discussie!!! waneer ben je te groot voor je pony/paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: discussie!!! waneer ben je te groot voor je pony/paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:10

roosa schreef:
Roosje is trouwens 149 en ik ben 173

Bonny4life ook ik vind jou absoluut niet te groot!
Ziet er goed uit,gewoon een mooie combi

jeetje! dankje!

laliz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:43

Wanneer je je benen tegen elkaar kan doen onder zn buik ben je absoluut te groot, maar ach zolang de pony het kan houden.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:14

ja en als je pony door zijn benen zakt ben je te zwaar

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:15

Ik heb dit toppic met veel belangstelling gelezen want ik zat met zo'n zelfde vraag toen ik hier op het forum terecht kwam. Ik krijg nu op 2 manieren les (1x met zadel en 1x zonder zadel) op paarden van 1.75 en hoger. Ik ben zelf maar 1.60 groot en weeg ong. 60 kg. Als ik zonder zadel rij geeft het mij al een gevoel van "dit paard is te groot" maar met zadel heb ik zelfs het gevoel dat ik er maar gewoon bovenop geplakt zit. Terwijl er vrijwel niets aan de hand is als ik op de Tinker (ong 1.60) van een vriend van ons rij. Okè, ik ben natuurlijk ook nog wat onzeker omdat ik nooit les heb gehad en al jaren geen paard meer heb gereden maar het ging op een kleiner paard/pony toch een stuk lekkerder. Ik denk dat het veel verschil maakt of je met wedstrijden mee doet of niet. Voor recreatie ruiter maakt het volgens mij weinig uit hoe het gehele plaatje eruit ziet (geen jury die daar over oordeelt) als je maar geen last wordt voor je paard, door hem voortdurend in de weg te zitten en idd niet met hem mee kunt lopen terwijl je erop zit.

Groetjes ingrid

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:09

ik ga dus wel wedstrijden rijden maar eigelijk maakt me het niks uit wat ze ervan denken, ik en mijn pony staan op pagina 9.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:21

mij maakt het helemaal niet uit wat ze zeggen. nu is het wel zo dat ik nog nooit commentaar heb gehad over het feit dat ik te groot zou zijn voor me pony. scheelt misschien ook dat ik niet zulke lange benen heb en het er dus normaal uitziet.
ik ben 1.81 weeg 83 kilo en me haflinger is 1.42
mijn andere pony nu nog 2,5 jaar is nu 1.45 die zal rond de 1.50 worden dat is een kruising morgan/haflinger. wel met de bouw van een morgan dus met die twijfel ik een beetje of ze grof genoeg gebouwd is/word voor mij

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:13

leuk topic dit!
ik kreeg vorige keer op wedstrijd te horen van een medestarter dat ik toch veels te groot was voor mijn pony (tis een fjord!!!) ik zeg nou jij bent dus niet goed snik die fjord is tien keer sterker dan menig kwpnér. kijk ik heb lange benen, maa rik rijd vrijwel alleen recreatief ga toch echt mijn paard er niet voor verkopen hihi

foto:

Afbeelding

ik weet het mijn handen zitten gaar

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:41

Het ziet juist goed uit!!! Bij Fjorden is toch anders dan arabier of een kruising ervan. Ze kunnen veel gewicht hebben of je nou wedstrijden of recreatief rijdt.

Maar op de foto ziet het eruit alsof je in de beugels staat ipv doorzitten.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:34

ziet er prima uit hoor. je komt net zo ver onder de buik uit als ik op me haffie. die paarden zijn beresterk. wat willen ze dan een meisje van een jaarof 12 op zo'n tank zetten? wie rijd er dan met wie? mijn dochters van 10 en 12 kunnen egt de baas niet over die haf hoor!!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:05

leila2100 schreef:
Het ziet juist goed uit!!! Bij Fjorden is toch anders dan arabier of een kruising ervan. Ze kunnen veel gewicht hebben of je nou wedstrijden of recreatief rijdt.

Maar op de foto ziet het eruit alsof je in de beugels staat ipv doorzitten.

het ging hier puur ff voor mijn lengte, niet of de fot'rijtechtnisch correct is pony was hier namelijk knetterdruk en werd daardoor iets uit mijn zadel gezwiepert

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:06

wyona schreef:
ziet er prima uit hoor. je komt net zo ver onder de buik uit als ik op me haffie. die paarden zijn beresterk. wat willen ze dan een meisje van een jaarof 12 op zo'n tank zetten? wie rijd er dan met wie? mijn dochters van 10 en 12 kunnen egt de baas niet over die haf hoor!!

precies. Dat wordt met Yuur dus echt niks, zo makkelijk is hij namelijk niet hihi

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:44

Ik ben 1.75 lang en weeg 50 kg en ik rij 1 keer per week op welsh pony's van 1.20 hoog.

meisje2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:15

iedereen heeft het over het gewicht en de lengte van de ruiter maar ik vind het een stuk belangrijker dat het paard zich er prettig bij voelt. je kan best wel lang zijn en op een kleinere pony rijden zolang die je met gemak kan dragen en je hem niet hindert tijdens het rijden moet er volgens mij niks aan de hand zijn. ga je nou op een shetlandertje rijden en je weegt 70 of 80 kilo dan is het een ander verhaal. ze zijn sterk maar er zit natuurlijk bij zo'n combinatie wel een limiet aan./ ik ben zelf 1.68 en weeg 55 kilo mijn paardje is 1.56 en behoorlijk breed dat kan ddus makkelijk. bovendien is het een fries die behoorlijk sterk is enbest veel kan hebben een vriendin van mij rijd ook wel eens op haar en zij weegt 80 kilo en haar voeten komen net onder haar buik uit. maar mijn paard heeft geen last van haar lengte of gewicht en moet het dus kunnen.dus als je het paard of pony niet hindert tijdens het rijden en ze geen last heeft van het gewicht moet het toch kunnen vind ik

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:05

ben ik het helemaal mee eens

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:20

En dit ben ik dan. Ik ben 40 en weeg 74 kilo. Ik ben juist overgestapt naar pony's vanwege mijn rug. Tot zover heb ik nog geen commentaar gehad en Daisy loopt hartstikke goed. Oortjes naar voren en geen weinig tot geen protestAfbeelding
Afbeelding

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:27

kan makkelijk, leuke combi!

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:57

ziet er goed uit!