Anderen zien rijden en denken....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:17

ravellie schreef:
CharmingS schreef:
Vraag me af waarom iedereen altijd zo kritisch naar elkaar moet kijken en meteen een oordeel klaar moeten hebben.. Heb een paard gehad wat nogal dominant was en me een keer flink had gebeten, in mijn gezicht wel te verstaan. Heb hem toen echt een paar flinke klappen gegeven, en net op dat moment kwam er een stalgenoot binnen en sloeg mij met een zweep nog eens in mijn gezicht. Terwijl ze niet had gezien wat er vooraf gebeurd was..

Ik zou zelf nooit iemand ongevraagd mijn mening geven, een voorbeeld ik was eergisteren aan het rijden.. En tijdens het rijden ben ik met mijn paard bezig, ik houd mijn mede bak gebruikers in de gaten maar alleen om te zien waar ze rijden (zodat ik ze niet omver rij). Toen ik aan het uit stappen was zag ik dat een meisje nogal wat moeite had met controle tussen de balkjes, en toen heb ik haar netjes gevraagd of ik haar een tip mocht geven.. Op die manier heb ik haar toen kunnen helpen.. Maar als iemand dan bijvoorbeeld nee zou zeggen of als ik merk dat het niet word gewaardeerd word dan houd ik verder mijn mond en zal ik de laatste zijn die oordeelt.

Maar iedere keer maar dat ongevraagde advies terwijl iemand daar misschien helemaal niet op zit te wachten is ook niet leuk voor iemand.

En vooral als er dan achter je rug om lekker nog geroddeld word in de kantine, word de sfeer niet beter op.. Mensen denken het altijd maar beter te weten.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Amen :j

Wat naar om zoiets mee te maken joh.
Allereerst super naar dat je paard zo reageert en dan ook nog eens een stalgenoot die zoiets doet

Alleen al daarom heb ik weinig op met grote stallen.

lijkt mij echt moeilijk om de sfeer op grote stallen goed te houden

Moet zeggen, ik heb jaren op een pensionstal gestaan en daar was de sfeer eigenlijk altijd wel goed gelukkig[/quote]

Dit was geen grote pensionstalling, gewoon kleinschalig 12 paarden.. Ik had op dat moment 4 paarden in training staan daar..
Deze hengst had vaker van dit soort streken en happerig gedrag aangezien zijn eigenaresse dat wel grappig en schattig vond 8)7 . Ik laat me helaas voor het paard niet bijten door geen een paard en al helemaal niet in mijn gezicht..

Maar geloof me dat het niets te maken heeft met de grote van een stalling.. In ieder geval niet hier in mijn regio. Overal word altijd wel geroddeld en iedereen denkt het altijd beter te weten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:41

Voor mij zit er een groot verschil tussen een paard afslaan of niet akkoord gaan met hoe iemand rijdt/traint.
Dat je iemand aanspreekt of het afslaan, ben ik volledig mee akkoord en zou ik zelf ook doen. En dan niet voor een tik maar echt wel slaan.
Iemand aanspreken op zijn/haar rijderij, nee dat doe ik niet. Ik ga er maar van uit dat iedereen zijn best doet met de middelen en talenten die hij zelf heeft en dan is het niet aan mij om een ander te bekritiseren, want zo komt het vaak toch over.
Genoeg mensen met zelf weinig kennis die les nemen en dus denken goed bezig te zijn omdat ze doen wat hun instructeur zegt, waarvan ik denk 'hmmm ik zie dat toch volledig anders'. Maar ik vind het niet nodig om iedereen even te zeggen dat het anders moet.
Van zodra ik merk dat iemand zichzelf in vraag stelt, of actief tips vraagt of dergelijke, geef ik graag mijn mening maar niet uit het niets.
Wat vaak wél helpt, is zelf correct rijden, wat door anderen gezien wordt en dan stappen ze sneller op je af als er bij hen zelf iets niet lukt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:03

Antonius schreef:
Voor mij zit er een groot verschil tussen een paard afslaan of niet akkoord gaan met hoe iemand rijdt/traint.
Dat je iemand aanspreekt of het afslaan, ben ik volledig mee akkoord en zou ik zelf ook doen. En dan niet voor een tik maar echt wel slaan.
Iemand aanspreken op zijn/haar rijderij, nee dat doe ik niet. Ik ga er maar van uit dat iedereen zijn best doet met de middelen en talenten die hij zelf heeft en dan is het niet aan mij om een ander te bekritiseren, want zo komt het vaak toch over.
Genoeg mensen met zelf weinig kennis die les nemen en dus denken goed bezig te zijn omdat ze doen wat hun instructeur zegt, waarvan ik denk 'hmmm ik zie dat toch volledig anders'. Maar ik vind het niet nodig om iedereen even te zeggen dat het anders moet.
Van zodra ik merk dat iemand zichzelf in vraag stelt, of actief tips vraagt of dergelijke, geef ik graag mijn mening maar niet uit het niets.
Wat vaak wél helpt, is zelf correct rijden, wat door anderen gezien wordt en dan stappen ze sneller op je af als er bij hen zelf iets niet lukt.

Ja jij legt goed uit wat ik bedoelde :D