind jouw nouw wel erg kort door de bocht!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:28

Ruzie is niet goed!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:33

esziiY schreef:
Ruzie is niet goed!

Kusje

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:42

Ook ik vind de opmerkingen een beetje TE ver gaan. Ik denk dat het zo wel genoeg tegen haar gezegd is en dat ze zelf nu ook wel inziet dat het niet helemaal gaat zo als het 'hoort'.

Het is niet de bedoeling om mensen helemaal de grond in te stappen en ze er lekker nog verder in duwen.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:58

ik vin het nu ook wel genoeg!!!!
je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn maar weet wanneer je moet stoppen.
weesteminsten blij dat dit paard niet in de winkelschappen ligt maar nog lekker wat kan genieten. ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit paard het zo verschikkelijk heeft.
ik had deze foto's nooit geplaatst het zijn moment openames maar niet zulke beste.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:02

JEETJE wat een GEZEUR

Ik vind het er ook niet geweldig uitzien maar dit is gewoon iemand het gekkenhuis in praten doe even normaal..
Je kunt ook gewoon vriendelijk blijven en niet reageren op dit topic ondanks dat je het dierenmishandeling vind of niet.. dit zijn 10 blz. vol met allemaal afzeik gedrag ze weet het nu heus wel hoor Slapen

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:26

Je zegt dat je je paard heb laten kraken en dat ie daar niet zo best op heeft gereageerd. Maar dit kan juis helemaal de verkeerde oplossing zijn. Misschien heeft dit paard wel verkalking in de nek wervels en als dit zo is is het niet zo'n goede optie om te dier te laten kraken indien hij wel gekraakt wordt bestaat de mogelijkheid dat er meer kapot is gemaakt dan je nu merkt, als er verkalkte wervels worden gekraakt kunnen deze gaan brokkelen. Ik zeg niet dat dit is gebeurt toen hij bij jou kwam maar het is wel iets waar je rekening mee kunt houden. Voor de rest denk ik dat je toch het best kunt proberen om je paard in een lagelijn te rijden. Overigens verkalkte wervels kunnen worden ingespoten zodat de verkalking oplost waarna een paard wel veilig kan worden gekraakt!

Voor de rest wens ik je veel succes met je paardje.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:07

jah het is en blijft gewoon idd gezeur,en dat van fieliep vind ik ook erg kort door de bocht. je bent hier net pas op bokt,du pas je een beetje aan!

Nya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:18

Ik vind dit hele nare foto's om naar te kijken. Het dier toont alleen maar verzet.
Ik las even tussen de regels door dat hij lichamelijke klachten heeft. Waarom probeer je hem dan willens en wetens zware oefeningen te laten lopen? Zo te zien aan jouw eigen houding beheers je die zelf niet.

Probeer aub met goede begeleiding wat meer te bereiken, met dit soort dingen bereik je alleen het negatieve. Dat is zonde van je paard en van jouw tijd en moeite.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:26

Ik heb niet alle reacties gelezen.

Maar ik ben wel van mening dat de berijdster van Imposant een vrij onervaren amazone is en niet veel weet van rijtechniek.

En of dat zo'n paard als Imposant nu ten goede komt.....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:30

Ik heb ook een paard met een gebrek! Hij kan moeilijk nageven, maar daarom nog wel ontspannen lopen! Dit paard drukt zn rug volledig weg! Daarom ziet dit er slecht uit! Probeer hem dan ontspannen te rijden door hem met een lange hals naar voren te rijden Lachen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:07

Ik vind het eigenlijk wel sneu voor de topicstarter.
Ze plaatst vol trots de foto's van haar paard in een uitgestrekte draf en piaffe en passage en hoopt hier leuke reactie op te krijgen.

In plaats daarvan reageert iedereen op de weggedrukte rug en de pijnlijke uitstraling van het paard. Naar mijn idee is het vooral onwetendheid van de TS en onkunde.
Ik hoop dan ook dat TS het advies dat gegeven wordt ter harte neemt en er ook werkelijk wat mee doet.

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:14

Jah ik vind het ook een beetjes sneu hoor, iedereen loop tmaar te zeiken na tien pagina´s weet ze het nu wel hoor dat ze meschien fout bezig is. Maar alsnog als je paard zoiets zou kunnen is het toch leuk om er een fotootje van te maken. Jullie doen net alsof ze dit elke dag doet de hele training lang ofsow. Altijd maar dat gezeik hier op bokt ik begin het een beetje zat te worden. Heel jammer want zo word de sfeer hier een beetje verpest.

Veder erg jammer dat hij iets aan ze nekwervels heeft, maar gellukig is hij bij jouw terecht gekomen... en niet bij de slacht want dat had nartuurlijk ook kunnen gebeuren. Nou nog veel plezier met je paard.

groetjes Nikita

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:15

ik vind het ene heel egr leuk paard.. ik heb niet alle reacties hier gelezen.. maar volgens mij waren er meerdere mensen die hetzelfde zeiden als dat ik nu ga zeggen. je kunt pas hoge dressuurmatige oefeningen zoals piaffe en passage vragen als je pard op een goede manier loopt. ( juiste ontspanning in de rug, goede verzameling)

op deze manier zal eht het paard zeker geen goed doen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:18

ben het allemaal met jullie eens,maar nou mag er toch wel een slotje op lijkt mij Clown

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:49

imposant schreef:
dit was toevallig zo`n dag dat ie er geen zin in had! hij was bang voor de bosjes, trailers noem maar op!
ik wil effe 1 ding duidelijk hebben denken jullie dat als dit paard door een operatie of fisio of kraken goed zou komen dat ie dan bij mij terecht zou komen?
ik denk dat ze er heus wel het een en ander voor hebben gedaan om hem weer goed te krijgen want een paard GP klaar krijg je niet zo snel!
ik heb hem ook al laten kraken in de hoop dat het weer een beetje recht zou komen te staan en goed zou gaan! ik heb imposant laten kraken en zijn gedrag en zijn humeur en het rijden gingen gewoon niet echt lekker daarna! de eerste keer dat hij gekraakt werd ging het nog wel redelijk maar hij was al een beetje anders dan normaal! de 2e keer met kraken was hij helemaal niet zich zelf meer!hij heeft zelfs gesteigerd toen ! en dat heeft ie nog nooit zomaar bij mij gedaan!
dit paard heb ik van een meneer gekocht die aan mijn tante les heeft gegeven! dat was denk ik nu zo`n 2 jaar geleden! hij heeft het eerste half jaar niet eens normaal gedraafd!!!! aleen maar passage! (UIT ZICH ZELF!!) toen na dat halve jaartje het er eindelijk uit was deed ie het alleen nog maar als ie niet wilde lopen!
als imposant de pa en de pi doet is dat voor hem ontspannend!
hij laat daarna helemaal los~! dat heb ik helaas niet op foto staan!
hij loopt dan wel niet laag en rond maar zodra ik hem dan lange teugel geef dan gaat hij helemaal met zijn neusje over de grond! dat doet hij normaal gesproken niet als ik hem "normaal" los rijd! (met normaal bedoel ik de gewone manier!)
als ik met hem veel voltes rijd en over gangen dan gaat hij op ene gegeven moment alleen nog maar tegen mij in!

ik weet niet wat jullie nog meer willen weten! maar roept u maar!

ik kreeg gisteren van mijn tante te horen dat hij ook nog door edward gal is gereden! maar die kon hem niet aan!
de rest zal ik nog effe vragen aan mijn tante die ken tenslotte mijn paard het beste!

en as hij echt pijn heeft onder het rijden was hij vast vals en gemeen geworden en had hij gesteigerd zoals hij deed nadat hij van de 2e keer kraken was terug gekomen!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:50

ik dacht toen ik die foto's zag: weer zo'n penny meisje ma as je dat verhaal leest waarom hij zo loopt snap ik het best!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:57

okey... Als je de fotos zo ziet en het paard en het verhaal niet ken zou ik ook niet reageren van ga zo door..

Ik heb net een gesprek gehad met iemand die hem al zijn hele leven kent. Verhaal:

Impostant was toen hij jong was een goed dressuurpaard. Is door een bekende dressuurruiter gereden, het paard was echter niet erg braaf. Dus is overkocht door een goede bekende van de stal, waar imposant nu staat. Deze heeft hem in zijn jonge jaren gereden t/m Prix st George. Helaas begon imposant problemen te krijgen met zijn hals.. Met zijn nekwervels.. Door dit probleem is het voor hem dus onmogelijk om zijn hals te buigen. Wat meerdere mensen betwijfelden en dus ook op dat instructiekamp geprobeerd hebben. Maar daar dus achter kwamen dat hij dat echt niet kan. Vandaar dat hij passage piaffe etc met zijn hoofd hoog doet.. Tuurlijk is IMPOSANT geen prof. En zullen de fotos geen spectaculaire of zelfs goede pi& pa laten zien. Hij kan dit nog wel jah.. maar vaak wordt dit niet met hem gedaan. Imposant IS nu een RECREATIEpaard.. vooral springen en buiten rijden.. Dit paard heeft absoluut geen pijn op de manier dat hij gereden word.. Regelmatig komt er idd een kraker om te controleren.

Iedereen mag zijn mening hebben. Maar om nou over dierenmishandeling te gaan spreken Hij heeft hier een heerlijk leventje, ieder die hem zou kennen, en verzorger, zou het daar overeens zijn.

Idd als je fotos zet en om commentaar vraagt kan je dat krijgen. vooral negatief, daar is bokt inmiddels beroemd om. Maar om nou 10 paginas het rijden af t gaan kraken, met alleen dezelfde reacties. Ik denk dat ze het inmiddels wel door heeft hoe mensen er hier tegenaan kijken.

Hoop dat iedereen ff de tijd neemt om het verhaaltje door te lezen. Geloof me dat ik altijd zo vrij ben om duidelijk mijn mening te geven als ik denk dat het dier pijn heeft, slecht verzorgt of gereden wordt. Vandaar dat ik vanmiddag dus gevraagd heb hoe het allemaal nou werkelijk zit.

TS wees voortaan wat voorzichtiger met fotos plaatsen.